Bir bilen lütfen açıklasın. Solar şarj aletlerinde neden yük çıkışı da var?
Başka solar regülatörler için bu ikinci çıkışın hangi anlamlı bir işlev için gerektiğini yazan biri olursa ben de çok memnun olacağım ama benimkinin gayet somut bir işlevi var.
O da araç aküsüne %10 değeriyle destek akımı göndermek.
Özellikle karavan, tekne gibi arada çoğunlukla yatan araçlar için faydalı olacağı gayet anlaşılır olmalı. Benim SunSaverDuo regülatörün Duo kelimesi de zaten bu işleve işaret etmekte.
Birçok regülatörde bu düzen olmadığından , yukarıda yazdığım gibi şemalarda ampül resmini koydukları bu yük çıkışının akla uygun bir işlevine ilgili birkaç forum tartışmalarının sonunda bile ulaşamadım.
Aklı selim bana; benzeri yüzdeli bir düzeneği olmayanların, böyle bir bağlantıya kalkışmamalarını söylüyor..Yani çıkışı olabilir ama kılavuzunda araç aküsü diye üzerine basarak yazmıyorsa veya
@selsun ‘un regülatöründe olduğu gibi akım ayarlanamıyorsa denenmemesi de belki yerinde olurdu ?
Neme lazım, durup dururken, bir de günaha girmeyeyim..
Benimkinde akım %10-%90 yahut %50-%50 olarak ayarlanabiliyor.
İkinci çıkış kullanılmadığı zaman ise kapasite %100 değerinde akmakta.
Aşağıdaki paragrafı yazdıktan sonra düşüncemin yanlış olduğunu düşünerek hemen sildim. Fakat nedense paragraf silinmeden kalmış ve
@ince999 da onu cevaplamış. Bu durumda onun cevabı anlamsız kalmasın diye ben de yazdıklarımı tekrar silmedim.
İnsanın aklına yine de şöyle bir soru geliyor. Bilmem ne kadar anlamlı ?
Solar dolum boyunca yaşam aküsü araç aküsüne zaten röle veya B2B ile bağlı ise regülatörün bu yük çıkışını da araç aküsüne bağlamak mutlak gerekli mi ?
Sanırım alternatör bazlı bu sistemlerde, araç aküsüne bu sefer de tersine yani yaşam aküsünden gelen akıma izin verilmiyorsa, ancak o zaman böyle bir bağlantı anlam kazanabilir..
Yani sistemlerde iki akü arasında bu ters akımı önleyen diyot veya benzeri bir birim var mıdır ?
Dikkat
Yukarıda yanlış olan; araç park ederken marş ve yaşam akülerinin bağlı değil aslında ayrı olmaları !