105a Agm Akü Için Şarj Aleti Önerisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan İYİMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 86
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,798
"Akü doluluk oranı" rakamını bilmek bu kadar mı önemli arkadaşlar? yaklaşık 40 senedir motorlu araç sahibiyim. Bu güne kadar Marş motoru aküsünün doluluk oranını yani ne kadar dolu olduğunu bir kere bile merak etmedim. Araç üstündeki akülerimde bana senelerce hizmet ettiler. Doluluk oranlarını bilseydim ne değişecekti ki
 

Etiketler

Aynı cihazın 15 amper olanı olsa daha mı iyiydi acaba
Yine de
105 amper agm aküyü şarj edecektir diye düşünüyorum
Birazdan bu konuda teknik bilgiye hakim olan üstadlar yorum yapacaktır
Sanırım haklısın 15 hatta 20 si daha iyi olurmuş. SANKİ.
Onları alsaydım daha hızlı şarj edermiydi ki. PC programına göre gerilim değişecekmiydi.
Resmen 10 saat sürdü. Beklemeye 15-20 saatte filan geçti.
 

Biz acemiler pek meraklıyız,
Acaba akümü şarj edebildim mi?
Doğru ürünü aldım mı?
Performans ne seviyede ?
Yanlış birşey yapıyormuyum?
Deli sorular.
 





200 amper jel aküyü 20 amper şarj cihazı ile 17 saatte şarj ediyordum
Bence şarjın uzun sürmesi normal
Bu tür jel-agm aküler akıllı şarj cihazı ile uzun sürede tam şarj oluyor
 

200 amper jel aküyü 20 amper şarj cihazı ile 17 saatte şarj ediyordum
Bence şarjın uzun sürmesi normal
Bu tür jel-agm aküler akıllı şarj cihazı ile uzun sürede tam şarj oluyor
Artık aldık. Kullanacağız. Victron u inceledikçe bütün sistemi söküp baştan yapasım geldi.
Herşeyi victron yapasım var adamlar iyi reklam yapıyor , Özenip alıyorsun.
Benim akü bağlantı kabloları kalın tekparça sert bakır kablo. Onları değişesim var.
Ruh hastasımıyım acaba )
 

@omnitemporal @Doğrucu Davut @Akdeniz45 @ince999 @bartek @fsirin
Görülen o ki Delinin biri ki o ben oluyorum kuyuya bir taş attı 40 akıllı çıkaramadı. )
İşin magazin boyutuna gelirsek. Dağda aküm bitse jeneratör alsam alacağım jeneratör hiç durmadan 4 saat çalışabiliyor.(Portatifler) Bizim aküler 10-15 saatte şarj oluyor. Kısaca jeneratör masrafından kurtulduk.
Bu kadar pahalı şarj cihazı alıp sonra akümü şarj etmedi galiba diye ağlamak ben deniz, akü cahiline mahsus sanırım.
 


Önce hatanın hangi cihazda olduğunu bulmak lazım. Bence, önce Mppt’yi devreden çıkararak sadece şarj cihazı ile şarj edip, aküdeki gerilimi de multimetre ile ölçmekte fayda var. Böylece şarj cihazının doğru şarj edip etmediğini bulmak mümkün.

Şarj cihazı iyiyse Mppt‘ nin ayarlarını kontrol etmek lazım.

Hatayı bulmadan yoldan dönmek yok!
 


MPPT Epever cihazının montajını yaparken dört tarafında da 15 cm lik mesafe bırakmak gerekiyor. Mesafe cihazın fazla ısınmaması için gerekli (kullanım klavuzundan).

Kulanım klavuzunun bütününü Türkçe’ye Google üzerinden çevirmek mümkün değil ama sayfa sayfa çevirmek mümkün. Sizde Türkçe klavuz varsa burayı silebilirim.

 
Son düzenleme:



Kullanım kılavuzunda aynı zamanda bağlama/sökme adımlarını da belirtmişler.
Bağlantı yaparken önce akü bağlantısı, sonra yük bağlantısı en son olarak güneş paneli bağlantısı.
Sökme yaparken ters sıralama.
Aynı zamanda devre kesici güneş paneli bağlantısında öneriliyor. akü bağlantısında sadece sigorta tavsiye edilmiş.

Sn.neroarkan'ın mppt - akü arasında sigortayı indirdim, kaldırdım hareketi kullanım kılavuzundaki sırayı bozuyor.

Aynı cihazı ben de kullanıyorum. mppt - akü bağlantısını sıralama dışı ayırdığımda cihazın şaşırdığını gördüm.
şarj cihazını kullanırken güneş panelinin devrede olmasını istemiyorsak güneş paneli - mppt arasındaki bağlantıyı ayırabiliriz. Bu şekilde mppt cihazı akü ile ilgili bilgileri sürekli gösterir.

 

Şemadaki işlem sırası mantığına göre cihaza alet bağlama ,çıkarma işlemleri yapılırken aletimizin aktif durumda olması gerekiyor Bundan dolayı Akümüz aynı zamanda aletimizi çalıştıran elektrik kaynağı olarak kabul edildiği için ilk olarak aküyü cihaza takıp aletimizi uyandırıyoruz aktif hale getiriyoruz sonra diğer aletleri başlama çıkartma işlemleri yapıyoruz bu işlemler yapılırken aletimiz hep aktif durumda.
Bu şemada dikkatimi çeken şey ise 12/220 dönüştürücünün aletin yük çıkışına degil de doğrudan doğruya aküye bağlanması olmuş
 
Son düzenleme:

Bu şekilde mppt cihazı akü ile ilgili bilgileri sürekli gösterir.
Ben bu bilgiler ilgili appletde görülüyor diye anlamıştım..
Zaten ilk sayfalardaki görüntüler de applet görüntüleri.
Belki de @selsun aletin applet görüntüsünü kast ediyordur ?

Bu şemada dikkatimi çeken şey ise 12/220 dönüştürücünün aletin yük çıkışına degil de doğrudan doğruya aküye bağlanması olmuş
Westfalia benim aracıma da ayni şekilde bağlamış.
Bence de (prensipte) doğru..
 
Son düzenleme:

Bu şemada dikkatimi çeken şey ise 12/220 dönüştürücünün aletin yük çıkışına degil de doğrudan doğruya aküye bağlanması olmuş
12/220 dönüştürücüyü bir üretici kaynak olarak düşünün.
Gücü geniş bir yelpazede seçilebilir.
Mppt nin yük çıkışı ise modeline göre sınırlanmış bir akım almaya uygun.
Fazlasını almaya kalktığımızda cihazın zarar görmesi söz konusu.
Dönüştürücü doğrudan aküye bağlandığında ise akü kapasitesine bağlı olarak kullanım yapar, mppt ye zarar verici hareket yapmamış olur.

Şemada aslında 2 sistem var,
İlk sistem, güneş paneli-mppt-akü
ikinci sistem, akü-dönüştürücü...
 

Hocam elbise dolabına koymuşlar altında ısıtıcı var yazın ısınır muhtemelen. Kullandıkları kablolar sert kalın bakır kablo .
Neresinden baksan elinde kalıyor.
 




Sigorta koyduğum yer mppt + kutup akü çıkışı işaretledim.
Beslem kısmındaki işaretli yerde anahtarlı ayırıcılar var.
Sisteme aksi bir durum yok. Yalnız aşağıdaki cümlede haklısınız, MPPT beslemesi güneş panelindendir diyerek kendi kullanır artanı gönderir diye düşündüm meğer aküden enerji alıyormuş.Buna rağmen çizelgede Sigorta var.

şarj cihazını kullanırken güneş panelinin devrede olmasını istemiyorsak güneş paneli - mppt arasındaki bağlantıyı ayırabiliriz. Bu şekilde mppt cihazı akü ile ilgili bilgileri sürekli gösterir.