erdalyaman
2003 Jeep GC. WJ 2.7 Crd
Arkadaşlar diferansiyel kilitlerinin off road koşullarında ne kadar yardımcı olduğu tartışılmaz bir gerçek. Ancak sonradan takılan ve sürekli devrede olan %100 kilitlerin normal asfalt kullanımında teknik olarak bazı olumsuzlukları olduğunu da düşünüyorum. Bu olumsuzlukların yaratabileceği riskler hakkında düşüncelerimizi paylaşabilirmiyiz?
Bu tür kilit kullanan çok arkadaşımızın görüşleri de önemli.
Arkada %100 kilit varsa araç viraja girdiğinde teker dönüş hızlarını tolere etmek üzere dişlilerde atlama /yada benzeri bir hareket oluşup fark sıfırlanıyor sanırım. Kuru bir zeminde bu olabilir ama kaygan bir zeminde hız farkı tolere edilemeyeceğinden (aynı hızla dönmeye devam edeceklerinden) oluşan kasıntı aracın kaymasını/savrulmasını sağlamaz mı? Sürüş güvenliği açısından risk oluşturmuyor mu? Yoksa bira dikkat ile sorunsuz kullanılabilir mi?
LC lerde bir kumanda ile devreye alınıp gerekmediğinde çıkarılan kilitler daha güvenli deniyor. Airlock tipi hava komp.lü kilitler de hem pahalı hem de montajı/bakımı zor deniyor.
Lütfen bilgileri paylaşabilirmiyiz
Hepinize Sevgiler
Erdal
Bu tür kilit kullanan çok arkadaşımızın görüşleri de önemli.
Arkada %100 kilit varsa araç viraja girdiğinde teker dönüş hızlarını tolere etmek üzere dişlilerde atlama /yada benzeri bir hareket oluşup fark sıfırlanıyor sanırım. Kuru bir zeminde bu olabilir ama kaygan bir zeminde hız farkı tolere edilemeyeceğinden (aynı hızla dönmeye devam edeceklerinden) oluşan kasıntı aracın kaymasını/savrulmasını sağlamaz mı? Sürüş güvenliği açısından risk oluşturmuyor mu? Yoksa bira dikkat ile sorunsuz kullanılabilir mi?
LC lerde bir kumanda ile devreye alınıp gerekmediğinde çıkarılan kilitler daha güvenli deniyor. Airlock tipi hava komp.lü kilitler de hem pahalı hem de montajı/bakımı zor deniyor.
Lütfen bilgileri paylaşabilirmiyiz
Hepinize Sevgiler
Erdal