%100 Sürekli Diferansiyel Kilidinin Sürüş Güvenliğine Olumsuz Etkileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erdalyaman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,115

erdalyaman

2003 Jeep GC. WJ 2.7 Crd
Mesajlar
945
Tepkime Puanı
11
Yer
İSTANBUL
Arkadaşlar diferansiyel kilitlerinin off road koşullarında ne kadar yardımcı olduğu tartışılmaz bir gerçek. Ancak sonradan takılan ve sürekli devrede olan %100 kilitlerin normal asfalt kullanımında teknik olarak bazı olumsuzlukları olduğunu da düşünüyorum. Bu olumsuzlukların yaratabileceği riskler hakkında düşüncelerimizi paylaşabilirmiyiz?
Bu tür kilit kullanan çok arkadaşımızın görüşleri de önemli.

Arkada %100 kilit varsa araç viraja girdiğinde teker dönüş hızlarını tolere etmek üzere dişlilerde atlama /yada benzeri bir hareket oluşup fark sıfırlanıyor sanırım. Kuru bir zeminde bu olabilir ama kaygan bir zeminde hız farkı tolere edilemeyeceğinden (aynı hızla dönmeye devam edeceklerinden) oluşan kasıntı aracın kaymasını/savrulmasını sağlamaz mı? Sürüş güvenliği açısından risk oluşturmuyor mu? Yoksa bira dikkat ile sorunsuz kullanılabilir mi?

LC lerde bir kumanda ile devreye alınıp gerekmediğinde çıkarılan kilitler daha güvenli deniyor. Airlock tipi hava komp.lü kilitler de hem pahalı hem de montajı/bakımı zor deniyor.

Lütfen bilgileri paylaşabilirmiyiz
Hepinize Sevgiler
Erdal
 

Etiketler
Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Erdal bey Çok uzun zamandır detroit locker no-spin kullanıyorum arka diff e takılı, %100 kilit, takmadan önce çok tereddütlerim vardı, ama son derece sorunsuz ve en güvenilir kilitlerdn biri , en büyük olumzuluğu dar yerlerdeki park manevralarında kilit açmayabiliyor, bunun çözümüde ters yonde 1-2 merte manevra yaparak kilidi boşaltabiliyorsunuz.

Dediğiniz şekilde virajda kilidin takılı kalmadı savrulmayı değil aracın kendisini yola oturtmasını sağlar, eğer tek tekerlek itmeye devam ederse araç savrulur, ikisi birden dönmeye başladığında kontrollü bir kayma ve çok kısa sürede aracı yola oturtmanızı sağlar.

Ön diff için kilit çok riskli bir işlem, ne manuel ne otomatik kilidi (ki otomatik %100 kesinlikle kullanılmaz) ön akslarda ben sevmiyorum, hiç bir şartta bu kilitleri dönerken kullanma şansınız yok, kullanma durumunda ya yoldan çıkarsınız, yada parça kırarsınız.

Çok ciddi off road yapacaksanız öne elektrik veya hava kontrollü kilit takılabilir.

Selamlar.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

discovery-V8' Alıntı:
Erdal bey Çok uzun zamandır detroit locker no-spin kullanıyorum arka diff e takılı, %100 kilit, takmadan önce çok tereddütlerim vardı, ama son derece sorunsuz ve en güvenilir kilitlerdn biri , en büyük olumzuluğu dar yerlerdeki park manevralarında kilit açmayabiliyor, bunun çözümüde ters yonde 1-2 merte manevra yaparak kilidi boşaltabiliyorsunuz.

Dediğiniz şekilde virajda kilidin takılı kalmadı savrulmayı değil aracın kendisini yola oturtmasını sağlar, eğer tek tekerlek itmeye devam ederse araç savrulur, ikisi birden dönmeye başladığında kontrollü bir kayma ve çok kısa sürede aracı yola oturtmanızı sağlar.

Ön diff için kilit çok riskli bir işlem, ne manuel ne otomatik kilidi (ki otomatik %100 kesinlikle kullanılmaz) ön akslarda ben sevmiyorum, hiç bir şartta bu kilitleri dönerken kullanma şansınız yok, kullanma durumunda ya yoldan çıkarsınız, yada parça kırarsınız.

Çok ciddi off road yapacaksanız öne elektrik veya hava kontrollü kilit takılabilir.

Selamlar.
slm
difransiyeli yüzdeyüz kilitli bir araç ile kuru veya ıslak zeminde yüksek hızlarda söylediğiniz gibi bir viraja girerseniz değil yola oturtmayı aracı ya difransiyelinizi kırarsınız ya sipin atarsınız yada kendinizi yolun dışında bulursunuz
buradan arkadaşlara tavsiyem arazi dışında normal yol şartlarında araçlarının defransiyellerini gereksiz yere kilitlememesidir kilitli defransiyel ile manevra yapmak herzaman sakıncalıdır diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin lütfen
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

kaptan10' Alıntı:
Selam
difransiyeli yüzdeyüz kilitli bir araç ile kuru veya ıslak zeminde yüksek hızlarda söylediğiniz gibi bir viraja girerseniz değil yola oturtmayı aracı ya difransiyelinizi kırarsınız ya sipin atarsınız yada kendinizi yolun dışında bulursunuz
buradan arkadaşlara tavsiyem arazi dışında normal yol şartlarında araçlarının defransiyellerini gereksiz yere kilitlememesidir kilitli defransiyel ile manevra yapmak herzaman sakıncalıdır diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin lütfen

Sevgili Kaptan10 , Bu konuda nekadar tecrübeniz var bilemiyorum, Bu kilitreleri siz kilitlemez veya çıkarmazsınız, kendileri devir farklığına göre devreye girer ve çıkar, ama diyelimki arka diffinde kilit olan bir aracın kilidi açmadı ve takılı kaldı. o araca spin attırmak özel kabiliyet ister herkes yapamaz. ;)

Kırılma konusu kuru zeminde mümkün ama zaten kuru zeminde kilit takılı kalamaz, Erdal beyin sorduğu "kaygan zeminde viraj alırken kilitli kalırsa" idi.

Bunun haricinde kuru zeminde manuel bir kilidi kiltlemenin zaten hiç bir mantığı ve izahı olamaz.

selamlar
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

discovery-V8' Alıntı:
Erdal bey Çok uzun zamandır detroit locker no-spin kullanıyorum arka diff e takılı, %100 kilit, takmadan önce çok tereddütlerim vardı, ama son derece sorunsuz ve en güvenilir kilitlerdn biri , en büyük olumzuluğu dar yerlerdeki park manevralarında kilit açmayabiliyor, bunun çözümüde ters yonde 1-2 merte manevra yaparak kilidi boşaltabiliyorsunuz.

Dediğiniz şekilde virajda kilidin takılı kalmadı savrulmayı değil aracın kendisini yola oturtmasını sağlar, eğer tek tekerlek itmeye devam ederse araç savrulur, ikisi birden dönmeye başladığında kontrollü bir kayma ve çok kısa sürede aracı yola oturtmanızı sağlar.

Ön diff için kilit çok riskli bir işlem, ne manuel ne otomatik kilidi (ki otomatik %100 kesinlikle kullanılmaz) ön akslarda ben sevmiyorum, hiç bir şartta bu kilitleri dönerken kullanma şansınız yok, kullanma durumunda ya yoldan çıkarsınız, yada parça kırarsınız.

Çok ciddi off road yapacaksanız öne elektrik veya hava kontrollü kilit takılabilir.

Selamlar.

Yavuz bey paylaşımınız için çok teşekkürler :smiley: Sizin deneyimizniz ve bilgi birikiminiz benim için çok önemli. Önlere zaten düşünmem. Bir sorum daha olacak;
park manevralarında bazen kilit açmıyor derken aracın tamamen kasılıp kaldığını, ters yönde hareket yapmadan hiçbir ilerleme yapamadığını mı kastettiniz? Bazen arazide yol bitiyor :( ve çok dar alanda dönüş yapmamız gerekiyor. Bir taraf dağ bir taraf uçurum. :eek: Burada böyle kasılıp kalmak istemem
 



Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

discovery-V8' Alıntı:
Sevgili Kaptan10 , Bu konuda nekadar tecrübeniz var bilemiyorum, Bu kilitreleri siz kilitlemez veya çıkarmazsınız, kendileri devir farklığına göre devreye girer ve çıkar, ama diyelimki arka diffinde kilit olan bir aracın kilidi açmadı ve takılı kaldı. o araca spin attırmak özel kabiliyet ister herkes yapamaz. ;)

Kırılma konusu kuru zeminde mümkün ama zaten kuru zeminde kilit takılı kalamaz, Erdal beyin sorduğu "kaygan zeminde viraj alırken kilitli kalırsa" idi.

Bunun haricinde kuru zeminde manuel bir kilidi kiltlemenin zaten hiç bir mantığı ve izahı olamaz.

selamlar
benim söylediğim arazi dışında normal yolşartlarında idi
normal yol şartlarında ıslak zeminde difransiyelin kilitli kalması spin atmayı dahada kolaylaştıracaktır buna emin olun
difransiyel kilidinin manuelide mevcuttur
saygılar
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

erdalyaman' Alıntı:
Yavuz bey paylaşımınız için çok teşekkürler :smiley: Sizin deneyimizniz ve bilgi birikiminiz benim için çok önemli. Önlere zaten düşünmem. Bir sorum daha olacak;
park manevralarında bazen kilit açmıyor derken aracın tamamen kasılıp kaldığını, ters yönde hareket yapmadan hiçbir ilerleme yapamadığını mı kastettiniz? Bazen arazide yol bitiyor :( ve çok dar alanda dönüş yapmamız gerekiyor. Bir taraf dağ bir taraf uçurum. :eek: Burada böyle kasılıp kalmak istemem

yok yok yürümeye devam ediyorsunuz isterseniz lastiğin birini sürükleyek çekiyor peşinden ;D Bu çok nadir oluyor , çok dar bir alanda 5-6 manevrayı arda yapınca lastikler ileri geri tam tur yapmadığından devir farkını algılayamıyor.

Selamlar
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

discovery-V8' Alıntı:
yok yok yürümeye devam ediyorsunuz isterseniz lastiğin birini sürükleyek çekiyor peşinden ;D Bu çok nadir oluyor , çok dar bir alanda 5-6 manevrayı arda yapınca lastikler ileri geri tam tur yapmadığından devir farkını algılayamıyor.

Selamlar

Çok teşekkürler, tam ısınmışken bir soru daha :D ;
Az önce bahsettiğimiz kilit marka/model olarak Detroit no spin yada %100.
Araştırdığımda 12 diş-24 diş vb gibi bir seçenek var. Benim aracım disco 97 300 tdi. hangi tipi kullanmalıyım?
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

erdalyaman' Alıntı:
Çok teşekkürler, tam ısınmışken bir soru daha :D ;
Az önce bahsettiğimiz kilit marka/model olarak Detroit no spin yada %100.
Araştırdığımda 12 diş-24 diş vb gibi bir seçenek var. Benim aracım disco 97 300 tdi. hangi tipi kullanmalıyım?

2 türü var 10 spline ve 24 spline, ,seninki 24 spline olmalı, eğer sonradan diferansiyel değişmediyse. Birde salisbury ve rover axle diye ikiye ayrılıyor, salisbury olan değil rover olan olacak.


Selamlar
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Çok çok teşekkürler :D
10 dakika içinde bir ayda öğrenebileceğim bilgilere ulaştım sayenizde :D
 



Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Ben kısa şase Vitara aracımda %100 lockright kullandım, arazideki performansından memnun da kaldım ancak artık aracın kısa şase oluşundan mıdır bilmem, şehiriçi kullanımda rahat edememiştim.
Virajlardan çıkışta aracı ok gibi toplamasına hayrandım.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

%100 kilit olarak lockright - detroit nospin aynı mantıkla mı çalışıyor? Başka markalar da var mıdır?
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Bildiğim kadarıyla aynı mantıkla çalışıyorlar.

erdalyaman' Alıntı:
%100 kilit olarak lockright - detroit nospin aynı mantıkla mı çalışıyor? Başka markalar da var mıdır?
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Paylaşımlar için teşekkürler :smiley:

Montajı kolaymıdır ? yapılırken özellikle dikkat edilmesi gereken bir husus varmıdır? kafası iyi çalışan, deneyimli bir usta sorunsuz olarak takabilr mi? yoksa mutlaka bu konuda uzman birine mi taktırılması uygun olur? ne dersiniz?
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

erdalyaman' Alıntı:
Paylaşımlar için teşekkürler :smiley:

Montajı kolaymıdır ? yapılırken özellikle dikkat edilmesi gereken bir husus varmıdır? kafası iyi çalışan, deneyimli bir usta sorunsuz olarak takabilr mi? yoksa mutlaka bu konuda uzman birine mi taktırılması uygun olur? ne dersiniz?
Montajı kolaydır,kafası çalışan bir usta takabilir,
Ama bence daha önce uygulamış bir usta olmasında fayda var,
tecrübeli birinin anlık sıkıntıyı görüp ,hatadan çabuk dönmesi,yada uygulamayı bilmesi önemlidir,
Uygulanan bir çok araçta ,sıkıntı yaratmamasına rağmen,
Bu kilidi kırıp difransieli çorbaya döndüren nadir örneklerde vardır.

Aynı kilidin ,aynı marka ,ayrı araçlarda (biri otomatik- biri düz) farklı kasıntı yaptığını gördük,
araçların karakteristik özelliklerindenmi bilemiyorum.
Yavuz gibi bu konuda bilgi birikimi olan arkadaşlarımızın tecrübelerinden yararlanmak bizim için büyük şans.

ARB gibi havayla çalışan kilitlerde ise genelde uygulama yapmış ,hava hortumlarının sorunlarını bilen bir ustaya ihtiyaç vardır,
Sıkıntı uygulama iyi yapılmazsa arazide kilitleri çalıştıramazsınız,
sağlam uygulamalarda bir kere yaptırır sonrada unutursunuz.
 



Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Detroit kullandım ve çok memnun kaldım. Tecrübeli bir usta için montajı oldukça kolay, 1-2 saatlik bir iş.

Kuru zeminde sert manevralarda kilitten gelen takırtılar normaldir, arazide ise hiç bir sorun çıkarmadı bana.

Diferansiyele kilit takıldıktan sonra contayı eğer sıvı conta kullanılıyorsa tek seferde civataların sıkılıp, conta sertleşene kadar hareket ettirilmemesi iyi olur, böylece contadan yağ kaçağı önlenebilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,223
Kayıtlı Üye Sayımız
166,536
Kaydolan Son Üyemiz
süvariemin

SON KONULAR



Geri
Üst