1.6jlx rampada durunca hararet göstergesi yükseliyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan blueclours Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,822
Seçkinaymış servisin ismi

Image
 

Etiketler
Hocam çok yardımcı oldunuz teşekkür ederim ilginiz ve alakanız için =) yeni bir suzuki kullanıcısı olarak sora sora öğren aşamasındayım :D fakat bu araba saçlarıma aklar düşürecek sanırım ...
 

Kısaca neler olduğundan bahsedeyim arabada bi sıkıntı yoktu yeni antifiriz aldım en iyisnden kattım 15 gün sonra radyatör su kaynatmaya başladı

Bu yeni antifrizler eski tiplerle aynı renkte oldukları zaman bile aynı değiller ve eski araçların üretildiği yıllarda kullanılan antifrizi bugün piyasada bulabiliyor musunuz bilmiyorum, iyisini rengini vs boşverip kimyasal içeriğine bakmak gerekebilir. Ve radyatörü suyla yıkama vs gibi temizlik girişimlerine gerek kalmaması için de aracın kullanma klavuzunda belirtilen aralıklarla değiştirilmesi daha iyi olur. Radyatörü temizleyen basınçlı suyun zararsız olduğunun bir ispatı yok. Kimileri her antifriz değişiminde çatlak tıkayıcı da katıyor içine ama öyle her ürün katılamadığı için riski iş, tavsiye edilen ürün de bizim memleketin iç pazarında yok malesef.
 
Son düzenleme:

Şayet bu kadarla yetinip toplattırırsan çok kısa zamanda motorun yatak vurmaya başlayacak nedini taşlamayla yanma haznesinin daralması ve daha önemlisi elden geçmiş üst kapak daha sıkı çalışıyor ve kol yatakları vs. Uyumlu olmuyor
Tavsiyem tekrar tekrar uğraşmak istemiyorsanız alt tarafıda söktürüp kol yataklarını piston burçlarını ve sekmanlarıda değiştirtin derim
Ben de sadece üst tarafı yaptırdım , sonra çok kısa zamanda alt taraflar su koyverdi

Peki bu işin doğru yapıldığından emin olmanın bir yolu var mı?
 






Kol yataklarının, piston burçların,sekmanların vs değişim sebebi sadece hararet ise ve bozulmuşlarsa herhangi bir doğruluk kriteri yok, aynısının yenisi ile değiştirilmesi yeterli gözüküyor.

Yok yanma odası hacmi değişti, bu motor da değişti, artık orjinal bile değil farklı ayar lazım diyorsanız, o işin bir doğruluk kriteri olsa gerek gibi geldi bana.
 

Sen benim yazdıklarımı bi daha bi oku istersen!
Ben kol yatak vs. Alt taraftaki şeylerin değişmesi gerektiğini motor hararet yaptı diye demedim
Hararet yapan motorun üst kapağı atık olur yani eğilir , bu gözle görülür bi eğilme değildir, taşlanarakta düzeltilir , bu taşlama enasında eğimin durumuna göre subaplar pistona doğru yaklaşır , bu farketmez denecek birşey değildir , yanma odasının bir hesabı kitabı ölçüsü vardır , bunu hiç kimse bilmiyorsa söken rektifiyeci ölçüsünü alır!
Üst kapak taşlanırlen üstünde ne var ne yoksa çıkarılır , sonra aynen yerine takılmaz , zaten bitik olan sübap lastikleri değişir , sübaplar alıştırılır vs.
Üst tarafı sıfır hale getirip alt tarafı yenilemezsen , 1000 km araçtan bahsetmiyoruz , 100000 km belkide üstü motordan bahsediyoruz , verimli çalışan üst kapak ve elemanları bitmeye çeyrek kalmış alt takımları yani kol yatağı piston burçları dolayısıyla segmanları çok kısa zamanda bozar , ilk etapta yatak vurur zaten
 

Bu yanma odasının taşlamayla ölçüsünün değişmesi kalın kapak contası kullanılarak giderilir ama her markada standart dışında conta olmaz yedek parçada varsa şayet atıyorum kapak contasının orjşnali 3 milim, kapak 1 milim taşlandı varsa 4 milim kalınlıkta conta koyulurki sıkışma ve patlama oranları değişmesin
 



Bu taşlama olayı hassas bir iştir ölçü çok önemlidir , öküzün birine denk gelinirse pistonlar üst kapağa bile çarpabilir bu olasılıkta mevcut yani rektifiyeci iyi olması gerekir , toplamak çok önemli değil
 

Açıklama için teşekkürler iyi kötü anladım sayılır, şu kısma gerek yoktu: "Sen benim yazdıklarımı bi daha bi oku istersen! Ben kol yatak vs. Alt taraftaki şeylerin değişmesi gerektiğini motor hararet yaptı diye demedim " (ben de dediniz demedim ki...)

Şu kısmı tamam : "Bu yanma odasının taşlamayla ölçüsünün değişmesi kalın kapak contası kullanılarak giderilir ama her markada standart dışında conta olmaz yedek parçada varsa şayet atıyorum kapak contasının orjşnali 3 milim, kapak 1 milim taşlandı varsa 4 milim kalınlıkta conta koyulurki sıkışma ve patlama oranları değişmesin"

Şu kısmı anlamadım ama vardır bir gerekçesi herhalde : "Üst tarafı sıfır hale getirip alt tarafı yenilemezsen , 1000 km araçtan bahsetmiyoruz , 100000 km belkide üstü motordan bahsediyoruz , verimli çalışan üst kapak ve elemanları bitmeye çeyrek kalmış alt takımları yani kol yatağı piston burçları dolayısıyla segmanları çok kısa zamanda bozar , ilk etapta yatak vurur zaten"
 


Önceki yazdıklarımdançıkarılacak sonuş , doğruluk nedir , kriter nedir değildi
Ödeştik


Bugünlerde forumda herkes kayga mı ediyor nedir, sataşmadık ki ödeşelim:smiley: İşte o doğruluk kriteri yazdığınız şeylerse odur yani, bende onu soruyorum. Motor contası kalınlığı anlaşıldı, zaten tahmin edilebilir türden birşey, diğer kısmı henüz anladım. Yani gerçekten verimli çalışan üst kapak ve elemanları bitmeye çeyrek kalmış alt takımları yani kol yatağı piston burçları dolayısıyla segmanları çok kısa zamanda bozar mı yoksa bu conta kalınlığı hesabı yanlış olduğu için düzeltilmesi gereken başka ayarlar mı bozuktur, başka şeyleri de mi etkiler ve düzeltmek lazımdır ben hala o noktadayım yani. Yani sadece verimli çalıştığı için bozulmaması lazım gibi geldi, ama herhangi bir ayar bozulmasa da onların bozulmasına ramak kaldıysa ve zaten gidiciyse o ayrı konu tabi.
 
Son düzenleme:

Anlamadığın tarafı tecrübe
Daha önceki araçlarımdan biri 80000 kmde bu arkadaşın başına ne geldiyse aynısı benim başımada geldi, üst kapak taşlandı sıfırlandı sübap lastikleri vs alta dokunulmadı toplandı o şekil, 300 km sonra motor devirlenirken yataklar vurmaya başladı , döndüm ustaya tekrar bune hesabı, yatak vuruyor , e ne yapıcaz ? Yeniden sökülecek kol yatakları vs. Değişecek orlarda , beni kimse uyarmadı ustada sökerken bu böyle olabilir demedi
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,516
Mesajlar
1,519,142
Kayıtlı Üye Sayımız
172,173
Kaydolan Son Üyemiz
Özgür1977

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst