Ynt: 1.6jlx rampada durunca hararet göstergesi yükseliyor
>>hararet göstergesi yükseliyor .!!
vitaralarda..hararet yapınca yükselen hararet ibresi hiç duymadım..+ görmedim..
hararet durumu ne olursa olsun hiç bir şartta kıpırdamama gibi garip bir özelliğge sahiptir vitaraların hararet ibresi..
hee ne zaman kıpırdar oynar derseniz..o zaman cevabı cok basittir kapak contası yaktığında..+ motor yandıgında..derim..
gösterge panelindeki hararet saatinde hepsi kronik problemlidir..
rakamlarla anlatmaya calışayım normal düz yolda 80 derecedir..sıkışık trafikte 90-95 derecedir..arazide rampada vs. sıkıştırıncada max 105 derecedir.. hararetin seyri ama ibre yerine capon tutkalı ile yapışmış gibi hep aynı yerde sakince durur..bu anlatıklarımı o ibreden göremezsiniz..
doğru harareti görmek için ekstadan 2. bir saat torpido üstüne takmalısınız..ilk iş..
adam olacak çocuk kakasından belli olur lafından cıkarak size bir fiikir vereyim..
>>radyatörün yanında plastikten bir yedek su deposu vardır yerine vidalı degildir yukarı dogru cekince elinize geliverir..onun içindeki suyu yavaş yavaş boşatın içinde yarım parmak su kalıncaya kadar..
>> bir tornavida yada cubukla vs dibini tırmalayın ..egerki elinizdeki plastik bidon pas tutmuşsa gecmiş olsun derim..
aracınız cok sayıda>hararete maruz kalmış ve o nun pistonundan segmanından vs..yatak yorgan ne varsa alayı zarar görmüş demektir..
2. bakacagınız yer ..>> vitaranın kaloriferi tofaşın kuşlarından beter bunaltıcı sıcak yapar kaloriferi kullanıp sıcak lık durumuna bakın..derim ...>> ılık ısıtmıyor ..derseniz..eger..motorda dolaşan pas pislik tortu vs gibi maddelerin gidipte park edecegi yer kalorifer petegidir..
..bu motorun durumunun göstergesidir..
ön torpido komple cıkmadan o petek yerinden cıkmaz oldukca işçilikli bir olaydır..
yapılacak işler>>
2 tane yarım metrelik kalorifer hortumu hortumcudan alıcaksınız 2de kelepce alın ..akünün hemen altındaki girişlere bu hotumları takın birini aşağıya salıp digerine oto yıkamacıda tazzikli makineden gelen tabancanın ucunu tutun..yere giden suyun rengine bakın..sonra tersten de su tutun..
parcacıda 20tl.
siz > serviste 80 tl cıvarı olan orjinal termostattan bir tane alın ve takın..
radyatörcüde radyatörü şişletin..yada yan sanayii olarak yenileyin..
biraz kullanın aynı şeyler devam ediyorsa..en azından kapagı sökmeniz gerekebilir..
ihmal ederseniz..devamında..kapak yada blok catlatabilir..
en cok kapak ve blok catlatanlar..vitara sülalesinde jlx lerdir..
mersedes bmw lerde fan motordan döner vitarada olduğu gibi onlarda içinde civa vardır ..bizekinde ise yag türevi bir şey o da ihtiyarlıktan kacırıp kavramayıp az dönüyor olabilir..
vitara'dan anlayan bir ustaya gidin derim..
hararet yapan arac saga cekilir stop edilir..bu bizde olmaz..dikkat derim..fanın dönmesi için motorun çalışıp sogutması lazımdır..buda aklınızın bir köşesinde olsun derim..