abecikabeci
Ana Kamp
- Mesajlar
- 31
- Tepkime Puanı
- 17
Öncelikle herkese selamlar. Her ne kadar üye olarak yeni olsam da, almayı planladığım WJ için forumu uzun süredir okumaktaydım.
Acelem olmadığından uzun süredir beklemekteydim, fakat son zamanlardaki ikinci eldeki fiyatların sürekli olarak artıp, alım gücümün ise sürekli azalmasından mütevellit, ederinden bir tık daha fazlasını vermek zorunda kalarak, ilk sahibinden, 173 bin km'de, 2004 model, 2.7 CRD Overland, Black Pearl serisi bir araç satın aldım. Daha önceden yapılan sürtmeden dolayı sağ kapılar, motor kaputu ucu boyanmış. Büyük ihtimal bu sırada farlardan biri kırıldığından da iki far sıfır olarak takılmış. Şase, direk vb. yerlerde oynama olmadığından, boya takıntım da olmadığından sorun etmedim. Sonuç olarak, herhangi bir büyük kazası olmayan, tamamı yetkili servis geçmişi olan bir Jeep sahibiyim artık.
Aracımı aldığım gibi komple bakım için ustama götürdüm. Ön arka amortisörler, diskler, balatalar, burçlar, kaput amortisörü gibi küçük ıvır zıvırlar, tüm sıvılar komple değişti ve aracı satın alırken ödediğim miktarın %10'unu yani 20.000 TL'yi ustama tamir faturası olarak ödedikten sonra aracımı İzmir'den İstanbul'a getirdim. İlk iş olarak, galericinin taktığı, sözde sıfır olan, ama üretim yılı 2013(!) olan 7 yıllık lastikleri, resmen karaborsaya düşmüş, zor bulunan BF Goodrich All Terrain ile değiştirdim(1.450x4=5.800 TL). Aracın fabrika çıkışı lastik ölçüleri 235/65/R17, ancak istediğim lastiklerde 235 olmadığından, 245/65/R17 taktırdım fakat herhangi bir sürtme mevcut değil, gayet memnunum. Aracın görünüşü de baya bir değişti, heybetli oldu.
Son olarak ise, aracı kullandıkça fark ettiğim, eksikliğini gördüğüm ve size sormak istediğim bir kaç konu var. Bu konular hakkında fikirlerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim;
1) Motor ilk çalıştıktan sonra ambulans geliyor sanacağınız kadar bir turbo ıslık sesi var, tüm devirlerde. Fakat motor ısındıktan sonra ses baya azalmakta, neredeyse duyulmamakta, sebebi gevşemiş hortum vb. olabilir mi? Turboda ses pek hayra alamet değildir, biliyorum. Fakat motor ısındıktan sonra süreklilik arz etmediğinden pek önemsemedim. Keza turbomu tamire verip, "sözde" ustalar tarafından komple bozulmasından korkuyorum. Bu sebeple, sakin kullanan biri olduğumu göz önüne alırsak, gittiği yere kadar kullanıp, sıfır turbo mu tercih etmeliyim?
2) Dikiz aynaların kendi katlanma özelliği var fakat sürücü tarafı katlanmıyor. Kapanmaya çalışıyor, yani motor sesi geliyor ama sanırım aynadaki dişliler aşınmış ki kronik sorun sanırım. İnternette araştırdığımda, Bross Otomotiv adında Burdur'daki bir şirket bu dişlileri üretiyor. Dişli, motor dahil komple bakım setini 240 TL'ye satıyorlar. Bostancı sanayideki ayna tamircisine sorduğumda ise 200-400 TL arası tutar, açıp bakmam lazım demişti. Artık tamirat işlerinin ucundan tutmaya başlamak, uğraşmak istediğimden, internette video bolca mevcut olduğundan, riski alıp kendim mi değiştireyim?
3) Bagaj camının amortisörleri çalışmıyor. Değiştirip, faal hale getirmek istiyorum fakat camı en sona kadar açtığımda, cama bağlı olan rezistansların kabloları çok geriliyor, kopacakmış gibi geliyor, bu da bana hiç güven vermiyor. Lehim ile tutturulmuşlar, gayet de sağlamlar şu an. Ama araç bakınırken, bir araçta ilgili rezistansların kopuk olduğunu görmüştüm. Tamiri için lehimi düz zeminde yapmak gerektiğinden, camı sökmek gerekiyormuş. Bu sebeple kopma yaşamamak için bagaj camını hiç kullanmamak mı, yoksa rezistans kopana kadar devam mı? Ya da başka bir çözüm yolu var mıdır?
4) İki keredir el frenini indirmeyi unutup, o şekilde gittim, bu sırada araç herhangi bir uyarı vermedi, ışık yakmadı. Kontağı çevirdiğimde, fren işareti olan lamba yanıyor, yani faal. Sorun sanırım el fren müşüründe, doğru mudur? Parça kodu MOPAR 52127960 olan ürünü mü almalıyım Rock Auto'dan?
5) Koltuk ısıtma düğmesinin arkasındaki ampül ile arka stop ampüllerinden biri patlak. Bir daha ampül değiştirmek ile uğraşmamak adına hazır girişmiş iken tüm ampülleri led ile değiştirmeyi planlıyorum. Eğer sinyaller için led kullanırsam, hızlı yanıp sönme problemini çözmek için direnç kullanmam gerekiyormuş. Farlarda da bazı sorunlar olacağından, sinyaller ve farlar hariç şekilde, iç aydınlatmada da 2700 Kelvin led'ler kullanarak değişikliğe gitsem sonuç nasıl olur, sırıtır mı? Keza normal ampüllerin çektiği enerji malumunuz, hatta forumda kapılar açık, içi temizlenirken aküsü biten bir ZJ sahibi yazısı hatırlıyorum..
6) 2.7 dizel versiyon sadece Avrupa'da satışa çıkıp, Amerika'da hiç satışa çıkmamasından sanırım, Rock Auto, Summit Racing gibi sitelerin menulerinde 2.7 CRD seçeneği mevcut değil. Mesela plastik motor koruma kapağımın ayaklarından birisi kırık, çıkmacılar ile uğraşmak yerine yenisini almak istiyorum ama bulamıyorum. Bu tarz 2.7 dizele özel parçalar için Avrupa'dan mı sipariş geçmek lazım? Eğer öyle ise Avrupa'dan gönderim yapan, Rock Auto gibi siteler var mıdır?
Biliyorum uzun oldu, fakat forumda birisinin yazdığı gibi Jeep'imi aldıktan sonraki ilk gece heyecandan gerçekten uyuyamadım ve her boş vaktimde aracım hakkında araştırma yaptıkça hem bilgileniyorum, ama öbür yandan da kafamdaki sorular artıyor..
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler!
Acelem olmadığından uzun süredir beklemekteydim, fakat son zamanlardaki ikinci eldeki fiyatların sürekli olarak artıp, alım gücümün ise sürekli azalmasından mütevellit, ederinden bir tık daha fazlasını vermek zorunda kalarak, ilk sahibinden, 173 bin km'de, 2004 model, 2.7 CRD Overland, Black Pearl serisi bir araç satın aldım. Daha önceden yapılan sürtmeden dolayı sağ kapılar, motor kaputu ucu boyanmış. Büyük ihtimal bu sırada farlardan biri kırıldığından da iki far sıfır olarak takılmış. Şase, direk vb. yerlerde oynama olmadığından, boya takıntım da olmadığından sorun etmedim. Sonuç olarak, herhangi bir büyük kazası olmayan, tamamı yetkili servis geçmişi olan bir Jeep sahibiyim artık.
Aracımı aldığım gibi komple bakım için ustama götürdüm. Ön arka amortisörler, diskler, balatalar, burçlar, kaput amortisörü gibi küçük ıvır zıvırlar, tüm sıvılar komple değişti ve aracı satın alırken ödediğim miktarın %10'unu yani 20.000 TL'yi ustama tamir faturası olarak ödedikten sonra aracımı İzmir'den İstanbul'a getirdim. İlk iş olarak, galericinin taktığı, sözde sıfır olan, ama üretim yılı 2013(!) olan 7 yıllık lastikleri, resmen karaborsaya düşmüş, zor bulunan BF Goodrich All Terrain ile değiştirdim(1.450x4=5.800 TL). Aracın fabrika çıkışı lastik ölçüleri 235/65/R17, ancak istediğim lastiklerde 235 olmadığından, 245/65/R17 taktırdım fakat herhangi bir sürtme mevcut değil, gayet memnunum. Aracın görünüşü de baya bir değişti, heybetli oldu.
Son olarak ise, aracı kullandıkça fark ettiğim, eksikliğini gördüğüm ve size sormak istediğim bir kaç konu var. Bu konular hakkında fikirlerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim;
1) Motor ilk çalıştıktan sonra ambulans geliyor sanacağınız kadar bir turbo ıslık sesi var, tüm devirlerde. Fakat motor ısındıktan sonra ses baya azalmakta, neredeyse duyulmamakta, sebebi gevşemiş hortum vb. olabilir mi? Turboda ses pek hayra alamet değildir, biliyorum. Fakat motor ısındıktan sonra süreklilik arz etmediğinden pek önemsemedim. Keza turbomu tamire verip, "sözde" ustalar tarafından komple bozulmasından korkuyorum. Bu sebeple, sakin kullanan biri olduğumu göz önüne alırsak, gittiği yere kadar kullanıp, sıfır turbo mu tercih etmeliyim?
2) Dikiz aynaların kendi katlanma özelliği var fakat sürücü tarafı katlanmıyor. Kapanmaya çalışıyor, yani motor sesi geliyor ama sanırım aynadaki dişliler aşınmış ki kronik sorun sanırım. İnternette araştırdığımda, Bross Otomotiv adında Burdur'daki bir şirket bu dişlileri üretiyor. Dişli, motor dahil komple bakım setini 240 TL'ye satıyorlar. Bostancı sanayideki ayna tamircisine sorduğumda ise 200-400 TL arası tutar, açıp bakmam lazım demişti. Artık tamirat işlerinin ucundan tutmaya başlamak, uğraşmak istediğimden, internette video bolca mevcut olduğundan, riski alıp kendim mi değiştireyim?
3) Bagaj camının amortisörleri çalışmıyor. Değiştirip, faal hale getirmek istiyorum fakat camı en sona kadar açtığımda, cama bağlı olan rezistansların kabloları çok geriliyor, kopacakmış gibi geliyor, bu da bana hiç güven vermiyor. Lehim ile tutturulmuşlar, gayet de sağlamlar şu an. Ama araç bakınırken, bir araçta ilgili rezistansların kopuk olduğunu görmüştüm. Tamiri için lehimi düz zeminde yapmak gerektiğinden, camı sökmek gerekiyormuş. Bu sebeple kopma yaşamamak için bagaj camını hiç kullanmamak mı, yoksa rezistans kopana kadar devam mı? Ya da başka bir çözüm yolu var mıdır?
4) İki keredir el frenini indirmeyi unutup, o şekilde gittim, bu sırada araç herhangi bir uyarı vermedi, ışık yakmadı. Kontağı çevirdiğimde, fren işareti olan lamba yanıyor, yani faal. Sorun sanırım el fren müşüründe, doğru mudur? Parça kodu MOPAR 52127960 olan ürünü mü almalıyım Rock Auto'dan?
5) Koltuk ısıtma düğmesinin arkasındaki ampül ile arka stop ampüllerinden biri patlak. Bir daha ampül değiştirmek ile uğraşmamak adına hazır girişmiş iken tüm ampülleri led ile değiştirmeyi planlıyorum. Eğer sinyaller için led kullanırsam, hızlı yanıp sönme problemini çözmek için direnç kullanmam gerekiyormuş. Farlarda da bazı sorunlar olacağından, sinyaller ve farlar hariç şekilde, iç aydınlatmada da 2700 Kelvin led'ler kullanarak değişikliğe gitsem sonuç nasıl olur, sırıtır mı? Keza normal ampüllerin çektiği enerji malumunuz, hatta forumda kapılar açık, içi temizlenirken aküsü biten bir ZJ sahibi yazısı hatırlıyorum..
6) 2.7 dizel versiyon sadece Avrupa'da satışa çıkıp, Amerika'da hiç satışa çıkmamasından sanırım, Rock Auto, Summit Racing gibi sitelerin menulerinde 2.7 CRD seçeneği mevcut değil. Mesela plastik motor koruma kapağımın ayaklarından birisi kırık, çıkmacılar ile uğraşmak yerine yenisini almak istiyorum ama bulamıyorum. Bu tarz 2.7 dizele özel parçalar için Avrupa'dan mı sipariş geçmek lazım? Eğer öyle ise Avrupa'dan gönderim yapan, Rock Auto gibi siteler var mıdır?
Biliyorum uzun oldu, fakat forumda birisinin yazdığı gibi Jeep'imi aldıktan sonraki ilk gece heyecandan gerçekten uyuyamadım ve her boş vaktimde aracım hakkında araştırma yaptıkça hem bilgileniyorum, ama öbür yandan da kafamdaki sorular artıyor..
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler!
Son düzenleme: