abecikabeci
Ana Kamp
- Mesajlar
- 31
- Tepkime Puanı
- 17
Aracın muayene zamanı geldi. Korka korka muayeneye gittim, keza Quadra Drive çekiş sisteminde aracı 2 çekere alamadığımız için, ya fren testinde diferansiyeli kırarsa TUVTURK diye korkuyordum.
Subaru gibi sürekli 4 çeker aracın diferansiyelini kırıp, utanmadan "biz kırmadık" şeklinde pek çok yazı var internette. O sebeple aracın başından ayrılmadım. "Araç 2 çekere alınamadığından, fren testi yaparken roller kullanacaksınız di mi?", "Aaa fren testinde bu aletleri mi kullanacaksınız" diyerek, sürekli darlayarak, üfleyip püfleyerek de olsa free roller kullandılar fren testinde;
Fren testi video için tıklayın
Video'dan görebileceğiniz üzere, ön tekerler boşta olmasına rağmen nasıl dönüyor. Eğer ön tekerlerin altındaki alet kullanılıp, tekerler boşa alınmaz ise, tekerler beton üstünde dönmeye çalışacağından, diferansiyel kırılabiliyor. Ki video'da önde gözüken Subaru'nun başında sahibi durmadı, durmayınca da çalışanlar roller kullanmadan fren testi yaptı.. Aracın tekerlerinin dönmeye çalıştığını görünce içim cız etmedi değil..
Aracı aldığımda kırık olan ve sahibinden'deki çoğu WJ'de de kırık olduğunu gördüğüm, klimanın iç hava sirkülasyon düğmesi bayadır gözüme batıyordu;
Ama ülkemizdeki parçacılara sorduğumda "bu tuşu ayrı olarak satamayız, klima ünitesini komple alacaksın" laflarını duyduktan sonra ümidi kesmiştim ki, Amerika'daki araba mezarlıklarını keşfettim;
"U pull it" diye geçen bu araba mezarlıklarına girişte 2-3$ veriyorsunuz. Sonrasında içerideki yüzlerce, binlerce araba sizin! İstediğiniz araca gidip, içine oturup, istediğiniz parçayı rahat rahat söküp, parçalara çok komik rakamlar ödeyip çıkıyorsunuz. Hatta çoğu küçük parçadan para bile almıyorlar!
Bulunması zor olan parçalardan bol bol stok yaptım. Kapı iç klipsi, makyaj aynası lambasının plastik kapağı(ampül değişimi için sökerken tırnakları kesin kırılıyor), vida vb. bir sürü parça;
Kırık tuş değiştirme aşamaları;
Parça sökerken Amerika'daki WJ'lerin sinyal kolunda "auto" yazısı olduğunu keşfettim. Biraz araştırınca Amerika'daki modellerde gece olduğunda otomatik açılıp, gündüz ise otomatik kapanan otomatik far ayarı olduğunu, ama Avrupa modellerinde bunun hiç koyulmadığını öğrendim. Fakat ışık sensörü, kırmızı yanıp sönen hırsız alarmı ışığının hemen önünde bitişik geldiğini ve ülkemizdeki modellerde olduğunu fark ettim;
Madem sensör hazır, bir tane de sinyal kolu söküp, takayım, TR'de otomatik far özelliği olan tek WJ olsun aracım dedim ama işler düşündüğüm gibi olmadı
Keza sinyal kolunu takıp, auto'yu seçtiğimde arka sis farları yandı..
Avrupa versiyonunda arka sis farı var iken, Amerika'da zorunlu olmadığından arka sis farı yok. Bu sebeple Avrupa'da arka sis farı için ayrılan voltaj aralığını, nasılsa arka sis farı yok diye Amerika'da otomatik far için ayırılmış olduğundan, planım işe yaramadı..
Subaru gibi sürekli 4 çeker aracın diferansiyelini kırıp, utanmadan "biz kırmadık" şeklinde pek çok yazı var internette. O sebeple aracın başından ayrılmadım. "Araç 2 çekere alınamadığından, fren testi yaparken roller kullanacaksınız di mi?", "Aaa fren testinde bu aletleri mi kullanacaksınız" diyerek, sürekli darlayarak, üfleyip püfleyerek de olsa free roller kullandılar fren testinde;
Fren testi video için tıklayın
Video'dan görebileceğiniz üzere, ön tekerler boşta olmasına rağmen nasıl dönüyor. Eğer ön tekerlerin altındaki alet kullanılıp, tekerler boşa alınmaz ise, tekerler beton üstünde dönmeye çalışacağından, diferansiyel kırılabiliyor. Ki video'da önde gözüken Subaru'nun başında sahibi durmadı, durmayınca da çalışanlar roller kullanmadan fren testi yaptı.. Aracın tekerlerinin dönmeye çalıştığını görünce içim cız etmedi değil..
Aracı aldığımda kırık olan ve sahibinden'deki çoğu WJ'de de kırık olduğunu gördüğüm, klimanın iç hava sirkülasyon düğmesi bayadır gözüme batıyordu;
Ama ülkemizdeki parçacılara sorduğumda "bu tuşu ayrı olarak satamayız, klima ünitesini komple alacaksın" laflarını duyduktan sonra ümidi kesmiştim ki, Amerika'daki araba mezarlıklarını keşfettim;
"U pull it" diye geçen bu araba mezarlıklarına girişte 2-3$ veriyorsunuz. Sonrasında içerideki yüzlerce, binlerce araba sizin! İstediğiniz araca gidip, içine oturup, istediğiniz parçayı rahat rahat söküp, parçalara çok komik rakamlar ödeyip çıkıyorsunuz. Hatta çoğu küçük parçadan para bile almıyorlar!
Bulunması zor olan parçalardan bol bol stok yaptım. Kapı iç klipsi, makyaj aynası lambasının plastik kapağı(ampül değişimi için sökerken tırnakları kesin kırılıyor), vida vb. bir sürü parça;
Kırık tuş değiştirme aşamaları;
Parça sökerken Amerika'daki WJ'lerin sinyal kolunda "auto" yazısı olduğunu keşfettim. Biraz araştırınca Amerika'daki modellerde gece olduğunda otomatik açılıp, gündüz ise otomatik kapanan otomatik far ayarı olduğunu, ama Avrupa modellerinde bunun hiç koyulmadığını öğrendim. Fakat ışık sensörü, kırmızı yanıp sönen hırsız alarmı ışığının hemen önünde bitişik geldiğini ve ülkemizdeki modellerde olduğunu fark ettim;
Madem sensör hazır, bir tane de sinyal kolu söküp, takayım, TR'de otomatik far özelliği olan tek WJ olsun aracım dedim ama işler düşündüğüm gibi olmadı
Keza sinyal kolunu takıp, auto'yu seçtiğimde arka sis farları yandı..
Avrupa versiyonunda arka sis farı var iken, Amerika'da zorunlu olmadığından arka sis farı yok. Bu sebeple Avrupa'da arka sis farı için ayrılan voltaj aralığını, nasılsa arka sis farı yok diye Amerika'da otomatik far için ayırılmış olduğundan, planım işe yaramadı..
Son düzenleme: