Tek Başıma 45 Günde Vietnam-Kamboçya-Tayland

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyr-ü zafer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 456
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 136,691
Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

.

IMG 8181p 1200x900


IMG 8182p 1200x900


IMG 8184p 1200x900


IMG 8185p 1200x900


IMG 8186p 675x900
 

Etiketler



Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

*
seyr-ü zafer' Alıntı:
Çıkışta su kaynatan ziyaretçileri geçim kapısı haline getiren sevimli Kamboçyalı çocuklardan biri peşime takıldı, ne söylesem umursamadı, elindeki kağıt yelpazeyle beni serinletmeye çalıştı, dinlenmek için durdukça bacaklarıma masaj yapmaya yeltendi. Benden bahşiş kopartamayacağını bakalım ne vakit anlayıp peşimi bırakacak derken iki saate yakın süre ısrarla takip etti. Açıkça para istemedi, sadece yanımda bekledi ve… Tahmin edileceği üzere gönül rahatlığıyla bahşiş verdim, belki de babasının günlük kazancından daha fazla parayı. Keşke yetişkinler de böyle kararlılıklarını korusalar, ama hırslarına yenik düşmeseler, dayatmacı ve talepkar tavır takınmasalar. Batılı yabancıların psikolojilerini birazcık çözseler, onlar da hiç yoktan para kazanabilirler…

;)


*Bülent'in de sözünü ettiği ocakların benzerleri Anadolu'da da kullanılıyor. Örneğin, bizim yörede, gazyağı tenekeleri, küçük bir düzenleme ile ocak durumuna getirilip yemek pişirme amacıyla kullanılıyor. Yakıt ise, küçük odun parçaları; gelip geçtikçe altına atılıyor... :smiley:


Cavid Sezen
 



Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

Tasarım sitesinin birinde Afrika da yaşayan fakir halk için yapılmış bir soba vardı ,bunun biraz daha gelişmişi onu aradım bulamadım,sanırım bazı halkların ortak sobası olmuş bu tarz sobalar.
 

Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

ben de asagı yukarı 12 ulke gezdım 25 sene once sıngapur malezya japonya yı gezdım fotoraflarım duruyor belkı nostaljı tur diye konuda acabilirim ama senı takdir ediyorum gezmeyi seven biri olarak :smiley:
 

Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

mayıstosböce' Alıntı:
Sobalar ne kadar pratikmiş.

gezmen' Alıntı:
*
;)


*Bülent'in de sözünü ettiği ocakların benzerleri Anadolu'da da kullanılıyor. Örneğin, bizim yörede, gazyağı tenekeleri, küçük bir düzenleme ile ocak durumuna getirilip yemek pişirme amacıyla kullanılıyor. Yakıt ise, küçük odun parçaları; gelip geçtikçe altına atılıyor... :smiley:


Cavid Sezen

mayıstosböce' Alıntı:
Tasarım sitesinin birinde Afrika da yaşayan fakir halk için yapılmış bir soba vardı ,bunun biraz daha gelişmişi onu aradım bulamadım,sanırım bazı halkların ortak sobası olmuş bu tarz sobalar.


Şimdiye dek en ilginç ocağı Libya'da gördüm,bir çobanın elinde üç sıra zincirle sallanan içi odun koru dolu çanaktan ibaretti, üzerinde çay demleniyordu. yürürken kullanılmak üzere...ortamın doğallığını bozmamak için fotoğraf çekmedim, izlemekle yetindim...

realramo' Alıntı:
ben de asagı yukarı 12 ulke gezdım 25 sene once sıngapur malezya japonya yı gezdım fotoraflarım duruyor belkı nostaljı tur diye konuda acabilirim ama senı takdir ediyorum gezmeyi seven biri olarak :smiley:

Çok teşekkürler, bence konuyu açıp paylaşmalısınız, tarihi süreç coğrafyaları daha iyi görmemizi sağlıyor bunu en iyi bilenlerdenim:smiley:
 

Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

Battambang’da bir garip lunapark eğlencesi...

Kamboçya adrenalin salgılatan aktiviteler bakımından şimdiye dek gittiğim ülkeler arasında bana en fazlasını yaşattı. Tüplü dalış yaptım, motorlu deltayla uçtum, bambu trenine bindim, sportif atıcılık yaptım…

Bambu treni dışarıdan göründüğü gibi turistleri eğlendirmek üzere icat edilmiş bir araç değil aslında. Kamboçya’da sınırlı uzunlukta demiryolları üzerinde insan taşımacılığı yapılmadığından halk kendi küçük araçlarını imal edip günlük ihtiyaçları doğrultusunda kullanmaya başlamış. Ortaya çıkan taşıt yaklaşık 3 metre uzunluğunda 1.5 metre genişliğinde bir bambu tepsiye benziyor. Tepsinin altında treni taşıyan iki dingil var. Dingiller platformun altında yarım daire biçimindeki yataklara oturtuluyor. Platform üzerindeki yükün ağırlığıyla dingil üzerinde kalıyor, yani sabitlenmiyor. Bu yüzden, deforme olmuş demiryolunda hızla ilerlerken bazen havalandığınızı hissediyorsunuz. Platformun üzerindeki küçük motor eldeki sopayla itilerek kızak üzerinde kaydırılıyor ve dingille motor kasnağına bağlı kayış gerilerek dönüşü tekerleklere iletmeye başlıyor. Bunu, aynı debriyaj pedalını bırakır gibi hissederek yapmak gerekiyor, yoksa motor duruyor.

Trenin bu kadar basit, hafif ve kolayca sökülebilir tasarlanmasının sebebi tek hat üzerindeki karşılaşmalarda hattı kolayca boşaltıp yolculuğa devam edebilmek. Hangi trenin yoldan çekileceğinin detaylı kuralları var. Daha az yük ve insan taşıyan, yolcularının ya da kullanıcılarının yaşı küçük olan tren diğer trendekilerin de yardımıyla hattan çekilip ileride tekrar birleştiriliyor ve araçlar yolculuklarına devam ediyorlar.

Bambu trenine binmek ve kullanmak dışarıdan çocuksu gibi görünse de benim yolculuklar boyunca biriktirdiğim en güzel anılardan biriydi. Yamru yumru demiryolu hattında ‘ha uçtuk ha uçacağız’ heyecanıyla, zıplayarak gitmek lunaparklardaki güvenli oyuncaklara binmekten daha fazla adrenalin salgılatıyor peşinen söyleyeyim …Demiryolunu kullanan Kamboçyalılar ise sadece ulaşımlarını sağlamak ve biraz para kazanmak derdindeler…
 












Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,444
Mesajlar
1,518,065
Kayıtlı Üye Sayımız
172,099
Kaydolan Son Üyemiz
Attorney58

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst