Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gezmen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,742
Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

atiladi' Alıntı:
Ben bu tip projeler konusunda belkide forumdaki en uçuk kişi sayılırım, ama bu mizah dergisi için bir zihni sinir projesi gibi bir şey..Ucuz bir yöntem olarak düşünülüyorsa, deyil, su ısınırken aracın çalışması gerekiyor, yakıt masrafı. Hakikaten radyatör suyu kullanılacaksa, su antifirzli olduğundan kullanımı sakıncalı..Extra ısıtma deposu yapılacaksa, masraf, yapılmayacaksa karavan deposundaki tüm suyumu ısıtacağız, su çok ısınırsa nasıl ılıtacağız..Eksilen suyu tamamlamak için aracın radyatörüne, hidraforudamı bağlıyacağız, hidraforu bağlarsak, radyatör su taşırma deposunu iptalmi edeceğiz...Bütün bunları aracın yapısını kurcalayarak yapmak 500TL'den ucuzamı malolacak, herşeyi herkes kendi yapacak kadar basit bir işmi, hiçmi işcilik ödemeyeceğiz...Zaten ikinci el piyasada 300TL, sıfırı 500TL'ye 12Lt/dak sıcaksu veren Daxom LPG'li mini hermetik şofben varken ve 1 saatte tak çalıştır, yöntemi ile herkes kendi montajlayabileceği basitlikdeyken, veya sulu webasto kullanmak varken (ikinci elde 250TL) Araç radyatöründen sıcak su elde etmenin, anlamını ekonomikliği ve sistemin kurulma zorluğu açısından anlayamıyorum..Biri deseki bu sana zor geldiği kadar zor bir deyil, bir saate dönüşümü yapabilirsin, hermetik şofbene görede yarı yarıya malokluyor, desede yöntemi deyilde dönüşümün nasıl yapılacağanı anlatsada bizde öğrensek...
Olay sadece suyu ısıtmak için motor çalıştırmak değil. Motor çalışırken oluşan enerjiyi bir ekonamizer yardımıyla sıcak suya dönüştürmek. Bu bakiş ile olay abakılır ise sanınrm anlaşılır. hemde o kadar zor bir olay değil. :smiley:)))))
 

Etiketler
Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

Motoru stop ettikden 2 saat sonra su normal sıcaklığa inecekdir, bu yöntem hayali bir yöntem..Adam arabayı stop ettikden 6 saat sonra yıkanmak isterse veya mutfakda sıcaksu gerekirse, km 350kr yakan 2.8 motorumu çalıştıracağız..Abesle iştigal bir tasarım...

Bunun çözümü çok basit: Depoya izolasyon.

İngiltere'de evlerin sıcak su sisteminde benzer bir mantık kullanılıyor: Su önce gazla ısıtılıyor, izolasyonlu sıcak su deposuna gönderiliyor, bu depo elektrikli bir ısıtıcı ile sürekli aynı sıcaklıkta tutuluyor.
 

Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

TA2RX' Alıntı:
Bunun çözümü çok basit: Depoya izolasyon.

İngiltere'de evlerin sıcak su sisteminde benzer bir mantık kullanılıyor: Su önce gazla ısıtılıyor, izolasyonlu sıcak su deposuna gönderiliyor, bu depo elektrikli bir ısıtıcı ile sürekli aynı sıcaklıkta tutuluyor.
Bu yontem aynı zamanda güneş enerjisi ile su ısıtma sistemlerinde de kullanıyıor. Adana; Mersin cıvarında yaygın olarka gördüm.
Rıza
 

Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

MOTOR SUYUNDAN SICAK SU ELDE ETMEK MÜMKÜN ARKADAŞLAR.BÜYÜK OTOBÜSLERDE KALORİFER İÇİN NASIL SICAK SU DOLAŞIMI SAĞLANABİLİYORSA AYNI DOLAŞIMI SICAK SU ELDE ETMEK İÇİN DE UYGULANABİLİR.YALNIZ MOTORUN SUYU İLE ISITILACAK SU BİRBİRİNE KARIŞTIRILMADAN.YANİ SOĞUK SU DEPOSUNUN İÇİNDEN GEÇEN BİR BORU YAPILIR VE BU BORUNUN İÇİNDEN GEÇEN SICAK SU SOĞUK SU DEPOSUNU ISITMIŞ OLUR.TABİKİ ARAÇ ÇALIŞTIĞI SÜRECE SU ISITILABİLİR.DOLAŞIM ÇOK UZUN MESAFEDE OLURSA ELKTRİKLİ BİR SANTRAFÜJLE DESTEKLENMESİDE GEREKİYOR.
 

Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

aracın kalörifer suyu çıkışına kombilerin içinde bulunan 50 60 tl lik ejanşör dediğimiz zımbırtı bağlanır.bu alette 4 adet çıkış vardır yani


temiz su ile aracın suyu birbirine karışmaz.hidrofordan bir t alınır ve ucuna bir vana bağlanır vede ejanşörün temiz su çıkışına bağlanır


diğer uçtan çıkan ve motorun suyu ile ısınan su depoya geri döner bunu istediğiniz zaman çalıştırabilirsiniz sadece vanayı açmanız yeterli vanayı açtığınızda


depodaki su ejanşörden geçerek motor suyuna karışmadan ısınacak ve depoya geri dönecektir.motor sıcak iken 20 dakika kadar


çalıştırsanız tüm depodaki suyu ısıtıcaktır.üstelik bağlantısı çok basittir ve birşeyler icat etmeyede gerek yoktur.bu sistemi çalıştırmak


için tek yapmanız gereken bir adet vana çevirmektir.
 




Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

berkcantp' Alıntı:
Hikmet'in anlattığı sistem Nihal hanımın (krvn) karavanında uygulanmıştır ve çalışıyor.


bizde Rıfat ağbinin aracında uygulamak istiyoruz. Rıfat ağbide ejanşör hazır uygulayıp göreceğiz..
 

Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

TA2RX' Alıntı:
Bunun çözümü çok basit: Depoya izolasyon.

İngiltere'de evlerin sıcak su sisteminde benzer bir mantık kullanılıyor: Su önce gazla ısıtılıyor, izolasyonlu sıcak su deposuna gönderiliyor, bu depo elektrikli bir ısıtıcı ile sürekli aynı sıcaklıkta tutuluyor.

Konunun uzerinden bayagi zaman gecmis ama yinede yazayim dedim. Evet Ingiltere'de bir cok evde bekir beyin bahsettigi sistem kullaniliyor. Hatta artik sadece su takinda elektrikle isitiliyor. Gecelerin elektrigin ucuz oldugu saatlerde sistem suyu isitiyor. Sabah 7.30 dan sonra isitma duruyor. Ama gece 12 de bile yani uzerinden 15 saate yakin sure gecmesine ragmen elinizi yakacak sicaklikta oluyor.

Zaten bu 2 senelik sure zarfinda forumda benzer sistemi hayata gecirip basaranlar oldu. Eger su toplama tankina (Yani suyun isitildigi yere) kapali bir sistem kurulursa, disida tamamen yalitilirsa arac giderken isitacaginiz 15-20 litrelik su ile saatler sonra bile iki kisi rahat dus alabilir gibime geliyor. Cunku arac motoru oldukca yuksek isilara ciktigi icin uzun yol yaptiginiz zamanlarda sizin 15-20 litrelik isitma tankinizdaki suyunuzun arac motor suyu ile ayni isiya gelmesi muhtemel. Eger cok yuksek isilara cikar uzun sure bu isida kalirsa takin patlama ihtimali olabilir. Bu yuzden takin icine bir termometre koymak ve belli bir isiyi gecinde isitmayi durdurmak icin moto suyunu bypass yapip isitma tankina girmeden geri gonderecek bir sistem tasarlamak gerekli.

Buda bahsettigim sicak su tanki. Uzerindeki izolasyon kapi bosluklarini doldurmakta kullanilan sikinca kabaran kopuge benziyor. Izolasyon kalinligi kendi evlerimde gordugum 10-15 cm gibi.

T2eC16hHJFsFFSEN nbBSP0qp0zt60 35
 

Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

melihbozkurt' Alıntı:
Eger cok yuksek isilara cikar uzun sure bu isida kalirsa takin patlama ihtimali olabilir. Bu yuzden takin icine bir termometre koymak ve belli bir isiyi gecinde isitmayi durdurmak icin moto suyunu bypass yapip isitma tankina girmeden geri gonderecek bir sistem tasarlamak gerekli.

Ya da bir basınçlı su / buhar firar sistemi.
 

Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

TA2RX' Alıntı:
Ya da bir basınçlı su / buhar firar sistemi.

Buhar firar sistemi yapilirsa bunu boru ile aracin disina vermekte yarar var. Aracin icinde nem olusmasi iyi olmaz. Yanliz buhar firar sisteminde aklima gelen su ki uzun yolculuklarda su uzun sure sicak kalacak ve cok miktarda buharlasma olacaktir. Buharlasan suyun yerine depodan yenisi gelecek. Bu durumda cok su kaybi olabilir. Ozellikle konaklamali degilde uzun mesafeler katederek yaptiginiz gezilerde su sorun olabilir. Bu yuzden buhar firar sitemi konulsada yinede belli isinin ustunde arac suyunu sisteme sokmadan bypass edecek bir termostat iyi olur dusuncesindeyim.

Buhar sistemide dusunuldugunde eski buyuk bir duduklu tencere kullanilip, delikler acarak su giris cikisi verilebilir. Arac motorundan gelen su duduklu icinde sarmal bakir borudan gecer. Duduklunun buhar cikisina boru kaynatilarak arac disina tasinabilir. En son sistemin uzeri sikilan kopuk ile isolasyonu yapilarak kapatirlir.Boylece su belli bir istenilen sicakliga cikinda sistem kendini kapatir. aracin hareketinden kaynakli calkalanmalarda sikisan buhar olursa buhar firar valfinden arac disina atilir ve sicak su izolasyon sayesinde teoride 24 saate yakin sicakligini koruyabilir.
 



Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

Bir dizel motorcu olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim; Dışarıdan yapılan eklemeler test edilmeden amatörce yapılırsa büyük bir olasılıkla çalışma sürekliliğine darbe vurur, arızaları artırır.
Basınçlı , yüksek ısıdaki su hortumunu patlatabilir iyi seçilmez ise, bağlantılar düzgün olmaz ise sızıntı olur, fazla direnç olursa devir daim pompası yetersiz kalabilir. Su ısıtacağım derken bir bakarsınız motorumuz yanmış hararetten.
Illa araba giderken su ısıtacağım derseniz Bekir Bey gibi ekleyin 2.alternatör, suyu elektrikle ısıtın. Ya da düşük amperli ısıtıcı ile suyu orjinal tek alternatörü ile ısıtın.
Waeco su ıtıcısı var ben de. Yarım litre suyu 10 dakikada kaynatıyor çakmak gözünden. ( Uzun zamandır kullanmadım, gerekirse dakika tutarım )
Bu arada bu konuyu açan Cavid Bey'den haber var mı?
 

Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

İçten yanmalı motorlarda açığa çıkan % 60 ya yakın atık ısı enerjisini kullanan sistemler elbette var. ( yaklaşık % 30 radyatör, % 30 egzoz) Genelde sürekli çalışan sabit jeneratörlerde kullanılıyor ve hastanenin, fabrikanın sıcak su, buhar gibi ihtiyaçları için kullanıyor. Gittikçe de kullanılan güçler düşüyor. Eskiden 1000 kWattlara uygulanırken şimdilerde 50 kWattlara kadar düştü. Uygulama eğer motor sürekli devrede ise verimli oluyor. Bir de artık şebekeye elektrik satımı mümkün . Ama karavan motoruna uygulayan imalatcı firma çıkacağını tahmin etmiyorum çünkü tüp gaz bir şekilde bulunuyor karavanlarda. Motorun yakıt ve soğutma sistemine karışmak her zaman zordur.
Kolay yol varken zora koşmak mantıklı değil gibi geliyor. Kojenerasyon diye google a sorulunca pek çok bilgi geliyor.
 

Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

Yukarıda yazılan çözümlerde gözden kaçan çok önemli bir nokta da, depolanan suyun ısısının 60°C den aşağı düşmemesi gerektiği. Böylece lejyoner hastalığı sebebi olan (Legionella pneumophila) bakterilerin üremesi önlenmiş oluyor. Buda sisteme parelel elektrik gibi ekstra bir enerji gerektiriyor. 25 sene evvel evimizi yaptırırken sıcak su icin ekstra enerji kaynağı olarak ısı pompası monte ettirmişdik. Montörün ısrarla tembih ettiği depo sıcaklığının asla 60°C derece altına düsmemesi olmuşdu.

Almanyada umumi yerlerde, özellikle bakım ve ihtiyarlar evlerinde depolanma suyu sıcaklığınin kanunen bu değerin altına düşmesi düşünülemez.

Üstelik sunulan çözümler bence;
*ucuzluk,
*basitlik,
*uygulanma kolaylığı,
*demontaj,
*tekrar kullanılabilme,
*tamir,
*garanti
*geçmiş tecrübe,
*kesintisiz randıman,
*sağlıklı yapı,
faktörleri acısından piyasadakilerin gerisinde.
 

Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

Bu arada bu konuyu açan Cavid Bey'den haber var mı?
bartek

Bende birkaç gündür tam da ayni şeyi soracaktım. Şom ağızlılık etmiyeyim ama, umduğum Cavid beyin sadece forumu terk ettiğidir inşallah? Böyle angaje bir kişilik için insanın aklına herşey geliyor .

Belki en iyisi Levent beyin adresine bir e-mail atması olabilir ?
 

Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

melihbozkurt' Alıntı:
Buhar sistemide dusunuldugunde eski buyuk bir duduklu tencere kullanilip, delikler acarak su giris cikisi verilebilir. Arac motorundan gelen su duduklu icinde sarmal bakir borudan gecer. Duduklunun buhar cikisina boru kaynatilarak arac disina tasinabilir. En son sistemin uzeri sikilan kopuk ile isolasyonu yapilarak kapatirlir.Boylece su belli bir istenilen sicakliga cikinda sistem kendini kapatir. aracin hareketinden kaynakli calkalanmalarda sikisan buhar olursa buhar firar valfinden arac disina atilir ve sicak su izolasyon sayesinde teoride 24 saate yakin sicakligini koruyabilir.

Düdüklü tencere kullanan sistemi AKA Kemal bey uyguladı. Varsa, çıkan sorunları en iyi o bilir.
 



Ynt: Motor Soğutma Suyundan Sıcak Su Elde Etmek

Evet Kemal beyin sistemini gormustum. Yanliz yanlis hatirlamiyorsam o sadece duduklude suyu isitmisti. Eger bir sorun cikmiyorsa bir adim oteye tasinip hidrofor sistemi ile direk musluga boru cekilip birde disina yalitim yapilabilir. Boylelikle sistem sabit kalir ve uzun sure suyu sicak tutar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,439
Mesajlar
1,517,969
Kayıtlı Üye Sayımız
172,093
Kaydolan Son Üyemiz
ata bey

SON KONULAR



Geri
Üst