Merhabalar,
Kış aylarında ava gittiğimde kullanmak için bir 4x4 edinmeye karar verdikten sonra, önce 2004-2007 arası
Jeep Grand Cheroke mi
Mitsubishi Pajero mu
Nissan Patfinder mı alayım diye düşünürken, ikinci koltuk sonrası arkada 2,15 metre gibi arazide çok rahat yatabileceğim ve elimde mevcut olan, yılda ortalama 25-30 gün kullandığım Mazda E2200 Panelvan'da aktarma organları tadilatı yapma hevesine düştüm.
Bunun için önce TSE ile görüştüm. Modifikasyon sonrası TSE nin kabul edeceği testleri (3 ayrı test, sürat, tırmanma ve fren) yapmaya akredite edilen firmalardan fiyat aldım...
Merak edecek arkadaşlar için, Testlerin rapor maliyetlerinin 5.600,00 TL civarında, sürenin yaklaşık on/onbeş gün olduğu bilgisine, testi yapacak firmanın müdürü ile görüşerek ulaştım.
Bu 5.600,00 TL rakamını hazmettikten sonra, Mazda Yetkili servislerinden birisinden yedek parçaların arayışına girdim. Türkiye'den değil ama, yedek parçaların Almanya Mazda GMBH dan temin edilebileceğini, ancak fiyatların çok tuzlu olduğunu gördüm...
Bu arada, Kia Besta 4x4 Panelvanların da Mazda Lisansı altında üretilmesi sonucu, parçaların aynı olduğunu tespit ettim. Bunun üzerine bu tür bir araç arayışına girdim.
1 ay kadar önce sahibinden.com sitesinde bu tür bir aracın ilanı çıktı. Aynı gün ilan sahibini aradım, anlaştım, kendisine arabayı 20 gün sonra teslim alabileceğimi beyan ettim, kabul etmesi üzerine kendisine hemen 1.000,00 TL kaparo havalesi yaparak ilanı kaldırmasını istedim. 10 gün kadar önce de aracı teslim aldım. Hurda, Kızılay çıkması, trafiğe çıkma ihtimali olamayan araç, 85.000 kmde, pırıl pırıl çıktı karşıma. Teslim alırken yağını kontrol ettim, hararet filan yapar mı diye yanıma bol su aldım ve ustaya doğru yola çıktım. 80 km hiç problem olmaksızın yol aldıktan sonra aktarma organları değişimini yapacağımız ustaya ulaştım ve aracı teslim ettim. (Değişim/Modifikasyon işini İstanbul'da yapmaya karar vermiş iken son dakika fikir değiştirerek Ankara'da bu işi yapabilecek bir Usta/Atölye arayışına girdim. En sonunda Arif Usta ile görüştüm, sağ olsun bana yardımcı oldu, bir arkadaşı ile bu işi nasıl yapacağımızı planladık.)
Bu arada, böyle bir işlemi daha yeni model bir Mazda E2200 Panelvana yapayım diye mevcut aracımı satmaya ve 2005-2007 arası bir modelini almaya karar verdim. Benim araç 1999 model E2200 ve herhangi bir kazası, problemi yok. 10-15 gün daha sattım, sattım... Satılmadı işleme başlayacağız.(Av mevsimine yetiştirmem gerekiyor.)
Forum üyelerini bilgilendireceğim...
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR
Kış aylarında ava gittiğimde kullanmak için bir 4x4 edinmeye karar verdikten sonra, önce 2004-2007 arası
Jeep Grand Cheroke mi
Mitsubishi Pajero mu
Nissan Patfinder mı alayım diye düşünürken, ikinci koltuk sonrası arkada 2,15 metre gibi arazide çok rahat yatabileceğim ve elimde mevcut olan, yılda ortalama 25-30 gün kullandığım Mazda E2200 Panelvan'da aktarma organları tadilatı yapma hevesine düştüm.
Bunun için önce TSE ile görüştüm. Modifikasyon sonrası TSE nin kabul edeceği testleri (3 ayrı test, sürat, tırmanma ve fren) yapmaya akredite edilen firmalardan fiyat aldım...
Merak edecek arkadaşlar için, Testlerin rapor maliyetlerinin 5.600,00 TL civarında, sürenin yaklaşık on/onbeş gün olduğu bilgisine, testi yapacak firmanın müdürü ile görüşerek ulaştım.
Bu 5.600,00 TL rakamını hazmettikten sonra, Mazda Yetkili servislerinden birisinden yedek parçaların arayışına girdim. Türkiye'den değil ama, yedek parçaların Almanya Mazda GMBH dan temin edilebileceğini, ancak fiyatların çok tuzlu olduğunu gördüm...
Bu arada, Kia Besta 4x4 Panelvanların da Mazda Lisansı altında üretilmesi sonucu, parçaların aynı olduğunu tespit ettim. Bunun üzerine bu tür bir araç arayışına girdim.
1 ay kadar önce sahibinden.com sitesinde bu tür bir aracın ilanı çıktı. Aynı gün ilan sahibini aradım, anlaştım, kendisine arabayı 20 gün sonra teslim alabileceğimi beyan ettim, kabul etmesi üzerine kendisine hemen 1.000,00 TL kaparo havalesi yaparak ilanı kaldırmasını istedim. 10 gün kadar önce de aracı teslim aldım. Hurda, Kızılay çıkması, trafiğe çıkma ihtimali olamayan araç, 85.000 kmde, pırıl pırıl çıktı karşıma. Teslim alırken yağını kontrol ettim, hararet filan yapar mı diye yanıma bol su aldım ve ustaya doğru yola çıktım. 80 km hiç problem olmaksızın yol aldıktan sonra aktarma organları değişimini yapacağımız ustaya ulaştım ve aracı teslim ettim. (Değişim/Modifikasyon işini İstanbul'da yapmaya karar vermiş iken son dakika fikir değiştirerek Ankara'da bu işi yapabilecek bir Usta/Atölye arayışına girdim. En sonunda Arif Usta ile görüştüm, sağ olsun bana yardımcı oldu, bir arkadaşı ile bu işi nasıl yapacağımızı planladık.)
Bu arada, böyle bir işlemi daha yeni model bir Mazda E2200 Panelvana yapayım diye mevcut aracımı satmaya ve 2005-2007 arası bir modelini almaya karar verdim. Benim araç 1999 model E2200 ve herhangi bir kazası, problemi yok. 10-15 gün daha sattım, sattım... Satılmadı işleme başlayacağız.(Av mevsimine yetiştirmem gerekiyor.)
Forum üyelerini bilgilendireceğim...
Hepinize iyi günler dilerim.
Mehmet KARALAR