ercanaslan
Kamp III
!! Dikkat edilecek hususlar !!
1. ARACIN MUAYENESİ yapılı mı çok önemlidir.Yapıldıysa bir önce ki muayenesinde ki hafif kusurları nelerdir?
2. Şase numarası kontrolü etikette veya sağ arka teker şase kamburundadır zımparayla temizlemeniz gerekebilir ruhsattaki şase no ile karşılaştırın "abi uyuyor uymasa vize nasıl olsun" demelerine aldırmayın.
3. Motor numara uyuşması hafif kusur geçiyor ama ne olur ne olmaz bakın.
4. Mtv ne kadar ? Orjinal 3.800 CC geçiyorsa ise tuzludur mtv sorgulamasını GİB den sorgulayabilirsiniz.(Trafik cezası borç harç vs de gözükür hem)
5. 4x4 çalışıyorsa ki çalışmalı (şaft takılı ise ) bağlayın.aracı tüm arazi konumlarında deneyin araziler çalışıyor ise tam aşağı 4L konumundan araç önden fırlıcakmış hissi verir çalıştığını anlarısınız arazileri bağladığınız da ayağınızı 1.vistes ve 4L konumunda ile yol alırken sert gazdan çekip şaftta ses var mı diye kontrol ediniz aynı zamanda şanzıman takozlarını da kontrol etmiş olursunuz.Sadece arazi vitesini geçirmek aracı 4x4 e geçirmez ön tekerlerin göbeğinde kilitler kilitlendikten sonra 4x4 e geçmş olur. Ayrıca debriyaja çok dikkat edin kavraması nasıl ani gaz vermeler kesmeler yaparak vitesten atma kaçırma girmeme gibi sorunları var mı kontrol edin.Ses önemlisi de ötüyor mu şanzıman bakın.
6. Aracı çalıştırın biraz ısındıktan sonra rolanti durumunu dinleyin tekleme vs yapıyor mu diye bakın.Yağ çubuğuna ve radyatör içindeki suya mutalaka bakın eksik olmasın eksikse inan uzun süredir fark etmiyorlardır. Ciddi sıkıntı olur.Ustaya göstermenizde fayda var ustayı kendinizin seçmenizinde.
7. Kaporta da vuruk çizik bir yer bulup macun durumunu kontrol etmeye çalışın.Alt takıma eğilin bakın çürüme durumu var mı pas varsa durumu nedir ?
8. Frenleri kontrol edin önemli değil derler yapılır ne olacak dersiniz yola çıktığınızda bir anda boşalır veya tutmaz sıkıntı olmasın sonra.Sağ sol frende çekme dalma var mı ?
9. Bütün elektronik aksamı kontrol edin sağ sol dörtlüler stoplar parklar vs.
10. Lastiklerin büyüsüne kendinizi kaptırmayın kendinizi araçta hata bulmaya odaklanın.
11. Araçta benzin var mı o an kontrol edin bir de benzinde çalıştırmayı deneyin yoksa depo iptal edilmiş veya benzin sistemi kaldırılmış olabilir.(fotoğraflarda benzinde çalışması lazım ama ne kadar sağlıklı?)
12. Lpg kafasını araç çalıştıktan sonra kontrol edin sıcaklığını ayrıca aracın termostatı ne zaman değişmiş bilgi alınız yoksa kafa da donmalar çekişte sorunlar yaşanır uzun yolda daha belirgindir.(rolantide tam gaz da sıkışma yapıyormı pıtır pıtır eder öyleyse lpg kısıktır ayar yaptırmanız gerekcektir uzun yol için varsayıyorum.
13. Direksiyonu tam sağda ve tam solda kullanın sesler takırtı vuruntu var mı kontrol edin hem arazide hem 4x2 de . Boşluk olur yarım turdan fazlaysa anormal.
14. Aracın yağını suyunu kontrol edin uzun süre yağsız çalıştırılan cj ler gördüm, sahibinin umrunda olmamış. Sonrasında size büyük iş çıkartabilir.
15. Aracına değişen yok, herşey orjinal süper kondüsyonda diyen ve aracını hiç tanımayan kullanıcalara ve heleki galericilere hiç güvenmeyin
16. Arcın model yılına göre üzerindeki şanzıman ve difransiyellerin ne olduğunu öğrenip aracı görmeye öyle gidin ki orjinalmi bozulunca başka birşeymi uydurmuşlar anlayabilin.
17. Son aşamalar ruhsatta kaç kişilik geçiyor tüp işlimi araç renk uyumu gibi evrak işlerini kontrol edin.
18. Şahsi fikrim bu araca bir cj ustası ile veya uzun zamandır cj ile uğraşan biri ile gidip bakmanız.
Alıntıdır... yazan arkadaşa teşekkürler (bir kaç düzenleme ve ekleme yaptım tabi)
CJ Sayfasının başına tutturulmasını talep ediyorum modaratörlerden.
1. ARACIN MUAYENESİ yapılı mı çok önemlidir.Yapıldıysa bir önce ki muayenesinde ki hafif kusurları nelerdir?
2. Şase numarası kontrolü etikette veya sağ arka teker şase kamburundadır zımparayla temizlemeniz gerekebilir ruhsattaki şase no ile karşılaştırın "abi uyuyor uymasa vize nasıl olsun" demelerine aldırmayın.
3. Motor numara uyuşması hafif kusur geçiyor ama ne olur ne olmaz bakın.
4. Mtv ne kadar ? Orjinal 3.800 CC geçiyorsa ise tuzludur mtv sorgulamasını GİB den sorgulayabilirsiniz.(Trafik cezası borç harç vs de gözükür hem)
5. 4x4 çalışıyorsa ki çalışmalı (şaft takılı ise ) bağlayın.aracı tüm arazi konumlarında deneyin araziler çalışıyor ise tam aşağı 4L konumundan araç önden fırlıcakmış hissi verir çalıştığını anlarısınız arazileri bağladığınız da ayağınızı 1.vistes ve 4L konumunda ile yol alırken sert gazdan çekip şaftta ses var mı diye kontrol ediniz aynı zamanda şanzıman takozlarını da kontrol etmiş olursunuz.Sadece arazi vitesini geçirmek aracı 4x4 e geçirmez ön tekerlerin göbeğinde kilitler kilitlendikten sonra 4x4 e geçmş olur. Ayrıca debriyaja çok dikkat edin kavraması nasıl ani gaz vermeler kesmeler yaparak vitesten atma kaçırma girmeme gibi sorunları var mı kontrol edin.Ses önemlisi de ötüyor mu şanzıman bakın.
6. Aracı çalıştırın biraz ısındıktan sonra rolanti durumunu dinleyin tekleme vs yapıyor mu diye bakın.Yağ çubuğuna ve radyatör içindeki suya mutalaka bakın eksik olmasın eksikse inan uzun süredir fark etmiyorlardır. Ciddi sıkıntı olur.Ustaya göstermenizde fayda var ustayı kendinizin seçmenizinde.
7. Kaporta da vuruk çizik bir yer bulup macun durumunu kontrol etmeye çalışın.Alt takıma eğilin bakın çürüme durumu var mı pas varsa durumu nedir ?
8. Frenleri kontrol edin önemli değil derler yapılır ne olacak dersiniz yola çıktığınızda bir anda boşalır veya tutmaz sıkıntı olmasın sonra.Sağ sol frende çekme dalma var mı ?
9. Bütün elektronik aksamı kontrol edin sağ sol dörtlüler stoplar parklar vs.
10. Lastiklerin büyüsüne kendinizi kaptırmayın kendinizi araçta hata bulmaya odaklanın.
11. Araçta benzin var mı o an kontrol edin bir de benzinde çalıştırmayı deneyin yoksa depo iptal edilmiş veya benzin sistemi kaldırılmış olabilir.(fotoğraflarda benzinde çalışması lazım ama ne kadar sağlıklı?)
12. Lpg kafasını araç çalıştıktan sonra kontrol edin sıcaklığını ayrıca aracın termostatı ne zaman değişmiş bilgi alınız yoksa kafa da donmalar çekişte sorunlar yaşanır uzun yolda daha belirgindir.(rolantide tam gaz da sıkışma yapıyormı pıtır pıtır eder öyleyse lpg kısıktır ayar yaptırmanız gerekcektir uzun yol için varsayıyorum.
13. Direksiyonu tam sağda ve tam solda kullanın sesler takırtı vuruntu var mı kontrol edin hem arazide hem 4x2 de . Boşluk olur yarım turdan fazlaysa anormal.
14. Aracın yağını suyunu kontrol edin uzun süre yağsız çalıştırılan cj ler gördüm, sahibinin umrunda olmamış. Sonrasında size büyük iş çıkartabilir.
15. Aracına değişen yok, herşey orjinal süper kondüsyonda diyen ve aracını hiç tanımayan kullanıcalara ve heleki galericilere hiç güvenmeyin
16. Arcın model yılına göre üzerindeki şanzıman ve difransiyellerin ne olduğunu öğrenip aracı görmeye öyle gidin ki orjinalmi bozulunca başka birşeymi uydurmuşlar anlayabilin.
17. Son aşamalar ruhsatta kaç kişilik geçiyor tüp işlimi araç renk uyumu gibi evrak işlerini kontrol edin.
18. Şahsi fikrim bu araca bir cj ustası ile veya uzun zamandır cj ile uğraşan biri ile gidip bakmanız.
Alıntıdır... yazan arkadaşa teşekkürler (bir kaç düzenleme ve ekleme yaptım tabi)
CJ Sayfasının başına tutturulmasını talep ediyorum modaratörlerden.