Arkadaşlar herkese merhaba,
Daha önce hatırlarsanız birkaç soru sormuştum öneri almıştım. Aracımda 2 senedir çözemediğim bir sorun vardı motor lambası yanıyordu, bende çözüm olarak katalitiği kırdırtmıştım. Şimdi vaktiniz varsa size derdimi anlatmak istiyorum, belki geçmiş tecrbüelerinize göre bu sorunla karşı karşıya gelmişssinizdir.
2004 GC 2.7 CRD motor aracımız var. Öncelikle şunu sorayım bu CRD motorlarda alt kısımda LAMBDA sensörü yani oksijen sensörü var mı yokmu? Ustama soruyorum yok diyor. Siz biliyormusunuz bu dizellerde oksijen sensörü yok m u?
Araçtaki sıkıntıyı hızlıca anlatmaya çalışayım ;
Araç bazen yolda giderken motor ışığı yakıyor. Motor ışığı yandığında bilgisayar bağlattığımızda tanımsız hata kodu alıyoruz. İşin ilginç tarafı bu motor arıza ışığı yandığında bazen araçta hiçbirşey olmuyor yani çekişten düşmüyor turbo sorunsuz çalışıyor sanki hiç ışık yanmıyor gibi, fakat bazende ışık yanınca motordan boğuk bir ses geliyor ve araç hızlanmada çok zorlanıyor. Gaz pedalına köklenmesine rağmen araç 50-60ı geçmiyor sonra aradan 5 dakka geçince veya stop edip yeniden aracı çalıştırınca motor ikaz lambası sönüyor. Yıllardır bu şekilde idare ediyoruz gitmediğim usta kalmadı. Araçta öncelikle turbodan şüphelendik. Turboyu MERCEDES servisinde söktürdüm ve güzelce içini temizlettirdim. Turboda sorun olmadığını söylediler. Aradan 2 hafta geçti motor lambası tekrar yanmaya başladı ve aynı sıkıntılar yine çıktı. İşin ilginç tarafıda bu ışık bazen 10 gün yanmıyor, bazende 2günde bir yanıyordu.
Turboyu temizlemekde çare olmayınca Ankara'da American garajında basınç sensörü değişimi önerdiler bizde tamam dedik sensörü değiştirdik. Arıza kaydını tekrar sildirdik bilgisayardan ve aracı sürmeye devam ettik. Aradan 5gün geçti arıza lambası yine yandı. Anladıkki basınç sensöründe de değildi sorun. Buarada cebimizden 500lira çıkmıştı... Herneyse devam edeyim... Geçen haftalarda 2003 model crd sahibi bir arkadaş aynı sorunu amerikan garajda katalitiği kırdırarak çözmüştü. Banada mantıklı geldi ve geçen haftalarda katalitiği kırdırdım. Kırdırmaz olaydım egzoscusundanmıdır nedir kataliği kırdırdıktan sonra aracın birkere eksoz sesi çok değişti. Araç çok daha boğuk çalışmaya başlamıştı. Bununla ilgili ne yapabilirizi aracın sesi zaten dizel olduğu için fazlaydı katalitiği kırdırdık dahada fazlalaştı. 10 gün sonra yani bugünlerde motor arıza lambam tekrar yanmaya başladı. Ve bu sefer sanırım hiç sönmeyecek, çünkü stop edip çalıştırsamda aracı 1gün dinlendirsemde bu arıza lambası kaybolmuyor ve araç hızlanmıyor kesinlikle. Kısaca elimizde 60 milyarlık doğan slx var gibi hissediyorum Şimdi ne yapabilirim gerçekten bilmiyorum.
Doğan yetkili servise gitsem bana eminim 2.500euroya turbo değiştirecekler arıza giderilmeyecek sonra başka parça denetecekler. Artık çaresiz kaldım. Sizin önerebilecğeiniz bir şey varmı üstadlar ? Dert yanmak istedim umarım çok vaktinizi çalmamışımdır.
Saygılarımla
Daha önce hatırlarsanız birkaç soru sormuştum öneri almıştım. Aracımda 2 senedir çözemediğim bir sorun vardı motor lambası yanıyordu, bende çözüm olarak katalitiği kırdırtmıştım. Şimdi vaktiniz varsa size derdimi anlatmak istiyorum, belki geçmiş tecrbüelerinize göre bu sorunla karşı karşıya gelmişssinizdir.
2004 GC 2.7 CRD motor aracımız var. Öncelikle şunu sorayım bu CRD motorlarda alt kısımda LAMBDA sensörü yani oksijen sensörü var mı yokmu? Ustama soruyorum yok diyor. Siz biliyormusunuz bu dizellerde oksijen sensörü yok m u?
Araçtaki sıkıntıyı hızlıca anlatmaya çalışayım ;
Araç bazen yolda giderken motor ışığı yakıyor. Motor ışığı yandığında bilgisayar bağlattığımızda tanımsız hata kodu alıyoruz. İşin ilginç tarafı bu motor arıza ışığı yandığında bazen araçta hiçbirşey olmuyor yani çekişten düşmüyor turbo sorunsuz çalışıyor sanki hiç ışık yanmıyor gibi, fakat bazende ışık yanınca motordan boğuk bir ses geliyor ve araç hızlanmada çok zorlanıyor. Gaz pedalına köklenmesine rağmen araç 50-60ı geçmiyor sonra aradan 5 dakka geçince veya stop edip yeniden aracı çalıştırınca motor ikaz lambası sönüyor. Yıllardır bu şekilde idare ediyoruz gitmediğim usta kalmadı. Araçta öncelikle turbodan şüphelendik. Turboyu MERCEDES servisinde söktürdüm ve güzelce içini temizlettirdim. Turboda sorun olmadığını söylediler. Aradan 2 hafta geçti motor lambası tekrar yanmaya başladı ve aynı sıkıntılar yine çıktı. İşin ilginç tarafıda bu ışık bazen 10 gün yanmıyor, bazende 2günde bir yanıyordu.
Turboyu temizlemekde çare olmayınca Ankara'da American garajında basınç sensörü değişimi önerdiler bizde tamam dedik sensörü değiştirdik. Arıza kaydını tekrar sildirdik bilgisayardan ve aracı sürmeye devam ettik. Aradan 5gün geçti arıza lambası yine yandı. Anladıkki basınç sensöründe de değildi sorun. Buarada cebimizden 500lira çıkmıştı... Herneyse devam edeyim... Geçen haftalarda 2003 model crd sahibi bir arkadaş aynı sorunu amerikan garajda katalitiği kırdırarak çözmüştü. Banada mantıklı geldi ve geçen haftalarda katalitiği kırdırdım. Kırdırmaz olaydım egzoscusundanmıdır nedir kataliği kırdırdıktan sonra aracın birkere eksoz sesi çok değişti. Araç çok daha boğuk çalışmaya başlamıştı. Bununla ilgili ne yapabilirizi aracın sesi zaten dizel olduğu için fazlaydı katalitiği kırdırdık dahada fazlalaştı. 10 gün sonra yani bugünlerde motor arıza lambam tekrar yanmaya başladı. Ve bu sefer sanırım hiç sönmeyecek, çünkü stop edip çalıştırsamda aracı 1gün dinlendirsemde bu arıza lambası kaybolmuyor ve araç hızlanmıyor kesinlikle. Kısaca elimizde 60 milyarlık doğan slx var gibi hissediyorum Şimdi ne yapabilirim gerçekten bilmiyorum.
Doğan yetkili servise gitsem bana eminim 2.500euroya turbo değiştirecekler arıza giderilmeyecek sonra başka parça denetecekler. Artık çaresiz kaldım. Sizin önerebilecğeiniz bir şey varmı üstadlar ? Dert yanmak istedim umarım çok vaktinizi çalmamışımdır.
Saygılarımla