Ynt: Fabrika Çıkışlı Difrensiyel Kilitli Modeller
Sayın Jurnal şimdiki aracınızdaki durumu anlatıyorsunuz.
Zamanla pilotajınız iyileştikçe bu durumlarda nasıl hareket edeceğinizi kestirebileceksiniz.
Berbat yerlere gelmeden dört çeker moduna alacaksınız,zorlu ise ivmelenmeyi artıracaksınız.
Bu liste uzar gider.Fakat öncedende yazdım,araç karnının üzerine oturmuşsa çekileceksiniz.
Dört tekerden üçü dönerken tutunmayan tek tekerin aracı çıkarmasını pek beklemeyiniz.
Mutlaka etkisi olur ama bu duruma düşmemeye çalışacak,oraya hızlı gireceksiniz.
Olduki bu duruma düştünüz,ileri geri,sağ sol,debriyaj tazeleme,silkeleme deneyeceksiniz.
Sadece kilit değil,yükseltme,daha büyük ve araziye uygun lastikler kullanacaksınız vs.
Vinciniz,yedek halatınız,makara,strap,u kilit,kürek gibi aparatlarınız ve yol arkadaşlarınız olacak.
Mümkünse yola bir kaç araç çıkacaksınız.Batacak,çekecek ve çekileceksiniz,keyif burada.
Birşeyleri yanlış yaptığınızı zannetmiyorum.Lastik ebat ve çeşidinizi kontrol ediniz.
Riskli yerden önce dört çekere alınız.Araçtan inip kontrol etmeyi zül görmeyin,yapın.
İllaki geçmeniz gerekiyorsa,yeter mesafeye geri çekilip hızlanın ve tehlikesizce geçin.
Araç çıkamayacak şekilde ise ve önler etkisiz halde dönmüyorsa debriyaj ile aracı silkeleyin.
Bu hareketi bilinçli şekilde yapın,baskı balatayı zedelemeyin.Seri şekilde ileri geri yapın.
Direksiyonu ileri sağa sola,geri sağa sola çevirerek aracı kımıldatmaya çalışın.
Baktınız gitmiyor daha fena batıyor,durun.İnip durumu dışarıdan gözlemleyin.
Kürekle hallolur mu,bir kaç arkadaş iterse ya da askıdaki yere çıkarsa olur mu bakın.
Olmuyorsa,vincinizi kullanarak yada diğer araçlarca çekilerek çıkmaya çalışın.
Şimdilik yazacaklarım bu kadar.Yakınlarda olsanız bir kaç hafta araziye çıksak işi halledersiniz.
En az iki mümkünse üç araç,biri vinçli olması iyidir.Keyifli gezmeler dilerim.