DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan zileli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 373
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 180,780
Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

Arkadaşlar İş yerimdeki tadilat nedeniyle cevap vermekte gecikiyorum çok özür AMA sevineceğiniz bir haberle başlayayım bana kısa bir süre izin verirseniz hazırlıkları tüm hızıyla tamamlayıp ve gereken bazı malzemeleri önceden hazırlayıp 1- 1.5 günde montajı bitirecek hale gelecek şekilde çalışmalarım devam ediyor ve gelen arkadaşlar 3- 4 gün önce haber verip ve özellikle Cumartesi sabah burada olmak kaydı ile akşam misafirimiz olup isterlerse pazar öğleden sonra 4-5 gibi aracı hazır hale getirip yolcu edeceğim gelen arkadaşlar baş tacı her şeyden önce Misafirimiz Konaklama konusunda yardımcı olurum Bütün bu işler için birkaç güne daha ihtiyacım var
Ve en önemlisi gelen aracın Motor harici bir eksiği varsa süre uzaya bilir
Hidrolik direksiyon olan araçlar için süre aynıdır Değişim süreci aynıdır sadece pompa montajı , hidrolik depo montajı ve hortum değişimi olacağından motorla beraber işlem tamamlanır Sonuçta test edilip onaylandıktan sonra güle güle kullanın ve hayırlı yolculuklar dilerim
İsteyen arkadaşlara kargo yada anbarla gönderebilirim Yapacakları işlemlerin motor bölümünün tamamını yapmak şartı ile ancak elektrik , yakıt bağlantıları ve ekszot bağlantısı ön iki motor kulağının bağlantısını yerinde yaptırmak gerekecek eğer bu işlemleri yapacak usta bulabilirseniz benim için problem yok isteyene gönderebilirim sevgi ve saygılarımla
 

Etiketler

Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

LRTD5' Alıntı:
Vallahi orijinal takmak her zaman iyidir. BD30 üstünde mutlaka komprasöre yol bulunur.
Ancak orijinal LR göğüsünde klima gayet uygunsuz konumlanmış.
Zaten dar olan araba, iyice daralıyor.
Şimdilik tenteyi açıp, ön kanalları açıp üfürttürme yöntemine ben devam ederim.
:smiley:
BD 30 nissan motorlara oirjinal olarak klima motoru ve istenirse hava Kompresörü ilave etmek mümkün motor üzerinde yeri var ve ilave kasnağa gerek yok istenirse takılabilir ancak defendere uygun klima iç mekanizma konusunda bir fikrim yok aklıma gelen bir yol var oda orta konsolun altına yerleştirmek , ama uygun bir sistem bulmak gerekir ön torpidoya pek sığacağını tahmin etmiyorum yada tavan kliması olabilir
 

Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

Merhaba Hüseyin Bey, BD30 motorla Defender bayırları çıkarken 110 - 120 hızını koruyabilirmi.
 

Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

böyle bişeler diyorum acaba nasıl olur ?

12 1


webasto_cc5cc8.jpg
 



Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

Tavana içeriden rollbar gibi aksam yapılıp desteklenmeli bence tavan tipi klima takılacaksa.
Dolmuşları hayli soğutuyor, defenderda süper olur.
 


Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

Tarık Sen Tavan klimasını al Kalanını ben hallederim
Gelelim Defenderin Rampa çıkışına Eğer 2000 Öncesi fabrikasyon standart Defender Rampaları 100-110 çıkıyorsa BD 30 motorlu defenderde 90- 100 km süratle çıkar Eh Bu kadar fark olsun 10-13.000 tl verip orjinal motor almaktansa rampaları biraz yavaş çıkarız olur biter ;)
 

Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

Arkadaşlar çok Sinir bozucu bir haber Arabamı sattım Hatta satmadım bedava verdim Yeni Bir DEFENDER ARIYORUM
Özellikleri Kesinlikle Kaporta Çok düzgün olacak yürürü motoru alt takımı direksiyonu hiç önemli değil Tek Ve En önemli Şartım KAPORTA ÇOK DÜZGÜN OLACAK Aradığım özellikte bir araç gören duyan bilenin acil haber vermesini çok önemle rica ediyorum
tabi ikinci ve gene en önemli şartım DİZEL OLMASI bu konuda yardımlarını esirgemeyen arkadaşlara teşekkürler
 





Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

göktu' Alıntı:
Hüseyin bey selamlar,

biz bd30 attık bir tane de, debriyaj çok sert oldu. normal mi?

Baskı bilyasını ne marka kullandınız Göktuğ? Bilya tam merkeze değilde biraz dışına basarsa baskını debriyaj sert oluyor. Biz pumaya landın baskısını kullandık ilk tam merkezlemediği için hem sert oldu hem şemsiyeyi bozdu :smiley:
 

Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

göktu' Alıntı:
Hüseyin bey selamlar,

biz bd30 attık bir tane de, debriyaj çok sert oldu. normal mi?
Merhaba bence NORMAL DEĞİL bir yerde hata var ya kasıntı yada başka bir şey Çünki debriyaj alt merkez ve üst merkezleri her iki aracında aynı özellikte ve aynı basınçla çalışacak kapasitede dirler ve birbirine ufak tadilatla takılabilirler dolayısı ile sertlik söz konusu olmaması gerekir
Debriyaj çatalını ne kullandınız ve debriyaj topuzunu nereye ve nasıl monte ettiniz işlemin en önemli olan kısmı burada ben defenderin çatalı ile 3000 çatalını kesip iki çataldan bir çatak yaparak kullanmıştım ve çok rahat ve yumuşaktı
Vites geçişleri nasıl rahatmı özellikle geri ve bir eğer rahat geçiyorsa debriyajın ayırması normal olmalı
Eğer problem sadece sert olması ise tekrar alt ve üst merkezi gözden geçirmenizi tavsiye ederim lastikleri şişmiş olabilir
tekrar hayırlı olsun güle güle kullanın kolaylıklar dilerim
 

Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

sword7' Alıntı:
Baskı bilyasını ne marka kullandınız Göktuğ? Bilya tam merkeze değilde biraz dışına basarsa baskını debriyaj sert oluyor. Biz pumaya landın baskısını kullandık ilk tam merkezlemediği için hem sert oldu hem şemsiyeyi bozdu :smiley:
Umut Bey baskı ve bilyada markadan ziyade ölçü ve uyum çok önemli bence zaten şemsiyeli tabir ettiğimiz ayaklı olmayan ve puma dahil bir çok aracın orjinalinde kullanılan baskılarda Bilyanın çalışacağı yer bellidir ve daha geniş bilya takılırsa baskı şemsiyesi aşırı ısınacağı ve yükü alması gereken yerden değil daha dipten alacağı için hen aşınma çabuklaşır hem sertlik meydana gelir hemde baskı yanar
Pumanın baskısını hiç görmedim ama eski model ford minibüslerle defenderin baskı ve balatası aynıdır 3000 levent baskısıda defenderle aynıdır balatasıda dolayısı ile sertlik bence tamamen merkezlerden ve yapılan küçük bir hatadan kaynaklanacağını düşünüyorum kolay gelsin dileklerimle
 

Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

DEMİRAL' Alıntı:
Umut Bey baskı ve bilyada markadan ziyade ölçü ve uyum çok önemli bence zaten şemsiyeli tabir ettiğimiz ayaklı olmayan ve puma dahil bir çok aracın orjinalinde kullanılan baskılarda Bilyanın çalışacağı yer bellidir ve daha geniş bilya takılırsa baskı şemsiyesi aşırı ısınacağı ve yükü alması gereken yerden değil daha dipten alacağı için hen aşınma çabuklaşır hem sertlik meydana gelir hemde baskı yanar
Pumanın baskısını hiç görmedim ama eski model ford minibüslerle defenderin baskı ve balatası aynıdır 3000 levent baskısıda defenderle aynıdır balatasıda dolayısı ile sertlik bence tamamen merkezlerden ve yapılan küçük bir hatadan kaynaklanacağını düşünüyorum kolay gelsin dileklerimle

Pumanın baskısı daha küçük çaplı defenderın orjinaline göre. Bu yüzden sıkıntı yaratıyor. Umarım Göktuğ'nun işi basit bir iştir. Yoksa baya uğraşacağa benziyor...
 



Ynt: DEFENDER 110"a 3000cc Nissan BD30 Montajı

sword7' Alıntı:
Pumanın baskısı daha küçük çaplı defenderın orjinaline göre. Bu yüzden sıkıntı yaratıyor. Umarım Göktuğ'nun işi basit bir iştir. Yoksa baya uğraşacağa benziyor...
Umut ben 2500 nissan motoru koyarken volant ağırlığını yeniden markalayıp delerek defender baskı ve balatayı kullandım 2500 nissan baskı ve balata daha küçük çaplı olduğundan dolayı ama 3000 nissan baskı defenderle aynı herhangi bir işleme gerek yok bence Göktuğun arabada üst veya alt merkezin ayar problemi var üst merkezin ayarını biraz açarsa düzeleceğini tahmin ediyorum yada alt merkezin milini 1 cm kadar daha uzun takıp denemek ve gerekirse kısaltarak en uygun modu bukmak gerektiğini düşünüyorum kolaylıklar dilerim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,460
Mesajlar
1,518,198
Kayıtlı Üye Sayımız
172,115
Kaydolan Son Üyemiz
SoundofSilence

SON KONULAR



Geri
Üst