tonkano
Kamp I
Araç içinde oluşan asfalt, lastık, iç kabındeki malzemelerin birbirine sürtünme sesi
gibi istenmeyen aşırı yüksek desibel'deki seslere uzun süre maruz kalınca, insan üzerinde istenmeyen bir çok yan etki yapmaktadır.Araç kullanmak neredeyse
eziyete dönmektedir.Güneş altında bırakılan aracın fırına dönmesini her araç sahıbı kabullenmıştir. Acil olarak açılan kilımanın tesirini gösterene kadar pişmezseniz, bu seferde kılımanın tam kapasıte çalıştığı halde kabını soğutmaması. Kışında tam tersi buzhane gibi araca bınıp titreyerek ısınmasını beklemek, ısınan aracın durunca tekrar soğuması. Araç kapıları ve döşemelerden ısı alışverişi çok fazla oluşur. Bu alışveriş hep istenmeyen bir alışveriştir. Kışın içeri soğuk girer, yazın ise sıcak içeri girer.
Bir çok üretici firma araç yalıtımına hiç önem vermezken kimi kullanıcında ömrü boyuncada aracındakı bu sesleri ya kabullenmıştır yada
umrunda değildir. Üst segmentteki araçlarda izolasyon uygulaması yapılmaktadır. Umrunda olanlarda bu işi yapanları bulması imkansıza yakındır (benim kendi görüşüm). Sahıbı olduğum forester aracımdan içeriye bayağı ses geldiğini biliyordum. Uzun araştırmalar yaptım ses ve ısı izolasyonu için. Bu iş inanın çok zor. Zorlukları öncelikle saymak isterim.
1- Ses ve ısı izolasyonunun ne olduğunu öncelikle iyice kavramak,
2- Ses ve ısı izolasyon malzemelerini araştırıp öğrenmek,
3- Malzemelerin temini, fiyat araştırması,
4- Araç için ses ve ısı izolasyon malzemesi binada uygulanan malzemelerden daha farklıdır.
5. Araç için bu malzemeleri uygulamak çok daha zordur.
6- Aracın bu uygulamaya hazır olması ise çok meşakatli uzun bir süreçtir.
7- Aracı çok iyi tanıyan birinden yardım almadan söküp ızolasyon malzemelerini uygulama yapmak neredeyse imkansızdır.
Söküm işini biliyorsanız bence işin en zorunu halletmış sayılırsınız.
8- Uygun bir yer ve uzunca bir zaman.
Aklıma gelen zorluklar şimdilik bunlar.
İnternet benim imdadıma yetişen en iyi dost oldu ama. Aracın sökme işini internetle halletmeniz imkansız.
İşin vehametini kavradıktan sonra önce malzemeleri temin ettim, her bölge için farklı malzeme kullandım,
Her bölge için farklı kalınlıkta malzeme kullandım. Aracın elektrik ve boya aksamına zarar vermeden bu işleri yapmak lazım. Sökülen parçaların zarar görmemesi
nerdeyse imkansız. Hele sökülen parçaların montajına yarayan klipslerin yedeklerinden mutlaka elinizde olması lazım. Yoksa malzemeler uygulandıktan sonra montaj etmeniz imkansız. Aracın kıvrımlarını iyice bilmeniz uygulanan malzemenın kalınlığı çok önemli. Yoksa sökülen kaplamanın yerine uyması imkansız hale gelir. Suya maruz kalacak yerlerin izolasyonu daha farklıdır.
Neyse anlatmaya devam edeceğim ama sizin yorumlarınızı da beklıyorum.
Ha beklemeden size montajın sonunda aracımın içinde ses durumu inanın inanılmaz güzel. Ama çok zor oldu.İlerde anlatmaya devam ederken anlayacaksınız
gibi istenmeyen aşırı yüksek desibel'deki seslere uzun süre maruz kalınca, insan üzerinde istenmeyen bir çok yan etki yapmaktadır.Araç kullanmak neredeyse
eziyete dönmektedir.Güneş altında bırakılan aracın fırına dönmesini her araç sahıbı kabullenmıştir. Acil olarak açılan kilımanın tesirini gösterene kadar pişmezseniz, bu seferde kılımanın tam kapasıte çalıştığı halde kabını soğutmaması. Kışında tam tersi buzhane gibi araca bınıp titreyerek ısınmasını beklemek, ısınan aracın durunca tekrar soğuması. Araç kapıları ve döşemelerden ısı alışverişi çok fazla oluşur. Bu alışveriş hep istenmeyen bir alışveriştir. Kışın içeri soğuk girer, yazın ise sıcak içeri girer.
Bir çok üretici firma araç yalıtımına hiç önem vermezken kimi kullanıcında ömrü boyuncada aracındakı bu sesleri ya kabullenmıştır yada
umrunda değildir. Üst segmentteki araçlarda izolasyon uygulaması yapılmaktadır. Umrunda olanlarda bu işi yapanları bulması imkansıza yakındır (benim kendi görüşüm). Sahıbı olduğum forester aracımdan içeriye bayağı ses geldiğini biliyordum. Uzun araştırmalar yaptım ses ve ısı izolasyonu için. Bu iş inanın çok zor. Zorlukları öncelikle saymak isterim.
1- Ses ve ısı izolasyonunun ne olduğunu öncelikle iyice kavramak,
2- Ses ve ısı izolasyon malzemelerini araştırıp öğrenmek,
3- Malzemelerin temini, fiyat araştırması,
4- Araç için ses ve ısı izolasyon malzemesi binada uygulanan malzemelerden daha farklıdır.
5. Araç için bu malzemeleri uygulamak çok daha zordur.
6- Aracın bu uygulamaya hazır olması ise çok meşakatli uzun bir süreçtir.
7- Aracı çok iyi tanıyan birinden yardım almadan söküp ızolasyon malzemelerini uygulama yapmak neredeyse imkansızdır.
Söküm işini biliyorsanız bence işin en zorunu halletmış sayılırsınız.
8- Uygun bir yer ve uzunca bir zaman.
Aklıma gelen zorluklar şimdilik bunlar.
İnternet benim imdadıma yetişen en iyi dost oldu ama. Aracın sökme işini internetle halletmeniz imkansız.
İşin vehametini kavradıktan sonra önce malzemeleri temin ettim, her bölge için farklı malzeme kullandım,
Her bölge için farklı kalınlıkta malzeme kullandım. Aracın elektrik ve boya aksamına zarar vermeden bu işleri yapmak lazım. Sökülen parçaların zarar görmemesi
nerdeyse imkansız. Hele sökülen parçaların montajına yarayan klipslerin yedeklerinden mutlaka elinizde olması lazım. Yoksa malzemeler uygulandıktan sonra montaj etmeniz imkansız. Aracın kıvrımlarını iyice bilmeniz uygulanan malzemenın kalınlığı çok önemli. Yoksa sökülen kaplamanın yerine uyması imkansız hale gelir. Suya maruz kalacak yerlerin izolasyonu daha farklıdır.
Neyse anlatmaya devam edeceğim ama sizin yorumlarınızı da beklıyorum.
Ha beklemeden size montajın sonunda aracımın içinde ses durumu inanın inanılmaz güzel. Ama çok zor oldu.İlerde anlatmaya devam ederken anlayacaksınız