4 Ceker Duster Arıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sabri yucel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,086
Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

Fotoğraftaki gibi bir Duster tam size göre...

Yükseltme uygulanmış ve lastik ebadı sanırım 205 80 16. Daha büyüğü sürtme yaptığı gibi yürüyen aksamı ve tuning yapılsa bile motoru zorlayacaktır. Standart Duster yaklaşık 3 bin TL'ye bu hale gelir.

Not: Stepnenin dışarı alınması bence gereksiz, belli ki görüntü olsun diye yapılmış. Yoksa içerideki strofor çıkarılırsa o boşluğa rahat girmesi gerek.

Duster off road
 

Etiketler
Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

önden arkaya uzanan ray gibi şase değil de bükülmüş sacdan, karosere entegre daha basit şase bulunuyor, yani otomobillerdeki gibi.

Bükülmüş sactan şase olmaz, sac gibi gözüken başka bişeydir o. Bahsettiğiniz şey oyuncak araba değil, otomobil :D
 

Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

sakyuz' Alıntı:
Bükülmüş sactan şase olmaz, sac gibi gözüken başka bişeydir o. Bahsettiğiniz şey oyuncak araba değil, otomobil :D

Elbet kaporta sacı değil, daha kalın da olsa ama yine sacdan yapılma profil, mesela döküm değil yani. Başka bir adı varsa bilmek isterim.
 

Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

Başka bir adı varsa bilmek isterim.

Bende bilmiyorum hiç araştırmadım, ama bir ara gözlerimin önünde gerçekleşen talihsiz bir kazada o şasenin ne kadar sağlam olduğuna şahit olma "fırsatım" olmuştu.
 




Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

Cevap yazan tüm arkadaslara tek tek teşekkür ederim , şu an korando Sport'um var 2 ceker ama arazıde iş yapmıyor tabıkı , daha once 4 ceker actyonum vardı vınc yükseltme vs tam off road donanımlıydı , onden oncede defenderim vardı vs , Duster tercıh ertemin ılk sebebı 1,5 dcı motoru , cok agır yerlere girmedıkten sonra her turlu benım işimi görür , batarsada en fazla vinçlerim sorun degıl , bırde bunca yıldır bata çıka yoruldum ılk zamanlardakı hırslarım kalmadı daha dikkatli yumasak parkurlar işi çözer .
 

Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

Arac saseleri belirli oranlarla celik-aluminyum karisimindan olusur.
Mesela celik orani %35 ile %70 e kadar ulasabilir marka modele göre.
Ornegin Hyundainin son dönem araclarinda %69a yakın celik kullaniliyormus.
 


Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

Herkese selam

Dustercı arkadaşlar; Sabri bey profesyonel offroadcı. Dolayısıyla kendisine araç tavsiye etmemiz şık olmaz. ::smiley:

Sabri bey, Duster pişman nadim olmuş hard offroadcı için uygundur. ;D ;D ;D

Ama kanı deli akan offroadcı Duster'a, Duster da bu ofroadcıya göre değildir. Ya biri diğerini ya diğeri birini bozar. ;D

Aslında bizler Duster'ın limitlerini bilmiyoruz. Daha önceleri çok tartıştık; ilk nesil dustercılar sert koşullara girmeyi hiç düşünmedik. Sayenizde limitleri de öğrenmiş oluruz.

Söylememe gerek yok ama hatırlatma babından kabul et: Şu haliyle bozuk yollarda gider ama kesinlikle yüksekliği yetersiz. En küçük bir yükseklik farklılaşmasında altını vuruyor. Dolayısıyla alırsan bi Duster, ilkönce mutlaka yükseltme yapman lazım. Daha önceleri denendi/tartışıldı; limitleri de sınırlı yükseltmede.

Kaner uslu diye bir arkadaş vardı; bazı uygulamalar yaptı.

Bilgine.
 




Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

olguncandan' Alıntı:
Herkese selam

Dustercı arkadaşlar; Sabri bey profesyonel offroadcı. Dolayısıyla kendisine araç tavsiye etmemiz şık olmaz. ::smiley:

Sabri bey, Duster pişman nadim olmuş hard offroadcı için uygundur. ;D ;D ;D

Ama kanı deli akan offroadcı Duster'a, Duster da bu ofroadcıya göre değildir. Ya biri diğerini ya diğeri birini bozar. ;D

Aslında bizler Duster'ın limitlerini bilmiyoruz. Daha önceleri çok tartıştık; ilk nesil dustercılar sert koşullara girmeyi hiç düşünmedik. Sayenizde limitleri de öğrenmiş oluruz.

Söylememe gerek yok ama hatırlatma babından kabul et: Şu haliyle bozuk yollarda gider ama kesinlikle yüksekliği yetersiz. En küçük bir yükseklik farklılaşmasında altını vuruyor. Dolayısıyla alırsan bi Duster, ilkönce mutlaka yükseltme yapman lazım. Daha önceleri denendi/tartışıldı; limitleri de sınırlı yükseltmede.

Kaner uslu diye bir arkadaş vardı; bazı uygulamalar yaptı.

Bilgine.
olguncandan' Alıntı:
Herkese selam

Dustercı arkadaşlar; Sabri bey profesyonel offroadcı. Dolayısıyla kendisine araç tavsiye etmemiz şık olmaz. ::smiley:

Sabri bey, Duster pişman nadim olmuş hard offroadcı için uygundur. ;D ;D ;D

Ama kanı deli akan offroadcı Duster'a, Duster da bu ofroadcıya göre değildir. Ya biri diğerini ya diğeri birini bozar. ;D

Aslında bizler Duster'ın limitlerini bilmiyoruz. Daha önceleri çok tartıştık; ilk nesil dustercılar sert koşullara girmeyi hiç düşünmedik. Sayenizde limitleri de öğrenmiş oluruz.

Söylememe gerek yok ama hatırlatma babından kabul et: Şu haliyle bozuk yollarda gider ama kesinlikle yüksekliği yetersiz. En küçük bir yükseklik farklılaşmasında altını vuruyor. Dolayısıyla alırsan bi Duster, ilkönce mutlaka yükseltme yapman lazım. Daha önceleri denendi/tartışıldı; limitleri de sınırlı yükseltmede.

Kaner uslu diye bir arkadaş vardı; bazı uygulamalar yaptı.

Bilgine.

degerli dostum , profosyonel off road cu olmak icin daha 40 firin ekmek yemem lazim , bu işin sonu yok en iyisi herseyi amaci ve limıtleri dogrultusunda kullanmak ve nerde durulması gerektıgini bilmek , degerli tavsiyelerinizide goz onunde bulunduracagim

duster almakda ki asıl amacim uzun yol yapmak ozellikle yurt disi ermenistan gurcıstan azerbeycan , tum avrupa turu ozellikle baltik ulkeleri , lastik yukseltme ve vinc takmayı düsunuyorum , aracın ozellikle ecu sunu ve sigorta kutusunu suya karşi izole edecegim , agır off road yapmak gibi bir amacim yok ama gozumu kestirdigim bir dere yataginada girmek istersen girebilmeliyim , onumuzdeki son baharda kafa dengi bir dostla http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=80596.0;topicseen boyle bir gezi planliyorum ,

dusterin ekonomık motoru 6 ileri sanzimani ilk tercih sebebim mekanık dayanıklılıgınıda aksların difransiyellerin baski balatanın vs yaşayip gorecegim , bir kac ayın icindearacı almayi planliyorum , teşekkur ederim tum arkadaşlara
 

Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

Selamlar;

Girdigin suda buz varsa on tamponu ve sis farlarini parcalama ihtimalin yuksek.Basima geldi oradan biliyorum.Duster her ne kadar 4 ceker bir sistemi olsa da bir yere takildiginda oradan cikarma sansin yok.Ya cektireceksin ya da vincin olacak cekeceksin aracini.Alti alcak 21cm yukseklik az degil gibi gozukse de az kaliyor.

Ben hergun araci daga tasa vuruyorum.Uzerinde sadece AT lastikler mevcut.Ozellikle karindan oturmalarda ki bu karda cok oluyor, cok ugrastiriyor.Kilit yok lastigin biri bosta kaldi mi bittigin an ve alcak olan duster cok rahat karindan oturuyor.

1.5dci ekonomik bir motor olarak gozuksede maalesef duster cok ekonomik bir arac degil.Daha once yakitindan yakindigim L200 kadar yakabiliyor arazide.

Sasi vidaliymis karosere sabitmis onu bilemem.

Bazende ulan bu araba burdan gecemez gibi gozuken yerlerden geciyor.Iste o zaman sasirtmiyor degil.

Sifir km aldiginiz aractan 3000km sonra tikirtilar,ziriltilar, amortisor kutlemeleri duymaniz muhtemel.

Bir de parca stok durumu yok gibi birsey.Zaten yan sanayi urunu yok.Bu sebeple olasi bi hasar ve arizada araciniz uzun muddetler serviste yatabilir.

Velhasil kelam Duster bir arazi araci degil engebeli yol aracidir.Alinir mi derseniz benim sartlarimda,kullanim kosullarimda ben bu araci almam.Cunku arac hafif kaliyor ve cok hirpalaniyor. Ama diger kullanicilarin ihtiyaclari baska yondedir,o ihtiyaclari karsiliyordur o zaman alinir.
 

Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

1.5dci ekonomik bir motor olarak gozuksede maalesef duster cok ekonomik bir arac degil.Daha once yakitindan yakindigim L200 kadar yakabiliyor arazide.

Ben bu problemin lastik ebatından kaynaklandığını düşünüyorum.
Son zamanlarda ilgilendiğim 1.6 motorlu yeni suzuki vitaranın da 100km/s ile giderken 3400 devir/d da çalışması gerektiğini hesapladım (internette bu hesabı yapacak bilgi vardı nerden buldun diye sormayın ;) )
Ondan önce test sürüşü yaptığım bir daihatsu terios ta böyle devirli çalışıyordu.
Duster turbo dizel olunca pek devirli çalışmıyordur elbet, fakat o tekerlekleri çevirecek güç öyle ya da böyle lazımdır dizel motorda da o güç turbodan geldiği için yüksek devirde çalışmasına gerek yok.
Malesef bu iş böyle, küçük motorlu suv alıp niye bu binek araç kadar ekonomik değil diye soruyorsanız cevabı basit. O lastikleri çevirmek kolay iş değil, hani dusterın üzerindeki 215/65/16 lastikler pek göze batmıyor olabilir ama suzukinin üzerindeki 225/70/16'lar baya okkalı ve arabaya da yakışmışlar ama netice itibari ile ikisi de motor hacmine göre büyük sayılır.
Ancak küçük motor yine de mantıklı, en azından yüksek vergiden kurtulmaya yarıyor, elbet yakıt ekonomisine de katkısı vardır özellikle dizel olunca, ama bu katkının umduğunuz kadar çıkmaması da gayet olası. Yine de mazot her halükarda benzinden ekonomiktir ve bu tip araçlar içinde muhtemelen duster en ekonomik olanlardan biridir, ama malesef bahsettiğiniz gibi üretim kalitesi uzun vadede pek güven vermiyor. Bunun alternatifi olan yüksek vergi dilimindeki 2.0 lt'lik motorlu araçlar ise ancak belli bir yaştan sonra ekonomik olmaya başlıyor, o da öyle bir yaş ki o yaşta ancak belli bir-iki markaya güvenebilirsiniz.

Velhasil kelam Duster bir arazi araci degil engebeli yol aracidir.

Velasıl Sabri bey'e size bir kamyonet lazım dedik ama sanırım kendisi halen 1.5 motorun ekonomisinin cazibesine takıldı :D Bence haklı en azından aracın fiyatını etkileyen ötv açısından. Yakıt tüketimi açısından aynı derecede haklı olmayabilir.
 

Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

şu an 2 tonluk korando sport kullanıyorum sehir ici 9 litre yakıyor istanbul trafıginde ,daha once actyon sports 265 lastıkle vinc tampon vs 2300 kg civarı 10 litre yakıyordu ,
kardeşimde 1.5dci motorlu ouhashı uzun yolda 160 km suratle 6 maksımum 6.5 liitre yakıyor yine bendeki 1.5dci motorlu 100 beygir megan 6 , 6.5 litrelerde geziyor ,
dusterda da aynı motor olduguna gore sanzıman oranları tahmın ettigim gıbıyse yakıtın assagı yukarı uzun yolda 6.5 litre olması gerekır , 2000 cc 155 beygir bir motor 10 litre yaktıgına gore ,1,5 motor 7 litre olur olsa olsa en fazla ,lastik capıyla oynanmassa tabiki ..
on tamponu sokup veya uzerınde oynayıp demir yapılabilr veya arkasına 3 mm sacdan destek yapılabilr icinede vinc gizlenir ..
motorun ve sanzımanın altına mutlaka sac koruma yapmak lazım aracın altını korumak adına yakıt deposunun hava projoru korlenmesı vs yapılacak iş cok ..
 

Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

Duster 4x4 sürüşte diğerlerine göre ekonomik yakıt sunan bir araç.

Ben işim gereği kullanıyorum.
Tüm dağ yollarında rahatlıkla kullanabilirsniz.
Zemin yumaşak ve daha önce traktör geçmiş bir yola denk gelirsenz..Kesinlikle girmeyin geri dönün geçemezsiniz.Alt takım hasar görür...

DUSTER direksiyonu hidroliktir...Elektrik destekli olmadığı için sizi yorar...diğerlerine göre kütük gibidir...

DUSTER ile dünya turu yapılırmı...niye yapılmasın...elin adamı ne araçlarla yola çıkıp rekorlar kırıyor...

Burada beklenti nedir...önemli olan o...

Ben Duster ile bu tip seyahate çıkarmıyım/çıkmam...

...daha yüksek ...daha güvenli ve daha 4x4 özelliklere sahip araçla çıkarım...

Buda benim görüşüm...Kolay gelsin...
 



Ynt: 4 Ceker Duster Arıyorum

şu an 2 tonluk korando sport kullanıyorum sehir ici 9 litre yakıyor istanbul trafıginde ,daha once actyon sports 265 lastıkle vinc tampon vs 2300 kg civarı 10 litre yakıyordu ,
kardeşimde 1.5dci motorlu ouhashı uzun yolda 160 km suratle 6 maksımum 6.5 liitre yakıyor yine bendeki 1.5dci motorlu 100 beygir megan 6 , 6.5 litrelerde geziyor ,
dusterda da aynı motor olduguna gore sanzıman oranları tahmın ettigim gıbıyse yakıtın assagı yukarı uzun yolda 6.5 litre olması gerekır , 2000 cc 155 beygir bir motor 10 litre yaktıgına gore ,1,5 motor 7 litre olur olsa olsa en fazla ,lastik capıyla oynanmassa tabiki ..

Sabri bey qashqai ve dusterı kıyaslıyorsanız muhtemelen duster aynen beklediğiniz kadar yakar tahminleriniz de tutar, ama 185/60/15 lastik ebatını kullanan 1.4 dizel motorlu toyota yaris aynı şartlarda (uzun yolda sürat yaparken) 5 lt'yi geçmiyor. Yani biryerlerde önemli miktarda bir kayıp var, ve pek çok kişinin zannettiğinin aksine bunun 4x4 çekiş sistemi ile ilgisi olduğunu düşünmüyorum, bence önden çekişli olan versiyon da aşağı yukarı aynı miktarda yakar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,440
Mesajlar
1,517,977
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst