semaver
Aracımı seviyorum.
Ynt: 2006 Grand Vitara XL-7 '2.0 TD Enjektör Kaynatma Sorunu + Çözümü..!
Oğuz Bey, bari kapağı kurtarabildiniz mi?
Oğuz Bey, bari kapağı kurtarabildiniz mi?
Sakyuz Bey, araçlarda bir sıkıntı yok, sorun insanlarda. Enjektör kaynama sorunu bu motor yapısına sahip (intercooler motorun üstünde olan) tüm araçlarda mevcut. Adam demiş ki 20000 km'de bir enjektörler sökülür, temizlenip yağlanır. Benimkini alırken bu işlem yapıldı sorunsuzca. Kış biter bitmez 20000 dolmadan tekrar yaptıracağım, içim rahat olacak. Ama elin oğlu arabayı alıyor, bakım falan hikaye, zaten satacağım diye canına okuyor, üstüne bir de km sildirip satıyor. Araba 2006 ama km aslında 200bin küsur, belki de 300... Şu an benimkinin de debriyajı+debriyaj çatalı+şanzıman bilyaları yetkili serviste (Pendik Aykon otomotiv) değişiyor, krank devir sensörü ve su dağıtım merkezi de piyangodan çıktı. Onları da ekledik listeye, ama araç sıfırlanmış gibi olacak. Sonuçta kmsi yüksek araçlar. (Benimki 130000)
Buna karşın üzerindeki 108 bg motorla biraz hantal kalmakla birlikte araç 7,6 L yakıyor, bu kütle (1830 kg) için mucize. Ben hafif chip yaptırdım, gidişi biraz rahatladı. Birkaç yüzbin km devirmiş her motor bakım ister, normaldir. Yaptırmazsanız sonunda arıza çıkarması da normaldir. Benzinlisi ise 170 bg, tadından yenmez, yakıtını karşılayabilirseniz tabi. Amerikalılar bayılmış, internette öyle diyor.