2004-2005-2006 Jeep Cherokee 2.8 Crd,nasıl Bilirsiniz?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan omnitemporal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 168
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 179,871
aynı emaili size de gönderiyorum o halde. bu araçlara normlade simit tank uygulaması yapılamaz. bu şekilde bir yedek lastik yuvası yok. lastik dışarıda. enine duran 30 litrelik daha küçük bir tank takılırsa, bavul vs için yeterli yer açılır ancak menzil % 30 kısalır. şu anda 360 km kadar gidilebiliyor sabit hız ile.
 

Etiketler
Günaydın arkadaşlar Sinan bey ve KLL bey bende LPG konusu da Sinan bey'e katılıyorum pek sıcak bakmıyorum birde bu araçlar Jeep olunca sudan geçerken falan zarar verir diyorlar tabi tam emin Değilim olmadı en kötü 2.7 bakıcam ama maalesef temizini bulmak çok zor temiz den kastim Sinan beyin dediği gibi şanzıman inmiş Ada'm 10 numara diyor bir baktırıyorsunuz araçta minimum 10 bin masraf var ((( yada başka marka 4x4 lere yönelicem....
Başka marka araç önerebilirmisiniz ?
 

LPG'nin neyinden çekiniyorsunuz ki? Offroadda kullanıyor birçok kişi sorun yaşamıyor KJ gibi bir araçta ne sorun olacak ki? Yakıt arkadaşlar alt tarafı çok kafanızı karıştırmayın derim.Dizel Jeep'in motoru veya bir parçası bozulduğunda kaç para araştırmadınız sanırım,bir de az yakmıyorlar onu da söyleyeyim 10-15 lt aralığında tüketimlere hazır olun. Arazi aracı alıyorsanız benzin+lpg'li alın tavsiyemdir dizele geçen kim oldu ise pişman oldu.

Mekanik olarak ellenmiş olmasına gelince, 100-150 bin km de almayı düşündüğünüz bir binek arabada baskı balata,ön takım,gerekiyorsa aks bilyeleri,V kayış,Triger zinciri vs birçok parça değiştirilmedi mi sanıyorsunuz? Değiştirildi tabi ama genelde ilanlara yazılmaz.Otomatik şanzımanda farklı değil sonuçta içinde balataları var değiştirilmesi gerekiyor belli kmlerde,sonsuza kadar gitmez arazi araçlarında ( binek arabalarda daha uzun ömürlüdür ama onlarda da değişir ilerleyen kmlerde),arazi şanzımanı dişlisi,zinciri vs herhalde değişecek arazide kullanıyorsunuz zorlanan aşınan bir parça.Eğer bu tür konulara çok takıyorsanız açık söyleyeyim hiç bulaşmayın arazi arabası işine.Binek sıfır bir araç alın bakın keyfinize çünkü hangi arazi aracını alırsanız alın arada sırada sanayiye uğrayacaksınız özellikle de arazide kullanıyorsanız.

Son olarak Duster bile 50 bin TL ye satılırken ikinci elde hala 30-35 bine satılan Jeepler'e acaba demek sanırım ülkemize mahsus aşılması güç araba alım ön yargılarından kaynaklanıyor.Boya olmasın,değişeni olmasın mümkünse hiç sanayiye gitmesin diye bir araç yok.Sıfır veya ona yakın araba alırsanız risk elbette daha az ama 35 bine aldığın bir Jeep'e taş çatlasa 15 bin para harcarsın zaten,sıfır Duster 60 bin TL hangisi mantıklı bu durumda? Ki 15 bin yapmazsın da zaten ama dediğim gibi mantık değil ön yargılar hakim bizde.Herkes istediği aracı alır inşallah diyelim.
 

her aracın teknik yeterlilikleri vardır. jeep KJ 30 40 cm suda kalacak zarar görecek bir araç değil merak etmeyin. 20 30 cm balçık çamurdan geçersiniz sadece AT lastikler ve standart yüksekliği ile. Gidip akıntı olan bir dereye girip derenin 200 metre aşağısına sürüklenirseniz o ayrı. İçeriye su dolar zaten. Bu şekilde sürüklenen bir WJ videosu vardır youtube de mesela.

LPG konusundaki tereddütler, zamanında bilinçsizce yapılmış uygulamaların, usta olduğunu düşünen kişilerde bıraktığı kalıcı travmadan ileri geliyor. Aynı, her boyalı aracın kazalı olduğu ön yargısı gibi. 2004 senesinden beri çeşitli arazi araçlarına biniyorum. Bu arazi araçları, şimdi kullandığım 3.0 WK CRD haricinde, hepsi benzin motorluydu, çoğunda LPG vardı hiçbir problem yaşamadım. KM lerce kullnılmış araçlardır bunlar.

LPG nin zarar vermesi için:
1- valflerde kullanılan metalin çok kötü kalitede olması lazım (fiat motorlarında ki gibi)
2- aracın sürekli fakir karışımda kalarak iç ısıyı tahliye edememesi lazım (hatalı LPG ayarı)
3- aracın sürekli yüksek devirde zorlanarak kullanılması lazım. (düşük güçlü motor ve ağır yük vs- linea 1.4 fire motor gibi)

budur. başka birşey mümkün değil. önyargıları yıkmak çok zor biliyorum.
 

Merhaba Serkan,
Ben Cherokee'den vazgeçtim, lpg istemediğim için yakıt gideri, bakım gideri benim boyumu aşacak gibi geldi bana.
Bir de eski modele doğru gittikçe bakımlı temizini bulmak zorlaşıyor. Azıcık orası burası vuruk yapılmış olsa tamam diyeceğim bir cherokee çıkmadı karşıma. Biri otomatik şanzıman sökülmüş elden geçmiş, biri motor sıfırlanmış, kaporta dışında mekaniğine dokunulmamış araç bulamadım. Uzmanı olmadığım için de öyle işlemlerden geçmiş bir araç hiç sorun yaşatmadan ne kadar gider bilemedim. Gördüğüm kadarıyla araçlar ne kadar eski olursa olsun motor hacminden dolayı vergisi belli bir fiyattan aşağı inmiyor.
Benim aracım var mekaniğine dokunulmamış 4,7..Ama bende satmam ki çünkü çoğu araç oynanmış veya tamir görmüş ,hatta ofroad için oynama yapılmış daha sonra tekrar orjınal halinin görünümüne getirilmiş orjınal gibi olsun diye :smiley:
 



Arkadaşlar hepinize değerli yorumları için çok teşekkür ediyorum sizler gibi bu işte usta olan kişileri dinleyip LPG li bir araç bakıcam o Zaman ama tabi lpg kiti önemli bu konuda anladığım kadarıyla. Bu araçları alırken nelere dikkat etmeliyim,4.7 mi yoksa 4.0 mı almalıyım ? Konuştuğum bir kaç kişi bana 5.2 çok yakıyor dediler bende o yüzden diğer modellere yöneldim. Açık söylemek gerekirse ben bu aracı camp ve gezmek için alıcam uzun yolda gidicem çok ağır olmayan araziye de giricem offroad için çok erken ben daha çok gezmeyi seviyorum ☺️ Bu kulvarda bana önerebileceğiniz araçlar nelerdir mesela ? Biliyorum bu işlerde yeni olunca çok soru soruyorum lütfen beni idare edin ☺️ Sizlerin değerli yardımlarını bekliyorum malum siteye girip bakıyorum güzel araçlar var ama tabi karar kılmam lazım ilk önce model konusunda dimi :smiley:)) herkese güzel bir pazar dilerim
 

Eger agır offroad niyetiniz yoksa,hem şehiriçi hemde hafif arazi olsun,hem konforlu olsun bunun yanında hızlıda olsun,görüntüsüde modern olsun diyorsanız tabikide benim gibi 4,7wj alın

Xperia Z
 

Teşekkür ederim EROL bey o Zaman temiz bir tane 4.7 yada 4.0 bakıcam benim amacımda zaten gezi şehir dışı kullanım camp ve ara sırada şehir içi kullanmak ☺️En iyisi GC almak gene peki lpg kiti takılı olan mı daha iyi yoksa kendim mi taktırmalıyım ? Eğer takılıysa hangi marka kit daha iyi olur ? Birde nelere dikkat etmeliyim beni bu konu da aydınlatırsanız çok sevinirim.mesela kaç modelden sonrası olmalı....
 

Ben 231000km de aldım lpg sizdi. Memur oldugum için benzinle kullanmak beni bozardı. Çok incelerim,araştırırm bişeyi almadan veya takmadan önce özellikle araba konusunda. Bundan önceki aracımda şu anda piyasanın en iyi kiti dedikleri prins vsi2 vardı. V8 için olan kitleri araştırırken Atikerin son zamandaki ürettiği kitler ve kullandıgı enjektörler ilgimi çekti. Sonuçta prins in yarı fiyatına Atiker gold serisi taktırdım. Dediğim gibi çok incelediğim için lpg ayarı konusında biraz detay istediğim için uğraştım. Onun dışında prinsle arasında kullanıcı olarak hiçbirfark hissedemedim..

Xperia Z
 

Model konusunda ise 2000 model ve sonrasında Quadradrive sistemi var. Yani variolok sınırlı kaydırmalı diferansiyel..
O yüzden arazide çekiş konusunda biraz daha avantajlı.
2000 ve 2001 modeller kasko bedelinden dolayı mtv vergisinden de düşüş sağlıyor..
Benim 2000 model 4,7 nin vergisi yıllık 1255tl..

Xperia Z
 



O zaman prins ve a
Ben 231000km de aldım lpg sizdi. Memur oldugum için benzinle kullanmak beni bozardı. Çok incelerim,araştırırm bişeyi almadan veya takmadan önce özellikle araba konusunda. Bundan önceki aracımda şu anda piyasanın en iyi kiti dedikleri prins vsi2 vardı. V8 için olan kitleri araştırırken Atikerin son zamandaki ürettiği kitler ve kullandıgı enjektörler ilgimi çekti. Sonuçta prins in yarı fiyatına Atiker gold serisi taktırdım. Dediğim gibi çok incelediğim için lpg ayarı konusında biraz detay istediğim için uğraştım. Onun dışında prinsle arasında kullanıcı olarak hiçbirfark hissedemedim..

Xperia Z
 


O zaman prins veya atiker marka olursa sorun yok diyorsunuz favorilerime birkaç araç ekledim müsait olduğum Zaman gidip bakıcam bende çok titizimdir araç konusunda ☺️ 2000 model olanlar Nasıl sizce yada en fazla ne kadar vermeliyim.

Sorun yoktan ziyade kitin yanında takacak usta bence ilk sırada yer alıyor. Ondan sonra kitin markası önemli...
2000 modellerle 2004 modeller arasında dış görünümdeki hafif makyajlar,iç kısımdki ufak değişiklikler dışında bence belirfin farklar yok. O yüzden ben 2003-2004lere bakmaddım bile.
Fiyat konusunda net bi fiyat yoktur çünkü aracına,masrafı varsa ona göre,temizliğine,kazası olup olmamasına göre değişir...

Xperia Z
 

İstanbul Avrupa yada Anadolu yakasında gösterebilecek iyi bir usta tanıyormusunız ? Birde bu araçları alırken herhalde acele etmemek gerekiyor anladığım kadarıyla
 

İstanbul Avrupa yada Anadolu yakasında gösterebilecek iyi bir usta tanıyormusunız ? Birde bu araçları alırken herhalde acele etmemek gerekiyor anladığım kadarıyla
Ne yazıkki bilmiyorum oralarda usta ama yetkili servisler çok oralarda..
Evet acele etmemek lazım,çok ucuz diye de atlamamak lazım, oynanmış veya ağır offroad görmüş araçlardan uzak durmak gerekir bence...


Xperia Z
 



Kesinlikle katılıyorum size oynanmamış bir araç bulmak lazım benim amacım arazi gezmek ve tozmak kısaca ☺️ Siz ne kadar Zaman da buldunuz aracınızı ? Umarım memnunsunuzdur aracınızdan Allah kaza bela vermeden kullanmayı nasip etsin
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,945
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst