Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Not: This feature may not be available in some browsers.
KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
LPG o motorun düşmenıdır. doğru ayar olsa bile 80 90 bin km de üst kapak bitiyor. kaliteli motor yağının hepsi olur. 50 30 10 30 vs yeterki tam sentetik birşey olsun. değişim aralığı da çok fark etmez, ben 10 12 bin kmde bir değiştiriyordum. ATF4 doğru sıvı. metal tampon dodik genişliğini aşan...
ben zamanında 2000 model araca rf45 şanzımana rf545 yazılımını yükletmiştim. ne olacağından emin olmadığımız için tüm sorumluluk bende olmasına rağmen başarıyla o şekilde satana kadar kullandım. ancak uzun yol tüketimi düşse de trafik tüketimi artmıştı değişen oranlardan ötürü.
tamamen problemsiz, ufak tefek boya eksikliği olan 300 bin km altı olan 2008 model WK 3.0 overland ın ederi 800 850 bin tl gibi. şu anda. yeni baktırdığımız araçlardan birtanesiydi. bundan yola çıkarsak, ben olsam 2002 model tamamen problemsiz içi dışı güzel bir arabaya 550 600 bin tl öderdim...
sorun çözülmüş. belki 3000 km yol yapıldı. aracın yokuşta ilk kalkışta yıllardır tuhaf bulduğum, azıcık hılzanınca güç yeteryetmez vites büyütüp sonra güç yetersiz kalıp yeniden 1. vitese dönme isteği tamir olmuş! acele etmeden yapılan kalkışlarda alt devirde çok orta devirde daha sakin 4000...
o motor, o kadar büyük lastikle müthiş debriyaj balatası masrafı çıkartır bilginiz olsun. standart haliyle bile 40 5 bin de debriyaj değiştiriyorlardı serviste. hafifi arazi koşullarında standart yüksekliği ve belki biraz daha büyük tekerleklerle yeterli araçlar onlar.
toplamda, basınç test için 200 tl, intercooler borusunun oring vs değişim için 600 tl,
bosch map sensörüne 400 tl, hella g001 turbo aktuatörüne 3000 tl ödedim. euro 18 TL idi.
arıza 1 hafta sonra tekrar geldi. obd fusion programının jeep eklentisini satın aldım ve turbo aktuatörü, PWM değeri, turbo basıncı vs gibi 10 farklı veriyi log halinde inceledim. alakasız şekillerde PWM değerinin maksimum %88 den 42 ye indiğini sonra kaldığı yere çıktığını gördüm. Tabi bunu...
yeni bir MAP sensörü aldım ve OM642 nin bloğu üzerinde yer alan MAP sensörünü değiştirdim. bu sensör belliki turbonun basıncını ölçüyor. çünkü girişte MAF sensörünün yanında bir tane daha buldum. NGK marka idi. onu sadece temizledim. Turbo aktüatörü, PCV yi ölçen sensör, tüm MAF ve MAP...
bu konuya bir güncel diyeyim. bizim araç 202 bin km oldu. ve bu sorun ile ben de karşılaşmış durumdayım.
önce düşük basınç kaynaklı performan düşüklüğü ile yüzleştim. kırmızı turbo ışığı yanmıştı. intercooler borusundna hava kaçtığını gördük. bunu yağ buharı yapan bir alet ile test ediyorsunuz...
seviste el terminali ile rölantiyi tutup tutamadığına bakılmalı. sonra fiziksel oalrak gaz kelebeğine bakılmalı. ayrıca hava alıp almadığına bakmak lazım. bunu sıcak motor halindeyken elinize bir propan tüpü alıp motora doğru kibar kibar boşaltarak yada en azından balata spreyini oraya buray...
önce ben kendim, kendi aracımı alırdım... o derece acınacak halde piyasa. 300 bin de KJ ye 260 bin yazmışlar. hayırlı işler. alan olurmu bilmem. ilk sahibinden 198 bin de WK , 1 milyon o halde!?
hepsi aynı bütçe ile alınacaksa ben v8 5.2 alırdım. günlük tek araba olacaksa. yoksa 4.0. asla eski model ingiliz almam. iki tane lazım biri servisteyken biniliyor. ingilizlerin yalancısıyım