VotKash
Yeni Üye
- Mesajlar
- 1
- Tepkime Puanı
- 0
Selamlar arkadaşlar,
Daha önce hiç ilgim olmamasına rağmen anlık bir kararla arazi aracı almaya karar verdim. Hafta içi işe gidip gelirken, hafta sonu da kumsallarda batmadan ilerleyebileceğim bir araç seçmek istedim. Araştırmalarımın sonucunda Jeep Liberty 3,7 2004 model Cherokee ye karar verdim. Ailemde askeriye olan birkaç kişi de bu aracı önerdi. Maceramıza ufaktan giriş yaptık.
Ağır off-road yapmayacağım için (en azından şimdilik) tamamen orijinal olarak düşük km li bir araç buldum ve aldım. İzmir'de ikamet ediyorum. Direkt eski aracımın ustasına götürüp baştan sona herşeyine bakılıp tamir ettirilmesini istedim. Eskiyen birçok parçası yenilendi.
Bu araçla ilgili tecrübe sahibi olanlara bir kaç sorum olacak. Önerileriniz var ise onları da ekleyebilirsiniz. Gerçekten çok işime yarar. Bakılabilecek en iyi şekilde bakıp uzun süre kullanmayı hatta hiç satmamayı planlıyorum. Ayrıca şunlarıda belirtmek isterim.
İlk eski model, ilk otomatik, ilk arazi, ilk büyük motorlu, ilk lpgli aracım. Bundan önce hep piyasa arabaları kullandım.
1- Bu araçların arazi şanzumanı ile ana şanzumanının yağları birbirine karışıyor. Bazı yerlerde farklı yağ koyulması gerektiğini okudum. Komple ATF 4 koyduk. Sorun yaratır mı?
2- Motor yağ bakımı bazı yerlerde 5.000km de bazı yerlerde ise 7.500km de bir değiştirilmesi söyleniyor. Km ve süre bakımından bunun optimumu nedir?
3- Araç tüplü, uzun süre kullanımda bunun motora bir zararı olur mu? Arada bir benzinle seyahat etmeli miyim?
4- İzmir'de bu araçlara aksesuar (off road, double din) yapan önerebileceğiz bir yer var mı?
5- İzmir'de mekanik anlamda ustalığına güvendiğiniz bir servis var mı?
6- Hangi uygulamalar muayeneden geçmez ya da geçer?
Şimdilik aklıma gelenlar bunlar. Yardımlarınız için teşekkür ederim.
Daha önce hiç ilgim olmamasına rağmen anlık bir kararla arazi aracı almaya karar verdim. Hafta içi işe gidip gelirken, hafta sonu da kumsallarda batmadan ilerleyebileceğim bir araç seçmek istedim. Araştırmalarımın sonucunda Jeep Liberty 3,7 2004 model Cherokee ye karar verdim. Ailemde askeriye olan birkaç kişi de bu aracı önerdi. Maceramıza ufaktan giriş yaptık.
Ağır off-road yapmayacağım için (en azından şimdilik) tamamen orijinal olarak düşük km li bir araç buldum ve aldım. İzmir'de ikamet ediyorum. Direkt eski aracımın ustasına götürüp baştan sona herşeyine bakılıp tamir ettirilmesini istedim. Eskiyen birçok parçası yenilendi.
Bu araçla ilgili tecrübe sahibi olanlara bir kaç sorum olacak. Önerileriniz var ise onları da ekleyebilirsiniz. Gerçekten çok işime yarar. Bakılabilecek en iyi şekilde bakıp uzun süre kullanmayı hatta hiç satmamayı planlıyorum. Ayrıca şunlarıda belirtmek isterim.
İlk eski model, ilk otomatik, ilk arazi, ilk büyük motorlu, ilk lpgli aracım. Bundan önce hep piyasa arabaları kullandım.
1- Bu araçların arazi şanzumanı ile ana şanzumanının yağları birbirine karışıyor. Bazı yerlerde farklı yağ koyulması gerektiğini okudum. Komple ATF 4 koyduk. Sorun yaratır mı?
2- Motor yağ bakımı bazı yerlerde 5.000km de bazı yerlerde ise 7.500km de bir değiştirilmesi söyleniyor. Km ve süre bakımından bunun optimumu nedir?
3- Araç tüplü, uzun süre kullanımda bunun motora bir zararı olur mu? Arada bir benzinle seyahat etmeli miyim?
4- İzmir'de bu araçlara aksesuar (off road, double din) yapan önerebileceğiz bir yer var mı?
5- İzmir'de mekanik anlamda ustalığına güvendiğiniz bir servis var mı?
6- Hangi uygulamalar muayeneden geçmez ya da geçer?
Şimdilik aklıma gelenlar bunlar. Yardımlarınız için teşekkür ederim.