Zodiyac Botu Limana Kayıt Ettirme Sorunum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan meda Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,133

meda

Yeni Üye
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar merhaba.Adım murat emekliyim ve kuşadasında yaşıyorum.Her emekli gibi çalışma hayatı sonunda çeşitli hayallerden biri olan ve benim hayalim olan denizde vakit geçirmek amatör olarak balık tutmak amacı ile 3-5 sene önce bir bot aldım 4.20 boyunda katlanır aliminyum tabanlı zodiac futura mark ıı .Arkasınada uzun merhalelerden sonra birde 9.9 mercury motor taktım .Ve her işimde ve hobimde olduğu gibi hiç bir şeyim eksik olmasın diye botumu limana kaydettirmek yani yeni adıyla bağlama kütüğü alayım diye kuşadası liman başkanlığına gittim. o zaman bana söylenen botumun katlanır alliminyum tabanlı olmasından dolayı liman kayıdına gerek olmadığı idi .israr etmeme rağmen yapmadılar . bu sene tesadüfen öğrendim ki 2.5 mt nin üzerindeki tüm deniz araçları limana kayıt olacakmış vede faturasız tekneler için af çıkmış hemen koştum liman başkanlığına gittim .Ancak bu seferde geç kaldınız 29 şubatta müracaatlar bitti dediler 2 gün için kaçırmış oldum . ne yapacağımı araştırırken etraftan öğrendiğim kadarıyla bota fatura kestirirsen yapılabilir dediler bota fatura da kestirdim, isimlerini yazdırdım ,v.s v.s her evrakını tamamlayıp bir umut la tekrar liman başkanlığına gittim . Ama mağlesef bu seferde CE belgesi lazım demezlermi delirmemek elde değil .ya beyler 2000 model bot bu ce belgesi nerden bulayım ben buna dedimsede dinlemediler, çaresiz arkamıza bakıp çıktık . Eski deliliğim olsa çekip liman başkanlığının önüne verecem ateşe ama ne yazıkki emekliyiz ve artık akıllandık .
Şİmdi sizlere sorum ben ne yapabilirim bu konuda bana yardım edecek bir arkadaş varmıdır . muhakak bu forumda Nasrettin hocanın dediği gibi eşşekten düşenin halini aynı iş başına gelen daha iyi bilir . Yardımcı olacak birileri varsa imdat.(S:O:S) :eek:
 

Etiketler
4 sene önce CE belgesi istenmiyordu.
Şimdi, Faturayı kesen şirket botla birkikte CE belgesi de vermesi gerekir.
Zodiac Türkiye sorumlu firması ile konuşmanızı öneririm.
http://www.zodiac.com.tr/iletisim.php
Bu tür botlar genelde teknelerde yardımcı ulaşım aracı olarak kullanıldığından ayrıca bir kayıtlandırma yapılmaz.
İmalatçısı CE belgesi verebilirse işiniz çözümlenir.
Bilgi için ADF ile görüşebilirsiniz...
http://www.adf.org.tr/bilgi-sandigi/mevzuat.html
 

bluedreamms ilgine çok teşekkür ediyorum.gönderdiğin linklerden zodiyac distribütörüne hemen konuyu yazdım . Yazdığınız gibi 4 sene önce bu tür evrak istenmiyordu bende botu bir arkadaşımdan almıştım tahminen ondada bu tür evrakları yoktu .o zamanlar Ankara da göllerde kullandığım için problem olmuyordu ama denize inince olay değişti sahil şerindinde sahil güvenlik pek bir şey demesde insan biraz açılmak istiyor o zamanda ne olur olmaz diye eksik bir şeyimiz olmasın diye evraklarımı tamamlayayım dedim başıma bunlar geldi önce muhtardan sahiplik belgesi getir dediler aldım götürdüm, olmaz dediler fatura getir ,onuda hallettim gene olmaz CE belgesi dediler inşallah sayen de onuda halledebilirsem tekrar gideceğim gene olmaz derlerse botu liman başkanlığının önüne çekim orada yakayim diyorum belki bir sesimi duyan olur ha .ilgine tekrar teşekkür ediyorum .sevgiler.
 

Kullanım sırasında bir problem olacağını zannetmiyorum.
Temelde bir tekne yedeği olarak kayıt ediliyor, daha doğrusu kayıtsız olarak kullanılabiliyor.
Olaki bir duruma karıştı.

O zaman kullanıcısının ADB sahibi olması durumu kurtarır, hatta tekne yedeklerini ana teknenin
görüş alanında kalmak koşulu ile ADB belgesi olmayan kişi bile kullanabiliyor.

Genelde sormazlar zaten herhangi bir evrak, malum çoğu teknenin zaten belgeleri tamam değil.
Yine de sizin isteğiniz kayıt ettirmek ise, CE belgesi ve belki bir şekilde denize uygunluk gibi bir
belge de istenebilir.
 

LRTD5' Alıntı:
Kullanım sırasında bir problem olacağını zannetmiyorum.
Temelde bir tekne yedeği olarak kayıt ediliyor, daha doğrusu kayıtsız olarak kullanılabiliyor.
Olaki bir duruma karıştı.

O zaman kullanıcısının ADB sahibi olması durumu kurtarır, hatta tekne yedeklerini ana teknenin
görüş alanında kalmak koşulu ile ADB belgesi olmayan kişi bile kullanabiliyor.

Genelde sormazlar zaten herhangi bir evrak, malum çoğu teknenin zaten belgeleri tamam değil.
Yine de sizin isteğiniz kayıt ettirmek ise, CE belgesi ve belki bir şekilde denize uygunluk gibi bir
belge de istenebilir.
boyu 2.5 mt den büyük motorla idare edilen deniz araçlarının kaydının yapılması zorunludur....
 



Ynt: Zodiyac Botu Limana Kayıt Ettirme Sorunum

serdar bey aslında biyerde haklısın bu botların çoğu tekne yedeği olarak kullanıldığı için kayıt istenmiyordu . hatta fiber tabanlı olmadığı için ve motoru 9.9 hp olduğu kullanıcısından için ADB de istenmiyordu halen de öyle ama yeni yönetmeliğe göre 2.5 metre nin üzerinde ki tüm taşıtlara kayıt istiyorlar. aslında hemen hemen her sene bu durumda olan yani kaydı kuydu olmayan tekneler için af çıkıyor eyer ce bulamazsam affı bekleyeceğim ya da satıp ce li bişiler almayı deneyeceğim .
aslında ben size başka bir şey sormak istiyorum nik inizden LR ci olduğunuzu anladım bende TD 5 veya 2.5 TD LR düşünüyorum .2010 da peugeot tepee almıştım geniş meniş diye ama serde avcılık ve kampçılık olduğu için araziye giremediğim için onu satıp bir 4x4 alamayı yada onla takas etmeyi düşünüyorum LR ler parça ,arıza v.s. açısından nasıldır biraz bilgi verebilirmisiniz.Tşekkürler
 

Ynt: Zodiyac Botu Limana Kayıt Ettirme Sorunum

meda' Alıntı:
serdar bey aslında biyerde haklısın bu botların çoğu tekne yedeği olarak kullanıldığı için kayıt istenmiyordu . hatta fiber tabanlı olmadığı için ve motoru 9.9 hp olduğu kullanıcısından için ADB de istenmiyordu halen de öyle ama yeni yönetmeliğe göre 2.5 metre nin üzerinde ki tüm taşıtlara kayıt istiyorlar. aslında hemen hemen her sene bu durumda olan yani kaydı kuydu olmayan tekneler için af çıkıyor eyer ce bulamazsam affı bekleyeceğim ya da satıp ce li bişiler almayı deneyeceğim .
aslında ben size başka bir şey sormak istiyorum nik inizden LR ci olduğunuzu anladım bende TD 5 veya 2.5 TD LR düşünüyorum .2010 da peugeot tepee almıştım geniş meniş diye ama serde avcılık ve kampçılık olduğu için araziye giremediğim için onu satıp bir 4x4 alamayı yada onla takas etmeyi düşünüyorum LR ler parça ,arıza v.s. açısından nasıldır biraz bilgi verebilirmisiniz.Tşekkürler

Merhaba,

Land Rover merakım bulunuyor doğrudur. 5-6 sene kadar LR Disco II Td5 kullandım. Modifiye ve genel durumlarını bilirim.
Şimdi ise, Bir LR Freelander TD4 ve Defender 90 Soft-top'ım var.
Bir dönem 1979 RRC tek kapı kullanmıştım.

LR tarihçesi bu şekilde.

Genelde merak ettiğiniz konular ile ilgili olarak pek çok şey yazıldı çizildi.
Dilerseniz forumu biraz karıştırın. Daha sonra sorularınız olursa özelden veya off-road başlıklarından yanıtlamaya çalışacağım.

Selamlar,
 

Ynt: Zodiyac Botu Limana Kayıt Ettirme Sorunum

Merhaba serdar bey gezenbilir 4x4 forumunu sık sık ziyaret ederim zaten .sağolsunlar tüm üyelerden çeşitli bilgiler ediniyorum.ama hiç bir üyeye direk sormak nasip olmamıştı sizle tesadüf burada tanışınca td 5 i direk kullnandan öğrenmek için sordum ama en önemli şeyi sormayı unutmuşum . istanbuldan bir şirketin sahibinin makam arabasına talip olmuştum konuşma sırasında aracın sürekli 4x4 olduğunu söyledi bunu araştırdığımda net bir bilgi edinemedim. Ben aşağı yukarı 1970 den beri çeşitli 4x4 lere bindim bunlara 1952 model willis bile dahil ben sadece subaru lar sürekli 4x4 zannediyordum . benim şu anda halen de bir keçim var lada niva onunla idare ediyorum ama artık sorunsuz bir araç istiyorum .Bunun için de Ya LR . ya suzuki xl -7 2000 dizel ya da hundai tuskon arasında araştırma yapıyorum . Çünkü Artık çok sert of road yapmıyorum .Bakalım kısmet neye olacak size tekrar teşekkürler .hem botum hem 4x4 önerileriniz için .görüşmeye devam umuduyla hoşçakalın .
 

Ynt: Zodiyac Botu Limana Kayıt Ettirme Sorunum

TD5'im olduğu yıllarda yanında bir de Lada Niva vardı, keçi gibi bir araçtır.
Ancak muadili araçlara göre gelişime kapalı, parçaları nispeten pahalı.
Özellikle ön salıncaklarla kullanılan akslar kırılgan.

Standart hali ile çok keyifli zamanlar geçirmiştim.

LR ürün gamında Series araçların bir kısmı hariç tümü sürekli 4x4 özelliğindedir.
Son dönemde Avrupa pazarına sürülen Evoque'ların 4x2 özelliğinde olanları olduğunu biliyorum.
Bunlar dışında sürekli 4x4 sistemi bulunur.

Discovery II özelinde ise, orta transfer kutusu hem diferansiyel hem de redüksiyon görevini üstlenir.
Bu sayede araç sürekli dört çeker kullanılır. 2002 yılına kadar olan araçlarda orta diferansiyel (Transfer kutusu) kilit tertibatı bulunmasına rağmen kabinden aktivasyonu için düzenek yoktur. Takılabilir.

Ayrıca araç 4 tekerlekte farklı frenleme olanağı sağlayan bir ABS sistemine sahiptir ve bu Traction Kontrol ve Eğim iniş sisteminin temelini oluşturur. Bu sayede bir valf bloğu aracın heryerinde bulunan sensörlerden aldığı verileri inceleyen bir beyin kumandası altında her lastiğe ayrı fren basıncı sağlar. (Freelander modelleri ile uygulamaya alınmıştır.)

2002 yılına kadar distrübütor tarafından getirilen tüm DII'ler havalı körük sistemine sahiptir. Sonradan körüklü olmayan veya önceki yıllara ait olup körük sistemi iptal edilmiş pek çok araçla karşılaşabilirsiniz. Körük sistemi normal şartlar altında çok gerekli olan bir sistem olmadığından ve bakımsızlıktan çoğu araba da bozulduğundan iptal edilmiş oluyor.
 

Ynt: Zodiyac Botu Limana Kayıt Ettirme Sorunum

Serdar bey bilgiler için çok teşekkürler. LR ler hakkında özelliklede td5 ile ilgili ilk defa doyurucu bir bilgi aldım .Dediğiniz gibi ben de halen ladadan vaz geçemiyorum gerçekten keçiden farksız daha çıkamam dediği dağ gidemem dediği yol olmadı 89 da 12 binde almışdım hala beraberiz ama ne yazıkki hayatın gerçeği var, o da yaşlanıyor ne kadar iyi baksam da 23 yaş az değil o yüzden başka bir 4x4 için araştırma için deyim bu aralar suzuki xL7 2000 motor dizel lere takmış durumdayım biraz uzun ancak bendede yük çok olduğundan bagaj ı çok ideal. birde doğruysa 60-70 km sürratte bile 4x4 de geçirilebiliniyormuş .Kullananlar da çok memnun ama beni düşündüren 2006 ve teltük de 2007 modeli var acaba araçta bir sıkıntıdan dolayımı fabrikası üretimi kesti anlamadım .bakacağız bakalım . Mesajınıza geç döndüğüm için de ayrıca özür dilerim bir kaç gündür misafirlerim vardı net e girememiştim .bilgiler için tekrar teşekkürler.
 



Ynt: Zodiyac Botu Limana Kayıt Ettirme Sorunum

Suzuki XL7 kasası, suzukinin amerika zaten gayet iyi olan reputasyonunu bir üst segmente taşıması için yaptığı bir aracın Euro bölgesi için eklediği dizel varyantıdır. Aslen benzinli gayet güzel bir makinası vardır.

7 koltuklu SUV segmenti ABD'de en çok iş yapan segment, bu sebeple Suzuki bir araç geliştirip bu pazarda söz sahibi olmak istedi. Ancak zaten güvenilirliği ile bilinen Suzuki markası için bu bekleneni vermedi. Bu sebeple bu segment karlı bulunmadığından
vazgeçildi diye düşünüyorum.

Euro bölgesi için ise, dizel olma zorunluluğundan, bir Peugeot-Citroen grubu makinası olan makina yerleştirildi. Handikapı auto seçeneği sunulamıyor. Ancak bu ayrıca bir avantaj getiriyor ki, motor sağlam, güvenilir, yeni tekneoloji ve parçaları ucuz.
Özel bir merakı, başka marka sempatisi, ileride satış ile ilgili kaygısı olmayan birileri için iyi bir tercih.

Off-road kısmında bir başlık açmanızı önereceğim. Oradan yanıtlar daha çeşitli ve daha sonra diğer üyelerinde erişebileceği şekilde olacaktır. Birkaç gün sonra bu başlıkta bu araçlarla ilgili yaptığımız konuşmaları ben taşıyacağım.

Selamlar,
 

Ynt: Zodiyac Botu Limana Kayıt Ettirme Sorunum

Serdar bey size gerçekten çok teşekkür ederim .bu konuda derya deniz siniz. xL7 dediğiniz gibi bu segmente en başarılı bir araç . of road kısmındanda takip ediyorum orada da yazılarınızı okurum inşallah.Orada da suzuki xL7için bir kronik sıkıntısından bahsediyor lar güya motor üstündeki havalandırmadan yağmur da su alıyormuş buda enjektörlerin yapışmasına neden oluyormuş ve sökülmesi imkansız hale geliyormuş galiba alırken birde buna dikkat etmek gerekecek .Neyse dediğiniz gibi yazıları of road a taşıyınca oaradan da sorularım olur herhalde size bu kadar engin bilgiye sahip birini kaybeymek istemem tekrar teşekkürler .Doğa ile kalın hoşçakalın.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,052
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst