ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ssbman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,385

ssbman

Zirve
Mesajlar
1,807
Tepkime Puanı
3
Yer
Ankara
Selamlar ,
Arkadaşlar bir konu danışmak istiyorum . Yolda D ile seyrederken vitesi 2ye çektiğinizde araç vites küçültüp yerinden fırlıyor . Bu bir özellik midir? Yoksa otomatiğin canına okuma tekniği midir? Sürekli değil ama sollamalarda falan kullanılmak için mi düşünülmüştür ?

Yada araç bu şekilde direk kendini 2 .vitese mi düşürüyor ? Eğer öyle ise bir kickdown sistemi değil sanırım ...

Bunu bana bir usta göstermişti , bende birkere denedim ama hızım yüksek değildi . Mesela 100km ile giderken bu hareketi yapsak ne olabilir?


Saygılarımla ...
Barış
 

Etiketler

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

otomatik passat da buna benzer bir sistem var gaz pedalına sonuna kadar basarsan en sonunda ikinci bir kademe var ona da basarsan vites küçülterek aracı hızlandırıyor roket sistemi diyor vw ciler buna
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

çömezim cahilim ama sanırım yüksek hızda 2 ye almak çok doğru olmaz. 2 kademesi aşırı yük veya dik yokuş gibi çekişi zorlayıcı durumlar için kullanıyorum ben.Yüksek hızda ise gazı daha sert kökleyerek vitesi bu şekilde küçültmek daha doğru gibi geliyor bana.
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Arkadaşlar hareket halınde D den 2 ye alabılmek içın dugmeye basmak gerekıyor. 2 den d ye almak ıcınse dugmeye basmaya gerek kalmıyor. Sonuç olarak benım fıkrım seyır halınde dusuk hızdan yuksek hıza geçerken 1 veya 2 den d ye alınıyor ama d den 2 veya 1 e alınması uygun degıl.Çunkı yuksek hızdan dusuk hıza bu metodla gecıs otomatık sanjımanın saglıgı acısından uygun degıl.
 



Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???



Arkadaşlar,yüksek hızdayken D'den 2'ye almak kesinlikle dişlilerin ömrü açısından çok zararlı.Hızlanmak için 2'ye falan almayın gaz pedalını yapıştırın :smiley: Mesela gaz pedalına az baskı uygularsanız 1 vites,tam baskı uygularsanız 2 vites birden küçüldüğünü göreceksiniz.Eğer aracı yavaslatmak için vites küçültmek istiyorsanız,arka cam sileceğinin altındaki 'overdrive' düğmesine basarak 3. vitese alırsınız sonrasında da 2'ye alırsınız ve vahşi atınızı sakin bir şekilde durdurursunuz :smiley:
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

araçlarınızdaki otomatik şanzımanlarbir bilgisayar yazılımıyla bir programla çalışan aletlerdir,aracınızı kaldırdığınız anda kendisi belirli bir ortalamayla herşeyi yapar ,otomatik şanzımanlarda en büyük sıkıntı esas 2 yerine aracı N konuma hareket halinde alıp (özellikle yokuş aşşağı inerken yaparlar) sonra tekrar D konumuna getirmektir, eğer 2 ye alma şeklini gaz pedalını kullanarak yaparsanız arcınızın ilk önce benzini çekip sonra hızlandığını göreceksiniz bu işlemleri vitesle yapmak anlık değişim olduğu için şanzımanda program aksaması tabiri doğru olur sanırım kafa karıştırıyor , şu anda farkedemeseniz bile yakın zamanda çok citti şanzıman sıkıntıları açıcaktır sizlere.
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Tamam arkadaşlar anlaşılmıştır. Hareket halinde vitesle kesinlikle oynaşmıyoruz :smiley:

Cevaplayan herkese çok teşekkür ederim.
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Otomatik araçlarda basitçe şöyle;
D de iken araç kalkışta sırasılya 1-2-3-4.. kendi geçer
2 de iken kalkışta 1-sonra 2 ye geçer orada kalır ne kadar gazlarsanız da 2 de kalır
1 de iken kalkışta 1 den başka vitese geçmez.

Bu nedenle uzun rampa inişlerinde eğimin durumuna göre D den 2 ye alırsanız araç vites yükseltmeyeceği için 2. viteste motor kompresyonu ile iner ve sık sık fren yaparak balataların aşınması vede ısınmasını önlersiniz.

Bir arkadaşım 10 km kadar inişli rampada devamlı D de inerek ve fren yaparak indiğinden balatalar yanmaya ve dumanlar çıkmaya başlamıştı ???
 




Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Arac hareket halindeyken D´den N`ye almanin en ufak bir sakincasi yoktur....! Bu Crysler teknikerlerin teyidleri ilede sabittir. ( kaldiki ben 13 senedir devamli yaptim ve hala janzimanim daha acilmadi.....)

2 ile 70 km`nin üstüne cikmak son derece yanlis kaldiki zaten 3. vitese gecmez 2.ci viteste kalir.
Bu durumda 70 km gecmediginiz sürece D ile 2 arasinda hareket halindeyken oynayabilirsiniz.
Ayni kural 1. vites icinde gecerlidir. 1. vitesle 30 km hizin üstüne cikilmaz; buda demektirki 30 km kizla giderken 2. veya D`ye gecirebilirsiniz ama bu hizin üstünde asla tersini yapamazsiniz.
Rampalarin diklik derecesine göre ve hiziniza bagli olarak 1. ve 2. vitesle iner veya cikarsiniz.

Ama asla sollamalarda kullanilmaz.......!
Bunun icin gerektiginde rokete ihtiyaciniz olursa OD/Off dügmesine basarak spor konuma gecersiniz ve arac aniden bir vites geri düser ve cok yüksek devirlerde yükselir.....!
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Konuyu gayet güzel anladım . Cevaplayan tüm arkadaşlara , Ergun ve Erdal abiye ayrıntılı açıklamarından dolayı teşekkür ederim .

Aklımıza takılan şeyleri işin ehli olan insanlardan öğrenmek ne kadar güzel ...

Saygılarımla ...
Barış
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Bende bir şeyler eklemek istiyorum müsadenizle şimdi arac 100km hızla giderken 2. vitese çekerseniz devir yükselir motor freni devreye girer arac hız kaybader benim bildigim bu gibi hızlanma konularında bmw nin üzerine yok çünkü cabrıo modellerinde sport vitesi var ona çektiginizde arac anında turboya geçip adeta canavar kesiliyor bizim cherokee gibi araclarda ise hızlanmak için sadece gazı sonuna kadar köklemek yeterli olacaktır grand cherokee ler arazi için tasarlanmaları nedeni ile 1. ve 2. vites sadece aracın aşırı dik yokuşlarda inerken ve çıkarken kullanılmalıdır ama illada ben hız için kullanmak istiyorum derseniz sadece kalkarken 1 2 ve D yaparsanız arac daha iyi bir performansla kalkış yapar tercih siz kullanıcıların ben 2001 wj kullanıyorum standartlara göre...
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

huseyin brc' Alıntı:
Bende bir şeyler eklemek istiyorum müsadenizle şimdi arac 100km hızla giderken 2. vitese çekerseniz devir yükselir motor freni devreye girer arac hız kaybader benim bildigim bu gibi hızlanma konularında bmw nin üzerine yok çünkü cabrıo modellerinde sport vitesi var ona çektiginizde arac anında turboya geçip adeta canavar kesiliyor
Hüseyin bey hangi cabrioda turbo var.
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Bmw nin 3.30 cı cabrio modelinde bende tam olarak turbosunu olup olmadıgını bilmiyorum ama arac arkadaşımındı sport vitesine çekilince turboya geçtigini söylemişti zaten bende tam olarak turbo var demedim ADETA turboya geçip canavar kesiliyor diye yazdım
 



Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Hüseyin bey ADETA yanliş yere denk gelmiş. Turbo olmadigi konusunda hem fikir oldugumuza sevindim.İyi akşamlar dilerim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,661
Mesajlar
1,521,799
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst