Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan deff g4 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,407

deff g4

Ana Kamp
Mesajlar
90
Tepkime Puanı
0
Arkadaslar daha oncede çalıştığım fırma farklı bır jıp vermıstı bana oda otomatıktı
Işıklarda beklerken parka alıyodum ancak genelde hep drive konumunda kullanmıştım
Şimdi aldığım aracı nasıl kullanmamı tavsıye ederesiniz 1/2 konumlarını trafıkte kullanmamız gerekırmı
Yoksa drıve yeterlı olurmu bırde yıne ışıklarda beklerken parka alsak sıkıntı yaratırmı
Şimdiden teşekkürler

image.jpg
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

parka almasan daha iyi aslinda yesil yaninda direk d ye alip gazliyosunda allah bilir :smiley: vites gecisleri arasinda en az 1-2 saniye frene basili vaziyette beklemekte fayda var.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

Yok bır kaç sanıye beklıoyorum ancak bugün yaklaşık uç saatte bostancıdan Bakırköy'e gıdebıldım trafık yogunken 1 almak gerekırmı yoksa sureklı d konumunda kalmakmı sağlıklı çünkü bazan gaza fazla basınca tam vıtes degıstırıor ama ılerde trafık durduğu ıcın tekrar yavaşlıyorum dürüorum acaba böyle yoğunluklarda 1 ve 2 Manuel'i kullanmak gerekır
Teşekkürler
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

valla ben hic oyle bisey yapmadim seri kalkis icin 1-2 kullanmalisin.normalde trafikte olsa seri kalkis yapmayacaksam ben surekli d de gidiyorum


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

şehir içinde otomatik vitesle oynamaya gerek yok.
dik yokuş dağ yollarında yokuş aşağı inerken önce arabayı yavaşlatıp sonra vites küçültürseniz motor freni yapar.
başka da yapabileceğiniz mantıklı bir müdahale yok. adı üstünde "otomatik" vites
 



Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

Tesekkürler


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun.Bende bazı otomatik şanzıman bilgilerimi aktarayım.
Sayın sakyüzün dediği gibi otomatik şanzımanlı aracın vitesleriyle pek oynamayınız.
Hele ışıklarda parka almak çok gereksiz.En fazla belki boşa alabilirsiniz ki bu da gereksiz.
Şanzıman siz hiç oynamasınız da herşeyi kendi kendine zaten halledecek şekildedir.

Park konumunu aracınızı park ettiğinizde kullanınız,kesinlikle tamamen durmadan parka almayınız.
Yokuşlarda park ettiğinizde önce boşa alıp,el frenine basınız,sonra park vitesine geçiriniz.
Aynı yerden kalkarken de önce vitese geçirip sonra el frenini boşaltınız.
Böylelikle şanzımanınızı korumuş olursunuz.Diğer halde tüm yük park vitesi dişlisine biner.
Yokuşlarda geri yada ileriye alırken az da olsa zorlanarak vites geçmesi sebebi budur.
Yazdığım yöntemle elfreni kullanarak yapılırsa parktan viteslere geçiş kolay olur.

1 ve 2 konumları yüklü haldeyken uzun süreli tırmanışlarda ikide bir vites değiştirmeyi engeller.
Yani römork takılı yada araç yüklü ise örneğin 40-50 hızlarında gitmeye çalışıyorsanız gibi.
Bu hızlarda araç bir üst vitese geçer,devir yetmez bir alt vitese geçmek zorunda kalır ve tekrarlar.
İşte o zaman hızı biraz düşürüp 2 konumuna alırsınız ve sabit bir hızla 35 te tırmanışı bitirirsiniz.
Yokuş başına gelince tırmanış biter ve D pozisyonu ile hiç duraksamadan yola devam edersiniz.
Eğer yokuş uzun ve çok dik ise yine çok devir yükseltmeden aynı olayı 1 konumu ile yaparsınız.
1-2 kullanılan durumlarda motoru sıkıştırmayınız 2000-2500 d/dk sürün,fazlası hararet yapabilir.
Verdiğim rakamlar yaklaşıktır,aracınızın doğrusunu kendiniz daha iyi tespit edebilirsiniz.

Viteslerle oynamayı gerektiren diğer hallerden biri de fren balata ve disklerini korumak içindir.
Buda iniş esnasında sürekli fren yapmanızı gerektirecek şekilde ağır veya römorkluyken kullanılır.
D pozisyonu ile araç hızlanıyor ve sürekli frenleme ihtiyacı hissediyorsanız iyice yavaşlayıp 2 ye alınız.
Araç buna rağmen hızlanıyorsa frenlerle ara ara yavaşlamayı destekleyiniz.
Böylelikle hem disklerinizi hem de balatalarınızı ısınmaktan ve yıpranmaktan korumuş olursunuz.

Bunların dışında offroad da arazinin çok kayalık ve yavaş gidilmesi gereken durumlarında kullanınız.
O zaman da yine az hızlanıp ikide bir vites değiştirme ve aracı zıplatma halinden kurtulmuş olursunuz.
Ağır devirle de desteklediğinizde Unimog'lardaki kaplumbağa vitesi denen durumu yaratmış olursunuz.

Son olarak frenlerinizin boşaldığı extrem durumlarda araç hızlı bile olsa mecburen 2-1 yapmak gerekebilir.
Hızlıyken şanzıman için son derece riskli olan bu durum el freni de işe yaramadığında kullanılabilir.
Elbette acil bir durumdur ve şanzımana verilecek zarar canınızı kurtarmanın yanında unutulabilir.
Bu da eğer işe yararsa diye not düşülecek bir risktir.Şanzıman dağılıp hiç işe yaramayabilir de.
Naçizane bazı bilgi ve tecrübelerimdir.Faydalı olmasını umarım.
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

ttogan' Alıntı:
Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun.Bende bazı otomatik şanzıman bilgilerimi aktarayım.
Sayın sakyüzün dediği gibi otomatik.....

Bahadır Bey,
Açıklamalarıız için teşekkür ederim. Benim de kafamda kesinleştirmek istediğim konu arazi vitesinin kullanılması, arazi vitesine geçiş v.s. gibi prosedürleri.. Bu konuda da paylaşımda bulunursanız zj nin şanzımanını komple bitirmiş oluruz :smiley:
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

Merhaba Umut Bey,
Benim yazdıklarım genel otomatik şanzıman kullanım şekilleridir.
ZJ kullanıcısı değilim,1993 te 5.2,2001 de 4.0 ve geçen yılda 5.9 kullandım.
Çok fazla bilgim yok kullanımlarım genelde test amaçlı ya da asfaltta uzun yol idi.

Hatırladığım kadarıyla bildiklerimi aktarmaya çalışayım,doğrusunu kullananlar düzeltir.
Araçlarınızın geneli sürekli dört çekerdir.Çok az da olsa 2WD seçenekli olanları da vardır.
Şöföre yakın olan arazi kolu ile 4L ve 4L lock konumuna geçiş yaparsınız.

Normalde diğer araçlardaki 4H konumu sizde sürekli devrededir.
4L konumu ile ağır devire alırsınız.Bunun için durmanız gerekir diye biliyorum.
Bizim seçenekli araçlarımızda genelimiz durmak ve öyle 4H veya 4L ye almak zorundayız.

Diğer konum ise 4L lock konumu yani sizi şanzımandan ön ve arkaya eşit güçle bağlayan sistemdir.
Böylelikle bir dingilden battığınızda boşa çıkmaz,diğeriyle birlikte eşit güçle asılmaya çalışırsınız.
Çoğu araçta şanzımanı eşit dağıtan sistem yoktur,sürücüler şüpheye düşer,4WD çalışmıyormu diye.
Yine bu konuma alırken de durmak daha doğru olur diye biliyorum.Yanlışsa bilenler düzeltsin lütfen.
Aracınızı karnı üstüne oturtmadıkça ya da dik bir pozisyonda batmadıkça 4L Lock sizi çıkartacaktır.

Bunların haricinde önceki yazımda bahsettiğim gibi zorlu araziyi görünce 4L ye alırsanız iyi olur.
4L ve 4L Lock konumlarında direksiyonu tam sağ sol yapmayınız araç kasılacaktır,parça kırılabilir.
Şanzımana ve diferansiyellere zarar vermemek için bu pozisyonlarda daha geniş dönüşler yapınız.
Bunlar zaten zaman içerisinde tecrübeyle kendiliğinden gelişecektir.

Ben tecrübeliyim,dikkat ediyorum da sanki hiç kalmıyor muyum,elbette kalıyorum.
Bazen az önce geçtiğiniz yerde,başka aracı kurtarmak için kalabiliyorsunuz.
Bazen de herkesin geçtiği yerde farketmediğiniz için siz kanala girip kalıyorsunuz.
Ya da sanki çok acilmiş gibi telefonla konuşurken dikkatsizce aracı batırabiliyorsunuz.

Benim Cherokee hakkında bildiklerim sınırlı,daha bilgili arkadaşlar daha detaylı yazarlar.
Fakat vites kolundaki düğme vs gibi genel otomatik bilgilerimden istediklerinizi paylaşabilirim.

Dağa,bayıra genelde en az iki araç gidiniz.Her bakımdan daha emniyetlidir.
Aracınızda kürek,halat,makara,u kilit,strap ve mümkünse vinç bulundurunuz.
Yardıma gelenlerde bunlar olmazsa hiç değilse sizde olur.
Şimdilik kolaylıklar,arazide de asfaltta da iyi gezmeler dilerim.
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

Teşekkürler Bahadır Bey,
Anlattıklarınızın benimle birlikte çoğu kullanıcı için faydalı olduğunu düşünüyorum. Bol arazili günler diyelim..
 



Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

yanlis bilgilendirme olmasin 5.2-5.9 da 4L lock diye bisey yok. 4.0 kare kasada da oldugunu zannetmiyorum. 4H-N-4L seklinde 3 mod vardir. kare kasa 4.0 da extra olarak arka itisli 2 lastigi ayirma var bide. 4H da yuksek hizli 4 ceker N de araci cekerken kullanilmasi tavsiye edilir ayrica vites gecislerinin kolay olmasi icin arada mesafe birakir arazi vitesine gecmezse arac 4H modu olmamasi icindir. 4L de hiziniz azalir torkunuz artar ama yine lock degildir her lastik bagimsiz hareket eder.4Lock dedigimiz olay 4 lastiginde esit olarak ayni yome donmesidir.5.2 ve 5.9 da lsd kilit vardir bazi modellerde onun haricinde difaransiyel kilidi olmadan boyle bisey imkansizdir.aracinizi lifte alip kaldirdiginizda tek lastigi bi yone iterseniz diger taraf tersine donecektir bu sekilde basit olarak test edebilirsiniz.lsd kilit ( limitli kaydirma) olan araclarda bi muddet zorlaninca araci kitler ama kirmamak icin cok zora geldiginde birakir lastigi.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

Oğuzhan dediğini denemiştim lastiklerin ters hareketini bende öyle oluyor. Bu dif kilit var anlamına mı geliyor..? İkinci sorum ise 4L ye almadan önce sırasıyla neler yapmak gerekir? Normal vites hangi konumda olacak v.s. ??

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

normal vites bostayken arazi vitesini degistirin.difaransiyel kilidi yoktur sizde olsa olsa lsd kilit vardir onuda elle cevirerek anlayamazsiniz yuvarlak ici bos pul pul metal parcalari. benimkinin resimlerini paylasiyorum.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

ImageUploadedByTapatalk1402578487.255303.jpg
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

oguzhan3434' Alıntı:
normal vites bostayken arazi vitesini degistirin.difaransiyel kilidi yoktur sizde olsa olsa lsd kilit vardir onuda elle cevirerek anlayamazsiniz yuvarlak ici bos pul pul metal parcalari. benimkinin resimlerini paylasiyorum.
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Vites boşta ve arazi vitesini 4L ye alıyorum. Sonra normal vitesi D 'ye mi yoksa 1veya 2 mi ?

Neden soruyorum biliyor musun, sanırım ben 4L ye tam olarak geçiremiyorum vitesi. Çünkü D'ye atıp gaza yüklendiğimde 4L pozisyonundaki arazi vitesi tak diye ses çıkartıp kendini boşa atıyor.
 

Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

daha sert cek 4L ye eger bisorun yoksa gecer.genelde gecmemezlik yapar atma olur disli gecmediginde.vites d de kullan ama yuksek hizlara cikma gaza cok basma eger asfaltta 4L ye aldiysan aks kirarsin.istegine gore 1-2 ye alabilirsin ama zaten d ye aldiginda vitesi kendi ayarliyo :smiley: cok takilma 1-2 ye


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 



Ynt: Zj Otomatik Vitesi Nasıl Kullanmalıyız?

Arkadaslar değerli bilgiler için teşekkürler
Jeep gercektende çok farklı bır deneyım yanı çok araç degıstırdım sıfır araclarımda oldu fakat bu bı başka
Bu gün akşam eve dönerken yol kenarında duruyordu alışverıs ıcın gırdıgım dükkandan baktım 2014 model araçlardan daha havalı ve ası duruyordu
Hastalık site bıZımkısı

image.jpg
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,904
Mesajlar
1,525,367
Kayıtlı Üye Sayımız
166,706
Kaydolan Son Üyemiz
Ayhnn

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst