ZJ İçin Hangi Lift Kit ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ercumentoflas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 42
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,054
Ynt: ZJ İçin Hangi Lift Kit ?

beatrix' Alıntı:
Önder , benim anlayamadığım Uğur'un araba 4,5" yükseltilmiş. Eeee? benim arabada 3" süspansiyon + 1,5" Get = 4,5". Ama yanyana koy yükseklikte dağlar kadar fark var...?
Tamam bende şu anda 31" ler var ama yinede 33"leri taktığımda bile bu kadar farkı kapatabileceğini sanmıyorum...
Başka bir olay var....!

Ergun abi senin dodikler yüzünden göz aldanması var bence. Gezideki ZJ lerin tekerlekleri çok ön plandaydı ve olduğundan yüksek gösteriyordu. Sende ise dodikler lastikleri örttüğü için daha alçak duruyor. Birde lastik demek ki bayağı bir farkediyor. Sen Al yeni patilerini en iyisimi.

Varolanlarda boşa çıksın. Eskiler alıyyyyyoooom.! Eskiciiiii!! ;D ;D ;D
 

Etiketler

Ynt: ZJ İçin Hangi Lift Kit ?

evet Cem'in söylediği gibi rubicon'nun 4,5" yayları haricinde herhangi bir yükseltme ile ilgili parça yapamadık. (henüz)
bencede lastikler ve dodiklerden kaynaklanan gözü aldatan bir fark olabilir. Ayrıca tamponunda bu göz aldatmasında rol oynadığına inanıyorum.

Kiti talebe göre üretimeyi düşünüyoruz.
 


Ynt: ZJ İçin Hangi Lift Kit ?

Bahsettiğiniz ve kendinize yaptığınız gibi rubicon yaylar, amortisörler ve uzun kollar kullanılacaksa ben de talibim. Serdar Timur
 



Ynt: ZJ İçin Hangi Lift Kit ?

Arkadaşlar, 97 ZJ'me 4,5" RubiconExpress yükseltme siparişi vermeyi düşünüyorum. Herhangi kötü tecrübesi falan olan var mı? ya da başka bir önerisi olan? Üzerine de 33x10,5 lastikler düşünüyorum, bulabilirsem...

http://www.xtremeterrain.com/rubiconexpress45super-flexsuspensionsystemfor93-98jeepgrandcherokeezj.aspx

"The installation of a slip yoke eliminator and CV driveshaft on the stock NP231 transfer case is recommended." diyor.

1. Bu slip yoke eliminator nedir?
2. benim şanzuman NP 231'midir? şaft falan değiştirmem gerekecek mi?
3. Ben sanki orjinal amortisörleri değiştirmeme gerek yok gibi anlıyorum, yanlış mıyım?

teşekkürler...
 

Ynt: ZJ İçin Hangi Lift Kit ?

Öncelikle seçmiş olduğunuz yükseltme kiti piyasadaki en iyi kit bence. Dikkat etmeniz gereken bu kitin amortisörsüz satıldığı ve amortisörleri ayrıca sipariş etmeniz gerektiğidir. Bu kitle birlikte kullanılabilecek en iyi lastik de yine sizin seçtiğiniz 33x10.5x15 lastiklerdir ancak Türkiye'de bulmak zordur, sipariş etmek gerekir.
Sizn 97 zj nin arazi vitesi eğer 4H ve 4L den ibaretse arazi şanzımanınız viscous coupling (VC) özelliği olan NP249'dur. Neyazik ki Amerikada bile bu şanzımana uygun "slip yoke eliminator " kolay kolay bulunmuyor. Bu nedenle şanzıman düşürme kitleri (Transfer case drop kit) ile birlikte kullanılıyor yükseltme kitleri. Ancak çok da başarılı sonuçlar elde edilmediği, bazı hızlarda istenmeyen vibrasyonların devam ettiği çoğu forumda beliirtiliyor. Yaptığım araştırmada Iron Rock Offroad isimli firmada kendi ürettikleri NP249 ile uyumlu "slip yoke eliminator + şaft" satıldığını öğrendim. Web adresi: http://www.ironrockoffroad.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=IROR&Product_Code=IR-X_HNT

Sorularına gelecek olursak:
1. Slip yoke eliminator kit, aracın yükseltilmesine bağlı olarak diferansiyel ve şansıman arasında değişen açıyı ve mesafeyi düzelten birkaç malzeme ve şafttan oluşan bir kittir.
2. Sizin şanzıman büyük ihtimalle NP249 dur. Ya transfer case drop kit denen malzeme ile şanzımanınızı alçaltıp bununla idare edeceksiniz, yada size verdiğim linkten slip yoke eliminator kiti alacaksınız. Tercih sizin. Slip yoke elem. kitin avantajı vibrasyonları yok etmesi ve şanzımanın aşağı indirilmesini engelleyip araç altında boş mesafeyi arttırmasıdır.
3. Orjinal amortisörleri 4.5 inch yükseltmede mutlaka değiştirmleisiniz, bunun alternatifi yok.
Saygılarımla, Serdar Timur
 

Ynt: ZJ İçin Hangi Lift Kit ?

Serdar Bey, bilgiler için çok teşekkürler. Bu bilgiler ışığında, aklıma bir-iki soru daha geliyor:

1. Verdiğiniz link'teki slip yoke eliminator'u kullanan tanıdığınız var mı, gerçekten iyi sonuç aldılar mı?
2. Bu durumda 4,5" yükseltme kiti, amortisörler, slip yoke eliminator, nakliye, vs. gerçekten bayağı pahalıya mal oluyor. Acaba Beatrix Ergun Bey'in yaptığı gibi 3" yükseltme + 1,5" get daha mı mantıklı? İki sistem arasında bir avantaj var mı? ???
3. Benim jantlar 16". Yani almam gereken lastikler 33x10,5x16. Yani bulması daha da zor. :( (bu üçüncüsü soru değil tespit sadece! ;)

Önceden çok teşekkürler...
 

Ynt: ZJ İçin Hangi Lift Kit ?

flying surfer' Alıntı:
Serdar Bey, bilgiler için çok teşekkürler. Bu bilgiler ışığında, aklıma bir-iki soru daha geliyor:

1. Verdiğiniz link'teki slip yoke eliminator'u kullanan tanıdığınız var mı, gerçekten iyi sonuç aldılar mı?
2. Bu durumda 4,5" yükseltme kiti, amortisörler, slip yoke eliminator, nakliye, vs. gerçekten bayağı pahalıya mal oluyor. Acaba Beatrix Ergun Bey'in yaptığı gibi 3" yükseltme + 1,5" get daha mı mantıklı? İki sistem arasında bir avantaj var mı? ???
3. Benim jantlar 16". Yani almam gereken lastikler 33x10,5x16. Yani bulması daha da zor. :( (bu üçüncüsü soru değil tespit sadece! ;)

Önceden çok teşekkürler...
yada izmitli fatih abi gibi 3''+2'' mi :smiley: bence fatih beylede bir görüş..
 

Ynt: ZJ İçin Hangi Lift Kit ?

Kerem Bey ben de sizin gibi, bendeki 93 zj yi yükseltip modifiye etmek için çok araştırma yaptım, gerçekten de dışarıdan sipariş etmek çok pahalı. Hem kargosu hem de sağolsun vergiler. 2500 dolarlık malzeme Türkiye'ye herşey dahil 4500 dolara geliyor, o da gümrükte beklemezse.
1. Verdiğim linkteki malzemeyi Türkiyede kimse kullanmamış galiba, benim sipariş edeceğim malzemeler arasındaydı. Ancak dediğim gibi basit bir transfer case drop kit de iş görür, üstelik daha ucuz.
2. Ergün Beyin yaptığı sistem ile 4.5 inch rubicon express kiti arasında bence çok fark var. Rubicon express kit ile çok daha fazla artikulasyon elde edilebileceğine eminim.
3. Aracımı 4.5 inch yükseltmeyi başarabilseydim aklımdaki lastik seçimi 235x85x16 olacaktı. Bu lastik yaklaşık 32 inch yüksekliğe ve 235 mm genişliğe sahip, bu şekilde hem yeterli yükseklik sağlayabilecek hem de aksları ve aracı fazla yormayacak, hem de flanş yada negatif ofsetli janta gerek duyulmayacak diye düşünmüştüm. Tamamen benim yorumumdur. (Federal marka 235x85x16 MT lastikler 250 TLye sahibinden.com da satılıktı bir ara.)

4. Son bir ek bilgi forumların birinde okuduğum bir yazıda jeep zj ler için güvenli yükseltme işleminin son noktasının 4.5 inch olduğu belirtiliyordu. 4.5 inch üzerindeki yükseltmelerde aracın genel sürüş dinamiği fazla bozuluyormuş. Bilgilerinize sunulur.

Sonuç olarak size tafsiyem bu işi bir de Özel Oto'dan Atilla Özel ile konuşmanız. Bence en uygun fiyata en iyi yükseltme işlemini yapabilecektir. Tel:05353076554
 



Ynt: ZJ İçin Hangi Lift Kit ?

3+1,5 yükseltme 4,5 yükseltmeyle aynı şey değil tabiki. Serdar Bey'in dediği gibi çalışma farkları olur bu iki metod arasında. İki şekilde de aynı yüksekliğe çıkar araba ama o yükseklikte bir arabadan alınacak randıman açısından fark olur. Aslında bu göreceli tabi. Yani sizin offroad alışkanlıklarınıza göre değişir. Çok zorlamadıkça eklemeli metod da gayet iş görür. Eğer kendiniz yapma imkanınız varsa 4,5 - 5 yapın ona göre hem boy hem fiyat olarak uygun amortisör ve yay getirin derim. Bunun için bilgi ve malzemeniz olması lazım. İmkanınız yoksa, illa piyasadaki ürünleri tercih edecekseniz paranızın yettiğini alıp üstüne ekleme yapın ama arabam yüksek olsun diyip çok abartmayın derim o ekleri, çünkü alacağınız kitte yay ve amortisörler belirtilen yükseklik için hesaplanmış olur. Çok fazla hesapların dışına çıkmak iyi olmaz.

ZJ'de 4,5" yükseltme için SYE almanız gerekmez benim bildiğim kadarıyla. Hemen hemen SYE gerektirecek yüksekliklerin alt sınırında olursunuz ama şart değildir. Eğer çok vibrasyonunuz olursa veya bu yüksekliklerin üstüne çıkarsanız, burada pratik çözümler üretmek mümkündür. Şanzımandan çıkan frezeli mil kesilip diş açılır ve Sedat Bey'in gönderdiği linktekine benzer bir yoke veya özel üretilecek bir flanş takılır. Bu yoke veya flanşa da Taroto'da bulabileceğiniz bir XJ ön şaftı tadilatla uzatılarak bağlanabilir. Bu işlem çok ucuza mal olmaz ama Amerika'dan getireceğiniz parçalara göre yine de ucuz olur. Çözülmeyecek birşey değildir yani. Dediğim gibi 4-4,5 gibi bir yükseklikte gerekmeyebilir. NP249 ve NP242 şanzımanlar için SYE kit neredeyse yok gibi. Genelde bu yollarla yapılıyor Amerika'da da.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst