ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Oramiral Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,798

Oramiral

Vefa simdi sadece bir semt ismi...
Mesajlar
18
Tepkime Puanı
0
Merhaba degerli forum uyeleri.
Uzun sure misafir olarak forumu takip ettim ve sonunda uye oldum. Sizlerden asagidaki anlatacagim konuda degerli desteklerinizi bekliyorum.
Evimi gectigimiz ay Besiktastan Kemerburgaza tasidim. Bulundugum bolge sehir ici ile 4-6 derece arasinda degisen isi farkliligi gosteriyor. Hem yollarin zemini bozuk hem de gerek yagis gerekse micir gibi nedenlerle ana yolda epey kazalar meydana geliyor. Bu kapsamda ailecek uygun fiyatli bir 4x4 almaya karar verdik. Butcemizi 20.000 TL olarak belirledik. Yaptigi arastirmalar sonunda 95-98 Discovery ve G.Cherokee ZJ arasinda kaldim. Ve sonunda ZJye karar verdim. Tabii ki klasik cevre baskisiyla karsilastim. Yakiti pahali, parcasi pahali, modeli eski, 2. eli yok vs..Ancak bunlari kafama takmiyorum. Isteerek ve severek alip uzun sure kullanmak istiyorum. Kullanim yeri genel olarak asfalt olacak.

1.Piyasada cok fazla satilik ZJ mevcut. Yipranmamis ve teknik olarak sorunsuz bir araci nereden bulabilirim? (sahibinden.com a her gun bakiyorum)

2.95 - 98 arasinda en ideal sene hangisidir?

3.Bu araclarin satisi 10 bin ile 25 bin tl arasinda degisiyor.Bu arba icin gercek piyasa degeri nedir?

4.Alirken mutlaka master service adindaki servise goturuo eksper yaotiricam. Baska oneriniz ar mi bu konuda?

5.Aracima LPG uygulamasi yaotirmayi dususunuyorum. Ancak alisveris merkezleinin kapali otoparklrina almayacaklari dusuncesi nedeniyle endiseliyim. Bu konuda sizler ne yapiyorsunuz?


\Simdiden yardimlariniz icin tesekkur ederim.

Herkese iyi seneler...
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Bu arada eger referansli bildiginiz satilik ZJ varsa lutfen haber verin. Tesekkurler
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Fiyat konusunda gerçekten çok değişiklik var fiyatı yüksek yazanların çoğu gerçekten çok temiz ve sürekli servis bakımı yapılmış araçlar ama ne olursa olsun o paralar çok fazla bu araç için.96 ve üstü vergi açısından avantajlı gözükmesede 95 ve altına göre iç mekan dış mekanda gözle görülen farklılıklar gözükmektedir ayrıca motor bakımından da ikisininde 5.2 olmasına rağmen güç ve performans bakımından farklılık olduğu kesin bilmesemde söylendiğini duydum.Aracı almadan kesinlikle iyi bir servise gösterilmesi gerekmekte olup eğer düzenli bakımları yapılmamış ise gerçekten yüksek servis maliyeti önünüze çıkacaktır.Bakımsız bir aracı 10-12 arası rahat bulursunuz ama buna bu parayı vereceğinize 16-18 arası gerçekten temiz bir aracı almak daha mantıklıdır.Eğer vergi durumunu düşünmüyorsanız 96 üstünü şiddetle tavsiye ederim.Saygılarımla...
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Verdıgınız bılgıler ıcın cok tesekkurler.

Sanırım 18 cıvarına gonlume gore ır ZJ bulurum zamanlaç 97 model ıdeal gorunuyor.

Orvıs edıtıonlar hakkında olumlu veya olumsuz dusuncesı olan var mı?

Bununla bırlıkte dıger bır sorum da su, baktıgım aracların cogunda bel altı boyalı dıye tabır edılen bır durum var.Bu durumun bır dezvantaj olmadıgı soylenıyor. hatta yası nedenıyle daha avantalı oldugunu soyleyeler var. bu dusunceye ıtıbar etmelımıyım. boyasız arac ulmak hakkaten zor. bu belaltı boyalı olayı kazalı arac anlamına gelır mı?
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Sn Gökhan bey burada zj hakkında o kadar profesyonel insanlar var ki aslında bana söz düşmez.Ama yinede yazmak istediğim birşeyler var.Ben ciddi anlamda bir zj hastasıyım.Özellikle tip ve performansını çok beğeniyorum.Bununla birlikte o kadar çok masraflı bir araç ki anlatamam.İstediğiniz kadar bakımlısını alın (madem bozuk yollardan dolayı jeep alacaksınız) ön düzen sorunu yakanızı bırakmayacaktır.Maddi durumunuz yeterli olsa bile vergi ve yakıt maliyetleri zamanla canınızı sıkmaya başlayacaktır.Bu arada yaştan dolayı boya iyidir yaklaşımına sıcak bakmıyorum.Çünkü zj lerde çürüme sorunu var.Özellikle bagaj altları ve kapı altlarında.Bu açıdan etek boyalı gıcır gıcır görünen bir jeep 3-5 ay sonra pasları açığa çıkarabilir.Bence maksimum 1-2 parça boyalı ve kesinlikle ehil ustalardan onay alacak bir araç alın.96 model ve 97 model 2 deneyimim oldu ve çok sıkıntı yaşadım.Piyasada çok var ama alan satan yok.İşin hastası olanda zaten piyasada 17-18 olması gereken 96-97 modele 25 istiyor.(Aksesuarlı ve off-road hazırlıklıları istisna).Ama ben şu an alacak olsam 26-27 bin liraya 99 model yeni kasa 3,7 alırdım.(sabredin işin ustaları daha da aydınlatacaktır sizi.inşallah doğru karar verirsiniz)
 



Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Sn. Oramiral bu arada jeep kısmını 3-5 sayfa inceleyin lütfen.2-3 başlıkta bir :şikayet ve sorun başlıkları, yardım isteyenler,sorununa çözüm arayanlar kısacası jeep inden dolayı başı ağrıyanlarla bolca karşılaşacaksınız.zj cilerden özür dilerim ama arazi aracına adını veren JEEP adının sahibi bir marka olmasına rağmen zj ler çok sorunlu ve kırılgan.Sanırım şehir kullanımı için kibar davranacağımız çok çok bakımlı bir zj nin yanında ; zor yollar için kesinlikle bir yedek land,mitsubishi,suzuki,lada vs gerekiyor:smiley:))
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Selamlar ,

Öncelikle Outlaw ın söylediklerinden başlayalım . Zj sorunlu , kırılgan , çürür , çok masraflıdır . Hiçbirina katılmam mümkün değildir . Kendim de kullandığım gibi gerek interntetten gerek yüzyüze görüştüğümüz tanıştığımız birçok ZJ sahibi arkadaşım var ki bir kısmıda bu siteden . Ayrıca boş zamanlarımda da sadece zaman geçirmek için servise giden bir insanım .

Zj nin ne sorunu var çözülemeyen ? Ön takım problemi demişsiniz asfalt -arazi karışık kullanılan ama düzgün kullanılan bir ZJ kaç bin kmde bir ön takım yaptırmak durumunda kalır ?

Kırılgan ? 33 Lastikle devamlı offroad yapan arkadaşlarımız var daha kırıldığını görmedik . Bu araçlarla ABD de kıyamet gibi kaya offroadu yapıyorlar ... Etmeyin ZJ sabit akslı kendini sağlamslık konusunda ispatlamış bir araçtır .

Çürür . Yanlış ZJ nin tek pas sorunu oda bazı araçlarda bagaj kapağı altında ve ön kapı altlarında görülebilir genelde durdurulması gereken(her pasgibi) ama önemsiz paslanmalardır . Bu pasın sebebi aynı bölgede ki tahliye deliklerinin tıkanmasıdır . Tıknıklık yoksa sorun yoktur . Öyle bir yazmışsınız ki 3-5 sonra pasları çıkar ortaya falan sanki Niva dan bahsediyoruz ki aynı model nivaların bakımlılarında bile öyle pas fışkırması yok .

Çok masraflıdır ? Klasik yargı ... Neye göre ? Düzgün bir Zj standart masraflar dışında bir sorun çıkarmaz . Neyi masraflı mesela ? Dikiz aynası komple 120 lira , komple arazi şanzıman 1500dolar/sıfır tabi ki) . Şahine göre , torosa göre , Niva ya göre masraflı tabi ki ...

Bahsettiğimiz JEEP markası tarafından üretilmiş , birçok aracı hala asfaltta ve arazide cebinden çıkaran ZJ dir . Siteyi gezerseniz ZJ lerle nasıl offroad yapıldığını vs görebilirsiniz .

Sorunları yok mudur ? elbette vardır ama bahsttiğimiz araçlar 100-150 bin km de araçlar . elbette bazı eskiyen parçalar değişmeli . Bu Zj ye özgü bir durum değil . Bununla birlikte benzerleri arasında hertür parçası en bol - çeşitli ve uygun bulunabilen araçlardan biri ZJ ...

Zj sadece asfaltta gider , yoldışı için Yedekte land , mistsu nicavs olmalıymış !Bu saydığınız araçların hepsini kullandınız mı ki böyle bir kıyaslama yapıyorsunuz ? Hepsiyel offroad yaptınız mı ? Ben yaptım nivam hala duruyor ama size kesinlikle katılamıyorum .

Bu hesaba göre ZJ de XJ de başarısız , narin , çürüyen araçlardan aman ha almayın .Zira ciddi şekilde benzerler bahse konu alanlarda :eek:

Lütfen Önce forumu iyi inceleyelim bu araçlarla neler yapılmış bakalım . Burası JEEP konusunda belkide Türkçe en büyük kaynak . Bu yüzden burada paylaşım yaparken somut kullanızı tecrübelerini aktarmamız ve insanları buna göre yönlendirmemiz gerekir . Afaki ithamlarla bu iyidir bu berbatdır demek olsa olsa yanlış yönlendirme olur ...


Oramiral hocam ,
Bu araçlara mutlaka sıkı bir kontrol gereklidir . Sıkıntılı bir araç alırsanız başınız ağrır . Master servis iyi bir seçim . Sahibi de jeep kullanıcısı ve Gezenbilire yakındır . Gittiğinizde konuşursanız yardımcı olacaklardır .

ZJ 96 yılından itibaren makyajlanmıştır . İç görünğmde ve dışta bazı değişiklikler olmuştur . Teknik olrak bazu nüanslar olsada büyük bir fark yoktur . Model yılını seçerken verigi gözönüne almayı ihmal etmeyin .

Ucuz araçlara da bakın ama hemen aldanmayın ;) Düzgün bir Zj sıkışıklık olmadıkça çok ucuza gitmez .

Orvis edition : Orvis ABD kökenli bir outdoodr firmasıdır . Rengi hoşunuza gidiyorsa ve kafanıza yatan orvis ise gönül rahatlığıyla alabilirsiniz .

Bazı yerler alıyor bazı yerler almıyor LPg li aracı . Bunu Kullanım şeklinize göre siz değerlendireceksiniz

4.0 ve 5.2 seçeneklerini değerlendirin ...

Saygılar selamlar ...
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

sn. ssbman ben hergün hemen 2-3 saat bu forumda araçları inceliyorum.Yukarıda yazdığım gibi burada benden çok deneyimli birçok kişi (kimse kadar anladığımı da iddia etmiyorum).ben şahsi fikirlerimi söyledim.bizde bir yaklaşım vardır oda şudur ki:adam golf e biniyor öve öve bitiremiyor, satıp astra alıyor bu sefer astrayı övüyor golf ü yeriyor.haksızmıyım?bu site bu işi en iyi bilenlerin sitesi.ama araba sevdası olan her insan biraz duygusaldır aracına karşı!siteyi incele jeep in dayanıklılığını gör,neler yaptığını gör demişsiniz.20 bin lira harcayınca her araç yapıyor o performansları!ben açıkça yazdım zj trafikte tek dönüp baktığım araçtır!bunu inkar edemem.ama aylarca bir arıza yüzünden sanayicilerle artık kanka olunduğunu kim inkar edebilir?lpg de 400 krş, benzinde 700 krş yakan, vergisi 1200 lira olan bir araçtan nasıl masrafsız diye bahsedebiliriz?daha şimdi okuyordum:bir aracın şanzımanında sorun var ve araç sahibi çare arıyor.o kdar çok neden,parça,sebep olabilecek faktör sıralanmış ki bu alanda bir fakülte bitirmek lazım çözmek için. ta amerikada bir sitedeki forumda soruna çare aranıyor!ben bu yaz sonuna kadar ankarada temiz bir jeep bulamadım.haa 97 modele (aksesuarsız) kalk 20 bin ver diyorsanız o parayı da ben veremem.hadi buyurun: varsa bu sitede birinde 97 civarı cidden ustanın (akgün-aygün) okeyini alacak bir jeep mantıklı fiyata hemen alayım.yapmayın lütfen.bir araca bir araç parası daha harcıyorsunuz, bak ne sağlam araç diyorsunuz.ben jeep seven biriyim, ama elektroniğide, mekaniğide,yürüyenide (modifikasyon yapılmamışsa şayet) nazlıdır.ve gidip te her sene 300 dolara boya koruma yapmıyorsan çürümeye meyillidir.bunlar şahsi görüşüm:smiley:))kimse kızmasın
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Sayin Outlaw,

Endiselerinizi anliyorum. Acikcasi soz konusu model araclarin bir cogunda zamana bagli kaporta ve mekanik sorunlar olusabiliyor. Ve inanin benimde endiselerim var bu konuda dogal olarak. Ustelik daha once hic kullanmadigim ve tanimadigim bir marka. Ancak bu forum hakikaten Jeep konusunda bulunmaz bir hazine. Deneyimler ve paylasimlar cok degerli. Tum endiselerime ragmen elimdeki butce ile alabilecegim en iyi alternatif bu. Allah muhtac etmesin tabi ama eldn cikarma dusuncesiyle almiyorum bu araci. Aylik hesaplamam gore 700 - 800 km yol yapacagim. Bu araci curuyunceye kadar tutmak icin aliyorum zaten. 1-2 sene icinde egi sorunu da bitecek. Umarim sorunsuz bir arac bulmak nasip olur.

Baris Bey,

Degerli gorusleriniz icin tesekkur ederim. Acikcasi Mster Service i tanimam. Bir dostum onerdi. Eksper icin 120 TL aliyorlar. Bu sekilde alacagim aracimi. Sanirim bu eksper yeterli olur. Bir de Tarik Usta varmis. (tarik sari)taniyan onerecek kimse var mi acaba?

Internet ilanlari disinda nereye bakmali ZJ icin?
Boyasiz bir jeep bulmak sanirim imkansiz gibi. Aksi halde 26-27 binleri vermek bana pek mantiksiz geliyor.

Sanirim duzgun bir arac icin 17.500 iyi bir fiyat.

Gorus bildiren herkese tesekkur ederim.
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Estağfurullah kazmak falan sözkonusu değil . Ama dediğim gibi muhtelif birçok binek ve arazi aracı kullanmış biri olarak ben katılmıyorum .

Masrafsız araçtır diyemeyiz tabi ki hele ki benzin fiyatları bizim gibi bir ülkede ... Ama Benzinli stilo misal 360 bin yakıyor şehir içinde benzinle(Yakın zamanda vardı sattım ) . Bu değer LPG li 5,2 kadar yada biraz fazla 4.0 dan ise hayli fazla ... Aradaki keyif ve kalite ise bana göre kıyas kabul etmez .

Konunun bir araç parası haracamakla ilgisi yok . bu araçlar 1 takım mt lastik ve 2 inch get ile neler yapıyor bakın lütfen . Hatta gezilere katılma şansınzı olursa yada şaşmaz buluşmalarına daha net gözleyebilirsiniz . Bu işin offroad kısmı . 20 binlira harcasak kolay kolay kimse yaklaşamaz yanına zaten .Tanıdığım araçların birkaçı hariç hiçbirinde 20 değil 10 milyarlık ekipman yok . Ama yıllar içinde harcanıyordur tabi her araç gibi . Boya koruma yaptıran ise yok gibi desem yanlış olmaz ama pas sorunu bahsettiğim şekil dışında yoktur .

Temizine iyi para isteniyor doğrudur . Bu temizolan alınmazda gidip ucuza jeep diye bakımsızı alınırsa aynen dedikleriniz geçerlidir sanayide uğraşılır . Ama şunuda söyleyeyim . Amerikanlar arasında ustalık konusunda ZJ şanslıdır . ZJ iyi tanınır ustalarca ve parçası bulunur . Ne yazık ki hem çok temiz olsun hem 97 olsun hem ucuz olsun pek mümkün değil . Adam sıkışmıştır vs ayrı konu ...

Şanzımanı sorun çıkaran arkadaşın arızası konusunda ancak uzaktan fikir yürütüyoruz ,değil aracı görmek sesini duymadan . Dolayısıyla seçenek çok fikir çok . Bununla birlikte dediğim gibi sıfır şanzıman bile takabilir çıkması desen dolu piyasada . Arıza yapan otomatik başka bir araç olsaydı sıfır yada çıkma şanzıman fiyatları nerelerde uçardı acaba ... . Ama emin olun araçları tanıyan bir usta bizim 10 sayfa tartıştığımız konuyu 5 dakikada çözüp biezede anlatıyor tecrübeyle sabit ;) Bu araçlar öyle çok karmaşık araçlar değil aslında , tam aksine minimum imkanla müdahale edilecek şekilde yapılmış self diagnostic bile düşünülmüş . İşki işini seven aracı tanıyan ve kasap olmayan usta olsun .

Evet asıl mesele şu aslında ZJ masraflı mıdır ? Neye göre . Bunu her konuda ve her almak isteyen arkadaşa tekrarlıyoruz : Bir binek araçtan masraflıdır belki bir defender dan Yada niva dan masraflıdır . Ama aradaki bu fark konfor i kabiliyet ve güçle ilgilidir . nekadar ekmek o kadar köfte meselesi . Yani az yaksın , parçası ucuz olsun , hiç bozulmasın hemde ucuz olsun olmuyor sizde takdir edersiniz ki . Mesele birşeyler için birşeylerden fedakarlık etme meselesidir . Bu yüzden araçları sınıfında kıyaslamak gerekir .

Ben bu değerlerde yakıt istemem deniyorsa , ben yaşı gereği servis ihtiyacı olmasın istiyorum deniyorsa ya uygun fiyatlı yeni model küçük bir binek alıncak yada limit yükseltilip başka bir araç bakılacak . Herşey tercihlerimizde gizli .

Bu şartlar altında ve sınıfında bir kıyaslama yaparsak ZJ için çok masraflı yada narin diyemeyiz . ZJ-XJ dediğim gibi hiçte narin olmadıklarını hem canlı olrak bana hem tüm dünyada kanıtlamış araçlar . Zaten kullanılan parçalar belli diffler belli vs ...

Benim edindiğim tecrübeler bu yöndedir .

Sayın Oramiral , Rica ederim herzaman zaman yardımcı olmaya çalışırız ...

Master servisle ilgili bilgiler forumda mevcut . aslında İstanbulda boyasız araç bulmak zor :smiley: Birkaç parça boyayı düzgün yapılmışsa ve ciddi bir kazadan kaynaklı değilse önemsemeyin . Belden aşağı boyalıdır ama adam keyfekeder boyatmıştır . araç çok temizdir vs düşünülebilir . Siteyi incelerseniz çok geniş bilgilere ulaşabilirsiniz . anlattaığınız şartlarda iyi bir seçim olduğunu düşünüyorum .

Sahibinden.com dışında biryer söyleyemiyorum ne yazık ki , herkes koyuyor oraya artık elindekini ...

Saygılar selamlar herkese
 



Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

sn. ssbman çok teşekkürler bilgiler için.belki de geçmişte ağzı yanmışlığın yoğurdu üflemesi var bende.tekrar tekrar söylüyorum.ben bu işi sizler kadar bilemem.benimki sadece paylaşımdı.teşekkürler
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Estağfurullah hocam hepimiz bildiğimiz kadar birşeyler yazıyoruz işte ...

Ağız yanması konusu önemli bende benzer 2 örnek yaşadım daha önceleri ister istemez o araca karşı ciddi bir temkinlilik gelişiyor :smiley:

Tartışıp , paylaşmak güzel şey , görüşmek üzere ...

bu arada mutlu ve huzurlu seneler dilerim size ve konuda ki herkese
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Bir sorum daha olacak.

Bugun yeni ogrendiigm kadariyla amaerikan versiyonlain radyolari bizim fm frekanslarini almiyormus. bu nedenle radyo-teybin avrupa vrsiyon ile degistirilmesi veya fm transmitter ile sadece mp3 dinleme imkani oluyormus.

bu konu hakkinda bilgisi olan var mi?
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Doğrudur. Radyonun fm bandı frekans ayarı sonu tek rakam olaraka bitiyor( 88.3,88,5,88,7 gibi gidiyor.).Dolayısı ile çoğu fm radyoyu dinleyemiyorsunuz.Cd çalar ise sadece mp3 değil track cd çalıyor ve çoğunlukla da cd çalar error uyarısı verip cd yi okumuyor.
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Ben de bir şeyler yazmadan edemedim,öncelikle eğer gerçekten almak istiyorsanız zaten alacaksınız ZJ.Fakat bu arabayı diğer markalarla veya araçlarla kıyaslamak yanlış olur.Yakıtı,vergisi masrafını düşünerek yola çıkmak hiç olmaz.Şahsen ben çok ama çok almak istiyordum ,sonuçta aldım.Fakat ki fakat ,alırkende herşeyi göze almıştım.Yakıtını ve masraflarını üstelik birde Çanakkalede olmam rağmen.Sonuçta arabam şu an şanzıman arızasından yatıyor.Dün burdaki bir ustayla arabaya baktım adam aynen "Abi bunu burda kimse yapamaz sen aynen kamyon bul ve doğru İstanbul "dedi. Ama inanın ne üzüntülüyüm ne de pişmanım ZJ aldığım için sonuçta araç insan yapısı hatta arıza yeniyken İstanbulda bir servis görse belki 1 saatte ve ucuza halledilicekti.Size tavsiyem gerçekten çok istiyorsanız alın .Master servise gösterin Tamam derse alın.Bu arada bir tanıdığımın Otomatik vites RENO CLİO sununda şanzımanı kilitlendi Balıkesirde yetkili servis 4 Bin TL ye yapmış .CLIO ekonomik araba diye bilinir ama buyrun fiyat bu :smiley:Eminim bendende en fazla bu kadar alırlar en fazla saygılarımla
 



Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Abi sen birde honda otomatik fiyatlarını sor , duyunca insanın kafasının etrafına yıldızlar dönüyor :D

Otomatik tamiri usta işi gerçekten . Kasko yada asistans hizmetli trafik sigortası varsa acentenle de bir görüş çok daha hesaplı çekici ayarlayabiliyorlar .
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,821
Mesajlar
1,531,107
Kayıtlı Üye Sayımız
166,932
Kaydolan Son Üyemiz
gezenadams

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst