''Yurt dışından çekme karavan alınması''
Bende aynı görüşte olup, hazır kıta olarak bekliyorum.Yurt dışı imalat, sağlamlık,emniyet ile güvenli sistem.
Bu aradığımız özellikler neden Türkiye de yok veya olamıyor.
Karavancılık sektörü bu işlere gönül veren insanların fazlalaşmasıyla gelişir.
Otobüs , kamyon binek araç sektörü gibi olamamış,bir sürü sebepten.
Denizcilik ve karavancılık bir kültür,ülke insanları ne kadar ilgili olursa O kültürün birbirlerine bağlı olduğu bir çok sektör gelişir.
Biz bırakın gelişmeyi şimdi dahi geri geri gider olmuşuz,ileri gidiyoruz diyenlerde bir hayli fazlaca.
Tarım sektörü tohumculuk,Hava savunma sistemleri,Uzun menzilli füzeler bir çok alan say say bitmez hep montaj bantları ve patentleri dışarıda.Patentli tescilli bir otomobil yok.
Karavan ve denizcilikte kullanılan bir çok sarf ve ekipman hep yabancı ürün.Yerlisi bulunsa bile kalite konusunda acaba diye düşünce akla geliyor.
Biz aslında bize güvenmemeyi de aklımızın bir köşesinde saklamış ve bu düşünce ile gidiyoruz.
Güvenilir sektörler mutlaka var,sayıları az.
Japonlar,Almanlar,Amerikalılar v.b isteyen istediği kadar kızsın,ülke ve insanları olarak projeler yapıyorlar diğerleri onları takip ediyor,her konuda teknoloji,ekonomi,siyasi....
Biz neden proje geliştiremiyoruz,geliştirenlerden almak,onların bulduklarını taklit etmek,kendimiz yapmış gibi övünmek........
Karavan imalatları neden yapılamıyor,yapılanlar neden tutmuyor...
Farklı ekleme ve görüşler olacaktır.Katkı ve düşünceler en azından ortaya çıkınca takip edenlere yol göstermiş olabilir.
-Karavan işine girsem kaç tane satabilirim
-Şasi-yürüyen aksam-emniyet sistemleri-TİP onay-TSE-Her farklı imalat için belgelendirme-Belge vizeleri-Açık ve kapalı alan-İmalat yeterlilik belgeleri-Her branş için sertifika ve ehliyetli personel
Bu işlere bir şeklide başlamış ve devam edenlerinde dışarıda güven sorunları var.Kendilerinde olmasa bile aynı sektör içindeki bir an önce köşe dönücü ve vurguncu tiplerden dolayı sektörleri olumsuz etkilenmekte.
Kaliteli iş yapıp ta ve satamama düşüncesinde olanların da ithal yolu ile olayı çeşitlendirme yoluna gitmeyi tercih ettikleri görülüyor.
Bu işlerde mesai harcayanlar işvereni,ustası,tedarikçisi,malzemecisi önce güven , teknik gelişim ve malını sattıktan sonra bile arkasında durmak olmalıdır.
Yaptırdığı ve satın aldığı sistem ve ürünlerden memnun olmayan sayıları fazlaca insanlar buralarda dert yanıyorlar.Bu dert yananlar diğerlerine nasıl örnek oluyor,iç dünyalarında neler yaşanıyor ...güvensizlik tescil ediliyor her şikayette sanki....
Bu ve benzeri sebeplerden dolayı ;teknik bir insan olmama rağmen...
Belgelendirme sebeplerinden dolayı çekme karavan düşüncemi bekletiyorum.
İstediğiniz binek yada ticari araca çok çabuk sahip olabiliyorsunuz,pazarı var sektör canlı..
İstediğiniz çekme veya moto karavana sahip olabilmeniz için dış pazarları takip ederek,mevcut yasaları nasıl kendimize uygularız onları araştırıyoruz.
750 kg sınırındaki çekme karavanlar(yapılarında fren sistemi de yoksa)
-Kantar kontrolünde 750 kg üzeri çıktığında cezai işlem uygulanmakta(beni kimse durdurmadı şeklindeki paylaşımlar örnek olmamalı)
-Bu sistemin römork freni yok ise,kişi kendini ve başkalarını büyük tehlikeye atmakta
-Karavan şeklindeki bir uygulamanın 750 üzerinde olacağı,ruhsatta 750 yazıyor ama yüklü ağırlığı 1000 kg ise başınızın ağrımaması için ruhsat ve plaka tescilinin yapılması uygun olur.
-Ben yaptım oldu,gidiyorum bunlarda örnek olsun,helal olsun ellerine sağlık...iç yapında sakince bir düşün!! arkanda seni her an itebilecek ve fren sisteminde zayıf ise kontrolün dışında hayatına mal olabilecek bir yapı ile trafikte ne kadar tehlikeli olacaksın.....
Şu söz çok doğru....Bilgisizliğin cesaretinden ise , Bilginin korkaklığını tercih ederim....