Yurtdışından Çekme Karavan Alınması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ugurmeta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 83
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 113,606
Ynt: Yurtdışından Çekme Karavan Alınması

Arkadaşlar yurtdışından ikinci el karavan getiremiyorsunuz
Ancak 5 sene yaşamış biri getirebiliyor oda satamıyor ayrıca birinci derece akrabalarından başkası kullanamıyor yani karısı ve çocukları kullanabiliyor karavanı bulunduğu adrese en yakın karakola bildiriyorsunuz yani mokoko:smiley:))
Sıfırda almak isterseniz oradaki fiyatın türkiyeye girişi en az 2 katına çıkıyor
Bilginize
Bu iş böyle sonuçlanır baktık inceledik sonuç hüsran
 

Etiketler
Ynt: Yurtdışından Çekme Karavan Alınması

http://www.gumruk.com.tr/8716.10.92.00.00/detay/----agirligi-1600-kg-i-ge
Tam arastirmadim ama yeni ithalat zor olmamasi gerekir. Sanayi Bakanligindan onay alinmasi gerekiyormus. Haricinde kdv disinda vergi yok ab ulkelerinden alinirsa. Zaten ithalat oldugu icin kdv siz alinacak. Bu onay isini arastirmak gerekir. Bir de arabanin arkasina takilip gelirse alinirken kdv siz alinabilinir ki.? :smiley: Resmi ithalatta sanirim 1500 -2000 euro nakliye tutar.
 

Ynt: Yurtdışından Çekme Karavan Alınması

http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/12/20131231M2-14.htm

Sanırım çekme karavanla ilgili son yayınlayanan tebligat . Yeni olmak şartıyla sanayi bakanlığı veya yetki verdiği kurum gümrükte gelip inceleme yapıp onay yazısı verinde ithal edilebiliniyormuş.

GTIP nosu: 8716.10.92.00. - - Agirligi 1600 kg.i geçmeyenler
 

Ynt: Yurtdışından Çekme Karavan Alınması

Bilgi edinme kanunana göre Sanayi bakanlığına bir soru sormuştum çekme karavan ithali ile ilgili.
Gelen cevap aynen şöyle:

İlgide kayıtlı yazınızda bahse konu Uygunluk Yazısı için 07.01.2015 tarihli ve 29229 sayılı Resmi Gazete’de değişikliği yapılan 10.04.2010 tarihli ve 27548 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Araçlar ve Bunların Aksam, Sistem ve Ayrı Teknik Üniteleri ile İlgili Tip Onayı Yönetmelikleri ve Teknik Düzenlemelerin Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ (Tebliğ No: SGM-2010/1)’in 8. Maddesine göre Türk Standartları Enstitüsü’ne başvurulması gerekmektedir.
Bilgilerinizi rica ederim.

TSE uygunluk yazısını vermek için neler ister , bir de onlara sordum, bakalım ne cevap verecekler.
 





Türkiye de yerleşik yaşaan bir yabancı çekme karavan alsa bende onun aracı olmadığından kendi aracımla onun karavanının nakil operasyonunu gerçekleştirsem. İkimizden birinin başı belaya girer mi?

Hatta bazen o karavanın olduğu yerde yokken misafir kalsam, kimsenin gelipde sen misafir olamazsın yada başkasına yardımcı olamazsın deme hakkı olur mu acaba?
 

Kimse bu karavan senin değil, burada kalamazsın demez,bir sorun olmaz,karavanı aracında çeki demiri varsa takip tüm Türkiye'de gez,faturası senin adına olması gerekmiyor

SM-J200F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

''Yurt dışından çekme karavan alınması''
Bende aynı görüşte olup, hazır kıta olarak bekliyorum.Yurt dışı imalat, sağlamlık,emniyet ile güvenli sistem.
Bu aradığımız özellikler neden Türkiye de yok veya olamıyor.

Karavancılık sektörü bu işlere gönül veren insanların fazlalaşmasıyla gelişir.
Otobüs , kamyon binek araç sektörü gibi olamamış,bir sürü sebepten.
Denizcilik ve karavancılık bir kültür,ülke insanları ne kadar ilgili olursa O kültürün birbirlerine bağlı olduğu bir çok sektör gelişir.

Biz bırakın gelişmeyi şimdi dahi geri geri gider olmuşuz,ileri gidiyoruz diyenlerde bir hayli fazlaca.
Tarım sektörü tohumculuk,Hava savunma sistemleri,Uzun menzilli füzeler bir çok alan say say bitmez hep montaj bantları ve patentleri dışarıda.Patentli tescilli bir otomobil yok.

Karavan ve denizcilikte kullanılan bir çok sarf ve ekipman hep yabancı ürün.Yerlisi bulunsa bile kalite konusunda acaba diye düşünce akla geliyor.

Biz aslında bize güvenmemeyi de aklımızın bir köşesinde saklamış ve bu düşünce ile gidiyoruz.

Güvenilir sektörler mutlaka var,sayıları az.

Japonlar,Almanlar,Amerikalılar v.b isteyen istediği kadar kızsın,ülke ve insanları olarak projeler yapıyorlar diğerleri onları takip ediyor,her konuda teknoloji,ekonomi,siyasi....

Biz neden proje geliştiremiyoruz,geliştirenlerden almak,onların bulduklarını taklit etmek,kendimiz yapmış gibi övünmek........

Karavan imalatları neden yapılamıyor,yapılanlar neden tutmuyor...
Farklı ekleme ve görüşler olacaktır.Katkı ve düşünceler en azından ortaya çıkınca takip edenlere yol göstermiş olabilir.

-Karavan işine girsem kaç tane satabilirim
-Şasi-yürüyen aksam-emniyet sistemleri-TİP onay-TSE-Her farklı imalat için belgelendirme-Belge vizeleri-Açık ve kapalı alan-İmalat yeterlilik belgeleri-Her branş için sertifika ve ehliyetli personel

Bu işlere bir şeklide başlamış ve devam edenlerinde dışarıda güven sorunları var.Kendilerinde olmasa bile aynı sektör içindeki bir an önce köşe dönücü ve vurguncu tiplerden dolayı sektörleri olumsuz etkilenmekte.

Kaliteli iş yapıp ta ve satamama düşüncesinde olanların da ithal yolu ile olayı çeşitlendirme yoluna gitmeyi tercih ettikleri görülüyor.


Bu işlerde mesai harcayanlar işvereni,ustası,tedarikçisi,malzemecisi önce güven , teknik gelişim ve malını sattıktan sonra bile arkasında durmak olmalıdır.

Yaptırdığı ve satın aldığı sistem ve ürünlerden memnun olmayan sayıları fazlaca insanlar buralarda dert yanıyorlar.Bu dert yananlar diğerlerine nasıl örnek oluyor,iç dünyalarında neler yaşanıyor ...güvensizlik tescil ediliyor her şikayette sanki....

Bu ve benzeri sebeplerden dolayı ;teknik bir insan olmama rağmen...

Belgelendirme sebeplerinden dolayı çekme karavan düşüncemi bekletiyorum.

İstediğiniz binek yada ticari araca çok çabuk sahip olabiliyorsunuz,pazarı var sektör canlı..
İstediğiniz çekme veya moto karavana sahip olabilmeniz için dış pazarları takip ederek,mevcut yasaları nasıl kendimize uygularız onları araştırıyoruz.

750 kg sınırındaki çekme karavanlar(yapılarında fren sistemi de yoksa)
-Kantar kontrolünde 750 kg üzeri çıktığında cezai işlem uygulanmakta(beni kimse durdurmadı şeklindeki paylaşımlar örnek olmamalı)
-Bu sistemin römork freni yok ise,kişi kendini ve başkalarını büyük tehlikeye atmakta
-Karavan şeklindeki bir uygulamanın 750 üzerinde olacağı,ruhsatta 750 yazıyor ama yüklü ağırlığı 1000 kg ise başınızın ağrımaması için ruhsat ve plaka tescilinin yapılması uygun olur.
-Ben yaptım oldu,gidiyorum bunlarda örnek olsun,helal olsun ellerine sağlık...iç yapında sakince bir düşün!! arkanda seni her an itebilecek ve fren sisteminde zayıf ise kontrolün dışında hayatına mal olabilecek bir yapı ile trafikte ne kadar tehlikeli olacaksın.....

Şu söz çok doğru....Bilgisizliğin cesaretinden ise , Bilginin korkaklığını tercih ederim....
 

izolasyon diyorsun; yerliler izolasyon var diyor, ithal satanlar eksi bilmem kac derece de icerisi su kadar derece oluyor diyorlar.

yerli karavan da opsyonel olmayan bir şey var mı?
ev alma karavan al mezusunu fazla ciddiye almış olsalar gerek bulsalar dort duvar verecekler. Avrupa karavanlar gibi donanımlı bir karavan istediginiz de 70-80K lara cıkıor fatura o parayı veren 20 30 daha verir 5*10 yıl sızdırmazlık garantisi olan karavan alır arkasına bakmaz.
gider 15K ya romork alırım uzerine de bir konteyner koyarım karavanla aynı paraya hatta daha ucuza gelir. Zaten para tutan kısmı bunun icindeki takım taklavat degil mi? Ben ne anladım markalı urunden?

Bu kalite dir spec listtir standarttır mezularının bir cozumu yok mu?
 



Sene 1983, içi yarım yamalak döşenmiş VW T2 iki küçük çocukla dar geldiği için kendime 5 yaşında bir VW LT 28 D satın aldım. O zamanlar Münih ve çevresinde bir kaç tane karavan malzemesi satan yer vardı. Karavanlarını kendi yapanlar buralarda istedikleri şeyleri kolayca buluyorlardı. Böyle bir yerden kendime karavan nasıl yapılır diye bir kitap ve ihtiyacım olan malzemeyi bir de yatağa dönüşebilen oturma gurubu aldım. Kaliteli, hafif tahtalardan kesilerek paketlenmişti. Paketi açınca, pakette kullanılan bantın tahtalardan birisinin boyasını bozduğunu gördüm ve firmaya durumu anlattım. Hiç sorun çıkarmadan bana yenisini kesip verdiler. Oturma gurubunun montajı sadece bir kaç saat sürdü, çünkü tam benim araca göre hazırlanmıştı. Böylece yatak ve oturma yeri sorunu çözüldü. Aldığım kitaba bakarak ve malzeme aldığım yere danışarak, gaz tüplerinin konacağı yerin ve ocağın montajını yaptım ve yakınımda olan Truma firmasına gittim. Firma o zamanlar küçüktü. Gaz kontrolu yapan usta gaz tüpleri koyduğum yerde bir değişiklik istedi. Aynı gün istenilen değişikliği yaparak tekrar gittim ve gaz tesisatı için ruhsatı aldım. Aynı hafta Tüve gittim. Tüv hiç kusur bulmadı ve bana tip onay belgesi verdi. Sanıyorum aynı gün belediyenin araç kayıtları yapan bürosuna gittim. O zaman pc olmadığı için 1-2 saat sırada bekledikten sonra aracımın ruhsatını karavan olarak aldım.

Niye bunları anlatıyorum? 1983 yılında Almanya‘ da karavan yapmak için hemen herşey vardı. ve bürokraside herkes ne yaptığını biliyordu. Bugün forumda dile getirilen ve çözümü zor görünen bir çok konuyu iki dakikalık telefon konuşması ile tüvden veya belediye araç kayıt bürosundan öğrenebiliyordum.
 

Takipteyim, yurtdışı fiyat araştırıyorum, araç ile çıkıp alıp gelmeyi düşünüyorum. Bilgi sahibi olan üstadlardan yardım bekliyorum. Saygılar...
 

Knaus ve Adria distrübütörleri ile görüşmem sonucunda 15.000 € civarına 4 metre hacme sahip çekme karavan alınabiliyor, yurtdışı getirtme olaylarından geçtim artık. Şimdi Avrupa 750 kğ. altı ikinci el faturalı karavan arıyorum.
 

Knaus ve Adria distrübütörleri ile görüşmem sonucunda 15.000 € civarına 4 metre hacme sahip çekme karavan alınabiliyor, yurtdışı getirtme olaylarından geçtim artık. Şimdi Avrupa 750 kğ. altı ikinci el faturalı karavan arıyorum.

İşte o çok zor 750 kg altı ve avrupa ikinci el karavan türkiyede çok az olanlarda bulunmaz hint kumaşı pozisyonunda malesef...
 

Peki cifte vatandaş olup Türkiye'de yaşayan biri vatandaşı olduğu diğer ülkeden 750 kg altı çekme karavan alıp Türkiye'ye getirse?
Neticede burada kalıyorlar, bayramdan bayrama belki memlekete gidiyorlar ?
 



Peki cifte vatandaş olup Türkiye'de yaşayan biri vatandaşı olduğu diğer ülkeden 750 kg altı çekme karavan alıp Türkiye'ye getirse?
Neticede burada kalıyorlar, bayramdan bayrama belki memlekete gidiyorlar ?


-
Yurtdışından emekli değilse veya Türkiye'de son bir sene içinde toplamda 185 günden fazla kalmış ise araç getiremez ! Vatandaşlık önemli değil.

Not
750 kg üstü için:
Çekiçi ve karavan olarak iki farklı ülke plakası ile de gümrükten geçilemez.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,708
Mesajlar
1,522,499
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst