Yüksek İrtifa Kaynaklı Performans Kayıpları ve Çözüm Önerileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CİNCİN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,965
C

CİNCİN

Ziyaretçi
Merhabalar,

Bir başka başlıkta (http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=78308.msg971992#msg971992) konuyla alakasız olarak başlayan bir tartışmayı buraya taşımak ve konuda bilgisi olan üstatların görüş ve değerlendirmelerini almak isterim.
Konu şu: Bir arkadaşımız dedi ki

Ben de yüksek irtifada yaşanan güç kayıplarının L200'lerin kronik sorunu olduğu ve diğer markalarda bunun yaşanmadığı konusunda Onur bey'in (FastJunkie) tezine karşı çıktım ve bunun aslında fizik kurallarından kaynaklandığını belirttim ve dedim ki:

 

Etiketler
Ynt: Yüksek İrtifa Kaynaklı Performans Kayıpları ve Çözüm Önerileri

Onur Bey,

Öncelikle yanlış bilgi vermedim. temel fizik kuralını anlattım ki bunu da ben söylemiyorum, mühendisler söylüyor. Konuyu yazmadan önce teknik yazılara olabildiğince göz gezdirmeye çalıştım. http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/dizel_motorlar/ucaklarda_dizel_motorlar.htm Ama ben mühendis olmadığım için bir makine mühendisine danışmak daha iyi olur tabii ki. Yani Toyota’nın bir şekilde halledip de Mitsubishi’nin halledemediği meseleyi anlamak lazım.

Ben meselenin motor teknolojisinden değil meteorolojik koşullardan kaynaklandığını tahmin ediyorum. Yaz aylarında havanın daha sıcak olması bulunulan bölgedeki hava basıncının da yüksek olması durumu bir araya gelirse fizik kurallarına göre performans kaybı fazla yaşanmaz. Ancak kış aylarında örneğin Karadeniz veya doğu Anadolu gibi yüksek bölgelerde iseniz aracınız Toyota da olsa Mercedes de olsa performans kaybı yaşarsınız.

Tabii ne zaman yüksek irtifaya çıktınız bilmiyoruım ama Sizin Toyota’nızla yüksek rakımda performans kaybı yaşamamanızın açıklaması belki de bu olabilir.

Uçak motorlarına gelince, uçaklarda 2 ana tip motor kullanılır. Dziel veya Benzinli pistonlu motorlar ve türbinli jet motorları. Küçük ve orta boyutlu uçaklarda çok tercih edilen, bizim de üzerine konuştuğumuz konu pistonlu motorlar. http://ucaktek.com/makaleler/bilgiler/281-ucak-motorlari.html
40'larda Wankel motor (içten yanmalı türbin motor) teknolojisi denendiyse de yüksek tüketim vs. sebepleri ile fazla uzun ömürlü olmadılar. Biliyorsunuz bu motorları otomobillere uygulayan son firma da Mazda ama wankel motorlarda fazla bir gelecek olmadığı açık.
 

Ynt: Yüksek İrtifa Kaynaklı Performans Kayıpları ve Çözüm Önerileri

l200 İntense lüx A/T 136 HP 2008 Model aracımla 31/07/2011 Antalya da kartal yaylasına çıktım.Rakım:1800 mt çıkarken araçta 6 kişi ve piknik malzemelerimiz tıkabasa doluydu.Çıkışta hiç bir problem yaşamadım.Araç 4H modunda çok rahat çıktı güç düşmesi olmadı.Aracı park ettim. Eşyaları boşalttık ve yerleştik.Takribi 20 dk sonra aracın yerini değiştirmek istedim.Vitesi L konumuna aldım.Basıyorum gaza araba sanki boğuluyor.Yerinden kımıldamıyor. Tabi bu arada hareret göstergesine baktım araç acaba cok soğuk da ondanmı gitmiyor diye gösterge 2. çizgide (normalde 2ile 3. çizgi arasında durur zaten).1-2 dk içinde araç yavaş yavaş hareketlendi.Düz bir yere çektim.Tekrar denedm rahat kalktı.Tekrar yokuşa dayadım yine zorlandı fakat ilkine göre daha iyiydi fakat yine yavaş yavaş kalktı.Aracı sürdüm 2000 mt rakıma çıktım hareket haliindeyken endik yerleri bile rahat çıktı.Enson 4L konumuna aldım Dağlık yola sürdüm.Biraz tırmandık ve patınaja kaldık çekişte yine sorun yok.Ama ilk kalkış cok zor oluyor.

Antalyada yetkili Servise götürdüm.Aracı bilgisayara bağladılar herhangi bir sorun çıkmadı onlarda anlam veremedi.Servis yazılımı güncelliyormuş sorun düzeliyormuş dedim.Öyle bir bilgilerinin olmadığını araştıracaklarını söylediler bekliyoruz bakalım.Yardımcı olacak birisi var ise servisi onunla görüştürebilirim.
Şimdi racechip sipariş ettim gelsin tekrar aynı rakıma çıkıp deneyeceğim.Ha bu arada aracın avansını otomatik ayarladığı herhangi bir ayarlamanın kendileri tarafından yapılamayacağını söyledi servisi.
 

SON KONULAR - FORUM