Yerli Motorhome Elen 2 Bitmek Üzere

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan elen karavan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,824

elen karavan

0553 529 36 35
Mesajlar
267
Tepkime Puanı
159
Yaş
50
Yer
istanbul
Web
www.filmefekt.com
Kendime hayal ettigim motorhomu ürettikten sonra keyif aldıgım karavan üretimine ilgi ve talep üzerine ticari olarak devam etme kararımdan sonra nihayet müşterimin olan 2. motorhome karavanı da bitirmek üzereyiz

Kendi üretimimiz olan slide room,motorlu asansör yatak,yine asansör yatagın içerisine gizlenmiş motorlu tv yeri,aracı dengeleyip yerden tüm lastikleri kesicek kadar kaldırabilen hidrolik sistem 24 volt,ayrıca müşterimizin talebi üzerine motorlu motorsiklet taşıma ekipmanınıda kendi üretimlerimiz arasına kattık.

Gezenbilir genelindeki tüm üyelere çok teşekkür ederim,neredeyse karavan ile alakalı tüm konuları defalarca okuyup sorunları ve gereksinimleri tespit etmeye çalışdım bu arada çok degerli bilgiler de edindim,tel ile yüz yüze görüştügüm üyeler dahi olmuştur.

İstanbul Hadımköyde tır,otobüs kaporta ve boya işleri ile ayrıca çalışmalarımızı yapıyoruz.
Fakat ekip sayısını artırıp ayrı bir bölüm ile sadece karavan üretimi olarak ayırmayı planlıyoruz.
web sayfamızın hazırlıkları henüz bitmedi şimdilik facebook da elen karavan olarak çalışmalarımızı paylaşıyoruz.
Campervan,motorhome,off road tarzında çekme karavan üretimini yapabiliriz teşekkür ederiz.

20170912_200050.jpg


20171112_152158.jpg


20171112_153028.jpg


20170519_145432.jpg


Ekli dosyayı görüntüle 498298

20170827_165120.jpg


20171112_153020.jpg
 

Etiketler


@istanbultex :yum:

Profesyonel mesleğiniz olduğu resimlerden tartışmasız görülen, kaporta ve boyacılık uğraşınızı yeni başladığınızı söylediğiniz karavan üretiminin, cesurca en zorlu bölümleri ile birleştirerek yeni üretim alanlarına geçmeyi planlamanız sanırım, Türkiye’de de ilk olmalı ?
Bize bu durumda sadece devamını merakla, müşteri memnuniyetinin sizi başarıya taşımasını dilemek düşer.

Böyle ciddi ama sizce ilk uygulanan bir çalışmanın mekanik akşamı için, resmî garanti vermeyi atlayacağınızı sanmıyorum ?

Stepnenin araç dışı taşınmasının sadece yer sorunu olan araçlar için geçerli olduğunu düşünüyordum. Galiba üretiminizin sportif özelliklerine gönderme yapmak istediniz ? Bu büyüklükte ve şık görünümlü bir karavan için, Avrupa’da bile ilk ve dikkat çekici olmalı ?

Aracı karavan yapan kaporta dışı bölümleri de özellikleri ile sunmayı ihmal etmemelisiniz.
.
 
Son düzenleme:

Yapılanları şöyle bir sıralayıp da zihnimde canlandırmaya çalıştığımda , içimden şöyle geçti.
Önce hayal etmek lazım. Sadece bu da yetmez. Bu işi, kacavancılığı sevmek lazım . Bence bunca kafa yordukdan sonra bunlarlarında altından kalkabilecek , istediğiniz tasarımları yepabilmek için de bir çok mekanizmayı da tasarlayıp çalışır hale getirerek üstesinden gelebilmek gerekir . Bir de bunların üzerine üst kalite de estetik kaygusunu eklediğinizde Ç o o o k cesur olmak gerekir ,
O zaman şapka çıkarmak gerekir.
Nerak bu ya ; sormassam olmaz
Bir ara aramış ve uzun uzun konuşmuştuk Henüz yüzyüze görüşmemiş olmamıza rağmen epeyi bir muhabbet etmiştik . Kendinize yaptığınızı düşünerek "beceriklilik , karavan sevgisi bir de başka amaçlı da olsa atelye" oldumu er geç üstesinden gelebilir- gelmiştir de diye düşündüm . Zaten fırsat buldukça da yapılanlara bir göz atıyordum. Lakin boyutun degişmesi ve üretime de geçme düşüncenizi menuniyetle karşıladım. Bu güne kadar bu sınıfda yapılan karavanları her ne kadar hoş ve rahatlık olarak kabul ediyor isem de , sonuçda ortaya çıkanın halen otobüs imajından sıyrılamamiş olduğundan içime sinen bir beğeni kazanamış dı . Sizinkine benzer fikirler aklıma geldiği zamanlar , yeterli bir techizat ve atelyem olmadığı için cesaretim kırılmış vaz geçmişdim. Evet . İtiraf etmeliyim kı başarılı bulduğum bu çalışmanız benim de hayallerimi geçmiş ve ustalığınızı açıkca ortaya koymuş . O zaman soruyorum; amacım sadece ögrenmek . Düz bır alanı örtmeye çalıştığınızda devamı olan satıha uydurmak oldukça güç olmalı .Bilirsiniz , metal'i kaynak altında zapt edebilmek oldukça zordur . Kamburlaşarak ondula şekline almaması için çok dikkatli ve maharetli olmak gerekir . "Meslek sırrıdır" diyebilirsiniz ama , epey uğraştığınızı gizleyemessiniz ben ce . Aklıma gelmişken , perakende de otomotiv de kullanılabilen sac'ı bir-iki tabaka gibi az miktarda alabilme imkanı bulabiliyormusunuz ?. Bu soru yanlış oldu galiba , İşiniz bu zaten . Bir de kayar platformlar geliyor aklıma . hidrolik demişsiniz Gerçek pompalı hidrilik mi redüktörlü mü . Her ikisi de olabilir ama bu araçlarda basınçlı hidrplik pompası olup olmadığını bilmiyorum , bu neden le sordum . Zira , bunları gereken yerlerde hem gizleyip hem iş yapabilir hale getirmek zor olmalı . Ney se ; meraklılığımı hoş görün artık .
Çok beğendim . Kendimce ; madem ki böyle büyük bir araç kullanıyor isek , katmış olduğu konfor da buna yakışır işlevsellikler olmalı diye düşünmüşümdür . Absüt bir şey söylemek isterim . Eski yıllarda İzmir fuarına gelen çadır sirklerinin çalışanlarının otobüs karavanları vardı . kapı yanlarında da sanki balkonu varmış gibi çıkıntılar koyup bir de çamasır kurutma ipleri asmışlar dı Epey kafamı karıştırmış idi yapmalı mı yapmamalımı .
Aklıma geleni söylemek isterim. Madem böyle bir araç karavan oluyor sa , bu kadar da konforlu olduğunda beğeniyi de çok dan hak ediyor.

Ellerinize sağlık Kolay gelsin .
selamlar.
 



Detaylı yazınız için teşekkür ederim sağ olun Mehmet bey.

Sorularınızdan hidrolik kısım için tamamen 24 volt ile çalışan dc motor ile hidrolik pompalar çalışmaktadır,redüktörlü sistem degildir.

Diger saç giydirme açık olan yerleri kapama kısmı ise ilk önce açık olan kısımlara aracın bombelerine göre profilleri kavisleyip yerine alıştırırız,sonra parça olarak degilde rulo halinde gelen sacı bir ucundan sabitleyip diger ucundan özel gerdirme ile gerdirip gaz altı kaynagı ile sık aralıklar ile puntalarız,sac ve profil aralarınada uygun olan silikon sıkarız,bu saçlar galvenizli olup otobüsler için özel üretilmiş bordo sacı olarak bilinmektedir.
Yolunuz İstanbula düşerse atölyemize bekleriz memnun oluruz Mehmet bey.

20160526_124929.jpg


20160526_124932.jpg


20160331_190050.jpg


20171013_161651.jpg


20171108_135634.jpg


20171108_142903.jpg
 
Son düzenleme:

@istanbultex :yum:

Profesyonel mesleğiniz olduğu resimlerden tartışmasız görülen, kaporta ve boyacılık uğraşınızı yeni başladığınızı söylediğiniz karavan üretiminin, cesurca en zorlu bölümleri ile birleştirerek yeni üretim alanlarına geçmeyi planlamanız sanırım, Türkiye’de de ilk olmalı ?
Bize bu durumda sadece devamını merakla, müşteri memnuniyetinin sizi başarıya taşımasını dilemek düşer.

Böyle ciddi ama sizce ilk uygulanan bir çalışmanın mekanik akşamı için, resmî garanti vermeyi atlayacağınızı sanmıyorum ?

Stepnenin araç dışı taşınmasının sadece yer sorunu olan araçlar için geçerli olduğunu düşünüyordum. Galiba üretiminizin sportif özelliklerine gönderme yapmak istediniz ? Bu büyüklükte ve şık görünümlü bir karavan için, Avrupa’da bile ilk ve dikkat çekici olmalı ?

Aracı karavan yapan kaporta dışı bölümleri de özellikleri ile sunmayı ihmal etmemelisiniz.
.
Teşekkür ederim isminizi bilemedigimden fakat birçok yazınızı takip edip okumuşumdur Evliya çelebi bey olarak hitap edeceğim beni maruz görün.

Açıkçası bilindik bir birinin aynı model araç ve dizaynlardan ziyade farklı tasarımlarda araçlar ve dizaynlar beni hep cezbetmişttir,elimden geldigince bilgimizi ve enerjimizi de bu yönde kullanmaktan keyif alacagız.

Stepne olarak da 2 araçda da her ne kadar büyük de olsa da orjinal stepne yerlerine su depoları geldiginden maalesef başka uygun yer olmadıgından mecburiyetten bu şekilde montajlarını yaptık.
Logolu giydirme branda ile stepleri kapatacagız.

Karavan üretimi açıkcası çok argümanlı ve çok yönlü uygulamaları içinde barındırabiliyor bunun için hiç bir şey birden bire olmuyor,üretimlerimizde ve şu anki işlerimizde bile olabilecek herhangi bir sıkıntı durumunda telafisini yapıyoruz fakat karavan için planlarımızda garanti kapsamını belgelemeyi de karşılıklı güven dışında yapmayı da planlıyoruz.
Logomuzu da paylaşmak istedim,aracın iç kısımları 10 güne kadar bitiyor bu kısımları da paylaşırım.

IMG-20171218-WA0001.jpg
 

Teşekkür ederim isminizi bilemedigimden fakat birçok yazınızı takip edip okumuşumdur Evliya çelebi bey olarak hitap edeceğim beni maruz görün.


.
Rica ederim @istanbultex
Takma adın önüne, bey yerine @ koyun yeter.. :yum:

İç görüntüleri bekliyoruz...

Not
İmleğiniz afili olmuş. :smiley:
 
Son düzenleme:

yeniden 041.jpg
S.A. merhaba , foruma yeni katıldım. Daha önce forumlarla .. vs ilgim olmadiı. Okudum ama yazmadım. Sizin bu şahane emeğinizi görene kadar ... Tam kendime karavan yapma yolunda ilerlerken ,
araştırmalarımda Tiny houseler ve yabancı otobüslere hayranken ; sizin şahaser beni şevklendirdi .
Evet piyasada karavan imalatı oturmuş firmalar var .Çokda güzel işler yapıyorlar . İlerki zamanlarda
çok daha iyi olacaklar muhakkak . çoğalmaları lazımki memleketimizdeki karavan alanlarına devlet yada bölgesel yönetimler ,belediyeler yeterli çözüm bulsunlar ....
Konunun dışına çıkmayayım , asıl amacım hobi olarak Tiny house formunda ahşap çekme karavan yapmak kendime , araştırmasını yapıyorum . Forumlardan fikir alıyorum vs. ... Bunu yapabilirsem bende
karavan sevenlerin arasına katılabilirim .... daha ilerdeki zamanlarda kendi hedefim otobüsten bozma bir karavana SAHİP OLMAK. İşte onun için sizi özenle takip edeceğim. İlk adımımı tamamlamayı başarırsam .
ALLAH 'da nasip ederse sizin müşteriniz olurum İNŞAALLAH.
Aklıma takılan bir soru ; çıkma otbüsten karavana sahip olduk. İlerki zamanlarda motorunda arıza olduğunda , bunlarda yavaş yavaş tedavülden kalkıp ,parçalarını bulmakta zorlanırmıyız. Çünkü modelleri
zaten eski , Motokaravanın amacı zaten komple yürütebilmek ..!! Çalışır hale getiremediğimizde onu başka bir araçlamı çekeceğiz. Onuda gördüm ... O yüzden ilk karavanım çekme olsun istiyorum . Ama sizinki gibi
bir şahaserede ilerde sahip olmak isterim. Kullanmakta ,yaşamakta zevkli olsa gerek . Dışarı çıkma bölümleri çekme ahşap karavanda yapmaya çalışacağım İNŞAALLAH.
ABD deki versiyonlarında gördüm zaten , Geniş alan herzaman ihtiyaç. Bu arada mesleğim Tornacı -ağır sanayi , metal aksamı elimden gelir umarım. Geri kalanında ustalardan yardım alırım.
Ruhsat olayı -tonaj olayı bunları halledebilirmiyiz . Çift dingil , 7 mt. ağır olacak 2 -2.5 ton
eninde ve yüksekliğinde yolda , üst geçitlerde sorun yaşarmıyız . ... şimdilik bu kadar kafa şişirmeyeyim .
Sizi zevkle takip edeceğim . Bu ülkeye sizler gibi yaratıcı ve CESARETLİ müteşebbisler lazım .
Sayılarınızın artması dileği ile , herkese saygılar


NOT .; Bu arada sayfaya resim yüklemesinide öğrenmiş oldum .. !!! Eeeee gittiğini nasıl
nasıl bileceğim ...!!! Gönder butonu yokmu bunun ...!!!

Tekrar Saygılar.
 

Ekli dosyayı görüntüle 498808 S.A. merhaba , foruma yeni katıldım. Daha önce forumlarla .. vs ilgim olmadiı. Okudum ama yazmadım. Sizin bu şahane emeğinizi görene kadar ... Tam kendime karavan yapma yolunda ilerlerken ,
araştırmalarımda Tiny houseler ve yabancı otobüslere hayranken ; sizin şahaser beni şevklendirdi .
Evet piyasada karavan imalatı oturmuş firmalar var .Çokda güzel işler yapıyorlar . İlerki zamanlarda
çok daha iyi olacaklar muhakkak . çoğalmaları lazımki memleketimizdeki karavan alanlarına devlet yada bölgesel yönetimler ,belediyeler yeterli çözüm bulsunlar ....
Konunun dışına çıkmayayım , asıl amacım hobi olarak Tiny house formunda ahşap çekme karavan yapmak kendime , araştırmasını yapıyorum . Forumlardan fikir alıyorum vs. ... Bunu yapabilirsem bende
karavan sevenlerin arasına katılabilirim .... daha ilerdeki zamanlarda kendi hedefim otobüsten bozma bir karavana SAHİP OLMAK. İşte onun için sizi özenle takip edeceğim. İlk adımımı tamamlamayı başarırsam .
ALLAH 'da nasip ederse sizin müşteriniz olurum İNŞAALLAH.
Aklıma takılan bir soru ; çıkma otbüsten karavana sahip olduk. İlerki zamanlarda motorunda arıza olduğunda , bunlarda yavaş yavaş tedavülden kalkıp ,parçalarını bulmakta zorlanırmıyız. Çünkü modelleri
zaten eski , Motokaravanın amacı zaten komple yürütebilmek ..!! Çalışır hale getiremediğimizde onu başka bir araçlamı çekeceğiz. Onuda gördüm ... O yüzden ilk karavanım çekme olsun istiyorum . Ama sizinki gibi
bir şahaserede ilerde sahip olmak isterim. Kullanmakta ,yaşamakta zevkli olsa gerek . Dışarı çıkma bölümleri çekme ahşap karavanda yapmaya çalışacağım İNŞAALLAH.
ABD deki versiyonlarında gördüm zaten , Geniş alan herzaman ihtiyaç. Bu arada mesleğim Tornacı -ağır sanayi , metal aksamı elimden gelir umarım. Geri kalanında ustalardan yardım alırım.
Ruhsat olayı -tonaj olayı bunları halledebilirmiyiz . Çift dingil , 7 mt. ağır olacak 2 -2.5 ton
eninde ve yüksekliğinde yolda , üst geçitlerde sorun yaşarmıyız . ... şimdilik bu kadar kafa şişirmeyeyim .
Sizi zevkle takip edeceğim . Bu ülkeye sizler gibi yaratıcı ve CESARETLİ müteşebbisler lazım .
Sayılarınızın artması dileği ile , herkese saygılar


NOT .; Bu arada sayfaya resim yüklemesinide öğrenmiş oldum .. !!! Eeeee gittiğini nasıl
nasıl bileceğim ...!!! Gönder butonu yokmu bunun ...!!!

Tekrar Saygılar.
A.S Merhaba,güzel yazınız için teşekkür ederim.
Eski otobüsden dönüşen araç için sorun yaşayabileceginizi sormuşsunuz cevabım size piyasa aracı yani ülkemizde çok fazla kullanılan modellerin markaların 90 lı yıllara kadar örnekleyelim mekanik parça ve ustaları olarak bulabilirsiniz sorun yaşamazsınız.

Fakat cam çerçeve iç dizayndaki kısımlarda sorun olabilir ki o kısımlarıda karavan dönüşümü sırasında neredeyse tamamını söküp atıyorum.Yeniden dizayn ediyorum ve hiç bir zaman bana mekanik hariç başka bir kısmı lazım olmayacaktır :smiley:
Tiny houseler tarzı araçların ülkemiz için şu anlık uygun olmadıgı kanısındayım,uygun park,hangi araçla çekeceksiniz,karayolları yönetmeliklerine göre üretimi evrak proje işleri gibi sorunlar var.

Müşterimiz olmanız bizi onurlandıracaktır, sanayi kökenli olmanız ile mekanik kısımlarda fikir alışverişinde olabiliriz farklı bir tasarımda araç ortaya çıkabilir İnşallah.
facebook elen karavan sayfamızda çalışmalarımızı görebilirsiniz
Saygılarımla el&en karavan Zafer URUNDAŞ.
 







merhaba
öncelikle yeni karavanınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle bende bu minibüslerden karavan oluşturmak istiyorum fakat kafama takılan birkaç soru var sizin tecrübenizden faydalanarak bunların cevabını bulmak istiyorum
ilk sorum ehliyet sınıfı olacak böyle bir karavanı eski b sınıfı (yenisinde kafa karıştırıcı bir sürü harf) ehliyet ile kullanabilir miyim
ikincisi ön kapıyı ilk karavanınızdan farklı olarak havalı kullanıyorsunuz (ilki çarpma kapı idi) hava sorun olmuyor mu açma kapamalarda hava bitmesi vs ve kilitlemeyi nasıl yapıyorsunuz

şimdilik bu kadar
 



merhaba
öncelikle yeni karavanınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle bende bu minibüslerden karavan oluşturmak istiyorum fakat kafama takılan birkaç soru var sizin tecrübenizden faydalanarak bunların cevabını bulmak istiyorum
ilk sorum ehliyet sınıfı olacak böyle bir karavanı eski b sınıfı (yenisinde kafa karıştırıcı bir sürü harf) ehliyet ile kullanabilir miyim
ikincisi ön kapıyı ilk karavanınızdan farklı olarak havalı kullanıyorsunuz (ilki çarpma kapı idi) hava sorun olmuyor mu açma kapamalarda hava bitmesi vs ve kilitlemeyi nasıl yapıyorsunuz

şimdilik bu kadar
Merhaba mss80,teşekkür ederim sorularınızı cevaplamaya çalışayım.
1.araç evet kendime yaptığım araç dı sonrasında talepler ğelmiye başlayınca zaten keyif aldığım bir hobi iken ticari olarak karavan imal etmeye karar verdim dolayısı ile 2. araç elen 2 adlandırdığım müşteri aracıdır bu sebepten kapı kısmı talepler doğrultusunda son hali ile kalmıştır.
Ehliyet kısmındaki soru yanıtım ise bu tip araçlar n 3 sınıfındadır yani e veya d yeni hali ile kullanılabilir büyük otobüsler ile aynı ehliyet sınıfındadır,fakat karavan dönüşümü ruhsat olarak yapıldıktan sonra bu sınıf n 1 olarak değişir yani binek araç olan sınıfı olan sınıfıdır.
Bizim ruhsatımıza baktığımızda bunu ben bizzat memurlara bile sorduğumda sorun olmayacağını binek araç ehliyeti ile kullanabileceğimi belirttiler,ama işin aslı kullanamazsınız sebebi ise değişmedi ise b sınıfı binek araç ehliyetli bir kişi toplam ağırlığı 3500 kg.olan araç kullanabilir sizin aracını ise bu kg. üzerindedir
Ama sorunsuz kullananlar var diyebilirsiniz tamam sorun yok yol kontrollerinde vs. fakat Allah korusun yaramalı bir kazaya karıştığınızda siğorta eksperleri bu ayrıntıyı gözden kaçırmaz ise olayın bütün sorumluluğu size yüklenebilir.
Umarım sorularınızı cevaplamışımdır,tasarladığınız araca en kısa sürede kavuşmanız dileği ile.
elenkaravan.com
Zafer URUNDAŞ.
0553 529 36 35
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst