Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Anka2556 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,469
Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

ilginç bir düşünce :smiley:
yapılabilir ve yapanlar da var,ama ne derece saglıklı oluyor/olur ???..bence agırlık,ses ve görüntü pek hoş olmaz..ilk teknemde süperstar 28 bg motor vardı..bakım ve rektefiye için tekneden söktügümde heralde 300-400 kg gibi bir agırlıgı var..çok zorlanmıştım atolyeye getirene kadar..çok saglam bir motor,saglıklı ve basit
 

Etiketler
Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

Anadola bu motoru adapte edebilen ustanın eli öpülür. Motor ve şanzıman arasındaki saftakı bir mm kaçıklık vibrasyondan anadolun dağılması anlamına gelir. Ses çok görüntü garip olsada burası TÜRKİYE. Kesin o aracın plakasıda yoktur. orjinal motoru blok patlattığı için hurdaya çıkmıstır. Ve hala yürüyor :smiley:
 

Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

Tuncay CJ' Alıntı:
ilginç bir düşünce :smiley:
yapılabilir ve yapanlar da var,ama ne derece saglıklı oluyor/olur ???..bence agırlık,ses ve görüntü pek hoş olmaz..ilk teknemde süperstar 28 bg motor vardı..bakım ve rektefiye için tekneden söktügümde heralde 300-400 kg gibi bir agırlıgı var..çok zorlanmıştım atolyeye getirene kadar..çok saglam bir motor,saglıklı ve basit
Tuncay Bey,

ben 39'luk değil 122 lik makinayı düşünmüştüm. devir aralığı, tork gücü kamyon motoruna yakın.
Bu yüzden dizel başka bir araca olur diye düşünmüştüm.

Düşenemediğim kısım ağırlık, ses , görüntü , şanzıman ve debriyajda ne gibi sorunlar çıkacağıdır.

Jenaratör yada traktör için tasarlandığı için bu konularda sıkıntı yaşanacağı muhakkak.

Motor'un ağırlık bilgisini , boyutlarını bulamadım, aslında firmadan bilgi almak lazım hiç böyle bir proje yapmışlarmı diye.
 

Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

[attachment=1]

Ben anc böyle bir şey ile deniyim bari. ;D

off-road_vehicle.jpg
 




Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

pancarmotorcu' Alıntı:
bu da güzel dizayn olmuş ;D ;D ;D . böyle enterasan aletlerin resimlerini paylaşalım
Siz isteyin yeter ki...
[attachment=1]
[attachment=2]

aa_1921_oldsmobile_model_46.jpg


AraziCanavari.jpg
 


Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

[attachment=1]
[attachment=2]

trd-tundra-double-cab-off-road-concept-and-trailer--sema-2008.jpg


unicat-offroad-rv.jpg
 

Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

vosdost' Alıntı:
"
bu motorlara çok güçlü diyorsunuz , kabul.

Motor tipi FORD-ECOTORQ 9L Turboşarjlı, intercooler (TCI)
Motor Hacmi 8974 / 6 silindir
Motor gücü (PS/dd) 350 (257) / 2200
Tork (Nm/dd) 1400 / 1200-1700

bu motorlar peki nasıl oluyorda araçları kırmıyor.

1222lik motor'un yaklaşık 3 katı beygir, 3.5 katı tork'u var bu motorun.

Elma armut davasına dönüyor gibi farkındayım, ama bu motorlar arsındanki farkı henüz anlayamadım.

İyi günler."

Bu 6 silidirli motor hangi araçta kulanılıyor. Aracın aktarma oranları aracın orjinal motor gücüne göre ayarlanmıştır. Eger motor gücünü %20-30 gibi oranda artırırsanız fazla sorun yaşamazsınız. Fakat bu oran %50-60 hatta daha üst değerlere çıkarsa ben size garanti veriyorum mutlaka debrajdan aks kafalarına kadar olan bütün aktarma oranlarından zayıf olanı bugün olmazsa yarın kırar.

Merhaba Bu motorlar Fordun Cargo serisi kamyonlarının en yüksek performanslı olanlarında (ford cargo 1835 /ford cargo 3235 (ki kendi dahil toplam 32 ton yüklü ağırlıık ile çalışabiliyor) ) kullanılıyor.
Yani haklısınız bunlar aktarma organlarıda çok güçlü olan kamyonlar için ayarlanmış motorlar. Çok yüksek torkları çok düşük devirlerde vermeleri çok iyi ama bize fazla iyi sanırım. Bizide, bizim araçlarıda bozar sanırım bunlar :smiley:
 

Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

gakyildiz' Alıntı:
Merhaba Bu motorlar Fordun Cargo serisi kamyonlarının en yüksek performanslı olanlarında (ford cargo 1835 /ford cargo 3235 (ki kendi dahil toplam 32 ton yüklü ağırlıık ile çalışabiliyor) ) kullanılıyor.
Yani haklısınız bunlar aktarma organlarıda çok güçlü olan kamyonlar için ayarlanmış motorlar. Çok yüksek torkları çok düşük devirlerde vermeleri çok iyi ama bize fazla iyi sanırım. Bizide, bizim araçlarıda bozar sanırım bunlar :smiley:

Motosan'ın devirleri
Ne = 90kW (122BG) n=2500 d/d
Me=410Nm (42kgm) n=1450 d/d
(be)min=227 g/kWh(167g/BGhh)

Ford Ranger Motor ve Performans
Motor TipiMotor ve Performans 2.5L TDCi (Common Rail Turbo Dizel)
Motor Hacmi (cc) 2499
Silindir sayısı 4
Motor Gücü (PS/dd) 143/3500
Maksimum Tork (Nm/dd) 330/1800

Ağırlığını, hacmini bilmiyorum onun için karşılaştıramıyorum.
Ranger 'ın aktarma organları 330nm'u kaldırırsa 410nm onu kırmaz sanırım arada %30 fark ediyor.

kaputa sığdırabilsek, lastikleri MT yapsak sanırım daha iyi tırmanır.
 



Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

Anka2556' Alıntı:
Tuncay Bey,

ben 39'luk değil 122 lik makinayı düşünmüştüm. devir aralığı, tork gücü kamyon motoruna yakın.
Bu yüzden dizel başka bir araca olur diye düşünmüştüm.

Düşenemediğim kısım ağırlık, ses , görüntü , şanzıman ve debriyajda ne gibi sorunlar çıkacağıdır.

Jenaratör yada traktör için tasarlandığı için bu konularda sıkıntı yaşanacağı muhakkak.

Motor'un ağırlık bilgisini , boyutlarını bulamadım, aslında firmadan bilgi almak lazım hiç böyle bir proje yapmışlarmı diye.

SAYIN ANKA 2556 merhaba..
bu siteye yeni üye oldum.. sizin sorunuz benim bayağı kafama takıldı..aslında bende super star motorları hakkında sizin gibi düşünenlerdenim..
ben bu motosanın yaptığı 3 silindirli turbo intercooleri,üstten eksantrikli,12 valfli, 1500 d\d 87 hp,420 NM,87 HP..;
ve 2500 d\d 334 NM,122 hp verebilen motoru daha endüstriyel kullanım amaçları için DÜŞÜNÜLEMEZ'Mİ? diyordum..
burada sizi n sorunuzu görünce açıklama ihtiyacı hissettim kendimi..( dilimin döndüğünce..)
bu motor yılardan beri 1 ve 2 silindir motor yapan ,ve türk motor sanayinin köklü firmalarından biri olan MOTOSAN'ın TTTGV(TÜRK TEKNOLOJİ GELİŞTİRME VAKFI) VE TÜBİTAK tarafından;sene 2000 lerde düşünülen;yeni nesil ANA MUREBE TANKI(ALTAY) nın güç sisteminin temelini teşkil edebilecek bir motor olması ,için düşünülmüş,bunun için devlet destekli proje fikri atılmış..
sene 2000 lerde 1.000.000 $ mali bir bütceyle ve 10 kişilik bir ekip bu MOTORU YAPMIŞLAR..
VE 2002 yılında işi bitirmişler..
o zamanlarda Türkiyenin amt ALTAY projesi için düşünülen bu motor,sonradan, SİYASİ İRADE VE ÜLKEMİZDEKİ BU KONULARDA PASTADAN PAY KAPMAK İSTEYEN
KOÇ GİBİ holdinglerin zaferi ile sonuçlanmış,bu motor'da gözden çıkartılmıştır..
biliyorsunuz altay tankının motorunu alman MTU 'DAN LACAKLAR..
MOTORU YAPAN FİRMA bu motoru değerlendirmek için bayağı çaba sarf etmiş,
ÖNCELERİ DÖKÜMİŞİYLE UĞRAŞAN VE hatta super starın bloklarını döken,ve sonradan'da traktör yapmaya başlayan ERKUNT traktör fabrikasıyla İŞBİRLİĞİNE GEÇMİŞ..
ama erkuntun yeni çıkaracağı traktörde kullnamak istediği bu yeni 3 silindirli super starı,sonradan vazgeçmişlerdir..

yani anlayacağınız motosan elindeki bu 3 silindirli motora MÜŞTERİ ARAMAKTADIR..
motosan fabrikasına sorduğumda ,bu motoru türkiyede imal edilen iş makinalarında kullanılamaz'mı..? diye..
evet kullanılabilir.. ama bu motorun üretim mmaliyetleri çok yüksek denmektedir..
niye böyle dediklerini az-çok anlayabiliyorum..,
çünkü 3 silindirli motor GGG-90 Dökümünden yapılmaktadır..ve bu teknoloji ile TÜRKİYEDE YAPILAN BAŞKA BİR DİESEL MOTOR YOKTUR..
AMA MOTOSANIN ÜRETTİĞİ DİĞER 1 VE 2 SİLİNDİRLİ MOTORLARIN dökümleri SFRO DÖKÜMDÜR.. YANİ SFERO DÖKÜMÜN MAALİYETİ ÇOK UCUZDUR..

MESELA BU MOTORU ankarada üretilen HİDROMEK'İN JCP TÜRÜ İŞ MAKİNALARINADA,KÜÇÜK EKSKOVATÖRLERİNDE KULLANBİLİRLER..
AMA DEDİM'YA..herkes maaliyeti düşünmekte..
hidromek ürettiği makinalarda, MİTSUBİSIHI VE ISUZU MOTORLAR KULLANMAKTA..
Mesela türkiyede üretilmeye başlanan ERTUĞRULLAR BİÇERDÖVERLERİ'DE Bir modelinde tümosan diesel motor kullanmak'ta,diğer modellerinde alman DEUTZ BFM serisi mortorlar kullanmakta..
sayın ANKA 2556,Motosanın bu ürettiği (elerinde şu anda 5 tane çalışır vaziyet'te prototip bulunmaktadır..) 3 silindirli motorla ilgili
daha detaylı resim dökümanları pdf olarak indirebilir-ya'da bakabilirsiniz..

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/duyurular/etkinlikler/konferanslar/arsiv/2008/Sayfalar/tkssunhegakags20080617.aspx

bu link'te en alt'ta sayın LEVENT ÖZGÜR BEYİN SUNUMU VAR..ORADAN PDF OLARAK İNDİREBİLİRSİNİZ..


bu vesile ile işlerinizde başarılar dilerim..

selamlar..sevgiler..saygılar..
 

Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

jga2j209ommwt0rq5k7.jpg

eos3c2gpmfzf3w7x6ei0.jpg

cye66vk4g3k8lj8lvx1z.jpg

y3ytm6bcbmleh04zcye.jpg

uu0vmobt2kj31fzdchvy.jpg


super star'ın 3 silindirli modeli hakkıda resimler..

umarm sayın arkadaşlara faydalı olur..

selamlar..sevgiler..saygılar..
 

Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

[attachment=1][attachment=2]


bu'da 60 kVa lık jeneratör'e uygulanmış hali

jeneratör.jpg


jeneratör-2.jpg
 

Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

Anka2556' Alıntı:
Tuncay Bey,

ben 39'luk değil 122 lik makinayı düşünmüştüm. devir aralığı, tork gücü kamyon motoruna yakın.
Bu yüzden dizel başka bir araca olur diye düşünmüştüm.

Düşenemediğim kısım ağırlık, ses , görüntü , şanzıman ve debriyajda ne gibi sorunlar çıkacağıdır.

Jenaratör yada traktör için tasarlandığı için bu konularda sıkıntı yaşanacağı muhakkak.

Motor'un ağırlık bilgisini , boyutlarını bulamadım, aslında firmadan bilgi almak lazım hiç böyle bir proje yapmışlarmı diye.

zamanım oldukca siteye girdiğimden bazı biligleri'e vereyim bari.. bu işlerle uğraşan sayın arkadaşlara belki yardımcı -faydası olur kanaatindeyim..

tek sayılı silindirli motorlar;(1-3 -5 gibi ,yada 2 zamanlı motorlar 4 zamanlı motorlara göre çabuk devirlenirler..

motorun ses problemini EGZOST KISMINDA YAPILACAK düşük gürültü ve ses verebilen susturucular kullanılarak halledilebilinir..!
daha öncede verdiğim fotoğraf'da motosan bu motoru 60 kW lık jeneratör'e uygulanmış resmi var..Sayın İ.T.Ü den gelen heyet incelemekte görüldüğü gibi..
jeneratör gurublarında bir sıkıntı yaşanmmaktadır.. motorun devrini yakıt pompası aracılığıyle 1500 D\D ayarlanır'sa (ki jeneratör gurublarının tümü 1500 d\d aralığında çalışmaktadır..) bu mümkün ve fabrikada'da uygulanmıştır..

piston çapı : 115 mm.
strok : 130 mm
süpürme hacmi: 4000 cm3
ana yatak sayısı: 4 adet
kol yatak sayısı: 3 adet
ağırlık : 365 kg.
rölanti devri : 800 d\d
maksimum devri: 2600 d\d
yağlama yağı miktarı: 9 lt.
soğutma sıvısı: 18 lt.
turbo basıncı: 5 bar.
motor 3 silidirli ve devirli bir motormuş gibi algılandığından,adaptasyon yapılacak aracın ŞASE-ŞANZUMAN- MOTOR BAĞLANTI KULAKARININ iyi ayarlanması gerekir kanımca..

Selamlar..sevgiler..saygılar..
 

Ynt: Yerli Dizel Motor Süper Starlar, Arazi Araçları İçin Kullanılabilir mi?

ÇİTA' Alıntı:
zamanım oldukca siteye girdiğimden bazı biligleri'e vereyim bari.. bu işlerle uğraşan sayın arkadaşlara belki yardımcı -faydası olur kanaatindeyim..

İlginize teşekkürler,

Uzun zamandır giremiyordum. Ancak cevaplıyabildim.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,057
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst