Yerli Çekme Karavan Üreticilerine Eleştiriler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan pasolvon Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,186
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 336,149
Foruma hoş geldiniz @Mert Gezenoglu
Güzel bir analiz yapmışsınız, bir üreticinin girip bu soruyu yanıtlamasını isterdim.
Tabi herşey kur değil.
Arz talep durumu da karı maksimize etmek için kullanılıyor bunun yanısıra pandemi dönemi ara verilen zamanlar, düşük istihdam, yarı zamanlı çalışma gibi türlü sebeplerle üretimi kıstığı ve bu durum hammaddeden üretim yapan yarı mamul ve hazır mamul üreten bütün üreticileri zincirleme etkilediği ve tüm ara kalemlerin değerleri arttığı için aynı ürünün birim fiyatları da hem yurtiçi hem yurtdışında artış gösterdi fakat bu üreticilerin fiyatları bu noktaya çekmeleri için geçerli bir sebep gibi gelmiyor. Daha çok hazır su akarken küpünü doldurmaya çalışmak gibi görünüyor.
Tesekkur ederim.
Kesinlikle saydiginiz uretim sureclerini ve engelleri fiilen yasayan biriyim ve kesinlikle fiyatlara bu sekilde yansimiyor.
Ben konuya soyle yaklasiyorum; birey olarak bir ders aldim ve vatandas olarak ta bunu baskalari kullansin diye paylastim. Umarim tercihlerini yapacak kisiler bu durumlari goz ardi etmeden saglikli kararlar verirler.
 

Tesekkur ederim.
Kesinlikle saydiginiz uretim sureclerini ve engelleri fiilen yasayan biriyim ve kesinlikle fiyatlara bu sekilde yansimiyor.
Ben konuya soyle yaklasiyorum; birey olarak bir ders aldim ve vatandas olarak ta bunu baskalari kullansin diye paylastim. Umarim tercihlerini yapacak kisiler bu durumlari goz ardi etmeden saglikli kararlar verirler.
Sorunu doğru tespit edip yazmışsınız zaten; Arz talep dengesizliği.

Bu ekonomik dengeleri bozmakla kalmıyor beraberinde farklı dengesizliklere de yol açıyor.

Pandemi iş ve yaşam düzenini kökten değişime zorluyor.
Mekansal kavramlar alt üst olmuş durumda.

Evden çalışma modeline geçiş konut tipi ve yerleşim yeri tercihlerinin de değişmesine yol açtı. Aynı şekilde ofis ve plazalar da atıla çıktı.

Gayrimenkul piyasasındaki sancı salt ekonomik sıkıntıdan değil tercihlerin değişiminden de nasipleniyor.

ADNS verilerinde istanbul nüfusundaki gerilemenin doğru okunmasında yarar var. Aynı şekilde nüfus artışından etkilenen bölgeleri ve o bölgedeki demografik değişkenliklerin de irdelenmesinde gelecek projeksiyonu için yarar var.

Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da turizmde ciddi bir yoğunluk yaşanacak. Tatil anlayışı da biçimi de pandemiden etkilendi.

"Moda" fiyatları yükselten etkisiyle, karavanı ve karavancıyı hem mali hem de sosyolojik olarak çok hırpalayacak.

Evde hapsolan ahali medyanın da pompalamasıyla kırsala ve karavana odaklanmış durumda. Feyz çiftliğinin sahibi sayın sencer solakoğlunun çiftlik kuracaklara ilk tavsiyesi önce dışkı sorununu planlamakla işe başla.
Aynı tavsiye karavancılar için de geçerli. Macaratörlü sistem Avrupa'da neden kalktı? Üstelik muazzam bir karavanpark altyapısı olmasına rağmen!

Türkiye'de maceraperest küçük bir zümrenin tercihi motokaravan popülasyonu arttıkça atıkların uzaklaştırılmasında da büyük çevresel sorunların yaşanmasına yol açacak. Tıpkı tekneciler gibi ıssızda sintine basılacak ve ortalık berbat olacak.

Şimdiden kent sokakları park etmiş karavanların işgali altında. Sezonda tatil beldelerinde çok farklı manzaralar görülecek.

Yerel yönetimlerin hoşgörülü yaklaşımı kökten değişecek ve yeni yaşam kuralları karavancıları maddi manevi etkileyecek.

Sel gider kumu kalır misali pandemi sonrası hevesi geçenler karavancılığı bıraktığında geriye Salamonun dediği gibi "huyu değişmiş bir çocuk" kalacak.

Bu durumu da "yeni normal" betimlemesiyle pazarlamıyorlar mı, bitiyorum vallahi.
 

.
Başlığın dümenini “Memleketimden Karavan Manzaraları”na kırmışsınız.

* Devlet karavana hem göz ucuyla bakıyor hem de bir türlü göremiyor.
* Karavancı bahsetse de ne durumu değiştirebileceğine inanıyor ne de başına gelecekleri hissettiğinden içgüdüsel olarak değişimi istiyor.
* Üretici fırsattan hem memnun, hem karavan sandığı şeyin gittiğinden şaşkın.


Bu kadar senelik forumda en önemli başlık nedense hala açılmadı.

N’olcak bu halimiz ?..



* Devlet; “üzen” değil, “düzen” demek olmalı ?
Tabi hemen düşündüğünüz anlamda değil..:yum:
Zaten kastım, çağdaş ve kolaycı bir düzen.

* Avrupa karavan ve karavancılığını özenle “süzen” karavancı da onu hakkıyla “süren” olmak istiyorsa, her şeyi yeni baştan keşfetmenin temelsiz selfisini çekme keşmekeşliğinde ara verip, düzenin getireceği güvene inanmalı.
* Reklam pirimleri peşinde koşmaktan kendini helak eden sanal alemin yanında, gerçek alemin de gün gelip çevresi için söyleyecekleri olacak ?..

Sanırım özgürlükle başıboşluğu karıştırıyoruz olmalıyız ?


Dışarıdan maval okumaktan yoruldum..
Yok mu yeni bir başlık açıp, arttıran ?
 
Son düzenleme:

Herhalde karavancılık ilk kez bu denli göz önünde ve halkın tatil beklentisinde otel alternatifi bir noktaya gelmiştir ülkemiz için. Otellerin fiyat politikası iç turizmi bitirme noktasına gelince durum karavan üreticilerine yaradı. Esasında karavan bırakıcam herşeyi köye yerleşicem diyen beyaz yakalı gurubu içinde hem çalışır hem tatil yaparım istediğim yere giderim bıktım şehrinden de trafiğinden de kalabalığından da dediğinde alır başımı giderim diyebileceği cazip bir alternatif oldu. Bundan turizm etkilenir mi, insanlar karavan sahiplerine düşman olur mu? Toplum üzerinde medyayı da kullanarak karavan sahiplerini pis, etrafı mahveden, yağmacı, ucuzcu, turizmin, doğal güzelliklerin düşmanı şeklinde bir algı oluşturulacak mı? Muhtemelen hepsi olacak ve bu konu marjinal ve pek sevilmeyen bir kesimin yaşam tarzı haline gelecek. Maalesef kapitalist düzen tüm algıları paradan yana istediği gibi şekillendiriyor.
 

Pandemi döneminde yerli üreticilerin ucu kaçtı. O kadar çok yerli karavan markası çıktı ki hangisi kalıcı hangisi dönemsel tahmin edilemez bir durumda. Ekonomik anlamda fırsatı gören pek çok işletme karavan imal etmeye başladı. Bir kısmı profesyonel olsa da büyük bir çoğunluğu merdiven altı diye tabir edilen şartlarda imal ediliyor.

Fuar sonrasında bu listeleri bir güncellemek gerekecek gibi görünüyor. Ben bu sene pandemi şartları nedeniyle fuar ziyareti düşünmüyorum. Katılmak isteyen antikorlu ya da cesaretli arkadaşlarımız varsa yorumlarını bekleriz.

Her geçen hafta yeni bir yerli karavan firması duyuyoruz duymasına da bunca karavan nereye park edecek, nerede kamp kuracak bunu pek düşünmüyoruz.

Serbest karavancılığın sonu yakındır, bunu görmek için müneccim olmaya gerek yok. Şöyle izah edeyim, kamp yerlerimiz zaten kısıtlıydı, pandemi dönemi karavan firmaları sayesinde yollara her gün 20-30 tane daha ekstra çekme karavan salınır oldu. Bunların sonucunda sınırlı sayıda olan mevcut kampinglerin ilkbahar/yaz ayları itibariyle ciddi zamlar yapacaklarını düşünüyorum. Bu zamlara rağmen yer bulunamama sorunu baş gösterdiğinde ise insanlar zaten yoğun olan serbest kamp bölgelerine yönelecekler. Elbette bu karavancıların içinden birileri çevresine etmesi gerektiği kadar dikkat etmeyecek ve diğer tatilciler ve yerel halk tarafından şikayetler boy göstermeye başlayacak. Sonrası malum.

Bunca yeni yerli karavan firması açılırken güzel ülkemde yeterli sayıda kaliteli kamping açılmamasını şaşkınlıkla izliyorum. Bir girişim mi düşünüyorsunuz? İtalya, Hırvatistan ve hatta dibimizdeki Yunanistan'ın kamping ve glamping tesislerini inceleyip bunların benzerlerini Türkiye sahillerine kurmanız için daha iyi bir zaman hiç olmamıştı.
 



.
Başlığın dümenini “Memleketimden Karavan Manzaraları”na kırmışsınız.

* Devlet karavana hem göz ucuyla bakıyor hem de bir türlü göremiyor.
* Karavancı bahsetse de ne durumu değiştirebileceğine inanıyor ne de başına gelecekleri hissettiğinden içgüdüsel olarak değişimi istiyor.
* Üretici fırsattan hem memnun, hem karavan sandığı şeyin gittiğinden şaşkın.


Bu kadar senelik forumda en önemli başlık nedense hala açılmadı.

N’olcak bu halimiz ?..



* Devlet; “üzen” değil, “düzen” demek olmalı ?
Tabi hemen düşündüğünüz anlamda değil..:yum:
Zaten kastım, çağdaş ve kolaycı bir düzen.

* Avrupa karavan ve karavancılığını özenle “süzen” karavancı da onu hakkıyla “süren” olmak istiyorsa, her şeyi yeni baştan keşfetmenin temelsiz selfisini çekme keşmekeşliğinde ara verip, düzenin getireceği güvene inanmalı.
* Reklam pirimleri peşinde koşmaktan kendini helak eden sanal alemin yanında, gerçek alemin de gün gelip çevresi için söyleyecekleri olacak ?..

Sanırım özgürlükle başıboşluğu karıştırıyoruz olmalıyız ?


Dışarıdan maval okumaktan yoruldum..
Yok mu yeni bir başlık açıp, arttıran ?
Mesut bey belki duymuşsunuzdur, 2023 de aya sert iniş yapacakmışız. Şimdi ay vergisi gelecek diye korkmaya başladık. O hesap, aman çekme karavanlar maliyenin gözünden uzak dursun, ona da vergi çıkar hemen. O nedenle çekme karavancılar pek bir şey beklemiyor , dokunulmasın yeter.
 

Yakın zamanda çekme karavanımızı satarak(750kg altı) daha büyük ve donanımlı yerli karavan arayışı ile sakarya ilindeki yerli üretici firmaları eşimle gezdik. Malesef önyargımızın gerçekliği konusunda bizce üzücü bir tecrübe oldu bu süreç. Şunu anladık ki aynı boyutlardaki benzer donanımlarda olan avrupa karavanlar yerlilerden çok daha ucuz(hesabıma göre yaklaşık yüzde 11 mevcut euro kuru 8.5 iken) ve kalite olarak çok çok daha ilerideler. sonuç olarak avrupa karavana geçme kararı aldık buradan bizi buna zorlayan arifiye firmalarına çok teşekkür ederiz euronun bu haliyle fiyatların daha ulaşılabilir olduğunu bize hatırlattılar çok sağ olun üretim müdürleri beyler/bayanlar:smiley: ama eleştirir isek konu çok lakin gerçek bizce bu zihniyet ile yerli piyasa malesef kalite ve f/p aşamasında daha çok zamana ihtiyacı var.
 

Yakın zamanda çekme karavanımızı satarak(750kg altı) daha büyük ve donanımlı yerli karavan arayışı ile sakarya ilindeki yerli üretici firmaları eşimle gezdik. Malesef önyargımızın gerçekliği konusunda bizce üzücü bir tecrübe oldu bu süreç. Şunu anladık ki aynı boyutlardaki benzer donanımlarda olan avrupa karavanlar yerlilerden çok daha ucuz(hesabıma göre yaklaşık yüzde 11 mevcut euro kuru 8.5 iken) ve kalite olarak çok çok daha ilerideler. sonuç olarak avrupa karavana geçme kararı aldık buradan bizi buna zorlayan arifiye firmalarına çok teşekkür ederiz euronun bu haliyle fiyatların daha ulaşılabilir olduğunu bize hatırlattılar çok sağ olun üretim müdürleri beyler/bayanlar:smiley: ama eleştirir isek konu çok lakin gerçek bizce bu zihniyet ile yerli piyasa malesef kalite ve f/p aşamasında daha çok zamana ihtiyacı var.
Sayın @ensdvc sizin kadar detaylı bir analiz yapmadığımız (en azından ben yapmadım) gidip Adapazarı'nda karavan firmalarını gezip incelemediğimiz için görüşleriniz hem benim hemde diğer bu forumu okuyup karar verecek okuyucular için önemli. Bize daha net bilgi verebilir misiniz rica etsek, yani hangi modeli inceleyip siz hangi modeli almakta karar kıldınız farkı neydi ve bu modellerin fiyatları ne kadardı.
 

Sayın @ensdvc sizin kadar detaylı bir analiz yapmadığımız (en azından ben yapmadım) gidip Adapazarı'nda karavan firmalarını gezip incelemediğimiz için görüşleriniz hem benim hemde diğer bu forumu okuyup karar verecek okuyucular için önemli. Bize daha net bilgi verebilir misiniz rica etsek, yani hangi modeli inceleyip siz hangi modeli almakta karar kıldınız farkı neydi ve bu modellerin fiyatları ne kadardı.
Merhaba tekrardan,

Önceki karavanım caretta uncle O1 belgeli çekme modeliydi 3kişilik kompak bir aile olarak karavanda tahminimizden çok daha fazla zaman geçirdiğimizi ve bunun ailemize olumlu etkilerini görünce daha büyük iç alanı olup yatak bölümü ayrı ve sabit olan modellere geçme düşüncesi ile girdik bu yola:smiley: Açıkçası değiştirme nedenimiz de bu oldu çünkü caretta amcamızdan memnunduk.

Gelelim gezdiğimiz üreticilere. ilk Erba karavana gittik ki daha selam vermemiz ile bize aralık2021 demeleri bir oldu. İlgilendiğimiz 5.25 modeli idi bu model listemizdeki karavanlar içinde en büyük ve ağır olan fakat fiyatı en düşük olan karavan modeli buydu, neyse bu tutum bize itici geldiğinden ayrıldık. Başoğlu firması en büyük uncle modeli karavanı var özel üretime girmek maliyetli olacaktı(130bin tl ve üstü) ayrıldık. bu aşamada En samimi firma başoğlu oldu. Sonrasında sally firmasını gezdik. sally firması teslimat için mayıs ayına işaret ettiler. ilgilendiğimiz model 4.06S ile 5.25F modelleri üzerlerine isteyeceğimiz opsiyonlar ile yaklaşık 125-130bin ve 150bin liralara çıktı ki işçilik hataları bize ellerinde olup gösterdikleri modellerde hemen dikkatimizi çekti. Ayrıca hiçbir önlem almadan satışta olan 3 ayrı karavana ayakkabılarımız ile girmemiz de kafamızda ayrıca bir soru işareti olarak kaldı. Ek olarak firma ücretin yaklaşık yarısının şimdi ödenmesini istedi üzerine pazarlık aşamasında eşimin bir sözden rahatsız olması ile teşekkür edip ayrıldık. Sonrasında madem 140bin seviyelerine çıktık bizde yabancı karavanlara tekrar bakalım dedik ama önceliğimiz hep 0 bir karavan alabilmekti. Gerek agus gerek u caravan gibi dist firmaların ilanları sonucunda telefon ile görüşmeler yaptık. Verilen fiyatlar euro üzerinden ve donanım paketlerine göre baktığımızda;
-3lü sistem buzdolabı
-kasetli wc
-Truma ısıtıcı ve vent sistem( gazlı)
-Truma boiler
-Alko amortisör ve stabilizatör
-DOmetic ocak/evye takımı ilk aklıma gelen donanım farkları.

bizim düşüncemizin dışında/üzerinde olan farklarına rağmen gerek mobilya ve yalıtım gerekse karavandaki bütün camların gerçek karavan camı olması sebebi ile aldığımız fiyat farkına değeceğini düşündük. Bu donanımları hesap ettiğimizde sally karavan için 4.06 modeli bize yaklaşık mobilya/işçilik/camlar(sally de camlar karavan camı ama kalitesi konusunda ciddi manada zayıf ve perdeleri yoktu) hariç maliyeti 18500 euro civarına geliyordu. bu vesile ile kararımız weinsberg 390qd modeli oldu. Diğer adaylarımız olan bürstner premio life 430TS, steckermen easy 390cp ve adria aviva 400ps. nedenimiz ise iç dizayn yerleşimi oldu yoksa diğer modellerde aynı seviye donanım ve kalitedeydiler.. Şuan tl olarak paramızı euro yaptık nasipse teslimat zamanını bekliyoruz.

Kusura bakmayın biraz uzun bir yazı oldu. en kısa şekli ile yazmaya çalıştım. Affola
 
Son düzenleme:

Merhaba tekrardan,

Önceki karavanım caretta uncle O1 belgeli çekme modeliydi 3kişilik kompak bir aile olarak karavanda tahminimizden çok daha fazla zaman geçirdiğimizi ve bunun ailemize olumlu etkilerini görünce daha büyük iç alanı olup yatak bölümü ayrı ve sabit olan modellere geçme düşüncesi ile girdik bu yola:smiley: Açıkçası değiştirme nedenimiz de bu oldu çünkü caretta amcamızdan memnunduk.

Gelelim gezdiğimiz üreticilere. ilk Erba karavana gittik ki daha selam vermemiz ile bize aralık2021 demeleri bir oldu. İlgilendiğimiz 5.25 modeli idi bu model listemizdeki karavanlar içinde en büyük ve ağır olan fakat fiyatı en düşük olan karavan modeli buydu, neyse bu tutum bize itici geldiğinden ayrıldık. Başoğlu firması en büyük uncle modeli karavanı var özel üretime girmek maliyetli olacaktı(130bin tl ve üstü) ayrıldık. bu aşamada En samimi firma başoğlu oldu. Sonrasında sally firmasını gezdik. sally firması teslimat için mayıs ayına işaret ettiler. ilgilendiğimiz model 4.06S ile 5.25F modelleri üzerlerine isteyeceğimiz opsiyonlar ile yaklaşık 125-130bin ve 150bin liralara çıktı ki işçilik hataları bize ellerinde olup gösterdikleri modellerde hemen dikkatimizi çekti. Ayrıca hiçbir önlem almadan satışta olan 3 ayrı karavana ayakkabılarımız ile girmemiz de kafamızda ayrıca bir soru işareti olarak kaldı. Ek olarak firma ücretin yaklaşık yarısının şimdi ödenmesini istedi üzerine pazarlık aşamasında eşimin bir sözden rahatsız olması ile teşekkür edip ayrıldık. Sonrasında madem 140bin seviyelerine çıktık bizde yabancı karavanlara tekrar bakalım dedik ama önceliğimiz hep 0 bir karavan alabilmekti. Gerek agus gerek u caravan gibi dist firmaların ilanları sonucunda telefon ile görüşmeler yaptık. Verilen fiyatlar euro üzerinden ve donanım paketlerine göre baktığımızda;
-3lü sistem buzdolabı
-kasetli wc
-Truma ısıtıcı ve vent sistem( gazlı)
-Truma boiler
-Alko amortisör ve stabilizatör
-DOmetic ocak/evye takımı ilk aklıma gelen donanım farkları.

bizim düşüncemizin dışında/üzerinde olan farklarına rağmen gerek mobilya ve yalıtım gerekse karavandaki bütün camların gerçek karavan camı olması sebebi ile aldığımız fiyat farkına değeceğini düşündük. Bu donanımları hesap ettiğimizde sally karavan için 4.06 modeli bize yaklaşık mobilya/işçilik/camlar(sally de camlar karavan camı ama kalitesi konusunda ciddi manada zayıf ve perdeleri yoktu) hariç maliyeti 18500 euro civarına geliyordu. bu vesile ile kararımız weinsberg 390qd modeli oldu. Diğer adaylarımız olan bürstner premio life 430TS, steckermen easy 390cp ve adria aviva 400ps. nedenimiz ise iç dizayn yerleşimi oldu yoksa diğer modellerde aynı seviye donanım ve kalitedeydiler.. Şuan tl olarak paramızı euro yaptık nasipse teslimat zamanını bekliyoruz.

Kusura bakmayın biraz uzun bir yazı oldu. en kısa şekli ile yazmaya çalıştım. Affola
Yerli karavan alacak kadar zengin değilim..
Murat Bosch :smiley:
 




Merhaba tekrardan,

Önceki karavanım caretta uncle O1 belgeli çekme modeliydi 3kişilik kompak bir aile olarak karavanda tahminimizden çok daha fazla zaman geçirdiğimizi ve bunun ailemize olumlu etkilerini görünce daha büyük iç alanı olup yatak bölümü ayrı ve sabit olan modellere geçme düşüncesi ile girdik bu yola:smiley: Açıkçası değiştirme nedenimiz de bu oldu çünkü caretta amcamızdan memnunduk.

Gelelim gezdiğimiz üreticilere. ilk Erba karavana gittik ki daha selam vermemiz ile bize aralık2021 demeleri bir oldu. İlgilendiğimiz 5.25 modeli idi bu model listemizdeki karavanlar içinde en büyük ve ağır olan fakat fiyatı en düşük olan karavan modeli buydu, neyse bu tutum bize itici geldiğinden ayrıldık. Başoğlu firması en büyük uncle modeli karavanı var özel üretime girmek maliyetli olacaktı(130bin tl ve üstü) ayrıldık. bu aşamada En samimi firma başoğlu oldu. Sonrasında sally firmasını gezdik. sally firması teslimat için mayıs ayına işaret ettiler. ilgilendiğimiz model 4.06S ile 5.25F modelleri üzerlerine isteyeceğimiz opsiyonlar ile yaklaşık 125-130bin ve 150bin liralara çıktı ki işçilik hataları bize ellerinde olup gösterdikleri modellerde hemen dikkatimizi çekti. Ayrıca hiçbir önlem almadan satışta olan 3 ayrı karavana ayakkabılarımız ile girmemiz de kafamızda ayrıca bir soru işareti olarak kaldı. Ek olarak firma ücretin yaklaşık yarısının şimdi ödenmesini istedi üzerine pazarlık aşamasında eşimin bir sözden rahatsız olması ile teşekkür edip ayrıldık. Sonrasında madem 140bin seviyelerine çıktık bizde yabancı karavanlara tekrar bakalım dedik ama önceliğimiz hep 0 bir karavan alabilmekti. Gerek agus gerek u caravan gibi dist firmaların ilanları sonucunda telefon ile görüşmeler yaptık. Verilen fiyatlar euro üzerinden ve donanım paketlerine göre baktığımızda;
-3lü sistem buzdolabı
-kasetli wc
-Truma ısıtıcı ve vent sistem( gazlı)
-Truma boiler
-Alko amortisör ve stabilizatör
-DOmetic ocak/evye takımı ilk aklıma gelen donanım farkları.

bizim düşüncemizin dışında/üzerinde olan farklarına rağmen gerek mobilya ve yalıtım gerekse karavandaki bütün camların gerçek karavan camı olması sebebi ile aldığımız fiyat farkına değeceğini düşündük. Bu donanımları hesap ettiğimizde sally karavan için 4.06 modeli bize yaklaşık mobilya/işçilik/camlar(sally de camlar karavan camı ama kalitesi konusunda ciddi manada zayıf ve perdeleri yoktu) hariç maliyeti 18500 euro civarına geliyordu. bu vesile ile kararımız weinsberg 390qd modeli oldu. Diğer adaylarımız olan bürstner premio life 430TS, steckermen easy 390cp ve adria aviva 400ps. nedenimiz ise iç dizayn yerleşimi oldu yoksa diğer modellerde aynı seviye donanım ve kalitedeydiler.. Şuan tl olarak paramızı euro yaptık nasipse teslimat zamanını bekliyoruz.

Kusura bakmayın biraz uzun bir yazı oldu. en kısa şekli ile yazmaya çalıştım. Affola
Teşekkür ederim ama 150 bin vermek için gerçekten buna değmesi gerektiğini düşünüyorum. yani demek istediğim bu karavana eklediğimiz donanımları hayal edin, buzdolabı, vebasto, şofben, 12v TV falan bunların toplam ederi nedir vebasto için 3000, buzdolabı için 1500, şofben de 1500 olsun, TV de 2000 diyelim 8000 akülerle 10000 5 de öyle gitsin 15000 eee biz 150 000 neye veriyoruz 135000 liralık devasa bütçeli ama içinde ne olduğu belirsiz marangozluk projesine mi? Burası Türkiye belki yüzlerce insan minibüsten karavan yaptı veya yapmaya devam ediyor çekme karavan çooooook daha iyi çooook çok komplex ve değerli bir icat mı yani? Arkadaşlar madem durum bu hale geldi biz neyi kastırıyoruz son derece eminim içimizde kendi çekme karavan yapabilecek bir çok arkadaş vardır.
@ensdvc verdiğiniz örnekler ülkemizdeki üreticilerin fiyat politikası ve maalesef çok acımasız gözümüzü açtınız sağolun.
150 bine sıfır araba satılıyor üstelik fiyatlar almış başını gitmiş diyoruz araba fiyatlarından konu açılınca doğru mu?
 
Son düzenleme:

Merhaba tekrardan,

Önceki karavanım caretta uncle O1 belgeli çekme modeliydi 3kişilik kompak bir aile olarak karavanda tahminimizden çok daha fazla zaman geçirdiğimizi ve bunun ailemize olumlu etkilerini görünce daha büyük iç alanı olup yatak bölümü ayrı ve sabit olan modellere geçme düşüncesi ile girdik bu yola:smiley: Açıkçası değiştirme nedenimiz de bu oldu çünkü caretta amcamızdan memnunduk.

Gelelim gezdiğimiz üreticilere. ilk Erba karavana gittik ki daha selam vermemiz ile bize aralık2021 demeleri bir oldu. İlgilendiğimiz 5.25 modeli idi bu model listemizdeki karavanlar içinde en büyük ve ağır olan fakat fiyatı en düşük olan karavan modeli buydu, neyse bu tutum bize itici geldiğinden ayrıldık. Başoğlu firması en büyük uncle modeli karavanı var özel üretime girmek maliyetli olacaktı(130bin tl ve üstü) ayrıldık. bu aşamada En samimi firma başoğlu oldu. Sonrasında sally firmasını gezdik. sally firması teslimat için mayıs ayına işaret ettiler. ilgilendiğimiz model 4.06S ile 5.25F modelleri üzerlerine isteyeceğimiz opsiyonlar ile yaklaşık 125-130bin ve 150bin liralara çıktı ki işçilik hataları bize ellerinde olup gösterdikleri modellerde hemen dikkatimizi çekti. Ayrıca hiçbir önlem almadan satışta olan 3 ayrı karavana ayakkabılarımız ile girmemiz de kafamızda ayrıca bir soru işareti olarak kaldı. Ek olarak firma ücretin yaklaşık yarısının şimdi ödenmesini istedi üzerine pazarlık aşamasında eşimin bir sözden rahatsız olması ile teşekkür edip ayrıldık. Sonrasında madem 140bin seviyelerine çıktık bizde yabancı karavanlara tekrar bakalım dedik ama önceliğimiz hep 0 bir karavan alabilmekti. Gerek agus gerek u caravan gibi dist firmaların ilanları sonucunda telefon ile görüşmeler yaptık. Verilen fiyatlar euro üzerinden ve donanım paketlerine göre baktığımızda;
-3lü sistem buzdolabı
-kasetli wc
-Truma ısıtıcı ve vent sistem( gazlı)
-Truma boiler
-Alko amortisör ve stabilizatör
-DOmetic ocak/evye takımı ilk aklıma gelen donanım farkları.

bizim düşüncemizin dışında/üzerinde olan farklarına rağmen gerek mobilya ve yalıtım gerekse karavandaki bütün camların gerçek karavan camı olması sebebi ile aldığımız fiyat farkına değeceğini düşündük. Bu donanımları hesap ettiğimizde sally karavan için 4.06 modeli bize yaklaşık mobilya/işçilik/camlar(sally de camlar karavan camı ama kalitesi konusunda ciddi manada zayıf ve perdeleri yoktu) hariç maliyeti 18500 euro civarına geliyordu. bu vesile ile kararımız weinsberg 390qd modeli oldu. Diğer adaylarımız olan bürstner premio life 430TS, steckermen easy 390cp ve adria aviva 400ps. nedenimiz ise iç dizayn yerleşimi oldu yoksa diğer modellerde aynı seviye donanım ve kalitedeydiler.. Şuan tl olarak paramızı euro yaptık nasipse teslimat zamanını bekliyoruz.

Kusura bakmayın biraz uzun bir yazı oldu. en kısa şekli ile yazmaya çalıştım. Affola
güle güle kullanın. 3 kişilik (belki ileride 4) bir aile için en doğru araştırma, analiz ve sonuç olmuş. bu formül zaten iki şekilde bozuluyor.

a- kışın kampta ne işim var diyen için ortam ısıtıcı ve elektrik olmayan yerde işim ne, ben karavan parklara giderim diyen için de 3 sistem buzdolabı gereksiz oluyor. (15.000 + 10.000) yuvarlak hesap 25.000TL. ya da bunları Saly vb yerlilerin yaptığı gibi webasto, 12v donüşmüş buzdolabı gibi ürünler kullanıp 25yerine 10.000'e de mal etmek mümkün oluyor.

Weinsberg ve premio life modellerinin avantajı, Avrupa karavan grubunun en baz kalitedeki ürün grupları ama onların en bazı bizim üreticiler için tepe noktasından da bir gömlek yukarıda.

b- aile 5 ve üzerine çıktığında makas iyice açılıyor. benim durum da bu, Akçelikte 460 modeli ile 525 arasında tüm donanım aynı olmak üzere 10.000 TL fark var. halbuki Brüstner 430TS ile benim ideal karavan dediğim 460TS arasında 5000 EUR fark var. yani bugünün USD=7TL EUR=8,5TL kurları ile 150.000 TL'den sonraki basamak 190.000 TLden başlıyor.

herkesin gönlüne göre olsun.

bu arada hem kış mevsimi hem de kur düşüklüğü dolayısıyla karavan için geleceğe ertelenen her yatırımı bugün gerçekleştirmekte fayda var. kasetli tuvaletler 6000 liralara, kombi4 20.000 liraya, boy dolaplar 17.000 liralara düşmüş durumda. TL kazanıp EUR harcayan arkadaşlar için alım fırsatıdır. düşükten dolar almak yerine kenara birer ikişer thetford tuvalet koymak daha karlı olabilir :smiley:
 

Bu maliyetlerle yurtdışı markalar bana pek de cazip gelmiyor. Herkesin bütçesi bunu kaldırmaya bilir.
Zaten karavan ülkemizde geçmişte lüks bir harcama olarak görülürken günümüzde gerek kur, gerek vergiler, gerek piyasadaki araç yokluğu nedeniyle araba da bir lüks haline gelmişken çekme karavan almak, yerli üretim yerine yabancı alternatifleri önermek bir çok kişi için anlamlı bir seçim olmayabilir.
Tabi boyut büyüdükçe gördüğüm kadarıyla yabancı karavanlarla yerli karavanlar arasındaki fark kapanıyor gibi görünüyor. Bu da anlam veremediğim bir durum.

Karavan buzdolapları için youtube'da bir değerlendirme yapılmış izlemek isterseniz paylaşmak istedim.
Video: https://youtu.be/BDYVGk88VIE



güle güle kullanın. 3 kişilik (belki ileride 4) bir aile için en doğru araştırma, analiz ve sonuç olmuş. bu formül zaten iki şekilde bozuluyor.

a- kışın kampta ne işim var diyen için ortam ısıtıcı ve elektrik olmayan yerde işim ne, ben karavan parklara giderim diyen için de 3 sistem buzdolabı gereksiz oluyor. (15.000 + 10.000) yuvarlak hesap 25.000TL. ya da bunları Saly vb yerlilerin yaptığı gibi webasto, 12v donüşmüş buzdolabı gibi ürünler kullanıp 25yerine 10.000'e de mal etmek mümkün oluyor.

Weinsberg ve premio life modellerinin avantajı, Avrupa karavan grubunun en baz kalitedeki ürün grupları ama onların en bazı bizim üreticiler için tepe noktasından da bir gömlek yukarıda.

b- aile 5 ve üzerine çıktığında makas iyice açılıyor. benim durum da bu, Akçelikte 460 modeli ile 525 arasında tüm donanım aynı olmak üzere 10.000 TL fark var. halbuki Brüstner 430TS ile benim ideal karavan dediğim 460TS arasında 5000 EUR fark var. yani bugünün USD=7TL EUR=8,5TL kurları ile 150.000 TL'den sonraki basamak 190.000 TLden başlıyor.

herkesin gönlüne göre olsun.

bu arada hem kış mevsimi hem de kur düşüklüğü dolayısıyla karavan için geleceğe ertelenen her yatırımı bugün gerçekleştirmekte fayda var. kasetli tuvaletler 6000 liralara, kombi4 20.000 liraya, boy dolaplar 17.000 liralara düşmüş durumda. TL kazanıp EUR harcayan arkadaşlar için alım fırsatıdır. düşükten dolar almak yerine kenara birer ikişer thetford tuvalet koymak daha karlı olabilir :smiley:
 

Teşekkür ederim ama 150 bin vermek için gerçekten buna değmesi gerektiğini düşünüyorum. yani demek istediğim bu karavana eklediğimiz donanımları hayal edin, buzdolabı, vebasto, şofben, 12v TV falan bunların toplam ederi nedir vebasto için 3000, buzdolabı için 1500, şofben de 1500 olsun, TV de 2000 diyelim 8000 akülerle 10000 5 de öyle gitsin 15000 eee biz 150 000 neye veriyoruz 135000 liralık devasa bütçeli ama içinde ne olduğu belirsiz marangozluk projesine mi? Burası Türkiye belki yüzlerce insan minibüsten karavan yaptı veya yapmaya devam ediyor çekme karavan çooooook daha iyi çooook çok komplex ve değerli bir icat mı yani? Arkadaşlar madem durum bu hale geldi biz neyi kastırıyoruz son derece eminim içimizde kendi çekme karavan yapabilecek bir çok arkadaş vardır.
@ensdvc verdiğiniz örnekler ülkemizdeki üreticilerin fiyat politikası ve maalesef çok acımasız gözümüzü açtınız sağolun.
150 bine sıfır araba satılıyor üstelik fiyatlar almış başını gitmiş diyoruz araba fiyatlarından konu açılınca doğru mu?
Merhaba,

Verdiğiniz listede karar aşamasında ben araştırmamı şu şekilde gerçekleştirdim.

Yerli üreticilerin kullandıkları 4 kalem malzemeye karşılık bu 4 kalem ve üzerine olan ekstraları kalem kalem malzeme/fiyatı olarak;
Yerli üretici
-Porta potti qube 85euro
-Beko 90lt 12v dönüşümlü buzdolabı 165euro
-Eberspacher d2l webasto 690euro
-Dometic evyeli ocak 300euro

Bunlara karşı avrupa muadilinde yerli üreticilerde ki bu yazdığım 4 kaleme ek olarak fiyata dahil olan donanımlar;
-Dometic wc kasetli 840euro
-Dometic 106lt 3sistem dolap1245euro
-Truma gazlı ısıtıcı 3004 880euro
-Truma vent 12v 186euro
-Truma terme boiler 254euro
-Alko stabilizatör 2400TL
-Alko amortisörler 760TL
-Dometic evye ve 3 gözlü ocak 120euro + 328euro

Mobilya, camlar, yalıtım ve işçilik gibi kalemlerin fiyatlarını bilmediğimden yerliler lehine olması için listeye eklemedim. Sadece bu donanımları yerli karavana eklemem ile aradaki fiyat farkı euro 8.52TL iken kapandı. Euro bu kurun altında olduğu her durumda benim radarımda olan avrupalılar yerlilerden daha uyguna gelmekte.

Sonuç olarak 4.00-5.00 metre iç kullanım aralığında 1000kg sınırında 3kişi rahat konaklama üzerine hesaplarımda yerliler ile avrupalıların sayısal kıyaslaması bende kabaca bu şekilde. Gönül ister avrupa gibi 15-20bin birim paraya sahip olabilmek ama malesef:(
 



güle güle kullanın. 3 kişilik (belki ileride 4) bir aile için en doğru araştırma, analiz ve sonuç olmuş. bu formül zaten iki şekilde bozuluyor.

a- kışın kampta ne işim var diyen için ortam ısıtıcı ve elektrik olmayan yerde işim ne, ben karavan parklara giderim diyen için de 3 sistem buzdolabı gereksiz oluyor. (15.000 + 10.000) yuvarlak hesap 25.000TL. ya da bunları Saly vb yerlilerin yaptığı gibi webasto, 12v donüşmüş buzdolabı gibi ürünler kullanıp 25yerine 10.000'e de mal etmek mümkün oluyor.

Weinsberg ve premio life modellerinin avantajı, Avrupa karavan grubunun en baz kalitedeki ürün grupları ama onların en bazı bizim üreticiler için tepe noktasından da bir gömlek yukarıda.

b- aile 5 ve üzerine çıktığında makas iyice açılıyor. benim durum da bu, Akçelikte 460 modeli ile 525 arasında tüm donanım aynı olmak üzere 10.000 TL fark var. halbuki Brüstner 430TS ile benim ideal karavan dediğim 460TS arasında 5000 EUR fark var. yani bugünün USD=7TL EUR=8,5TL kurları ile 150.000 TL'den sonraki basamak 190.000 TLden başlıyor.

herkesin gönlüne göre olsun.

bu arada hem kış mevsimi hem de kur düşüklüğü dolayısıyla karavan için geleceğe ertelenen her yatırımı bugün gerçekleştirmekte fayda var. kasetli tuvaletler 6000 liralara, kombi4 20.000 liraya, boy dolaplar 17.000 liralara düşmüş durumda. TL kazanıp EUR harcayan arkadaşlar için alım fırsatıdır. düşükten dolar almak yerine kenara birer ikişer thetford tuvalet koymak daha karlı olabilir :smiley:
Güzel tespitler hocam. Benim öğrendiğim ders ise şu oldu: ihtiyaca yönelik tercih. Yoksa bu karavancılığın sonu yokmuş bunu gördük ailece:smiley:

Ben ekonomi açısından karavancılıkta TL yerine döviz ve sizin de önerdiğiniz gibi ithal olan malzemelerin alınmasından yanayım. Bir nebze de olsa alım gücümüzü koruyabiliyoruz. İnşallah:smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,739
Mesajlar
1,522,964
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst