Yeni Pajero, Birkaç Soru...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cançam Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,336
Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

Cevaplarınız için çok teşekkürler... Bantlamayı en kısa zamanda deneyeceğim,sanırım tamponu söktüğümüzde şu an gördüğüm kadarıyla iki tane destek için demir açıkta kalacak... Sizin araçlarınızda bulunan tampondan bulma şansımız var mıdır?
Bir de bizim aracımızdaki lpg tankı 2000 senesinde takılmış ve tüplerin 10 senelik ömrü olduğu için bu sene değiştirmemiz gerekiyor, ancak tüpün yeri bagaj kapağını açtığınızda hemen önünüzde yani bagajı bölecek şekilde yerleştirilmiş biz tüpü değiştirirken yerini de değiştirmek istiyoruz acaba sizin araçlarınızda lpg sistemi varsa tüpün konumu nedir veya en uygun konum nasıldır?
 

Etiketler
Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

Bana sorarsanız tamponu ellemeyin ,daha değişik bir hava katmış.
Altında büyük ihtimalle kendi orjinal tamponu vardır,sökerek bakılabilir.
Orjinal tamponu şans eseri hurdacılardan ,veya temsadan bulabilirsiniz,ama pahalıya çıkar.
Değiştirmeye kararlıysanız ve tampon sökülerek istediğiniz sonuca ulaşamıyorsanız.
Siteden bir arkadaşla değiştirebilirsiniz,bence daha makul olur.sizin tamponu isteyen arkadaşlar büyük ihtimalle çıkar.

Bendeki LPG tüpü sol arka koltuk arkasında, arka cama paralel monte edilmiş durumda.
sıkıntısı ,sol arka koltuğun yatmaması ve sol arka katlanan koltuğun kullanılamaması.
Gerçi 6 ve 7 nci koltukları kullanmıyorum ,
80 Lt ye kadar LPG tankı sığıyor.
Kamp malzemesi taşırken tankın üstünüde rahatça kullanabiliyorum.
 

Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

Tamponun daha sonradan vinç veya domuzluk taktırmak istediğimizde problem çıkartmasından endişe duyuyorum... İleride böyle bir durum olduğunda düşünülebilir belki
6 ve 7. koltuklar zaten arada kalan bacak mesafesinden dolayı çok kullanışlı gibi gözükmüyor ve sizin söylediğiniz konum çok mantıklı gözüküyor yer açısından tekrar tekrar cevaplarınız için teşekkürler sayenizde birşeyler öğreniyoruz araç da gittikçe daha da güzelleşiyor :smiley:
Tekrar tekrar teşekkürler, iyi geceler :smiley:
 

Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

Rica ederim,
aklınıza takılanlar olursa ,bilgim dahilinde buradan cevap veririm.
iyi geceler.

not: vinç uygulamasına geçecekseniz ,orjinal tampon yerine çelik tampon yaptırmak daha iyi sonuç almanızı sağlar.
 

Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

Tekrar merhabalar...
Bugün lpg tankının yerini değiştirdik ve bagajı açtığınızda bagajın sağına cama paralel yerleştirdik eski tankın çok sağlam bağlanmamasından da kaynaklanan mekanik sesler de azaldı ve yer açısından da tam istediğimiz gibi oldu. :smiley:
Birkaç sorunumuz daha var...
Geçenlerde benzinlikte lastik havalarını kontrol ettik ancak tam olarak ne kadar hava olması gerektiğini bilmediğimizden havaları değiştirmek istemedik aracın lastiklerinin havası nasıl olmalıdır?
Bir de kafamıza takılan sorunların bir nebze de olsa çözümünü bulabilmemiz için Temsa'dan yaklaşık 2-2,5 hafta önce aracın kullanma kılavuzunu mail ile talep ettik ancak olumlu veya olumsuz geri dönmediler, daha sonra önceki günlerde Eskişehir'deki yetkili servisi aradığımızda kullanma kılavuzunu söyledik bakıp tekrar geri döneceklerini söylediler ordan da bi cevap gelmedi... Acaba sizlerde aracın kullanma kılavuzu var mıdır veya Temsa ya da servis dışında bir yerden kullanma kılavuzunu temin etmemiz mümkün müdür?

İyi geceler :smiley:
 



Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

Tankın istediğiniz gibi yerleşmesine sevindim,
Sağlam ,kabiliyetli bir aracınız var ,
kazasız belasız sürüşler dilerim.

Lastikleri 28-34 aralığında,ayarlayabilirsiniz.
havaları değiştirdiğinizde bir süre dikkatli gidip aracın tepkilerine bakın.
Bu konuyu teknik bölüme yazarsanız,lastikten anlayan arkadaşlar daha iyi cevap vereceklerdir.

Kısa süre önce kitapçığı arayan bir arkadaşımız temsa dan sorunsuz bir şekilde aldı diye hatırlıyorum.
Bendeki kitapçık İstanbulda kaldı,
nisan ayı içinde gideceğim ,
eğer kitapçık size ulaşmamışsa ,size gönderirim.
 

Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Kitapçık konusunda Temsayı tekrar aramayı düşünüyoruz umarım ilgilenirler...
Yavaş yavaş aracın eksiklerini tamamladıkça da araziye çıkmak için hazırlanıyoruz... :smiley:
Ancak ilk aşamada neler önerirsiniz, çok ayrıntılı olmadan basitçe tecrübelerinizden bahsedebilirseniz çok faydalı olur :smiley:

İyi akşamlar...
 

Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

Arazi ve araç konusu hakkında yazacak çok şey var,
her arazi başka bir tecrübedir,
aracı kullandıkça ,alışacaksınız.
ana fikir bence lastiktir, gireceğiniz arazi şartlarına uygun bir takım lastik aracın rahat ilerlemesini sağlar.

Pajero 3.5 güçlü bir araçtır.(205hp.) gaz ayarına dikkat etmek gerek.
arazide aracınızın amortisör konumunu hart olarak ayarlayın.
çamur ,kum gibi gevşek zeminlerde Hold konumuna alın ,aracı 2.nci viteste kaldırır.
araç belirli zamanlarda ABS yi iptal eder şaşırmayın (10 km altında, Low konumda)
baştan elektrik soketinden iptal etmek daha mantıklıdır,kaputu açınca cama yakın,sağ taraftadır,resmini koyarım.
Karın açısı iyi değildir,tamponlar fazla dıştadır ,kullandıkça alışırsınız.

yaş la ilgili olarak aracınızda çökme olmuş olabilir.
ön yükseklik standart olarak jantın en alt noktasından çamurluk başlangıcı 74 cm olmalıdır.
bu yüksekliği kontrol edin ,tutmuyorsa torsiyondan 15 dk da ,ayarlanabilir.
 

Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

Değerli bilgileriniz için çok teşekkürler..
Başka bir konuda da sizin mesajınızı okumuştum ABS yi kafasına göre devreden çıkartıyor/devreye sokuyor yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam...
Bu aracın ön tarafının yüksekliğinden ben de şüpheliyim yarın sabah bi' ölçücem çünkü aracın arkasına göre çok alçak duruyor önü.
İyi geceler :smiley:
 

Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

Kafasına göre değilde,belirli durumlarda diyelim.
örneğin 10 km altında ABS çalışmaz.
Arka kilit kilitliyken çalışmaz vb.

Benim ve daha bir çok arkadaşımın ortak kanısı ABS nin arazide kolaylıktan çok zarar getirdiği yönünde.
gevşek zeminde durma mesafesini uzattığı gibi,
gerektiğinde lastikleri klitliyip kazıyarak gitmemizide önlüyor.
zaten araç ta kendisine göre bu önlemleri alıyor ve ABS yi belirli durumlarda iptal ediyor.

bir çok arkadaşımız ,içerden ABS kapatan devreler koyduğu gibi,benim gibi araziye çıkarken ABS yi soketten söküp iptal edenlerde var.
 



Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

ABS sistemi konusunda söylediklerinizi dikkate alacağım, bugün LPG sistemiyle ilgili gerekli ayarlarını yaptırdık aracın ancak tüpü değiştiridiğimiz zaman LPG sistemini değiştiren yerden ilk kullanımlarda az gaz almamız söylendi, ilk dolumda 20 liralık gaz aldık ve 20 liralık gaz tam olarak 20 km gitti, aracın km'de 1 lira yakmasına çok şaşırdık bugün bahsettiğim gibi aracın LPG ayarlarını yaptırmak için gittiğimizde yapan ustaya danıştık ilk dolumdan kaynaklandığını söyledi, gerçekten böyle midir?
Bir de yukarıda bahsettiğiniz mesafeyi ölçtüm 71,5-72 gibi bir değer çıktı... 74 cm 'e tamamlamak için yükseltmemiz gerekir mi?
Ek:
Araçta BRC marka LPG sistemi takılı..
 

Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

LPG sisteminde ilk ayarlamalarda bu gibi durumlar olur,
bildiğim kadarıyla düzenli çalışana kadar bir kaç depo LPG boşaltmanız gerekir.
sonra son ayarları yapılır.
şehir içi ortala 16 Lt LPG yakarsınız.
benden çok yakan arkadaşlar olduğu gibi 18 Lt,az yakanlarda var 15 lt,
lastik,kullanım,yol durumuna göre yakıt değişir,ama 18 litreden fazla yakıyorsanız bir sorun var demektir.

2 cm çok önemli değil ,bu şekilde kalabilir.
daha sonra yükseltmek isterseniz ,önler torsiyon ayarlarından kolayca yükseltilir,benim araç 76 cm de,yol tutuşunda bir sıkıntı çıkarmadı.
 

Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

LPG konusunu takip ederek karar vereceğim bir sorun çıkacağını sanmıyorum çünkü depo değişmeden önce araç 38 kr. civarı yakmıştı...
Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler gerçekten aracı tanıma, sorunları çözme aşamasında çok faydalı oldu... Bilgilerinizden ve tecrübelerinizden faydalanmak çok güzel..
İyi geceler.. :smiley:
 

Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

Rica ederim ,
faydalı olabildikse sevinirim .

Aklınıza gelecek her türlü soru ve tekniğe cevap verebilecek düzeyde arkadaşlar var.
bende buradan bir çok soruma cevap buldum.
iyi geceler :D
 

Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

Tekrar merhabalar :D
Arabaya gün geçtikçe bağlanıyorum ve henüz araziye çıkmış değiliz... :smiley:
Gezenbilir bünyesinde yapılan gezilere katılmamız mümkün müdür?
 



Ynt: Yeni Pajero, Birkaç Soru...

cançam' Alıntı:
Tekrar merhabalar :D
Arabaya gün geçtikçe bağlanıyorum ve henüz araziye çıkmış değiliz... :smiley:
Gezenbilir bünyesinde yapılan gezilere katılmamız mümkün müdür?
Selamlar,
Aracınızın durumunu bilmiyorum,
Standart olduğunu düşünürsek,
normal geziler katılabilirsiniz,
sert parkurlarda zaten grup önceden uyarılır,gerekli donanımları olan araçlar kabul edilir.

sitede gezi başlıkları açılır ve istediğiniz geziye katılabilirsiniz.
gezi başlıkları içinde tarih,kullanıllacak ekipman ,rota vb.bilgilere ulaşabilirsiniz.
gezileri yakalamanın en kolay yolu ,ana sayfada takvim kısmının altında ,yaklaşan etkinlikler bölümü.
Bildiğim kadarıyla Nisan ortalarında Boluda bir mitsubishi marka gezisi olacak.
bu geziye katılırsanız,çeşitli araçlar üzerindeki modifikasyonları da görmüş olursunuz .( gerçi bizim kasanın çoğu standart.)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst