Yeni Grand Cherokee Hakkında Bilgi Talebi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan farukkk_ak Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,500

farukkk_ak

Yeni Üye
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
0
Öncelikle merhaba ,

2 gün kadar önce 2004 model Grand Cherokee 2.7 crd 193.000 km de aracımı almış bulunuyorum. Aracın duruşu gidişi herşeyi on numara taki sorunları yaşayana kadar. Aldığım araçta farkında olmadığım bazı sorunlar ortaya çıktı. Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.

Öncelikle aracımda Kalorifer sorunu var bu sorunu -15 derece İstanbul - Ordu arasında hissederek yaşadım aracı aldığımı bin pişman etti diyebilirim. Aracın Kaloriferini iptal etmişler sebebi de Turbonun üst kısmına gelmesi ve turbonun ısısının hortumları eritmesi. Bu hortumların nasıl değişeceği konusunda ne internette ne de ustalardan net bir bilgi alamadık. Turbonun arka kısmında kaldığı için turbonun sökülmesi gerektiğinin bunun da her baba yiğidin altından kalkamayacağı kanısına vardık ama siz değerli abilerimden ustalarımdan net bir bilgi almak istiyorum.

2. Olarak araç rolantide çalışırken nefes alıp veriyor devir saati biraz yükselip düşüyor.

3. Yağ sıcaklık göstergesi aracı sıkıştırdığımda en dibe kadar düşüyor araç hata veriyor gazı kestiğimde tekrar yükseliyor.

4. Araç kalkış esnasında sanki alt kısımda bir şeyler birbiri ile sürtüyor şaft mı ses yapıyor tam olarak çözemedim araç 2.vitese geçince ses gidiyor.

5. En ön kısımda yer alan enjektörden biraz yağ atmış gibi geldi bu nefes alıp verme olayı bundan kaynaklı olabilir mi ?

6. Rampa yukarı çıkarken tam vites değişiminden önce Islık gibi bir ses geliyor vites düşünce ses gidiyor.

7. Aracın klima kontrol ve koltuk ısıtma bölümlerini Double teyp takan arkadaş sağ olsun bozmuş. Değişmesi gerekiyor çıkma olarak nereden temin edebilirim.

8. Kışlık termostat'a ihtiyacım var hararet uzun yolda 50 yi geçmiyor fan devamlı çalışıyor nereden temin edebilirim.

Şimdilik sorunlarım bunlar nasıl bir çözüm yolu izleyecğeim konusunda bilgi verirseniz çok memnun olurum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
bilgi yag
Öncelikle merhaba ,

2 gün kadar önce 2004 model Grand Cherokee 2.7 crd 193.000 km de aracımı almış bulunuyorum. Aracın duruşu gidişi herşeyi on numara taki sorunları yaşayana kadar. Aldığım araçta farkında olmadığım bazı sorunlar ortaya çıktı. Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.

Öncelikle aracımda Kalorifer sorunu var bu sorunu -15 derece İstanbul - Ordu arasında hissederek yaşadım aracı aldığımı bin pişman etti diyebilirim. Aracın Kaloriferini iptal etmişler sebebi de Turbonun üst kısmına gelmesi ve turbonun ısısının hortumları eritmesi. Bu hortumların nasıl değişeceği konusunda ne internette ne de ustalardan net bir bilgi alamadık. Turbonun arka kısmında kaldığı için turbonun sökülmesi gerektiğinin bunun da her baba yiğidin altından kalkamayacağı kanısına vardık ama siz değerli abilerimden ustalarımdan net bir bilgi almak istiyorum.

2. Olarak araç rolantide çalışırken nefes alıp veriyor devir saati biraz yükselip düşüyor.

3. Yağ sıcaklık göstergesi aracı sıkıştırdığımda en dibe kadar düşüyor araç hata veriyor gazı kestiğimde tekrar yükseliyor.

4. Araç kalkış esnasında sanki alt kısımda bir şeyler birbiri ile sürtüyor şaft mı ses yapıyor tam olarak çözemedim araç 2.vitese geçince ses gidiyor.

5. En ön kısımda yer alan enjektörden biraz yağ atmış gibi geldi bu nefes alıp verme olayı bundan kaynaklı olabilir mi ?

6. Rampa yukarı çıkarken tam vites değişiminden önce Islık gibi bir ses geliyor vites düşünce ses gidiyor.

7. Aracın klima kontrol ve koltuk ısıtma bölümlerini Double teyp takan arkadaş sağ olsun bozmuş. Değişmesi gerekiyor çıkma olarak nereden temin edebilirim.

8. Kışlık termostat'a ihtiyacım var hararet uzun yolda 50 yi geçmiyor fan devamlı çalışıyor nereden temin edebilirim.

Şimdilik sorunlarım bunlar nasıl bir çözüm yolu izleyecğeim konusunda bilgi verirseniz çok memnun olurum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. İkinci el araç alımında bu tarz eksiklerin sıklıkla yaşandığını düşünüyorum, bu sizin hevesini kaçırmasın yada canınızı sıkmasın. Güzel bir bakımla herşeyi yoluna koyup uzun yıllar zevkle bineceğinize eminim.

Sorularınız hakkında daha deneyimli arkadaşlar mutlaka bilgi verecektir ancak ben de fikir yürütebildiklerimi sıralayayım...

1 - Buna benzer bir durum almayı düşündüğüm araçlardan birinde de vardı (Grand Cherokee 2.7 Crd Hakkında), ısıtma sistemindeki bir parçayı bypass yapmışlardı. Eğer motor kısmının fotoğraflarını hortumlar görünecek biçimde atbilirseniz yardımcı olmaya çalışırım.

2 - Bu sorununuz sizin de deiğiniz gibi 5. madde ile ilgili görünüyor, enjektörün etrafını temizleyip tekrar yağ/yakıt birikecek mi kontrol etmenizde fayda var.

3 - Bildiğim kadarıyla o gösterge yağ sıcaklığını değil, yağlama sistemindeki anlık basıncı gösteriyor. Basıncın düşme sebebi olarak ilk aklıma gelen yağ seviyeniz oldukça azalmış olabilir yada sistem bir yerden yağ kaçırıyor olabilir. İlk olarak yağ seviyenizi ve motor, filtre, contalarda yağ kaçağı olup olmadığını kontrol etmenizde fayda var sanırım.

7 - İstanbul'da iseniz maslak sanayiide büyük ihtimalle bulabilirsiniz diye düşünüyorum.

8 - Fanın devamlı çalışıyor olması başlı başına bir sorun, bence buna odaklanın. Fanın sadece motor aşırı ısınmaya başlarsa açması gerekiyor diye biliyorum. 50 derece civarında çalışması, fanda yada fanı kontrol eden sistemlerde bi sıkıntı olabileceğini akla getiriyor.
 
Son düzenleme:

Cevabiniz icin cok tesekkurler araci bugun arazide biraz zorladim acikcasi beni hayrette birakti bu derece olumcu donusler alacagimi pek beklemiyordum. Daha onceden range rover , ford ranger wiltrak kullanmis biri olarak bu arac digerlerine gore daha bi guzel arazi olayinda. Tek sorun asiri sallaniyor :smiley:

Fan konusunda aldigim bilgi termostatin arizali oldugunu ogrendim degismesi gerektigi bilgisini verdiler.

Sizin baktiginiz arac ile benim aracimin bypass olayi biraz farkli benimkinde turbonun isi kalkaninin ustundeki hortumlari bypass yapmislar onun da sebebinin turbonun sicagi hortumlari eritmis. Cozum icin turbo sokulecek deniyor ama bilen bir abimiz ustamiz varsa bilgi verebilirse cok cok daha iyi olur.

Iyi forumlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,821
Mesajlar
1,531,109
Kayıtlı Üye Sayımız
166,932
Kaydolan Son Üyemiz
gezenadams

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst