Turbo konusunda çok haklısınız. Yaşı ve km si bu kadar ilerlemiş bir araç için gerçekten kırıcı olabilir.. Turbo çok dikkat ve bilgi isteyen bir konu...özellikle benzinli araçlar da.... Fakat daha önce 3 benzinli ve 1 dizel araca turbo takan birisi olarak bilgime güveniyorum. Zaten turbo basıncını bir elektronik valf sayesinde içeriden her zaman kumanda edeceğim şekilde ayarlayacağım... İhtiyacım olmadığı normal yol koşulunda turbo basıncını minimum seviye de kullanıp istediğim zaman ise maksimum a çekebileceğim..
Ön tamponun ve vinçimin bakım ve boyasını kendi imkanlarımla şöyle bir elden geçirdim daha sonra kupa ile beraber boyanacaklar fakat vince halat takınca kötü görünmesin diye bir elden geçmiş oldu....
ayrıca söylemeyi unuttum. turbo konusunda çok dikkatli olmanızı tavsiye ederim. kayseri sanayisinde bir cj5 e turbo takılmıştı. ancak turbo patlayınca kopan parçalar yeniden motor yapılmasına sebep olmuştu. hem turbodan oldular, hem de motordan.selamlar.
Araç zorlandığında bazen kırılmalar olabiliyor. Bu durumlarda zayıf olan taraf kırılır ama ben birde farklı açıdan bakmak gerektiğini düşünürüm. Araçlar tasarlanırken büyük hasarlarlardan korunmak için elektrik aksamda sigortalar kullanılır. Mekanik kısımlar içinde benzer sigortalar vardır. Pimlerde buna benzer. Eğer burayı kırılmayacak hale getirirsek diğer taraflardan kırılmalar olabilir ve buda daha masraflı olabilir. Birde bu açıdan bakarak değerlendirmek lazım derim ben.
Selamlar
Beruch' Alıntı:
Arazide zorlarken saplama kesen akslarımı da yine kendi mantığımla kuvvetlendirdim...
Tek olan pim sayısını 4 e çıkarttım... Saplamaları metrik 8 den metrik 10 a büyüttüm .. Ve bütün somunları locktite ile sıktım...
walla çok doğru...Bu poryo saplamaları hususunda abarttığımı bende düşünmeye başladım. 4x4 araçların yürüyen aksamları üzerine tecrübem çok değil....saplamaları bu kadar kuvvetlendirirken bu nu hiç düşünmemiştim...