Yeni 1 Soru 1 Cevap

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,640
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 126,667
Ynt: Yeni 1 Soru 1 Cevap

doğru, çok ilginç geldi bana. Aslında dut ağacından kesilmiş ve günlerce suda bekletilmiş tahtaları tek tek yontarak su kanallarını kapattı. Sonra suyla doldurdu. En yukardan hava verip konrolü yaptı. Tabi bu arada en az 5 kazığı söküp geri taktı. Tabi 3. ve 4. göz arasında oluşmuş çatlak komple çıktı meydana. ;D Yöntem biraz ilkel geldi bana...

Resimek-0159.jpg

Resimek-0158.jpg

Resimek-0160.jpg

Resimek-0161.jpg

Resimek-0162.jpg
 

Etiketler
Ynt: Yeni 1 Soru 1 Cevap

Adam haklı,ustasından bu şekilde görüp kendini geliştirmemiş(Kafa ve ekipman olarak).Ona sorsan yüzyılın buluşuyla test yapıyor.Araç toplandıkdan sonra blokdan gene su verince bahanesi hazır;'Ben test ettiğimde kaçak yoktu'.Üzerine basarak herzaman söylüyorum,ucuz etin yahnisi gibi bu tarz işler yaptıracaksan sonucuna katlanacaksın.
 

Ynt: Yeni 1 Soru 1 Cevap

biz bir ara kapak çatlatmıştık kapakta görünüşte hiç bir çatlak gözükmüyordu ama usta kapağı ısıntınca çatlak o biçim büyüyordu... ve gözükmeyen delik kaynak bile olmadı..
bunların bu testten sonuç alacağını hiç zannetmiyorum :D
 

Ynt: Yeni 1 Soru 1 Cevap

Babamın anlattığı çocukluk hikayesi aynen şöyle,1950 li yıllarda araba lastiği yok Erzincan tercanda dedemin 1946 chevrolet arabası var.Dedem memur arabayı şöför kullanıyor.Lastik gelmiyor Türkiye'ye hele anadoluya hiç.Zırai Donatım kurumundan tek dişli traktör ön lastiği almak için sıraya giriliyor. Tabiki kurum iki tane ön veriyor. Diğer iki taneyide bir vatandaşa para verip alıyorlar.Ama bu seferde iç lastik yok.Aklım hala almıyor ama iç lastik yerine şöför saman dolduruyormuş.Ve araç Erzincan, Erzurum arasını o vaziyette gidip gelirmiş.Bas bir kaldır iki şamzımanlı araçlarla.Türkiyemizde buna benzer birçok hikaye vardır.Ustaların denemesi biraz çağın gerisinde ama hiç denememekten iyidir diye düşünüyorum.Paranın ve malzemenin yokluğu yaratıcılığı körükler bence.Kaçıran radyatöre pul biber atan,İç lastik yerine saman dölduran insanların deneyimleri ve tecrübeleri bizleri bu zamanlara taşımıştır.
 

Ynt: Yeni 1 Soru 1 Cevap

Konu dağılmış biraz ama , buradaki yöntemin uygulanma sebebi hep aynı tür araçların tamirinin yapılmıyor olması, ingilterede lastik conta ile bir mastar kapağa aynı bloğa sıkıldığı gibi sıkılır basınçlı permanent renkli sıvı verilir ve kapak ısıtılır, Türkiyede ustalarınız hep aynı tür araç tamir etmediklerinden her araca göre mastar ve lastik conta bulunduramazlar, biraz ilkel görünsede yöntem yanlış değil.

En güzeli yeni kapak takmak ama ekonomik durum el vermeyince veya parça bulmakta zorluk çekilince bunlar kaçınılmaz oluyor.
 


















Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,044
Kayıtlı Üye Sayımız
166,620
Kaydolan Son Üyemiz
questahotel

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst