Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sabahgunesi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,686

sabahgunesi

Ana Kamp
Mesajlar
98
Tepkime Puanı
12
Yer
Nazilli
sevgili dostlar belki başka alanda bu konuda yazılar mevcuttur ancak ben yine yaşadıklarımı aktarıp bilgilendirmek istiyorum.
geçtiğimiz yıl yaşam aküsü olarak bauhaus dan mutlu akü almıştım. sistem rantabl çalışırekn birden sistemde problem görünmeye başladı ve akü şarj tutmaz oldu. aküyü servise götürdüm ve öğrendiğime göre raf ömrü tükenen aküler garanti de kapsam dışı kalıyormuş.
bazı yazı dizilerinde bu olayı farklı şekillerle oluştuğunu okumuştum başıma gelince tamamen öğreniyor insan.
kesinlikle akü alırken akü imal tarihine dikkat edin
saygılarımla iyi günler
 

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

sabahgunesi' Alıntı:
sevgili dostlar belki başka alanda bu konuda yazılar mevcuttur ancak ben yine yaşadıklarımı aktarıp bilgilendirmek istiyorum.
geçtiğimiz yıl yaşam aküsü olarak bauhaus dan mutlu akü almıştım. sistem rantabl çalışırekn birden sistemde problem görünmeye başladı ve akü şarj tutmaz oldu. aküyü servise götürdüm ve öğrendiğime göre raf ömrü tükenen aküler garanti de kapsam dışı kalıyormuş.
bazı yazı dizilerinde bu olayı farklı şekillerle oluştuğunu okumuştum başıma gelince tamamen öğreniyor insan.
kesinlikle akü alırken akü imal tarihine dikkat edin
saygılarımla iyi günler

Bana pek mantıklı kalmadı. Böyle bir durumda satıcının o aküyü satmaması gerekir. Bence tüketici hakem heyetine / mahkemesine başvurun.
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Jel akümü yine öldürdüm. 2 yıldan fazla dayanmıyor. Hep araç motorundan olan şarjı öldürüyor galiba .
Inci akü jel akü çıkarmış. 200 amperi 350 TL civarı. Fiyatı iyi gözüküyor.
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

bartek' Alıntı:
Jel akümü yine öldürdüm. 2 yıldan fazla dayanmıyor. Hep araç motorundan olan şarjı öldürüyor galiba .
Inci akü jel akü çıkarmış. 200 amperi 350 TL civarı. Fiyatı iyi gözüküyor.
Geçmiş olsun. İki yıl çok kısa bir süre.
Akü gerilimini bir takip etmenizde fayda var. Akü, aşırı şarj gerilimi, aşırı düşük şarj veya aşırı akım sonucu hasarlanır. ::smiley:
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Bu aküde 10.5 Voltun altına inince kesici vardı. Düşük şarj olmadı. Aşırı şarj 14.4 Voltun üstüne çıkmadı. Redresör zaten 13.8 Volt. Hiç bir zaman jel akünün şarj olması gerektiği gibi teorik şarj olmadı . Genelde 14.4 Volt ile şarj oldu.
Ama aşırı akım oldu galiba. Bir ara iki aküyü araç çalıştıktan sonra birleştiren rölem bozuktu. Manuel olarak araç çalıştıktan sonra iki aküyü birleştiriyordum. Bir kaç sefer aracı çalıştırırken araç aküsü ile jel akü akü bağlı kalmıştı. O anlarda aşırı akım olmuştur. Suçlu bulundu :smiley:
 



Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Bataryalar konusunda O kadar çok yazılıp söyleniyor ki,hangisi ne kadar doğru veya yanlış ?Forumlarda farklı fikir ve kullanıcılarla benzer konular hakkında bilgi sahibi olma olasılığı doğuyor.
Sulu bataryalar (bakımlı olanların) artık yavaş yavaş demode oluyor.yerine GEL ve AGM tip te bataryalar geldi,bakımsız olmalarına rağmen yinede iyi bakmanız gerekir.Asit v.s değil....uygun şarj gerilimi şarj için batarya ya uyguladığınız voltaj ne kadar düzgün (klasik alternatörler GEL için uyumlu değil),sıcaklık değerleri
Gün içinde ne kadar akım çekip ne kadar yerine koyacaksınız,eğer bir motor bataryası ise motor günde kaç defa start alacak..
Servis bataryaları ise kullanım daha farklı olacak,düzgün bir akım çekişi varken zaman zaman devreye motorlar girip çıkıyorsa (WC - Water pump gibi )akım çekişi zaman zaman darbeli olacak.
Paralel veya seri bağlamada dikkat edilecek noktalar.
Paralel bağlı bir kaç bataryanın birbirleri üzerinden boşalmalarını engellemek(batarya isolatorü)
Çoklu şarj sisteminde (Güneş paneli -220 VAC şebekeden redresör ile -Alternatör v.b) şarj karışımlarını engelleyecek düzenlemeler.
teknik değerler AGM ve GEL bataryanın hangi sistemlerde kullanılacağını,şarj voltajlarını,sıcaklık ortamlarını vermektedirler.
Klasik alternatör şarjlarına,motor marş darbelerine dayanıklı uygun batarya AGM görünüyor.
Sonuç olarak her iki grubunda + ve - leri var....En iyi hangisi derseniz lithium ion bataryadır derim ben,ama çok pahalı ve gelişen teknolojidir.

AGM.jpg
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Marş akımı bozulmaya yol açmış olabilir. :'(

Burada kontrol edemediğimiz nokta şarj akımı. Aküyü yeni boş olarak taktığınızda, şarj akımının akü kapasitesinin %10'u olması önerilir. %20'yi ise geçmemesi önerilir. Ne yazık ki her akü üreticisi bu bilgileri açık olarak vermiyorlar. İnci akü sitesinde de bulamadım. Ritar akünün sitesindeki bilgileri inceleyebilirsiniz.
http://www.ritarpower.com/upload/data/DG.pdf
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Bu sefer de agm akü deneyeceğim galiba. Inci ya da Mutlu akü de var gözüküyor.
25 amperlik far rölesi kullanıyordum, bir de tetikleme ucuna zaman rölesi koyacağım fazladan ki marşlama esnasında biraz daha zaman geçsin.
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

bartek' Alıntı:
Bu sefer de agm akü deneyeceğim galiba. Inci ya da Mutlu akü de var gözüküyor.
25 amperlik far rölesi kullanıyordum, bir de tetikleme ucuna zaman rölesi koyacağım fazladan ki marşlama esnasında biraz daha zaman geçsin.
Bu kübik rölelerin 70A olanı da var. Ben Küheylan'da 70A kullandım. 6 yıldır problem yok. Zamanlayıcı ile devreye almak iyi olabilir. Ben devresini hazırlamıştım ama tembellikten hala takmadım. ;D
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Akü fiyatı sorarken bir şey farkettim. AGM aküler jel akülere göre daha ucuz. Sanırım deepcycle özellikleri olmayan agm aküler yurdumuzda daha çok marşlama aküsü olarak satılıyor.
 



Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

herkeze merhabalar akü hakkında bi kaç bilgiye ihtiyacım var

karavanıma invertorsuz gunes paneli sistemi kuracagım bütün cihazlar 12 volt dc olarak sectim klima dahil.

fakat bu güneş enerji sistemlerde jel aküyü öneriyorlar ama internette arastıgıma göre mesela normal bir arabanın aküsünün yerine jel akü bağlarsanız marş moturunun cekecegı akımı bile karsılamazmış ki ben mevcut sistemimde 12 volt 30 amper ceken bir klimayı bi kaç saat olsada çalıştırmak istiyorum.bu yuzden sulu akünün benim işimi göreceği düşüncesındeyım.

konu hakkında bilgi sahibi olanlardan yardım bekliyorum.
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Jel aküler yüksek akım geçirmekte zayıftırlar. Akü kapasitenizi mümkün olabildiğince yüksek tutun. 300Ah bir aküyle 10 saat 30A'lik bir cihazı çalıştırabilirsiniz. 150Ah bir aküyle ne yazık ki 5 saat çalıştıramazsınız. Bu tüketiğiniz akımı yerine koymak için 30A üreten bir panel sistemine ihtiyacınız olacak bu da 500-550W panel sistemiyle sağlanabilir.
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

Sulu aku kullanabilirmiyim isimi gorurmu sarj ve kalite olarak jeller cok avantajli fakat akim cekilebilmesi benim icin cok onemli
 

Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

beyefendy' Alıntı:
karavanıma invertorsuz gunes paneli sistemi kuracagım bütün cihazlar 12 volt dc olarak sectim klima dahil.

Ben size işin bir başka boyutunu hatırlatmak istiyorum: Tümüyle 12V sistemin kablo maliyetini hesap ettiniz mi?

12V sistemden geçen akım çok daha yüksektir. Yangın riskine maruz kalmamak için kabloları kalın tutmanız gerekir. Bu da ilave maliyet demektir. Ben aynı tercih sonucu yaklaşık 1000 TL kabloya harcadım. Hesabınızı iyi yapmanızı öneririm.
 

Mrb

Arkadaşlar bende 4 yıldır sulu akü var. Bu güne kadar hiç bir problem yaşamadım.Ve ben yaz kış karavanda yaşıyorum.Karavanımda derindonduruculu buzdolabı,tv ve kışında gece gündüz, Soğuk havalarda truma çalışıyor.3 tane Güneş panelim var.140wat toplam420 Saatte ceyran üretiyor.3tane 150 ve 1 tane 125 amper sulu Aküm var 575 Amper eder.Bu güne kadar akülerim 12 nin altına düşmedi.Akü ömrü şu şekilde kısa oluyor. bazı arkadaşlar tek akü veya iki akü ile idare ediyor.
Buda akünün gece boyunca boşalıp gündüz,dolması Akü ömrünü kısaltıyor.Benim tavsiyem akünüz ne kadar fazlaysa.sulu veya jel Akü ömrü uzun oluyor.Ve inanın bu güne kadar tam 4 yıl oldu. Akülere bakım dahi yaptırmadım
 



Ynt: Yaşam Aküsü Alım Bilgisi

220 Voltsuz ortamda klima çalıştıracağım diyorsanız jeneratör ne yazık ki tek çaredir.
Klima kalkış amperi de her halde nominal değerinin en az 3 katıdır.
Akü voltajı düştükce klimanın çekeceği amper artacaktır.
Kuvvetli DC fanlar var. Araç içi hava giriş-çıkışları varsa iş görebiliyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst