Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gakyildiz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,154
Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..


Benim pajero da aynı sorun olmuştu.

Bolu Dağı'nda yarım depo mazot olduğu halde stop ettiğinde hiç aklımıza gelmemişti...
Hatta çekici üzerinde Ankara'ya gitmişti.

Sonuç :
Depo, mazot pisliği ile büzüşmüş, kendini içeri doğru çekmişti.
Ve yine pislik sebebiyle pompa mazota ulaşamadığı için mazotu görmüyordu
 

Etiketler
Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

bizim binek araca her zaman gittiğimiz akaryakıt istasyonu yanlışla mazot yerine benzin koymuş eve gelip stop ettikten sonra çalıştıramamıştık epey bi incelemeden sonra sıra depoya geldiğinde fark etmiştik olayı

o olaydan sonra ne zaman yakıtla ilgili bişey olsa ilk depoyu kontrol ediyoruz.


bence bi depoyu sökün pompaya bakım yapıp depoyu temizleyerek işe başlayın
 

Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..


Sizin pajero Atakent te duran gezenbilir stickerlı tepe sis lambalı pajero olmasın
 

Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..


gakyildiz' Alıntı:
Sizin pajero Atakent te duran gezenbilir stickerlı tepe sis lambalı pajero olmasın


Ahahaha evet ta kendisi ;D

Muayeneyi yaptıracak olan arkadaşımda duruyor şu an
 

Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

Araçtaki sorunun sebebini bulabildiniz mi ?
 



Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

şu an vitara yı kullanmıyorum. (ben tatildeyim dolayısı ile o da evde tatil yapıyor ).
Dönüşte ilk iş yakıtı bitirip servise gideceğim.(temmuz sonu)
ilginize teşekkürler.
 

Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

Merakla beklemekteyim
 

Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

Bende merakla beklemekteyim.
 


Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

Baba mı aradım "kendi arabanı bırak Suzuki yi kullan" dedim.
Bu kadar çok yardımsever insanı merakta bırakmamak adına aracın benzinini bitirsin ki ben dönünce hemen servise gideyim :=)
 



Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

yahu benim de kafamı kurcaladı deminden beri ama mantıklı bir anlam veremedim.. kesinlikle alakasız bir yerden cıkacak gibime geliyor arıza..
araba bir kere enjeksiyonlu ve yarım deponun altına indiğinde stop ettiğini, ama gaza bastığınızda stop etmediğini soylemişsiniz.
şimdi eldeki verilere göre arac tam depoyken stop etmediğine göre rölanti devri calısıyor.
yarım deponun altında gaza bastığınız durumda rölanti devri yeterli gelmiyor. rölanti devri genelde 1200 d/d için yeterli olacak seviyeye kadar yakıt cekebilir. demek ki daha fazla yakıt gerekiyor.
ben bu durumda aracınızın tam depo doluyken de sıhhatli bir calısması olmadığını dusunuyorum. sebep ne olursa olsun silindir bloğunun içinde olması gereken hava yakıt oranı sağlanamıyor.

sorunu su sekilde özetleyebiliriz. deponuzda muhtemelen kurum vs gibi seyler olusmus ve bu sizin yakıt pompanızdan atesleme sistemine kadar bir sekilde sirayet etmiş. depodayakıt miktarı azaldığında kurum yoğunluğu artıyor, yakıt sisteminden kurum yoğunluğu daha yuksek, düşük kaliteli bir yakıt yanma odasına ulasıyor, rölanti devrinde bu gelen yakıtla elde edilen enerji de krank milinin devir daimini sağlayamıyor, stop etmemesi için daha fazla yakıta ihtiyac duyuyor ve gaza basmak zorunda kalıyorsunuz.

tam depoda ise, alınan temiz yakıt sayesinde depodaki dolayısıyla sistemdeki kurum yoğunluğu azalıyor.azaldığı için daha temiz ve yanabilir yakıttan, rölanti devrinin sağlayabileceği miktarda yanma odasına girdiğinde stop etmeyecek kadar enerji elde edebeliyorsunuz yani depo doluyken stop etmiyor.

muhtemeln sorununuz yakıt sisteminden herhangi bir parcanın (pompa) değişmesiyle gecici olarak cozulecek.ziamanla olusmusk kurum giderildiği için depodaki yakıtın derişimi ne olursa olsun daha az kayıpla ve iyi bir filtrelemeyle yanma odasına ulasacağından stop etme derdi ortadan kalkacak. ama bi süre sonra aynı sorunu er ya da gec tekrarlayacaktır.

kalıcı cozum pompa değişimine ilave olarak depoyu bir şekilde temizle(t)mek olacaktır.

cok mu uzun oldu?
 

Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

Evet artık sorun giderildi.
Depoyu açtık baktık gayet temiz, yakıtın pis olması (tortu vs) kaynaklı bir sorun olmadığına karar verdik.
Benzin pompası ve garanti olsun diyerekten benzin filitresini de değiştik tüm sorun ortadan kalktı.

Benzin pompasını söküldüğünde fazla ısınmış olduğu fark ettik. problemli olan ve fazla ısınan pompanın yakıt azalınca soğutulamadığı için (yakıt soğumasına yardımcı oluyor) verimli çalışmadığı ve bu nedenle stop etme problemi yaşandığını düşünüyoruz.
Sebep kesin olmasa da sonuç şu an için mükemmel.
 

Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

jeep' Alıntı:
Ben benzin pompasında ısrar ediyorum.


merakımız giderildi teşekkürler ;D ;D
 

Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

jeep' Alıntı:
merakımız giderildi teşekkürler ;D ;D

Benimde mearkım giderildi ;D ;D

Ama bende biraz yaklaşmışım
 

Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

Tahminler gayet iyiymiş.
Herkesin ilgisine çok teşekkürler.
Hatta bu böyle eğlenceli oluyor, bir daha Suzuki nin bir yeri bozulsa da gene tahmin etsek mi diyorum.

Kıssadan hisse; aracı az yakıtla kullanmak iyi değil hem depo dibi pis olabilir hem de benzin pompası fazla ısınıp zarar görebilir. Zaten çoğu aracın kullanım kitapçığında da yakıt ışığı yanınca hemen yakıt alın uyarısı var.
 



Ynt: Yarım Depo Yakıt Kalınca Ortaya Çıkan Stop Etme Problemi ?..

benzin pompasının depoda az yakıt olduğunda ısınmaması gerekir. Isınsa bile araç hareket halinde yakıt yetistirebiliyorsa rolantide mutlaka benzin yetistirebilir
 

SON KONULAR - FORUM