Yardım: Range Rover 2003 Model 3.0 Td6 Şanzıman Yağı -antifiriz -diferansiyel Yağı Değişimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AŞKINRANCE Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,623

AŞKINRANCE

Ana Kamp
Mesajlar
79
Tepkime Puanı
6
Yaş
54
Yer
İSTANBUL
Merhaba
aracımı yenl aldım, birkaç sorum var , bilgisi olan varsa yardımlarınızı rica ederim

önceki sahibinden bakım konusunda çok bilgi alamadığım için öncelikle motor yağı castrol 5w30 full sentetik, tamamı bosch olmak üzere ; polen filtresi , yağ fitresi ,hava filtresi ,mazot filtresi ni değiştirdim.

Riske atmamak için ; GM 5L40 E şanzıman yağ filtresini ve otomatik şanzıman yağını değiştirdim.
içinden dökülen yağ kırmızı renk atf yağdı ne marka olduğunu bilmiyorum. yabancı sitelerde vs. epey araştırdım ZF şanzımanlarda daha rahat bilgi sahibi olabildim ama gm 'de biraz sıkıntı ..
anladığım kadarı ile Gm dextron 3 yağ kullanıyor dextronda 6 çıktı full sentetik . valvolıne dex 6 ile mobil atf lt 71141 yağ arasında kararsız kaldım sonuç olarak sarı renk mobil atf lt 71141 6,5 litre olarak kullandım. Tam olarak doğrumu emin değilim bilgisi olan varsa yardım rica ederim.

motor suyu için radyatör ve motor alüminyum olduğu için petrol ofisi yeşil antifiriz kullandım 3 litre
7 litrede saf su kullandım. yeni tip motorlarda castrol sf öneriliyor 2003 model olduğu için glıkol etilen bazlı antifiriz kullanmış oldum. Fakat boşalttığım antifiriz kırmızı renkti . muhtemelen organik olabilir.
bu konudada soru işareti oluştu bende.. :( ingilizce klavuzda glıkol etilen bazlı antifiriz önermişti.

sıra geldi diferansiyel yağlarına ; castrol syntrax 75w90 1 litre olarak bulamadım en yakın eş değer olarak mobilube 1 shc 75w-90 dişli yağını kullandım ingiliz sitelerinde ön dif in 750 gram arka dif in 1litre 150 gram yağ altığı yazıyordu. yağ doldurma tapasından ince sızıntı şeklinde dolum yaptım
yaklaşık 2 litre 800 gram kadar her iki diferansiyele yağ konuldu. acaba fazlamı oldu veya benim dizel de differansiyel farklılığımı var.
yardımlarınızı rica ederim.
 

Etiketler



L322 aracınızdaki şanzıman ZF 5HP 24 ise kullanılacak yağ ve filtre değişim prosedürü
Ayrıca Zf nin sultanbeyli de genel merkezi var daha önce binek araçlara hizmet veriyorlarmış fakat şuan bu hizmet yok. Şanzıman yağı ve filtre için bir bayileri var acıbadem de en azından doğru filtre ve yağı bayiden alabilirsiniz.

Video: https://youtu.be/S8jcRd4gyWc?t=447
 



Dextron yağlar : DEXRON , General Motors (GM) tarafından oluşturulan otomatik şanzıman akışkanının bir teknik spesifikasyon grubunun ticari adıdır

Yıllara göre dextron yağlar :

DEXRON [ değiştir ]

Orijinal Dexron sıvısı, selefi Type-A / Suffix-A gibi bir sürtünme düzenleyici olarak sperm balina yağı kullandı. ABD Tehlikedeki Türler Yasası sperm balina yağı ithalatını yasakladı, bu nedenle akışkan yeniden formüle edilmek zorunda kaldı. [1]
DEXRON-II, IID ve IIE [ değiştir ]

Dexron-II, 1972'de Jojoba yağı gibi alternatif sürtünme düzenleyici maddeler ile piyasaya sürüldü. Bununla birlikte, GM transmisyon sıvı soğutucularında korozyona eğilimli lehim ile ilgili sorunlara neden oldu; [2] Buna göre, korozyon önleyiciler ürüne ilave edildi. 1975 yılında çıkan sıvı, Dexron-IID olarak adlandırıldı. Bununla birlikte, korozyon önleyici, yeni sıvıyı higroskopik yaptı , bu da otomatik şanzımanlarda büyük bir sorun oluşturmazken Dexron IID, yaygın olarak kullanılan diğer hidrolik sistemler için uygun olmadı. [2] Aşırı higroskopikliği öne çıkarmak için, ancak esasen düşük sıcaklık performansını (DECRON-IID için 20,000 cP @ -40 C / 50,000 cP @ -40 C) artıracak ilave bir yeniden düzenleme, Dexron-IIE (GM Spec GM6137M) .
DEXRON-III [ değiştir ]

1993 yılında GM, yeni Dexron-III sıvı (GM Spec GM6417M ve daha sonra GMN10055) piyasaya sürdü. Genellikle önceki Dexron sıvılarını veya Tip-A / Suffix-A akışkanını kullanan transmisyonlarla geriye dönük olarak uyumludur. Bununla birlikte, bu şartname, kesilme stabilitesi ve sıvı oksidasyonu gibi uzun süreli dayanıklılık ile ilgili bir takım sorunları ele alamadı. Dexron-III, çeşitli eksiklikleri gidermek için bir takım tekrarlamalara başladı ancak sonunda yeni düşünce, DEXRON-VI'nın yerini aldı.
DEXRON III G [ değiştir ]

Dexron III G sentetik bir otomatik şanzıman sıvısı, özellikle Ford ve GM tarafından yeni (daha sonra 1997) ve daha eski (otomatik) şanzımanların yanı sıra birçok marka için geliştirildi. Ayrıca hidrolik direksiyon sistemleri, bazı hidrolik sistemler ve mükemmel düşük sıcaklıkta akışkanlığa ihtiyaç duyulan döner hava kompresörleri için de uygundur.
DEXRON III H [ değiştir ]

2003 yılında piyasaya sürülerek III G'nin yerini almıştır. H, güncellenmiş bir sürtünme düzenleyici için ve oksidatif olarak kararlı baz yağ (grup 2 veya grup 3) için bir katkı paketi. Bu spesifikasyona göre yağlar sürtünme özelliklerini ve titreme engelleme özelliklerini daha iyi korur, köpük kontrolünü artırır ve sıvı ömrünü uzatır. Tüm otomatik şanzıman için evrensel, kontrollü tork konvertörü kilitleme kavraması olan ve olmayan, dişli debriyaj kilidi için GKÜB olarak adlandırılmaktadır.
DEXRON-IV
GM yönetimince tam olarak kabul edilmeyen bir "yükseltme" ni, dahili olarak yükselme biçimi ve maliyeti de dahil olmak üzere çeşitli nedenlerle uygulamaya koyma girişimi. Bu nedenle, var olan DEXRON-III spesifikasyonunu daha da aşamalı bir şekilde güncelleme lehine terk edildi.
DEXRON-VI [ değiştir ]

Dexron-VI'nın sıvı özellikleri 2005 yılında piyasaya sürüldü ve ilk olarak 2006 model model için GM fabrika doldurma otomatik şanzıman sıvısı olarak kullanıldı. Tüm Dexron-III lisansları 2006 yılının sonunda kalıcı olarak tükendi ve GM artık sadece Dexron- VI sıvılarını otomatik şanzımanlarda kullanmak için üreticilerinin Dexron-III standartlarını karşılamaya yönelik olarak öne sürdükleri sıvıların Dex / Merc gibi isimler altında satılmasına rağmen. Bu sıvılar GM tarafından düzenlenmez veya onaylanmaz. [4]
Dexron VI, önceki Dexron sıvılarına kıyasla biraz daha düşük bir viskoziteye sahiptir (Dexron VI için 100 ° C'de maksimum 6.4 cSt ve Dexron III için 7.5 cSt), ancak ATF'nin kullanım sırasında makaslama kaybına izin verilen viskozite kaybı Dexron VI için daha düşük, testte hem Dexron III hem de VI (5.5 cSt) için en düşük izin verilen en düşük viskozite elde edildi. [5] Gerçekte, DEXRON-III akışkanlarının çoğu tipik olarak kullanımda yaklaşık 4.2 cSt'ye kadar kesilir. Daha düşük, daha kararlı viskozite, transmisyon ve sıvı stabilitesi ömrü boyunca pompalama verimliliğini artırdı. Dexron VI'nın, kullanım esnasında Dexron III kadar inceltilmesine (viskozitesini düşürmeye) izin verilmediğinden, daha kaliteli, daha kesilmez (kullanımı esnasında inceltmeye daha az eğilimli) formülasyonlar gerektirir. [4] Sıvıyı tanımlayan mevcut GM spesifikasyonu orijinal spesifikasyon GMN10060'ın yerini alan GMW16444'tür.
 

IMG_8867.JPG
IMG_8868.JPG
Merhaba üstad.
Uzun süredir forumlardan uzak kaldım.İzmir de Land Rover servisim var(Özayrancı Otomotiv) bilen bilir. Yetkili servisten ayrılmayım.
vesilenizle ,konuya ilgili olması açısından eski modellerin yağ dolum tablolarını paylaşıyorum:
faydalı olması dileklerimle.Saygılar sunarım.

Ekli dosyayı görüntüle 499118

Ekli dosyayı görüntüle 499119
 

Ekli dosyayı görüntüle 499120 Ekli dosyayı görüntüle 499121 Merhaba üstad.
Uzun süredir forumlardan uzak kaldım.İzmir de Land Rover servisim var(Özayrancı Otomotiv) bilen bilir. Yetkili servisten ayrılmayım.
vesilenizle ,konuya ilgili olması açısından eski modellerin yağ dolum tablolarını paylaşıyorum:
faydalı olması dileklerimle.Saygılar sunarım.

Ekli dosyayı görüntüle 499118

Ekli dosyayı görüntüle 499119

Çok teşekkür ederim. Yardımlarınız için.
 

Forum'da farklı yazılarınızı okumuştum. Bizler gibi araştıran en doğruyu bulmaya çalışanlar için Paylaşımlarınız gerçekten çok aydınlatıcı oluyor.
İzmir tarafına yolum düşerse servisinize uğrayıp bi çayınızı içmeye gelirim :smiley:

Dökümanı inceledim. GM 5L40E şanzıman için texaco etl 7045 yağ öneriliyor . bende araştırmalarımda bu yağı buldum hep ama anladığım kadarı ile bunun yerine artık mobil dex. 6 yağ konuluyor gm için.
Yağ değişim tablosuna baktığımda benim kullandığım Mobil atf lt 71141 yağ aslında ZF şanzıman için uyumlu .

Şimdi bana ne tavsiye edersiniz :smiley: GM 5L40E şanzımandaki mobil 71141 yağ şanzımana zarar verirmi . yağı değiştirmem gerekli ise hangi yağı kullanmalıyım. bilgi verirseniz sevinirim. tşk.
 






L322 3.0 td6 direksiyon yağı için aşağıda eklediğim ürünü muadil olarak kullanabilirsiniz.
komple boşaltıp yeni değiştirdim yaklaşık 900 gram yağ alıyor
direksiyon yumuşadı , eski yağ oldukça kötü durumdaydı .


lr003401.jpg
 
Son düzenleme:

l322 3.0 td6
aracımızda otomatik şanzımanınız eğer GM5L40E ise castrol atf dextron 3 kullanabilirsiniz ama en iyisi olsun derseniz CASTROL ATF dextron 6 kullanılabilir.
Şanzıman yağımı 2 tur dextron6 ile değiştirdim. vites geçişleri mükemmel oldu.
yaklaşık 5litre 400 gram veya 5litre 800 gram arası yağ alıyor.

1514462253801.jpg
 
Son düzenleme:

l322 3.0 TD6 Transfer kutusu NF225 marka model ise ve en iyisi olsun isterseniz MOTUL GEAR 300 LS 75W90 yağı kullanabilirsiniz %100 sentetik 950 gram yağ alıyor .

upload_2019-4-7_11-11-24.jpeg



Transfer kutusu eğer MAGNA STEYR ise 1,5 litre yağ alıyor.
 



L322 3.0 td6 2004 model antifiriz.

Aracı aldığımda kırmızı renk organik antifiriz vardı. bunu motul ınugel classıc -25 inorganik antifirizle değiştirdim. yaklaşık 8 litre civarı alıyor .
eğer araçta uzun yıllar kırmızı organik antifiriz kullanılmışsa devam edin kullanmaya fakat araç sahibi geçmişini bilmiyorsa ve son bakımda kırmızı organik konulmuşsa sıkıntı olabilir.
risk almamak için en iyisi inorganik yeşil renk etilen glıkol bazlı iyi bir antifiriz kullanmak.

motulinugelclassccltantifiriz_45557263.jpg
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,812
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst