Merhaba, hangi şehirde yaşıyorsunuz ve sanayi ile ilişkileriniz nasıl gibi ciddi soruları kendinize sorunuz. Araç almadan önce araca baktırabileceğiniz usta servis tamirci tanıdık bildik güvendik kimse var mı ona bakınız. Aracı almak en kolay kısmı bu işin. Ancak ikinci elden araç almak zor değil çok çok zor bir iş. Size satan arakadaşın çok rahat kullanabildiği araç sizin için tam bir kabus olabilir. Eski sahibinin bile bilmediği sırada bekleyen sorunları olabilir.
Aracın evveliyatını bilmek zor bir iş. Ancak yazılanlardan anladığım kadarıyla üstünde cidden Suzuki konusunda en iyi parça ve servis desteği veren Becce kitleri kullanılmış. Ayrıca eski modelin ağır devirli şanzımanı takılmış ki bu da arazide kendi orjinal şanzımanına göre daha fazla tork ve dolayısıyla güçlü tırmanma ve çoğu yerde daha az takılma demektir.
Bu kadar oynanmış bir aracın bolca da araziye çıktığını ve yıpranmış parçaları olabileceğini unutmayınız. Yaşınız kaçtır, gücünüz kuvvetiniz yerinde midir bilmyorum ama araçta power direksiyon yok bu da fazladan arazide özellikle bayağı zorlanmak demektir. Klima arazicilere lüks ne işi var diyenler olabilir ama bazıları için olmazsa olmazlardandır. Benim gibi yaşı geçkinler için şarttır mesela.
Son olarak bahsedilen rakamlara alınabilecek ve arazide iyi iş yapacak, yükseltilmiş, şanzıman ile güçlendirilmiş, büyük lastiklerle yol tutuşu zayıf ama arazide özellikle çamurda iş yapacak hale gelmiş bir araca bakıyorsunuz. En başta yazdığım usta, bulunduğunuz şehirde parça vs konularına vakıfsanız çekinmeyin. Bu yaştaki hangi aracı alırsanız alın sanayiye komşu olacağınız aşikardır. Yeni araç alırsanız da bunun gibi kullanamayacağınız malum. Yakıtı düşünüyorsanız hele hiç yaklaşmayın ama tepelere, kumsallara, kara, çamura girip çıktıkça da alacağınız keyfin değerini unutmayın.
Şahsi bilgi ve tecrübelerimden bazılarıdır, kafanızı karıştırdıysam kusura bakmayın, hayırlısıysa olsun.