Bir arkadaşımdan aldığım elektronik postada verdiği bilgiyi sizlerle de paylaşmak istedim, sadece posta kutusundaki değil, tüm burada bulunan arkadaşlar ile paylaşmayı uygun gördüm.... Umarım bilgi işe yarar
*Yağmurda otomobil sürmek! Bu yazı hayatınızı kurtarabilir.. *
*SAĞANAK YAĞIŞTA ETKİN GÖRÜŞ *
*Yoğun bir sağanak altında otomobil kullanırken nasıl iyi bir görüş elde
edilir?
*Neden bu kadar etkin olduğundan emin değiliz; bu metodu yoğun yağmur
altında sadece bir deneyin.
*Bana bu metodu, deneyen ve gerçekten işe yaradığını tespit eden bir polis
arkadaşım verdi.
*Çok yararlı, hatta gece sürüşünde dahi.
*Bu metod yıllarca Kanada Askeri Sürücüleri tarafından kullanılmış. *
*Birçok sürücü yoğun sağanak sırasında silecekleri yüksek ya da en hızlı
konumda çalıştırır ve buna rağmen ön camdaki görüntü netliği yeterli olmaz.
*Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen güneş gözlüklerinizi takın
(modeli fark etmez), ve mucize!!! Aniden görüşünüz, yağmur yağmıyormuşçasına
mükemmel bir netlik kazanacak.
*Aracınızda her zaman bir güneş gözlüğü bulundurduğunuzdan emin olun.
*Sadece net bir görüşle emniyetli bir sürüş gerçekleştirmekle kalmayın, bu
fikri arkadaşınızla paylaşarak onun da hayatını kurtarın.
*Deneyin ve arkadaşlarınızla deneyiminizi paylaşın.
*İnanılmaz, cam üzerindeki damlaları hâlâ görüyorsunuz ama yağmur suyunun
oluşturduğu tabakayı görmüyorsunuz.
*Yağmurun yoldaki sıçramasını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda, sollanan ya da
takip edilen aracın sıçrattığı sudan kaynaklanan körlüğü de bertaraf
edebiliyorsunuz (ya da güneş gözlüğü kullanmayıp şikâyet edeceksiniz).
*Sürücü eğitimlerinde bu küçük ipucunu mutlaka öğretmeliler. Gerçekten de
işe yarıyor.
*Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının, işe yaramamasının nedeni de
benzerdir. SARI ışık veren sis farları ise gece, tipi ve kar yağışlı
havalarda çok işe yarar, kar taneleri hemen hemen görünmez olur.
*Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz.
*Sıradaki uyarı da çok önemli! Kaç kişi bunu biliyor merak ediyorum.
*36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç
pert oldu.
*Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat
etmekteydi.
*Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama
yaptı ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...
*Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum
karşısında çok şaşkındı.
*Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler
söyledi:
*YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.
*Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve
tutarlı bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
*Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının,
kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın
yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden
olabileceğini anlattı.
*Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
*Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu
uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:
*YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA
SÜRMEYİNİZ.
*Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda
sürmelerini söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken
kullanın demiyoruz.
*Eğer bu bilgiyi diğerleri ile paylaşırsanız ve paylaştığınız kişilerden
sadece bir kişi bile bilmiyor olsa, her şeye değecektir!...
Bir hayat kurtarmış olabilirsiniz!...
*Yağmurda otomobil sürmek! Bu yazı hayatınızı kurtarabilir.. *
*SAĞANAK YAĞIŞTA ETKİN GÖRÜŞ *
*Yoğun bir sağanak altında otomobil kullanırken nasıl iyi bir görüş elde
edilir?
*Neden bu kadar etkin olduğundan emin değiliz; bu metodu yoğun yağmur
altında sadece bir deneyin.
*Bana bu metodu, deneyen ve gerçekten işe yaradığını tespit eden bir polis
arkadaşım verdi.
*Çok yararlı, hatta gece sürüşünde dahi.
*Bu metod yıllarca Kanada Askeri Sürücüleri tarafından kullanılmış. *
*Birçok sürücü yoğun sağanak sırasında silecekleri yüksek ya da en hızlı
konumda çalıştırır ve buna rağmen ön camdaki görüntü netliği yeterli olmaz.
*Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen güneş gözlüklerinizi takın
(modeli fark etmez), ve mucize!!! Aniden görüşünüz, yağmur yağmıyormuşçasına
mükemmel bir netlik kazanacak.
*Aracınızda her zaman bir güneş gözlüğü bulundurduğunuzdan emin olun.
*Sadece net bir görüşle emniyetli bir sürüş gerçekleştirmekle kalmayın, bu
fikri arkadaşınızla paylaşarak onun da hayatını kurtarın.
*Deneyin ve arkadaşlarınızla deneyiminizi paylaşın.
*İnanılmaz, cam üzerindeki damlaları hâlâ görüyorsunuz ama yağmur suyunun
oluşturduğu tabakayı görmüyorsunuz.
*Yağmurun yoldaki sıçramasını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda, sollanan ya da
takip edilen aracın sıçrattığı sudan kaynaklanan körlüğü de bertaraf
edebiliyorsunuz (ya da güneş gözlüğü kullanmayıp şikâyet edeceksiniz).
*Sürücü eğitimlerinde bu küçük ipucunu mutlaka öğretmeliler. Gerçekten de
işe yarıyor.
*Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının, işe yaramamasının nedeni de
benzerdir. SARI ışık veren sis farları ise gece, tipi ve kar yağışlı
havalarda çok işe yarar, kar taneleri hemen hemen görünmez olur.
*Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz.
*Sıradaki uyarı da çok önemli! Kaç kişi bunu biliyor merak ediyorum.
*36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç
pert oldu.
*Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat
etmekteydi.
*Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama
yaptı ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...
*Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum
karşısında çok şaşkındı.
*Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler
söyledi:
*YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.
*Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve
tutarlı bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
*Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının,
kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın
yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden
olabileceğini anlattı.
*Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
*Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu
uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:
*YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA
SÜRMEYİNİZ.
*Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda
sürmelerini söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken
kullanın demiyoruz.
*Eğer bu bilgiyi diğerleri ile paylaşırsanız ve paylaştığınız kişilerden
sadece bir kişi bile bilmiyor olsa, her şeye değecektir!...
Bir hayat kurtarmış olabilirsiniz!...