Xj 95 Model Highoutput Soğuk Havalrda Zor Çalişma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Tristrann Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,872

Tristrann

Ana Kamp
Mesajlar
28
Tepkime Puanı
13
Merhabalar Değerli Forum Üyeleri;

95 xj aracım soğuk havalarda zor çalışıyor. Yaz aylarında gaza dokunmadan tek marşta alan arabam kışın gaza basa basa marşı zorlaya zorlaya çalışıyor.

Geçen ay yolda kaldım, ancak bu sebepten mi onu anlayamadım. Olay şöyle gelişti, aracı zor çalıştırdım yaklaşık 3 km gittim ve stop etti, ardından motor sıcak olduğu için olsa gerek tek marşta çalıştı ancak bu seferde çekişte sorun yaşatıp stop etmeye devam etti. Kaçınılmaz son çekici çağırıldı ve aracımı tamirhaneye çektirdim. Usta sağolsun sorunun distürbütör kapağında olduğunu tespit edip değiştirdiğinde çekiş problemi ve stop etme ortadan kalktı ancak zor çalışmaya devam.

Bu durum neden kaynaklanabilir akü veya buji kablosu olabilir mi?

Belki aynı sorunu yaşayan başka biri de vardır umuduyla yazdım.

Değerli görüşlerinizi rica ediyorum.

Selam ve Saygı ile..
 

Etiketler
Merhabalar Değerli Forum Üyeleri;

95 xj aracım soğuk havalarda zor çalışıyor. Yaz aylarında gaza dokunmadan tek marşta alan arabam kışın gaza basa basa marşı zorlaya zorlaya çalışıyor.

Geçen ay yolda kaldım, ancak bu sebepten mi onu anlayamadım. Olay şöyle gelişti, aracı zor çalıştırdım yaklaşık 3 km gittim ve stop etti, ardından motor sıcak olduğu için olsa gerek tek marşta çalıştı ancak bu seferde çekişte sorun yaşatıp stop etmeye devam etti. Kaçınılmaz son çekici çağırıldı ve aracımı tamirhaneye çektirdim. Usta sağolsun sorunun distürbütör kapağında olduğunu tespit edip değiştirdiğinde çekiş problemi ve stop etme ortadan kalktı ancak zor çalışmaya devam.

Bu durum neden kaynaklanabilir akü veya buji kablosu olabilir mi?

Belki aynı sorunu yaşayan başka biri de vardır umuduyla yazdım.

Değerli görüşlerinizi rica ediyorum.

Selam ve Saygı ile..
Merhaba

Aklima ilk gelenler distürbutor veya krank durum sensoru.(soğuk hava ile alakalı olmayan)
f akat ilk önce akü , buji , buji kablosuna bakmakta fayda var.Bu işlemler esnasında birde gaz kelebeğini temizletmek
aracın çalışmasını büyük ölçüde rahatlatır.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:

Merhaba

Aklima ilk gelenler distürbutor veya krank durum sensoru.(soğuk hava ile alakalı olmayan)
f akat ilk önce akü , buji , buji kablosuna bakmakta fayda var.Bu işlemler esnasında birde gaz kelebeğini temizletmek
aracın çalışmasını büyük ölçüde rahatlatır.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhaba Volkan Abi,

Öncelikle çok teşekkür ederim yine her zaman olduğu gibi anında imdadıma yetiştin.

Distrbütör kapağı değişti, krank sensörü ve bujilerde kontrol edilip sağlam raporu aldı.

Kısmetse bu hafta sonu aracımın gaz kelebeğini temizlemek istiyorum. Yabancı sitelerden araştırmam sonucu bunu kendi başıma halledebileceğim kanısına vardım, ancak sana yine de danışmak istediğim konu gaz kelebeği tam olarak nerede ve söküp takarken özellikle dikkat etmem gereken bir husus var mıdır?

Kelebek temizliğinden sonra geriye buji kabloları ve akü kalıyor.

Buji kablosunu moparda kontrol ettim en iyisi 255 tl dediler daha ucuzu da var tabi ancak konu buji kablosu ise sence ucuza yönelmenin dezavantajı olabilir mi?

Selam ve Saygı ile..
 

Merhaba Volkan Abi,

Öncelikle çok teşekkür ederim yine her zaman olduğu gibi anında imdadıma yetiştin.

Distrbütör kapağı değişti, krank sensörü ve bujilerde kontrol edilip sağlam raporu aldı.

Kısmetse bu hafta sonu aracımın gaz kelebeğini temizlemek istiyorum. Yabancı sitelerden araştırmam sonucu bunu kendi başıma halledebileceğim kanısına vardım, ancak sana yine de danışmak istediğim konu gaz kelebeği tam olarak nerede ve söküp takarken özellikle dikkat etmem gereken bir husus var mıdır?

Kelebek temizliğinden sonra geriye buji kabloları ve akü kalıyor.

Buji kablosunu moparda kontrol ettim en iyisi 255 tl dediler daha ucuzu da var tabi ancak konu buji kablosu ise sence ucuza yönelmenin dezavantajı olabilir mi?

Selam ve Saygı ile..
Merhaba,

73 model benzinli aracımın ilk zamanlarında ben de buna benzer bir problemle karşılaşmıştım. Benim sorunum buji kablolarını değiştirince düzelmişti. Anlattığınıza göre sizin sorununuz da buna benzer basit bir çözümle düzelebilecek birşey gibi duruyor. Distribütör kapağı değişiminde can sıkıcı olabilecek stop etme ve çekiş sorunu düzelmiş, büyük ölçüde elektrik/ateşleme sisteminde bir sıkıntı var gibi duruyor. Anlattıklarınızdan yola çıkarak, ucuzdan pahalıya doğru şu seçeneklere yönelebilirsiniz dilerseniz;

1- Buji kontrolü, gerekliyse değişim
2- Buji kablolarının kotrolü, gerekliyse değişim
3- Akü kontrolü, gerekliyse değişim
4- Marş motoru kontrol ve bakım, gerekliyse parça yada motor değişimi

Buji kabloları konusunda bütçenizin el verdiği ölçüde orjinal parça almanızı öneririm.Piyasada bendeki eski araç için 25 TL'den başlayan buji kabloları vardı, ben yurtiçinde bulamadığım için ebay'den orjinal kablolarını getirtmiştim ve bir daha hiç sorun yaşamadım. Fiyat olarak 390 TL'yi bulmuştu kargo dahil. Kablolar arasındaki iletkenlik (direnç) farkı, yalıtım malzemesi kalitesindeki farklar, vb gibi faktörler fiyatı etkiliyor temel olarak. Yani ucuz olan kalolar muhtemelen direnci yüksek ve ısı, akım yada kaput altında maruz kalacağı diğer aşındırıcı faktörler sebebiyle çok kısa sürede aşınan kablolar.
 
Son düzenleme:




resimdeki gibi bi temizleyici işini görür. Buji kablosu ben İzmirde 110 tl ye almıştım distürbütör kapağı da sanırım 100 tl civarı idi. bence 225 tl çok yüksek, Mopar a değilde amerikan parçaları satan yerlere sorarsan daha makul fiyatlar var ben aldım kullandım araç canavar gibi oldu, memnunda kaldım.

selamlar

benzinli-motor-bogaz-kelebegi-temizleyici-500-ml-wurth-orijinal-4050641553423.JPG
 

merhaba alttaki videoda gaz kelebeği temizliği tam olarak anlatıyor , videodaki komple sökmüş sen sökmedende sprey ile boğazı temizleyebilirsin.

VİDEODA Kİ GİBİ BİR TEMİZLİK SONRASINDA ARACININ ROLANTİSİN DE SORUN YAŞAYA BİLİRSİN AYAR YAPTIRMAN GEREKE BİLİR (İYİ BİR USTANIN AYARA YAPMASI GEREKECEKTİR ODA DUZEN TUTMAYACAKTIR :smiley: )
ARAC ÜZERİNDE YAPTIGINDA İSE GÖRDÜĞÜN BÜTÜN KİRLER EMME MANIFOLDUNA AKAÇAKTIR
ARAÇ ÇALIŞIRKEN YAPTIINDA ARAC KENDİ KENDİ KENDİNE GAZ VERECEKTİR (KULLANDIĞIN SPREY GÖRE DEĞİŞİR) SPREYİ FAZLA SIKTIĞINDA TAM GAZ VERDİĞİNDE DEVRİ DİBE VURDURDUĞUNU DUŞUN.
BENCE İYİ BİR USTAYA TEMİZLETMEN DE FAYDA VAR.
ROLANTİNDE BİR SORUN YOK İSE AYARLARINLA OYNATMA DERİM TEMİZEYIP GERİ TAKSIN
 

Gazdan ayağı çekince ışıklarda stop ediyor mu örneğin araç? Bu ise rölanti motorudur değilse genelde ateşlemeden olur,araç bir şekilde tam ateşlemiyor demektir.
 


Emre merhaba son durum ne problemi cozebildinmi ?

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Volkan Abi Merhaba,

umarım iyisindir.

Geçen hafta uyuşturucu bağımlısı bir serseri direksiyon başında bayılmak suretiyle ters yöne girip aracını aracıma sapladı. (Opel astra)

Neyseki benim aracımın sadece tamponun alt kısmında ufak bir kırık ve panjurun yerinden oynaması dışında herhangi bir sıkıntı yok.

Astrayı görmek bile istemezsiniz..

Aracım şu an serviste kazadan sebep ancak çalışma sorununu da halledecekler. Belli olur olmaz burada paylaşacağım.

Volkan Abi buji kablosu oalrak hangi markayı aldığını hatırlıyor musun?

Bilmeden almak yerinedenenip memnun kalınmış ürünü almak bence daha mantıklı.

Selam ve Saygı ile..
 




Volkan Abi Merhaba,

umarım iyisindir.

Geçen hafta uyuşturucu bağımlısı bir serseri direksiyon başında bayılmak suretiyle ters yöne girip aracını aracıma sapladı. (Opel astra)

Neyseki benim aracımın sadece tamponun alt kısmında ufak bir kırık ve panjurun yerinden oynaması dışında herhangi bir sıkıntı yok.

Astrayı görmek bile istemezsiniz..

Aracım şu an serviste kazadan sebep ancak çalışma sorununu da halledecekler. Belli olur olmaz burada paylaşacağım.

Volkan Abi buji kablosu oalrak hangi markayı aldığını hatırlıyor musun?

Bilmeden almak yerinedenenip memnun kalınmış ürünü almak bence daha mantıklı.

Selam ve Saygı ile..
Emre merhaba ,

Öncelikle geçmiş olsun , Allah beterinden korusun. Biz bu tip araçlara bindiğimiz için insanlar bize deli gözüyle bakıyor ama bu tip kazalar bizlere araç seçimi yaparken km de ne kadar yaktığı değil , güvenliğin birinci sırada olması gerekliliğini tekrar hatırlatıyor.Tekrar geçmiş olsun yaralanan varsa acil şifalar dilerim.
Buji kablosu konusunda marka bence önemli değil önemli olan kablonun iletkenliği. Zaten buji kabloları genelde ambalaj içinde değilller , bu sebebten en doğru çözüm kabloların direnç testini yapmak veya bir oto elektrikçisine yaptırmak. Mopar da olsa fiyatı pahalıda olsa nakliye istifleme satış aşamalarında bizim göremeyeceğimiz kablo içinde kırıklar olabilir.Naçizane tavsiyem her bir kabloya direnç testi yapıp kabul edilebilir direnç değeri veren kabloyu tercih etmektedir.

selamlar saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,053
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst