X-trail Conta Yakması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cakmak88 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,526

cakmak88

Ana Kamp
Mesajlar
38
Tepkime Puanı
9
Yaş
36
Yer
Manisa-İzmir
Arkadaşlar selamlar. Daha önce sensör arızası yada termostatta bir sıkıntı vardır diye umduğum şey conta yakması çıktı. Geçenlerde aracım hararet yaptı (2003 model T30 kasa), gaza basınca hararet artıyor çekince azalıyordu. Bakımını da yeni yaptırdığım için suyundan şüphelenmedim fakat bir baktım ki su eksiltmiş ustaya götürdüm suyu ekledik falan yine eksiltirse gel dedi. Bu arada sabahları titremeler olmaya başladı motor ısınana kadar ve egzozdan buhar gittikçe arttı fakat kış ayı diye soğuktandır dedim geçtim. Su ekledikten 2 gün sonra motor arıza ışığı yandı ve hafif tekleme yaptı. Ustaya tekrar gittim ve bujilerde de ıslaklık olduğunu gördük. Ya conta yandı yada kapak çatlak olabilir dedi. Conta 2 yerden yanmış ve çok şükür ki kapak testlerden sağlam çıktı yoksa masraf artacaktı. Şuan genel bakımlarıyla falan 1500 tl gibi bir rakama aracımı teslim alacağım galiba. Buradan paylaşmak istedim benzer sorunları yaşayan arkadaş olursa diye.
 



geçmiş olsun conta yanması hararetten dolayımı olmuş acaba usta bi bilgi verdimi ?

LPG'den olur genelde.
Bakımsızlıktan veya eskime sürecinin normal bir sonucu olarak ta olabilir.
Sonunda çatlak conta yüzünden hararet olur, hararet yüzüden conta yandı zannederler, halbuki pekala tam tersi olmuş ta olabilir.
 

geçmiş olsun conta yanması hararetten dolayımı olmuş acaba usta bi bilgi verdimi ?

LPG'den olur genelde.
Bakımsızlıktan veya eskime sürecinin normal bir sonucu olarak ta olabilir.
Sonunda çatlak conta yüzünden hararet olur, hararet yüzüden conta yandı zannederler halbuki pakala tam tersi olmuş ta olabilir.
Aynen öyle dediginiz gibi conta yüzünden su eksiltip hareret yaptı benimkisi
 





Bence radyatöre baktırmanızda fayda var , bu araçların büyük sorunu radyatörün zamanla tıkanması ve yeterince verimli soğutma işlemi yapamaması , ardından hararet oluşması ve conta yanması ve benzeri problemler. Motoru yaptırdıktan sonra uzun yolda dik bir yokuşta deneme yapın hararet artıyorsa radyatörü de değiştirin.

Saygılar
 

Bence radyatöre baktırmanızda fayda var , bu araçların büyük sorunu radyatörün zamanla tıkanması ve yeterince verimli soğutma işlemi yapamaması , ardından hararet oluşması ve conta yanması ve benzeri problemler. Motoru yaptırdıktan sonra uzun yolda dik bir yokuşta deneme yapın hararet artıyorsa radyatörü de değiştirin.

Saygılar
Uyarınız için teşekkür ederim. Bunu deniyeceğim.
 

O radyatörler de motor soğutma suyu zamanında değiştirilmediği için tıkanıyor.
Olayın gelişimi şöyle: önce aracın ilk sahibi kullanma klavuzunu kaybediyor ya da okumuyor. Yetkili servis gerekli gereksiz bir sürü pahalı bakım ile faturayı şişiriyor, ordan kaçan adama sanayi yollarında onu değiştirmeye gerek yok çünkü derecesi iyi muhabbeti yapılıyor, bu arada antifriz içindeki korozyon koruyucu maddelerin sınırlı ömrü hasır altı edilmiş oluyor... ondan sonra da bir gün ne olduğunu iş işten geçtikten sonra öğreniyorsunuz (birileri bir forumun birinde böyle yazdığı zaman). Gerçi bunları o kadar umursayan adamın herşeyden önce arabaya lpg taktırmaması lazım, sanayide "onu değiştirmeye gerek yok" diyen adam da bu açıdan haklı...
 



O radyatörler de motor soğutma suyu zamanında değiştirilmediği için tıkanıyor.
Olayın gelişimi şöyle: önce aracın ilk sahibi kullanma klavuzunu kaybediyor ya da okumuyor. Yetkili servis gerekli gereksiz bir sürü pahalı bakım ile faturayı şişiriyor, ordan kaçan adama sanayi yollarında onu değiştirmeye gerek yok çünkü derecesi iyi muhabbeti yapılıyor, bu arada antifriz içindeki korozyon koruyucu maddelerin sınırlı ömrü hasır altı edilmiş oluyor... ondan sonra da bir gün ne olduğunu iş işten geçtikten sonra öğreniyorsunuz (birileri bir forumun birinde böyle yazdığı zaman). Gerçi bunları o kadar umursayan adamın herşeyden önce arabaya lpg taktırmaması lazım, sanayide "onu değiştirmeye gerek yok" diyen adam da bu açıdan haklı...
Lpg sizde arabaya bunmek cesaret ister
 

Lpg sizde arabaya bunmek cesaret ister emoji1.png

Evet o arabaya lpg'siz binmek cesaret isteyebilir... :smiley:
Yanlız şehir içinde çok fazla araç kullanmıyorsanız bence 2lt'ye kadar lpg'ye gerek yok, ondan sonrası için düşünülebilir, 5.9 lt motorlu arabayı benzinle kullanmaktansa motor tamiri yaptırmak daha mantıklı tabi.
 

Lpg sizde arabaya bunmek cesaret ister emoji1.png

Evet o arabaya lpg'siz binmek cesaret isteyebilir... :smiley:
Yanlız şehir içinde çok fazla araç kullanmıyorsanız bence 2lt'ye kadar lpg'ye gerek yok, ondan sonrası için düşünülebilir, 5.9 lt motorlu arabayı benzinle kullanmaktansa motor tamiri yaptırmak daha mantıklı tabi.
2 ayda 5 bin km yaptim yarısı arazi yarısı şehir içi her halukarda lpg şart bana
 

2 ayda 5 bin km yaptim yarısı arazi yarısı şehir içi her halukarda lpg şart bana emoji1.png

Öyle görünüyor...
 

QR20 kodlu nissan motorların hararet sebebi ile conta yakması ilk kez duyuyorum geçmiş olsun. Aynı motorların 1.6 sı primera p12 lerde mevcuttur ve ailemde 300.000 de taze ceylan gibi sekeni var. Adam gömer cinsten motorlar bana göre dikkatli bakıldığında. Magnezyum alaşımlı subap lpg ile kullanımda can yakan sebebi o da ahım şahım para tutmaz. Soğutma sistemi komple kontrol edilmeli ardından conta ve kapağa geçilmeli bence. Geçmiş olsun tekrardan.
 



QR20 kodlu nissan motorların hararet sebebi ile conta yakması ilk kez duyuyorum geçmiş olsun. Aynı motorların 1.6 sı primera p12 lerde mevcuttur ve ailemde 300.000 de taze ceylan gibi sekeni var. Adam gömer cinsten motorlar bana göre dikkatli bakıldığında. Magnezyum alaşımlı subap lpg ile kullanımda can yakan sebebi o da ahım şahım para tutmaz. Soğutma sistemi komple kontrol edilmeli ardından conta ve kapağa geçilmeli bence. Geçmiş olsun tekrardan.
Evet bende almadan önce araştırdım sorun yaşayan pek yok. Bundan dolayı ustaya dedim ne var ne yok bakımını yap diye. Kendiside sadece japon araçlarına bakıyor gerekeni yapacağını düşünüyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst