Wrangler ; Yükseltme Kiti Montajı Sonrası Oluşabilecek Sorunlar?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan özberk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,228

özberk

Ana Kamp
Mesajlar
65
Tepkime Puanı
0
merhaba...95 wrangler 4,0 lt için 4 inç yükseltme kiti ne karar verdım.kitin içeriği şöyle;4 inç skyjacker süspansiyon kiti,4 adet gazlı amartisör,pitman kolu,arazi şanzımanı düşürme kiti,fren hortumları,direksiyon amortisörü,ön ayna mahruti 4.1 oranlı ve ıstavroz seti,arka ayna mahruti 4,1 oranlı,15x10" jant,35x12,5x15 lastik...bu set ile yükseltme sonrası herhangi bir problem yasarmıyım.?yapılacak baska bır işlem varmıdır?paylaşımlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum...
 

Etiketler
Aracınız 95 Wrangler, resimden görebildiğim kadarıyla YJ (Kare farlı)... Yani aracınız makaslı... full kit ile problem yaşamazsınız.. şanzıman alçaltma kiti ve drop pitman en kritik parçalar.. her kitten çıkmıyor... Madem 35 lastik takacaksınız ve bu kadar masraf edeceksiniz bence arka dana35'e Yukon Alaşımlı akslarda getirin kilit takarsanız içiniz rahat eder...
 

özberk' Alıntı:
merhaba...95 wrangler 4,0 lt için 4 inç yükseltme kiti ne karar verdım.kitin içeriği şöyle;4 inç skyjacker süspansiyon kiti,4 adet gazlı amartisör,pitman kolu,arazi şanzımanı düşürme kiti,fren hortumları,direksiyon amortisörü,ön ayna mahruti 4.1 oranlı ve ıstavroz seti,arka ayna mahruti 4,1 oranlı,15x10" jant,35x12,5x15 lastik...bu set ile yükseltme sonrası herhangi bir problem yasarmıyım.?yapılacak baska bır işlem varmıdır?paylaşımlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum...

Bana göre yapılacak herşeyi yapıyorsunuz.Mükemmel bir arazi canavarı olacağa kesin.Şimdiden hayırlı olsun ve kolay gelsin.
 

4" yükseltme kiti yerine 2,5" kite dönüp;aradaki fiyat farkıylada vinç,diff. kilit yapayım diyorum.diff kilidi öne takmayı düşünüyorum ne dersiniz??
 

Ne tür bir kilit takacaksınız? Kilidi öne takıp hiç problem yaşamayanda var, çok sıkıntı yaşayıp sökende... Illede öne takacaksanız mutlaka WARN premium hub almanızı tavsiye ederim... 2.5" lift kit ile 35'leri sığdıramazsınız diye tahmin ediyorum ama 2.5" kitle pitmanada gerek kalmaz, şanzıman alçaltmayada......
 



kilidin markası powertrack.2,5 " e dönünce lastik 32" olacak.dediginiz gibi pitman ve şanzıman düş. kitinede gerek kalmıyor,ayna mahtutıler ve fren hortumlarıda listeden eksiliyor.rakamda aşağı iniyor tabi.bu farkı aracta başka yerlere kullanayım diyorum.
 

orkun bey;kilidi öne takarsam ne gibi sorunlar yaşayabilirim?arkamı önmü daha mantıklı olur sizce kiliit konusunda??
 

Jeep konusunda derin bir bilgim olmasa da temel bir kaç şeyden bahsetmek istiyorum. (Jeep konusunda deneyimli arkadaşlarla da hem fikir olmak isterim)

Genelde kanallı yerlerde çamur geçişleri ve engel aşma yapacaksanız 35'' doğru tercih olur. Bu durumda ayna mahruti değişimi hem yakıt tüketiminin çok artmaması için, hem de performans kaybını önlemek için doğru tercih olur.
Bence off-set'lenmiş(bijon seviyesinden dışa kaydırılmış) saç jantlarda 255/85/16 BF Goodrich MT takarsanız 33.5'' ölçüsünü yakalarsınız. Bu lastik yerdeki sürtünme enerjisinin daha az olması sebep aracın torkunu daha iyi aktarır yere.
Not: Saç jant arazide özellikle lastik havası indirildiğinde yamulması daha zor, daha uzun ömürlü bir seçenektir.
Not2: 255/85/16 MT lastiklerde şu anda sadece BF Goodrich'de var.

Araçlara takılan lastik ebadının büyütülmesinde iki ölçüt gözönüne alınır. Aracın ağırlığı ve uzaklaşma, yaklaşma ve karın açıları. Dolayısıyla sizin aracınızda 32'' lastikle de ilerleyebilirsiniz. Çok derin kanallarda belki vinçlersiniz ama daha az yakıt tüketimi ve yol özellikleri daha az bozulmuş bir araç artınız olur.
Bu durumda eğer 32'' tercihiniz olursa benim tavsiyem MK51 Mustafa Abi'nin Cherokee'de yaptığı gibi off-setlenmiş saç jantlarda 235/85/16.

Bildiğim kadarıyla sizin arka dif. kilidi limited slip. Dolayısıyla çamurda sınırlı iş yapar.

Piyasada 3 tip kilit var.
Sabit: Virajlarda tam gaza basılmadığı sürece ayırır. Onun dışında %100 kilitlidir. Manevralarda nadiren kasma, dönüşlerde alışınca kafaya takılmayacak ayrılma sesi yapar. Kilit içindeki yaylar kilidin gerektiğinde devreye girip çıkmasını sağlar. Off-road kullanımı öncelikli olarak kullanılan araçlarda sıklıkla kullanılır. Örnek: Powertrax'in Lock-Right modeli.

İçeriden kumandalı: Normalde LSD olarak çalışan difransiyel içeriden kumanda edildiğinde tam kilitlenir. Pahalı ama efektif bir çözümdür.
Şehirçinde aracınız dar manevralarda daha az kasar, araziye girdiğinizde %100 kilitleyip yola devam edersiniz.
Bu tip kilitlerde ARB markasının öncülüğünü yaptığı hava kompresörüyle devreye giren kilitlerde vardır. Bu kilitlerde %100 olup istenirse öne de takılabilir.

Sınırlı kaydırmalı (limited slip): Off-road modifikasyonlarında genelde önde takılı olması tercih edilir. İçeride balatalı bir sistemle modeline göre %25-50 tutunma sağlar.

Difransiyel tipleri aynı ise arkadaki kilit öne adapte edilebilr belki.
Arkaya içeriden kumandalı %100 kilit, ya da bu araç ikinci aracınız olacaksa lock-right tarzı bir kilit iş yapabilir.
 

merhaba onur bey alacagım cantlar aliminyum alasımlı procomp 1069 veya 1079 modelı.kilit powertrck sabit.ön ve arka kılıt arasında fark oldugu söylendı.(yapısal olarak)lastik silverstone 32x11,5x15.yukseltme kiti 2,5 inç...arazide iş görmesi için sizce kilit öndemi arkadamı olmalı..?
 

Eğer arkada lsd kilit varsa aracınızda öne de lsd takabilirsiniz. İleride ihtiyaç duyarsanız arkaya sabit veya içeriden kumandalı takarsınız.
Ama eğer araçta arkada lsd yoksa, (araç kaldırttırılıp tekerleklerden birini çevirip diğeri de dönüyorsa anlarsınız, eğer lsd yağı konmamışsa lsd'de çalışmaz. o zaman diff'in altında bir yerlerde yazar lsd ise) arkaya sabit kilidi takın. Bu arada sizin aracınızda lsd kilit olmaması düşük bir ihtimal.
Mantıken ilk önce arka kilit takılır beklentiler karşılanmayınca sonra öne kilit takılır.
Alimünyum jantlar evet gösterişlidir ama jant tipi ve lastik ebadı konusunda kendi görüşlerimi belirttim.
 



Yükseltme Kiti Montajı Sonrası Oluşabilecek Sorunlar? başlığında araçların birbirine karışmaması açısından Wrangler için ayrı bir konu başlığı açtım.
İyi sohbetler..
 

Ynt: Wrangler ; Yükseltme Kiti Montajı Sonrası Oluşabilecek Sorunlar?

Ön arka dingilleriniz farklı olduğu için kilitlerde farklıdır. Öne %100 takarsanız kuru zeminde 4 çekere bağlamamaya çalışın, zaten arkada da kilit olduğundan ihtiyacınız olmayacaktır. Ön kilit devredeyken, ( 4 çekerde olmasanız bile, hublar kitlendiği an kilit çalışır) kuru zeminde asfaltta virajlarda sıkıntı yaşanabilir, ön dingiliniz dana30 33' ve üzeri lastiklerde kilitli uygulamalarda aks kesme olasılığınız var. Arka %100 kilitle asfaltta kullanmaya alışırsınız... Tek kilit takacaksanız nereye takacağınıza sizin karar vermeniz lazım...

Ben araçta karışık ekipmanlardan hoşlanmadığım için ARB'den uzak durun derim, Jeep'te Avrupa ve Japon araçlarında olmayan bir avantajımız, markamız var OX-locker http://www.ox-usa.com/ox/Products/Lockers/tabid/429/Default.aspx sistem spiral tel vasıtası ile devreye girip çıkıyor ve ABD fiyatı 750dolar civarında (ARBden çok çok ucuz)... eğer asfaltta kullanacak olsaydım kesinlikle öne OX takardım, özellikle otomatik hublı araçlarda....
 

Ynt: Wrangler ; Yükseltme Kiti Montajı Sonrası Oluşabilecek Sorunlar?

onur bey.verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum.aracın arkasını kaldırınca 2 lastıkte birlikte dönuyor.bu lsd nın oldugunun göstergesi sanırım.fakat arazide çarpraz lastikler askıda kaldığı anda araç olduğu yerde kalıyor.lsd iş yapmıyor yani.
 

Ynt: Wrangler ; Yükseltme Kiti Montajı Sonrası Oluşabilecek Sorunlar?

orkun bey.ox-locker sanırım manuel olarak devreye alınıyor.arkadaki lsd nin yaptıgı iş yeterlı olmuyor arazide.arkaya bahsettıgınız ox-locker uygun görünüyor.nereden temin edebilirim.bilgi paylaşımınız için teşekkür ediyorum...
 

Ynt: Wrangler ; Yükseltme Kiti Montajı Sonrası Oluşabilecek Sorunlar?

Amerika'dan kiti getirirken nasıl bir yol izlemeyi planlıyorsunuz? Internetten alacaksanız, kit satılan heryerde OX var... ancak 40-50kg civarı...sizin kitte epeyce ağır olacak 4 makas ( başıma geldi...)...

özberk' Alıntı:
orkun bey.ox-locker sanırım manuel olarak devreye alınıyor.arkadaki lsd nin yaptıgı iş yeterlı olmuyor arazide.arkaya bahsettıgınız ox-locker uygun görünüyor.nereden temin edebilirim.bilgi paylaşımınız için teşekkür ediyorum...
 



Ynt: Wrangler ; Yükseltme Kiti Montajı Sonrası Oluşabilecek Sorunlar?

Bu durumda sizin kuru zeminli, kayalık bir memlekette olmanız sebep ve arkada da lsd olması sebep benim şahsi tavsiyem öne kilit takmanız.
Bu kilit ox-locker veya yine bir lsd tip bir şey olabilir.
Ama çamurla boğuşacak olsaydınız önce arkaya ox-locker tarzı kumandalı veya powertrack tarzı sabit kilit derdim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,514
Mesajlar
1,519,130
Kayıtlı Üye Sayımız
172,172
Kaydolan Son Üyemiz
avukatomersefacanata

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst