boğaz kelebeği ve iac valfi (rölamti motoru)nu temizletin. araba hava yapmış gibi çalışır ki düzgün hava girişi sağlanmadığından yapar. hatta çok bozulunca motordan o ses insanın içini ürpertir..
eğer düzelmezse önce iac valfini değiştirin, bi nebze düzelip devam ediyorsa tps yi de.
boğaz kelebeği ve iac valfi (rölamti motoru)nu temizletin. araba hava yapmış gibi çalışır ki düzgün hava girişi sağlanmadığından yapar. hatta çok bozulunca motordan o ses insanın içini ürpertir..
eğer düzelmezse önce iac valfini değiştirin, bi nebze düzelip devam ediyorsa tps yi de.
wj de dijital kelebek yokki hafızası olsun. hiçbirşey olmaz. eski moda yaylı kelebek var. komple söküp benzin içinde bile temizleyebilirsiniz sensörleri söktüyseniz.
mesajı görmemişim, ben temelli tarafında çalışıyorum. ne tip sesler bu bunlar? hangi koşulda çıkıyorlar? seslere vuruntu titreşim gibi şeyler eşlik ediyormu?
wj de dijital kelebek yokki hafızası olsun. hiçbirşey olmaz. eski moda yaylı kelebek var. komple söküp benzin içinde bile temizleyebilirsiniz sensörleri söktüyseniz.
IAC dediğiniz şey "intake air control valve" ise basbayağı gaz kelebeği demek. "idle control valve" ise o dediğiniz gibi soketi olan, girip çıkan bir ucu olan ve gaz kelebeğinin altındaki boşluğu açıp kapatan bir şey. o arızalandığı zaman aracın rölantisi dengesiz olur ve istop eder. araç boştayken o girintiden hava çekiyor. parçanın tamiri yada temizliği mümkün değildir. içinde bobin var sadece.
kavram karmaşası olabiliyor, bazen komple gaz kelebeğine throttle body de diyorlar. bazen intake idle control valve de diyorlar. yani herhalde yapılacak işe göre değerlendirmek lazım.
IAC dediğiniz şey "intake air control valve" ise basbayağı gaz kelebeği demek. "idle control valve" ise o dediğiniz gibi soketi olan, girip çıkan bir ucu olan ve gaz kelebeğinin altındaki boşluğu açıp kapatan bir şey. o arızalandığı zaman aracın rölantisi dengesiz olur ve istop eder. araç boştayken o girintiden hava çekiyor. parçanın tamiri yada temizliği mümkün değildir. içinde bobin var sadece.
kavram karmaşası olabiliyor, bazen komple gaz kelebeğine throttle body de diyorlar. bazen intake idle control valve de diyorlar. yani herhalde yapılacak işe göre değerlendirmek lazım.
Hocam idle control valve bu diye biliyorum, rölantide titreme bundan da kaynaklanabiliyor. Benim kare kasanın iac ini bizzat söktüm ve temizledim oradan biliyorum. Gerçi benim titreme benzin regülatörünün düzgün çalışmamasından kaynaklanıyormuş. Ama olsun elden geçmiş oldu
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
doğru biliyorsunuz. genelde rölanti motoru diye bilinen bir şey aslında.bunun tamir edilebilen bir tarafı yok. sağlamlığını DRBIII denen el terminali ile test ederler.