Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vurun

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan North wind Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,512

North wind

Ana Kamp
Mesajlar
85
Tepkime Puanı
4
Merhaba arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var.Grand Cherokee Limited 4.7 V8 2001 aracımda akümü sarj etmek için sökmüstüm,aküyü sökmeden önce immobilizer sistemini devredısı bıraktım.Aracımda lpg yok.Aküyü sarj ettikten sonra takmaya zamanım olmadı ve yaklasık 12 gün sonra nakü bekledigi icin tekrar sarj edip,sarj ettikten 1 gün sonra aküyü taktım,aracım calıstı fakat motor ısındıktan sonra vites D de iken ilk viteste vuruntu yapıyor.
Sarsıntıyla 1. vites geciyor,bazen 2.den 1 e düserkende yapıyor,geri viteste yani R de vuruntu yok,önce boyle sorunlarım yoktu,aracım 12 gün aküsüz kaldıgı icin elektronik parcalarda, tcm (transmission control module) ve pcm gibi beyinlerde sıfırlanma olmuş olabilir mi?Kendi yapabilecegim pratik bi çözümü var mı?Kontak anahtarını kapatıp actıgımda 4. seferde acık konumda done yazıyor yani hata kodu almıyorum.Teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

Aküyü daha önceden ilk - ve sonra + kutbunu cıkaran arkadaslarda bu sorunla karsılastılar mı ?Aküyü komple söküp benim yasadıgım sorunu yasamayan arkadaslarda cevap yazarlarsa sevinirim.
Merhaba arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var.Grand Cherokee Limited 4.7 V8 2001 aracımda akümü sarj etmek için sökmüstüm,aküyü sökmeden önce immobilizer sistemini devredısı bıraktım.Aracımda lpg yok.Daha önceleri akünün sadece - kutupbasını sökünce 15,20 dakika bekledikten sonra - yi tekrar takınca bi sorun olmuyordu.Fakat aküye bakım icin immobilizer sistemini devredısı bıraktıktan sonra ilk - sonra + kutbu cıkardım,aküyü farklı bi yerde sarj ettikten sonra takmaya zamanım olmadı ve yaklasık 12 gün sonra akü bekledigi icin tekrar sarj ettim.Sonradan örnegin 80-100 km yol yaptıktran sonra sürüs tarzıma göre vites gecişleri alısır mı yoksa serviste cihaz yardımıyla tcm nin quick learn işlemiyle tekrar tanıtılması mı gerekir?Akü dısında herhangi bi parca sökmedim.Akünün + yı taktıktan sonra - kutbunu takarken cok az kıvılcım cıkması dogal mıdır?Teşekkürler.
 

Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

akünün deşarj değeri düşmüş olabilir. bence yeni akü takmakta fayda var. TCM nin öğrenme eğirsi varmı yokmu bilemiyorum, eski moda bir şanzuman çünkü. ben zamanında böyle bir durum yaşamamıştım. resetlenen ecu nun değerleri olmalı. bununla bağlı olarak motorun çalışması 2 3 ısım aperiyodu için titreşimli ve kaba olabilir. rölanti sorunu yaşanabilir buna bağlı olarak vites geçişleri yanlış olabilir.
 

Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

North wind' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var.Grand Cherokee Limited 4.7 V8 2001 aracımda akümü sarj etmek için sökmüstüm,aküyü sökmeden önce immobilizer sistemini devredısı bıraktım.Aracımda lpg yok.Aküyü sarj ettikten sonra takmaya zamanım olmadı ve yaklasık 12 gün sonra nakü bekledigi icin tekrar sarj edip,sarj ettikten 1 gün sonra aküyü taktım,aracım calıstı fakat motor ısındıktan sonra vites D de iken ilk viteste vuruntu yapıyor.
Sarsıntıyla 1. vites geciyor,bazen 2.den 1 e düserkende yapıyor,geri viteste yani R de vuruntu yok,önce boyle sorunlarım yoktu,aracım 12 gün aküsüz kaldıgı icin elektronik parcalarda, tcm (transmission control module) ve pcm gibi beyinlerde sıfırlanma olmuş olabilir mi?Kendi yapabilecegim pratik bi çözümü var mı?Kontak anahtarını kapatıp actıgımda 4. seferde acık konumda done yazıyor yani hata kodu almıyorum.Teşekkürler.
Merhaba,
bence yaşadığınız sıkıntı beyin resetlendiği için oluyor. Ben böyle bir olayı Suzuki G.vitara da yaşamıştım. Serviste, bir kaç gün sonra,beyin değerleri hafızaya alır ve düzelir demişlerdi. Aynen öyle oldu. Siz aracı kaç km. kullandınız bu şekilde?
 

Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

birsel' Alıntı:
Merhaba,
bence yaşadığınız sıkıntı beyin resetlendiği için oluyor. Ben böyle bir olayı Suzuki G.vitara da yaşamıştım. Serviste, bir kaç gün sonra,beyin değerleri hafızaya alır ve düzelir demişlerdi. Aynen öyle oldu. Siz aracı kaç km. kullandınız bu şekilde?

Cevabınız icin teşekkür ederim.
Aracımda 2 senedir hic bi parca degişmedi ,aküyü söktükten sonra bu durum ortaya cıktı,yani farklı bi arızanın o zamana denk gelme ihtimali cok düsük,o yuzden aküyü tamamen cıkardıgım için sorunun ortaya cıktıgına inanıyorum,bazı yerlere sordum servislerden biri bu model araclarda akü tamamıyla sökülünce tcm hafızası kaybolur ve tekrar hatırlamaz dedi,o yuzden cihazla araca baglanıp yazılımı tekrar kontrol edip tcm icinde quick learn işlemi uygulanmalı dedi,ama bazı model araclarda akü sökülsede belli km sonra araç kendisi sürücünün sürüsüne göre tekrar kendi ayarlama yapıyormus yani cihaz baglanmasına gerek kalmıyormus şeklinde yazıda okumustum.
Aradıgım diğer serviste aracım icin belli zaman yol aldıktan sonra sürüsünüze araç alısır ve bu sorun ortadan kalkar dedi ama yani farklı yorumlar oldugu icin kafam karıstı,Ben daha cok sehirci kullanıyorum ama sehirler arası acaba hangisi daha etkili olur.Aküyü taktıktan sonra araca ilk binişimde hic bi sorun yoktu,yaklasık 5 km gittim,ondan sonra bu durum ortaya cıktı,toplamda suana kadar 10 km gitmisimdir,sonra aracın alarm sistmeini pasif hale getirdim, sadece - kutup basını cıkardım yarım saat bekledim,tekrar taktım,aracı calıstırdım dye taktıgımda vuruntu yapmadı fakat motor soguk diye vuruntu yapmadı diye düsünüyorum,önümüzdeki hafta tekrar bi cıkarıcam aracı,deneme yapıcam.Farklı sitede farklı marka bi aracta da 5 km sonrasında bu durum ortaya cıkmıs ve 80,100 km sonra bu sorun düzelmiş.Sizin suzuki G. vitarada D de kalkısta vuruntu yapıyor muydu?Aküyü tamamen mi sökmüstünüz?_Kaç modeldi ve yaklasık kaç km yol gittikten sonra sorun düzeldi?
 



Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

KLL' Alıntı:
akünün deşarj değeri düşmüş olabilir. bence yeni akü takmakta fayda var. TCM nin öğrenme eğirsi varmı yokmu bilemiyorum, eski moda bir şanzuman çünkü. ben zamanında böyle bir durum yaşamamıştım. resetlenen ecu nun değerleri olmalı. bununla bağlı olarak motorun çalışması 2 3 ısım aperiyodu için titreşimli ve kaba olabilir. rölanti sorunu yaşanabilir buna bağlı olarak vites geçişleri yanlış olabilir.

Cevabınız icin teşekkür ederim.Hangi parca sıfırlandı bilemiyorum,pcm mi,ecu mu tcm mi,cünkü net bisey diyen yok.Cihazla bakılması gerekir diyenler daha cok.Yetkili serviste yakınımda olsa hic düsünmeden giderim ama 70 km uzakta,önüğmüzdeki hafta aracımla tekrar biraz yol yapıcam sorun düzelmezse o zaman yetkili servise götürürüm.Aracı calıstırdıgımda 1000 devir civarından biraz bekledikten sonra 600 devire düsüyor,yani eskisi gibi o anlamda bi degisiklik yok,fakat uzun yolda kullanırkende diger vites gecişlerinde biraz sarsıntı oluyor,fakat ilk kalkıs sorunu en cok problem.Enteresan geri visteste hic bi vuruntu yok.Daha önce arkadasımın aracında tcm degişmişti ve tcm degistigi zaman mutlaka cihaza baglanıp quick learn işlemiyle hızlı ögrenme yapıyorlar,cünkü arkadas ilk basta yaptırmamıstı benim araçtaki gibi aracında vuruntu olmustu,fakat benim araçta bi parca cıkarılmadı.Aküyü 2 sene önce yeni aldım fakat 1 yıl önce park sensörü denemekten akü bitti ve marj basmadı,sonra baska aractan takviye yaptık arac calıstı,daha sonra akünün üzerindeki göstergedeki yeşil rengi göremedim siyahtı,4,5 ay öncede aracı uzun süre calıstırmadım ,bi ara dalgınlıgıma geldi 1 ay araç yattıgı icin akü yine bitti,mars basmıyordu ama arac alarm ısıgı yanıp sönüyordu ve kapıları actıktan sonra lambalar yanıyordu yani tamaiyle aküyü bitirmedim,tekrar baska aractan takviye yaptım fakat daha sonra aracta az yol gittigi icin 4,5 günde akü zayıflamaya basladı,arac calısıyordu fakat marsa basınca akünün zayıfladıgı marşın zayıf sesinden anlasılıyordu,, sonra bosch c7 akü sarj cihazı almaya karar verdim,zaten aracı 3,4 günde bir calıştırmak ve hareket ettirmek gerektigini düsünüyorum,hem lastikler ve diger parcalar hemde akünün daha uzun ömürlü olması icin.Bosch c7 de desarj olmus aküler icin olan modu ilk denedim sonra o mod bitince otomatik sarja gecti ve sarj işlemi tamamlandı,sarj tamamlanınca cihaz daha fazla sarj yapmıyor,sadece akımda tutuyor galiba.Daha sonra baktım akünün üzeirndeki göstergede yeşil renk görünüyor.Az km yapmıstım ve o aküyle 1,5 senede 1200 km civarı yaptığım için degistirmeye kıyamadım,tabi cogu akü sarj yapan yerler akü değerlerini ölçmemiz gerekli bu sekilde kullanmanız sakıncalı olur dediler ama sarj cihazıyla yeşil rengi görünce bana güven verdi. Suan marsa basınca gayet güzel,hic bi zayıflama yok aküde,tabi 15-20 gün kullanılmayan araçlarda dolu aküde biter.
 

Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

Telefon ile yetkili servisten bilgi alın bence veya ustanızdan eğer aranız var ise.Belki basit birşeydir, vitesin altında bir beyin var o kontrol ediyor ama akü ve sıfırlama ile bunun birinci dereceden alakası nedir bilmiyorum açıkçası. Hafızanın aynen kalması lazım benim görüşüme göre ama sormak lazım tabi,hiç başımıza gelmeyen bir konu ( binek otomatik vitesli araçlarda da).
 

Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

tenekekutu' Alıntı:
Telefon ile yetkili servisten bilgi alın bence veya ustanızdan eğer aranız var ise.Belki basit birşeydir, vitesin altında bir beyin var o kontrol ediyor ama akü ve sıfırlama ile bunun birinci dereceden alakası nedir bilmiyorum açıkçası. Hafızanın aynen kalması lazım benim görüşüme göre ama sormak lazım tabi,hiç başımıza gelmeyen bir konu ( binek otomatik vitesli araçlarda da).

teşekkürler cevabınız icin, servislere sormustum,biri zamanla sürüsünüze alısır ,sorun kalmaz dedi,diger serviste, tekrar yazılıma bakıp tcm icin quick learn yüklemesini yapmamız gerekir dedi,o yuzden kararsız kaldım,benim ilk defa basıma geldi boyle bisey,muhtemelen araç aküsüz kaldıgı icin bazı parcalarda hafızada silinmeden dolayı eski ayarları unutuldu,önümüzdeki hafta zaten sürüs yaptıktan sonra yine düzelmezse servise gitmeyi düsünüyorum.O yuzden bana da tecrübe oldu,bu akü durumu.
 

Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

North wind' Alıntı:
Cevabınız icin teşekkür ederim.
Aracımda 2 senedir hic bi parca degişmedi ,aküyü söktükten sonra bu durum ortaya cıktı,yani farklı bi arızanın o zamana denk gelme ihtimali cok düsük,o yuzden aküyü tamamen cıkardıgım için sorunun ortaya cıktıgına inanıyorum,bazı yerlere sordum servislerden biri bu model araclarda akü tamamıyla sökülünce tcm hafızası kaybolur ve tekrar hatırlamaz dedi,o yuzden cihazla araca baglanıp yazılımı tekrar kontrol edip tcm icinde quick learn işlemi uygulanmalı dedi,ama bazı model araclarda akü sökülsede belli km sonra araç kendisi sürücünün sürüsüne göre tekrar kendi ayarlama yapıyormus yani cihaz baglanmasına gerek kalmıyormus şeklinde yazıda okumustum.
Aradıgım diğer serviste aracım icin belli zaman yol aldıktan sonra sürüsünüze araç alısır ve bu sorun ortadan kalkar dedi ama yani farklı yorumlar oldugu icin kafam karıstı,Ben daha cok sehirci kullanıyorum ama sehirler arası acaba hangisi daha etkili olur.Aküyü taktıktan sonra araca ilk binişimde hic bi sorun yoktu,yaklasık 5 km gittim,ondan sonra bu durum ortaya cıktı,toplamda suana kadar 10 km gitmisimdir,sonra aracın alarm sistmeini pasif hale getirdim, sadece - kutup basını cıkardım yarım saat bekledim,tekrar taktım,aracı calıstırdım dye taktıgımda vuruntu yapmadı fakat motor soguk diye vuruntu yapmadı diye düsünüyorum,önümüzdeki hafta tekrar bi cıkarıcam aracı,deneme yapıcam.Farklı sitede farklı marka bi aracta da 5 km sonrasında bu durum ortaya cıkmıs ve 80,100 km sonra bu sorun düzelmiş.Sizin suzuki G. vitarada D de kalkısta vuruntu yapıyor muydu?Aküyü tamamen mi sökmüstünüz?_Kaç modeldi ve yaklasık kaç km yol gittikten sonra sorun düzeldi?
Benim G.Vitara 2004 modeldi. araç düz vites ti, boşa alınca motor duruyordu. 50-60 km. sonra düzeldi. umarım, sizin sıkıntı da düzelir kendiliğinden. Bu arada İzmir de iseniz, benim cherokee servisine baktıralım, çok iyidir bu konularda.
 

Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

birsel' Alıntı:
Benim G.Vitara 2004 modeldi. araç düz vites ti, boşa alınca motor duruyordu. 50-60 km. sonra düzeldi. umarım, sizin sıkıntı da düzelir kendiliğinden. Bu arada İzmir de iseniz, benim cherokee servisine baktıralım, çok iyidir bu konularda.
İçime sinmedi benim servise tlf. ettim. Aynen aktarıyorum dediğini, akünüz bittiğinde beyin düşük voltaj değerlerini hafızaya alıyormuş ve bu değerler yeni akü bile konsa, arıza ışığı söndürülmeden, normal değerlerine dönmüyormuş. Yani sizin aracın beyni, normal voltaj değerlerini, düşük algılıyor. Arıza ışığı sönünce, normal değerleri hafızaya yazmaya başlayacakmış. Yardımcı ola bildiysem ne mutlu.
 



Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

birsel' Alıntı:
İçime sinmedi benim servise tlf. ettim. Aynen aktarıyorum dediğini, akünüz bittiğinde beyin düşük voltaj değerlerini hafızaya alıyormuş ve bu değerler yeni akü bile konsa, arıza ışığı söndürülmeden, normal değerlerine dönmüyormuş. Yani sizin aracın beyni, normal voltaj değerlerini, düşük algılıyor. Arıza ışığı sönünce, normal değerleri hafızaya yazmaya başlayacakmış. Yardımcı ola bildiysem ne mutlu.

Yardımınız icin sağolun,ilgilenip servisi aradıgınız icin de cok teşekkür ederim,İstanbuldayım.Bugun aracımla tekrar yola cıktım,motor sogukken kalkısta hic vuruntu yok,fakat motor ısındıktan sonra,kalkısta D ye takınca vuruntu ve sarsıntıyla arac kalkıyor,uzun yolda kullnırken üst viteslerde bazen cok az hafif sarsıntı var fakat rahatsız edici degil ama otomatik vites konumunda iken hızı azalttıgımda yani vites otomatikmen 2 den 1 e düstügünde de vuruntu var ama en cok kalkısta,bugun özellikle inceledim aynı belirtiler ve bi gelişme olmadı.
Fakat dediginiz gibi bi arıza ısıgı aracımda yanmıyor,kontagı 3 kere acıp kapatıp 4.de acık konumda bırakınca done yazıyor yani hata kodu almıyorum,ayrıca gösterge ekranında hic bi arıza ısıgı yanmıyor,fakat önümüzdeki hafta yetkili servise gidicem,tcm icin quick learn işlemini uygulatırım,ve ayrıca yazılıma tekrar bi bakarlar yüklerler,diger beyin değerlerinde hafıza kaybı olup olmadıgını anlarlar.İnşallah en kısa zamanda bu sorunu kolayca hallederim,bu model aracı olanlara tavsiyem yani zj yi bilmiyorum ama zjde de bence aracın aküsüz kalması risklidir diye tahmin ediyorum,üst modellerde nasıl etkilenirmi boyle bi durumdan bilmiyorum ama zj ve wjlerde kullanan arkadaslara tavsiyem tamamen aküyü çıkarırlarsa bu sorunu yasama ihtimalleri cok yüksek,sadece - kutbu cıkarıp 10 dakika gibi beklemiştim daha önceden bi sorun olmamıstı fakat daha fazla beklenirse soruna yol acar mı bilemiyorum.O yuzden ilerde akü ömrünü tamamlarsa ve sarj tutmazsa akü değişimi olucagı zaman Bosch C7 akü sarj cihazımı aracın ilk + sonra - kutup basına baglayıp sonra sarj cihazını çalıstırıp araca elektrik saglıycak moda aldıgım zaman arac elektriksiz kalmıyacak ve daha sonra akünün ilk - kutup basını sonrada + kutup basını sökerek cıkarıcam ve aracım elektriksiz kalmıyacak,sonra da yeni akünün ilk + kutupbasını sonrada - kutup basını bagladıktan sonra akü sarj cihazını o moddan cıkıp fisini çekip,sonrada cihazı İlk - sonra da + kutup baslarından cıkarabilirim.O zaman bi sorun olmayacagını tahmin ediyorum,zaten ilerde aküm zayıflarsa diğer evimde elektrik prizi olan garajda aküyü cıkarmadan sarj etmek daha dogru ve güvenli olur.
 

Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

Bugün yetkili servise gittim,daha önce aküyü çıkardıgım icin tcmde ve diger beyinlarin bazılarında sıfırlanma olmuş,aracımı cihaza bagladılar ve aracın yazılımını güncelleştirdiler,ayrıca tcm icinde quick learn işlemi yaptılar,sonra yetkili kişiyle test sürüsüne cıktık ve hic bi sorun kalmadı,simdi diğer vites gecişleride gayet güzel ve kalkısta vuruntu yok,D konumunda 2 den 1 e düserkende vuruntu yok,sorunum kısa zamanda çözüldügü icinde mutluyum.
 

Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde

Cok gecmis olsun. Problemin cozuldugune sevindim. Iyi gunlerde kullanin
 

Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde

mydarling' Alıntı:
Cok gecmis olsun. Problemin cozuldugune sevindim. Iyi gunlerde kullanin

Teşekkür ederim, sağolun.Bu konu, aynı sorunu yasayan arkadaşlar icinde çözüm olur umarım.
 

Ynt: Wj Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Aracım 12 Gün Aküsüz Kaldı Ayarlar Sıfırlandı Vites Geçisinde Vuruntu Var. Yardım?

Bu arabaların şanzımanların da yeni nesil birçok araçta olan akıllı şanzıman özelliği de varmış,tesadüf öğrendim geçenlerde.Yani sizin sürüş stilinize göre şanzıman beyni kendini sürekli yeniliyor. Böyle şanzımanlar da bu tür sorunlar olur doğru ama WJ'nin şanzımanında bu özellik olduğunu bilmiyordum.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,684
Mesajlar
1,522,176
Kayıtlı Üye Sayımız
166,532
Kaydolan Son Üyemiz
Tanersezen

SON KONULAR



Geri
Üst