willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bahta08 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,115

bahta08

Ana Kamp
Mesajlar
45
Tepkime Puanı
0
alma nede nım benım motor 5 ayda bir silindir kapak contası yakıyor çözümü varsa lütfen yazın
 

Etiketler
Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

Willys sıfır motoru Hurricane( Harikan) deyilde Go Devil( Düz Kapak) motor olarak bugün dünyada bulabileceginiz tek yer Fransa.Willys lisansı ve Hotchkiss logosuyla uzun yıllar MB lerin Fransız versiyonunu ürettiler ve hala devletin resmi depolarından zaman zaman sandığında hem bu motorları ve hemde pekçok diğer parçalarını satışa sunuyorlardı.Ayrıca Hollanda ve sınırlı ölçüde İsviçre'de bulunabilme imkanı var.İşin yasal prosedürünü bilemem.
Kendi motorunuzun sık sık conta yakması ya blok yüzeyi ve/veya silindir kapağında çaplık vardır ondan yakar, yada silindir kapak saplamalarını uygun sırasında ve uygun torkta sıkmıyorlardır ondan yakar.Zaten gelişi güzel sıkılmışlarsa büyük olasılıkla kapakta ve blok yüzeyinde çaplaşma olmuştur.Barasına baktırın.Şayet önceden taşlanmamışlarsa ve durumları müsaitse taşlanarak düzeltilebilirler.
Silindir kapağını motor iyice soğumadan söktürmeyin.Motor henüz sıcakken sökülen kapaklar hem blok hemde kapağın çaplaşmasının nedenlerindendir.
Bunların dışında şayet blok üst yüzeyinde veya kapakta çatlak varsa radyatör suyu contayı yaktıran bir başka sebeptir.Buna da baktırın,yapılabilecek gibiyse işin ehli birini bulup dikiş attırın.
 

Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

seyit bey bulok ve üst kapağı sızdırmazlığa soktum çatlak yok dediler motor cok ıyı durumda ama conta meselesını çözemedim
 

Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

bahta08' Alıntı:
seyit bey bulok ve üst kapağı sızdırmazlığa soktum çatlak yok dediler motor cok ıyı durumda ama conta meselesını çözemedim

Kapağın alt yüzü ile blok'un üst yüzeyinin barasına baktırın , çapalma denilen türden eğrilik var mı?
 

Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

Merhaba,sayin Bahta cevabinizdan anladigima gore,Seyit beyin dediklerini zaten daha onceden yaptiniz.Kapagi sogukken sokturdunuz,contayi ve saplamalari sirasiyla ve tork ile hallettiniz ve ayrica kapak ve blogu isinin ehli yerde taslattiniz.Bir de ustune kapak ve bloga ayri ayri sizdirmazlik kontrolunu de yaptirdiniz ama buna ragmen arac habire conta yakiyor.Dogru mu anlamisim.
Eger oyleyse contaniz ile ilgili bir yanlislik olabilir mi?
Kusura bakmayin,size cahil muamelemesi yapildigini da zannetmeyin.
Bazen ustalar basit sorularda kendileri hatayi buluyorlar o yuzden bildiklerimi soruyorum.
Termostat,radyator kapagi,pervane,kayis,blok tapalari veya devirdaim gibi parcalar da kontrol edilmistir diye tahmin ediyorum.Bahsi gecen parcalarin birinin bile hatasi hararetin ani yukselmesine ve eger kesme conta iyi kalite degilse yanmasina sebep olabilir.Basit bir radyator kapagi bile aslinda bir cesit termostat gibi calisir.Kapaksiz bile kullananlar var kardesi ne olacak demeyin.Sistemdeki zayif olan bir nokta ile bir de termostat kapaginin eksikligi birlesince ariza kacinilmaz olur.Contanizin,kalin olmasi ihtimali varmidir.Yani kalin ama dayaniksiz bir conta kacaga sebep olabilir.Orjinal conta bulabiliyormusunuz bilmem.Kapakta cok hafif egrilik varda bunu kalin kesme conta ile hallederiz gorusu yanlistir.Oradaki basinca dayanmak zordur.Pervane kayisinin cok siki yada cok gevsek olmasi da problemdir.Devirdaim pompaniz saglikli calismaktamidir.Blok tapalarindan sizdirma varmidir.Yaga su veya suya yag karismasi kontrolu yapabiliyormusunuz.Su kanallari ile yag kanallari arasinda zamana bagli korozif bir delinme olmus olabilir.Uzaar gider.Simdilik bu kadar.
Bunlar sahsi tecrube ve bildiklerimdir.
Yardimci olmasini umarim.
 



Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

termostat yok söktüm 6 kanat pervane var devirdayım sorunsuz çalişiyor yapmadığım bir şey olmalı.. yağını değiştirdim arabayı park ettım yağ çubuğunu çektim gir renge dönmüştü su karıştırmış duran araba conta nasıl yakar bunu bir açıklamsı olması lazım üst boloğun eğikliğini nasıl anlarız ki
 

Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

saplamalar sırasına gör sıkılmalı dedımız sırası varmı onların birde temel conta kulanıyorum
 

Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

çatlak kontrolünü sağlıklı bir şekilde yaptırabildinizmi.gözle görülemeyecek çatlaklar var ki bunlar çeşitli yöntemlerle ancak belirginleşebilir.siz işleminizi nerede yaptırıyorsunuz bilmiyorum ama kapak işlemini profosyonelce yapan kişilere başvurmanız daha sağlıklı olacaktır.umarım sorununuz çözülür.
 

Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

Sirasiyla derken once sag tarafin tamami sonra sol tarafin tamami gibi degil de capraz karsilikli sikmak gerek ki kapak pej yani donme yapmasin.Kapagin yada blogun egriligini bizlerin anlamasi biraz zor.
Kapakci yada taslamaci tezgaha baglayip oyle anlayabilir.
Bu arada sayin avci pir arkadasin dedigini de yabana atmayalim.
 

Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

bahta08' Alıntı:
termostat yok söktüm 6 kanat pervane var devirdayım sorunsuz çalişiyor yapmadığım bir şey olmalı.. yağını değiştirdim arabayı park ettım yağ çubuğunu çektim gir renge dönmüştü su karıştırmış duran araba conta nasıl yakar bunu bir açıklamsı olması lazım üst boloğun eğikliğini nasıl anlarız ki

Siz yağ çubuğunu çektiğinizde gerek çubuk üzerinde ve gerekse yağ doldurma borusu içerisinde gördüğünüz gri renkten dolayı conta yakmış ve yağa su karıştırmış olduğunuza mı hükmettiniz? yoksa işin icinde su olduğu kesinmi?
Sözünü ettiğiniz gri renk ve birtür köpük olayı karter havalandırma sübabının ,
a) hiç olmaması,
b) tıkanmış olması,
c) yerine tes yönde takılmış olması
nedenlerinden ayrıca kaynaklanan bir sorundur.
Önce yağ içinde suyun varlığı kesinmi onu netleştirin.
 



Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

çok kafam takıldı söktüm üst kapağı 2 pıstonla 3 pıton arası yanmış her zamanda annı yer yanıyor kapakta sorun yok gözukuyor ama üst kapak saplamaları gevşek gibi duruyordu bundan olabilir sanıyorum bılokta atıklık varsa odamı tarışlanacak
 

Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

Bu tarz sorunlar jeep motorlarında daha çok ikinci ve üçüncü silindirler arasında yaşanır.Hem silindir kapağı saplama yuvaları ve hemde su kanalları orada ard arda dizilmiş durumdadır.
Sızdırmazlık ve kaçak testlerini hangi koşullar altında ve hangi standartta yaptırdığınızı bilemiyorum.ancak ya bir çatlak yada eğrilik sonucu 2. ve 3. silindirler arası bir kaçak olduğu açık.
Sözünü ettiğiniz saplamalardaki gevşeklik te bir diğer ciddi etken.
1. İşaretlediğim yerlerde bir çatlak var mı? iyi inceleyin.
2.Silindir kapak saplama yuvalarının kılavuzları ne durumda?Belki de dişler çok aşınmış durumda ve saplamaları yeterince sıkı şekilde yerlerinde tutamıyorlar.Baga geçirme önerisinde bulunan olursa pek sıcak bakmayın.Kullanacakları malzeme ile blok döküm malzemesi pek uyum sağlamıyacağından saplamaları sıktıtça sünme yaparlar ve üst kısımları kubbeleşir.Bunun yerine Helicoil geçirme yoluna gidin.
3.Saplamaların kendilerini ayrıca değiştirin.İyice eski iseler sıktıkça sünecek ve uzayacaklardır.
4.Tekrar etmek zorundayım; Hem blok yüzeyi ve hemde kapağın alt yüzeyinde bir eğrilik var mı? Barasına baktırın.( Büyük olasılıkla var)

Silindir kapağı saplamalarının sıkma sırasını gösteren şemayı ayrıca ekliyorum.Gerekirse şema elinizde başında durup o sıraya göre sıkılmalarını sağlayın.Size söyleyecekleri" Ondan birşey olmaz.Biz hep böyle yapıyoruz,birşey olmuyor" tarzı savunmalara itibar etmeyin.Araç tamirhaneden çıkana kadar birşey olmuyor ama ömrü fazla vefa etmiyor işte.

IMG_0377.jpg


ima040.jpg


L4-134 Cylinder Head Stud & Nut Tensionin Sequence.gif


F 4-134 Cylinder Head Stud & Bolt Tensioning  Sequence.gif
 

Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

Sonradan aklıma gelen bir noktayı daha eklemek istiyorum.Kimi ustalar silindir kapak contasına Bally,sıvı conta vs türü maddeler sürüp blok üzerine öyle koyarlar.Buna da müsade etmeyin.Hem blok hemde kapak yüzeyleri son derece temiz ve kupkuru olması gerekir.Söz konusu tür maddeler arada ince bir film tabakası oluşturur.Motor daha ilk çalışma sonucu ısınıp hararet biraz yükseldiğinde aradaki bu madde yanar ve bu kez arada bir boşluk oluşur.Bu da oluşacak kaçak için bir başka etkendir.
 

Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

Boyle bir siralama oldugunu bilmiyordum.Cok degerli bilgiler.
Paylasim icin cok tesekkurler Seyit bey.
 

Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

bahta08' Alıntı:
termostat yok söktüm 6 kanat pervane var devirdayım sorunsuz çalişiyor yapmadığım bir şey olmalı.. yağını değiştirdim arabayı park ettım yağ çubuğunu çektim gir renge dönmüştü su karıştırmış duran araba conta nasıl yakar bunu bir açıklamsı olması lazım üst boloğun eğikliğini nasıl anlarız ki

Termostatsız olarak kullanmayın.En azından sıcak yaz mevsimi için 60 derece santrigratlık bir termostat olsun.Kış için 72 derece civarı.Motorun uygun çalışma sıcaklığında tutulmasıda önemlidir.
İkinci bir nokta yaz kış antifreez koyun.Birincisi su kanallarındaki pas oluşumunu engellersiniz.İkincisi antifreez li suyun kaynama derecesi yüksektir ve su kaynatma işlemini geciktirirsiniz.
"Ben yaptım oldu" veya " Biz buralarda böyle yapıyoruz" anlayışıyla termostatı hepten çıkarmak,yan tarafında birtür sigorta işlevi yapan boncuk benzeri küresel küçük parçayı kesip çıkarmak ve yaz geldiğinde antifreez'i boşaltmak gibi teknik açıdan sakıncalı olan durumlarda ne yazıkki bilecen usta veya kişilerin uygulama yada önerileri doğrultusunda pek çok araç sahibine aslında çok pahalıya,masrafa ve eziyete mal oluyor.
 



Ynt: willys sıfır motor arıyorum kımse satmıyormu

seyit bey çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgi çok önemli blok ta ve kapakta çatlak yok baktım ama saplamalar bayaği eski ve uzama yapamaya musayitler büyük olasılıkla saplamalar sıkınca ve motor ısınınca uzama yapıyorlar bu saplamalar nereden temin edilir nalburcuda olabılırmı birde seyit bey ne iş le meşkulsunuz bayağı bildiniz var bende çok meraklıyım willys onsuz yapamıyorum
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,062
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst