VX 100 Sahibi olmak ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan egeayd Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,733
Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

Emeğinize sağlık Çağlar bey. Bir VX 100 bu kadar güzel ve ayrıntılı anlatılabilirdi.

Kendi adıma teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

rica ederim,daha birçok detay vardır muhtemelen ama sık sorulanlara değinmeye çalıştım.

selamlar.

Lion80' Alıntı:
Emeğinize sağlık Çağlar bey. Bir VX 100 bu kadar güzel ve ayrıntılı anlatılabilirdi.

Kendi adıma teşekkürler.
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

birde ege arkadaşımızın sorusuna istinaden yıllar arasındaki farklar ve iyileştirmeler (kullanıcılara göre göreceli) + değişiklikler hakkındabilgi vermek isterim.

ülkemizde sadece iç tasarım,ön panjur ve şanzıman konusunda değişiklik yapıdığı düşünülmekle beraber aslında gerekli( bir kısmıda gereksiz ve kar politikası amaçlı) birçok değişiklik olmuştur.

bunları uzun uzun yazmak ve çevirmek vakit alacağından sleeofroad sitesinden googla çevirtilmiş olarak ekliyorum..(cümle düşüklükleri google hatasıdır,ayrıca amerika spec.araçlarla bizim kullandığımız (geneli avrupa versiyon) araçlar arasında ufak tefek farklar olabilir

ALINTIDIR.

ABD Model Özellikler

1998

Drivetrain
(1999-1998 için listelenen değişiklikler 80 Serisi US Spec Land Cruiser göre vardır, değişikliklerin geri kalanını önceki 100'ler Serisi Land Cruiser referans listelenmiştir)

Yeni gövde stili ve 4.7l V8 2UZ-FE Motor tanıtılması. Motor 3200 devirde 4800 devirde 230 hp ve tork 320 ft.lbs bir DOHC motor
4 hız İletim - A343F
Arka Elektrikli Kilit Diferansiyel Kilidi opsiyonel ekipmanlar oldu
Merkezi diferansiyel kilidi ile HF2A tam zamanlı 2 vitesli transfer kutusu
80 serisi aksine, aktarma durumu viskoz bir elemanı yoktur.
Arka diferansiyel bir 9.5 "dişli olarak değiştirildi.
Arka diferansiyel 4.3 oranı ile 4 pinyon fark olduğunu
Ön diferansiyel sadece 2 pinyon dişliler vardır.
Arka aks yarı Şamandıra 32 spline tasarımıdır.
Tekerlek saplamalar 14mm 1.5 tedavi sahaya değişti
150mm 5'e tekerlekleri değişiklikleri Bolt desen
Tekerlek Lug Kuruyemiş 22mm değiştirildi
Ön süspansiyon torsiyon çubuğu yayları olan IFS sistemi değiştirildi.
1999

Arka AC bir seçenek olarak eklendi
Arka Diferansiyel Locker bir seçenek oldu
2000

Drivetrain

VSC (Araç Skid Control) eklendi
A-TRAC (Aktif çekme kontrol) eklendi
EBD (Elektronik Fren Gücü Dağıtımı) eklendi
Arka Diferansiyel Locker bir seçenek olarak, artık müsait değildi
Ön diferansiyel 2 pinyon bir 4 pinyon birimi olarak değiştirildi.
2001

Dış

Yakıt kapağı için yakıt kapağı bağlayan bir halata monte edilmiştir
Krom ton boya ile alüminyum jant kabul edilmiştir.



Çocuk koltuğu sabitleme için CRS (Çocuk Restraint System) düşük ankraj No.1 arka koltuğun merkezi ve sol tarafında koltuk koltuk minderi arkasına sağlanmıştır

Bir çocuk koltuğu sabitleme için CRS çapa parantez No.1 arka koltuğun arkasında katta sağlanmıştır.

Yukarı ve aşağı tek dokunuşla otomatik fonksiyonu tüm kapıların elektrikli camlar verilmiştir.

Otomatik bir parlama dayanıklı EC (elektrokromik) ayna sistemi iç dikiz aynası için kabul edilmiştir.

Bir pusula iç aynaya entegre edilmiştir. Bu pusula
çoklu bilgi ekranı olmadan modellerde standart donanım.

7 "dokunmatik ekran ile bir DVD Tabanlı sesli navigasyon sistemi bir seçenek olarak sunuldu

6 diskli DVD değiştirici otomatik çoklu ekran ile birlikte, bir seçenek olarak arka konsol kutuda verilmiştir

2002

Hayır Büyük Değişiklikler

2003

Dış

Ön tampon ve radyatör ızgarası tasarımı değiştirildi.
değişmiş
Arka arka kapı isim plakası kalıp değiştirildi
Koşu kart tasarımı değiştirildi
Portbagaj opsiyonel ekipman olarak eklendi
Arka dönüş sinyal lambaları temizlemek için Kehribar değiştirildi
Çatı-ray opsiyonel ekipman olarak kabul edilmiştir.
17x8JJ-60 jantlar 275/65R17 lastikler standart ekipman olarak sunulmaktadır.
18x8JJ-60 jantlar 275/60R18 lastikler opsiyonel ekipman olarak sunulmaktadır.
Tekerlekler yeniden tasarlandı


Gösterge panelinin küme merkezi değiştirildi
Kombinasyonu metre tasarımı değiştirildi
Merkezi pad üzerinde kontroller ile yeni direksiyon eklendi
Ayağı yan perde hava yastıkları ile araçlar için kolları ve ceket kanca değiştirildi
Çoklu ekran ekran dokunmatik ekran olarak değiştirildi
Bir ses tanıma sistemi GPS sistemi eklendi
Yan ve perde hava yastıkları opsiyonel olarak kabul edilmiştir
Sürücü ve yolcu hava yastığı sistemi, çift aşamalı birimi olarak değiştirildi.
Bir RSAS (Arka Koltuk Ses Sistemi) standart ekipman olarak eklendi.
Güç eğimi ve teleskopik direksiyon kolonu özellikler eklendi
Drivetrain

Motor Çıkış dizel motor 235 bg yükseldi
Gaz pedalına bir gaz kolu konum sensörü ile tel tarafından bir sürücü olarak değiştirildi
Bir A750F 5 vitesli otomatik şanzıman eklendi
Kremayer direksiyon Değişken Dişli olarak değiştirildi.
Gaz kelebeği pozisyon sensörü no-kontak birimi olarak değiştirildi.
Kömür teneke kutu kapasitesi artırılacak ve yedek lastik üzerinde taşındı.
Iletimi için Shift desen bir kapı tipi olarak değiştirilmiştir.
Ön ve arka şaft U-eklemleri güçlü ve daha büyük tüpler ile güncellendi
Pervane Tüp Çapı '03 Model (A750F) '02 Model (A343F)
Ön 65.0 mm (2.6) 54.0 mm (2.1)
Arka 75.0 mm (3.0 inç) 65.0 mm (2.6)
Diferansiyel dişlileri 4,1 oranında değiştirildi.
Çeki demiri isteğe bağlı donanım olarak sunuldu
Arka çapraz elemanı arka çapraz üyesi sabitlenmiş edilebilir bir çeki demiri kabul değiştirildi.
Katalitik dönüştürücüler değiştirildi
Radyatör fin sahada daha iyi soğutma için değiştirildi
Alternatör yüksek çıkış parçası iletken türü değiştirildi
Yakıt kesme anahtarı Hava yastığının eklendi
Özellik tutun Crank eklendi. Bu özellik, kontak anahtarını START konumunda anahtar tutmak zorunda kalmadan START konumuna açıldığında marş, meşgul tutacak.
2004



Yolcu koltuğu için güç kereste desteği eklendi.
Bluetooth hands-free fonksiyonu çok fonksiyonlu gösterge eklendi
Yedek kamera sistemi bir seçenek olarak eklendi.
Dış

Ön cam ve ön kapı camının rengi bronz yeşil olarak değiştirildi.
Arka arka kapı, arka kapı çeyrek, çeyrek ve kapı için gizlilik cam koyu gri renkli temperli cam olarak değiştirildi.
Drivetrain

SLLC (Süper Uzun Ömürlü Soğutma) olarak kabul ve servis aralığı arttı. Bu soğutucunun rengi pembe ve ilk değişim aralığı 100 000 kilometre olduğunu ve her 50 000 kilometre sonra. Önceki aralığı hangisi önce gelirse, 30 000 mil veya 2 yılda bir idi. Soğutma sıvısı, önceden karıştırılmış gelir ve seyreltme gerektirmez.
Iletim çubuğu çıkarıldı. Dolgu konumu artık taşması fişi kontrol edilir.
ATF-W (Otomatik Şanzıman Yağı) şimdi ATF-T-IV yerine belirtildi. ATF WS ATF diğer tipleri (ATF tipi T-IV, veya D-II) ile değiştirilebilir değildir.
2005

18 "jantlar standart donanım haline
2006


Cruise kontrol sistemi, aracın düşük hız sınırının altına düştü bile hafızasında aracın hızını ayarlamak tutmak için değiştirildi.
Dış

Değişti farlar ve ızgara dizaynı.
Değişti arka kombine lambaları tasarımı.
Arka spoyler opsiyonel ekipman olarak tanıtıldı.
Arka lamba ve LED'lerin değişti ampuller (Işık Yayan Diyot) durdurun.
Drivetrain

2UZ-FE Motor-VVT-i (Variable Valve Timing-akıllı), ACIS (Akustik Kontrol Emme Sistemi), ve AI (Air Injection) sistemi daha büyük bir performans seviyesine ulaşmak ve egzoz emisyonlarını azaltmak için 2UZ-FE motoru eklenir .
Aktif Süspansiyon Yükseklik Kontrolü (AHC) opsiyonel ekipman olarak tanıtıldı.
Fren Kontrol Sistemi (ABS EBD, Brake Assist, A-TRAC ve VSC Sistemi) güncellendi.
Lastik Basınç Uyarı Sistemi eklenir.
2007

Drivetrain

2UZ-FE Motor bazı (Arıza Teşhis Kodları) ilave nerede.
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

Çağlar bey elinize kolunuza sağlık öncelikle aklımdaki tüm soruların cevaplarınızı vermişsiniz vallahi çok teşekkürler emeğiniz için.

Aracınıza da bayıldığımı söylemek isterim dipdiri maşallah, umarım ileride ben de böyle bir tosun sahibi olurum :smiley:

Bakım konusundaki sorularımın sebebi daha önce kendim sahip olmadığım 4x4leri kullandım ancak hiç bakımıyla vs uğraşmadığım için tereddütlerim vardı ancak iş pek korkulacak cinsten değilmiş çok şükür. araç bakımı konusunda da ben çocukluğumdan beri sanayiden çıkmayan bir vatandaş olduğumdan, şu ana kadar ki araçlarımın tüm bakım işlerini, ufak ön takım vs tamiratlarını gerekli parçaları alıp, tulumları çekip kendim yapardım sanayide arkadaşların dükkanda. Zaten bu konularda sıfır olsam cesaret edipte klasik araç alıp restore işine girmek yemezdi herhalde :D
Diyelim arabayı aldık bakımını vs yapıyoruz da yinede forumda bahsi geçen ve konusunda iyi olduğunu düşündüğüm tem servis denilen yere veya buna benzer başka yerlere arada gidip bir bilen gözüyle baktırmakta da fayda olur düşüncesindeyim önleyici bakım olarak.
Parça konusu malum, pek umutlu değildim zaten ama ebayden tırmalayacağız artık.
ancak takıldığım bir konu var y.dışı alışverişte 5 parça ve parça başı 100 dolar sınırı var yanılmıyorsam bu sıkıntıyı nasıl aşıyorsunuz ?

Yükselme alçalma zaruri bir ihtiyaç değil bence de ama bir ufak artistik efekt olarak araçta bulunması hoşuma gider açıkçası. İşin aslı ben sorun işini LR lardakiler gibi zannediyordum. nerde ne zaman olacağı belli olmayan oldumu adamın belini büken cinsten bir sorun olarak düşünmüştüm ancak alırken ve kullanırken dikkat edersek sorun yok anladığım kadarıyla :smiley:

Tüketim konusu bu aracın en çok hoşuma giden yönlerinden biri, altınızda devasa bir v8 4x4 araç var ancak yaktığı benzinli 1.6 kadar. ben daha önce tüplü bir v8 de böyle verimli sonuçlar görmemiştim. şaka gibi vallahi :smiley:

farklar konusunda da uğraşıp kaynak bulduğunuz için teşekkür ederim bir göz gezdirdim, ancak google teknik terimleri saçmalamış biraz :smiley: boş bir vaktimde verdiğiniz siteden detaylıca bir okuyacağım. ancak ilk bakışta gördüğüm öyle hayati bir fark yok ve yakacağı 1-2 litre az yakıt, 5 vites için verilecek yeni model araç farkı + vergi farkını pek amorti edebilecek cinsten değil gibi. :smiley:

umarım sizden araç tavsiyesi de isteyeceğim zaman uzun yıllar sürmez :smiley:

Selamlar
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

Aydınlatıcı tüm bilgiler ve kendi tecrübelerinizin birikimi olan görüşleriniz için çok teşekkürler Çağlar bey.
 



Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

Japon araci kullanan herkes bilirki az yakar bende Bir 2001 LC vx100 var birde Honda Accord benzinde accord LPG LC100 rakamsal olarak ayni yakiyor yani sehir ici 45-50 kurus civari sayet her daim arazi degilse niyet illaki uzun yola ayni aracla cikarim konfor ve yol tutus onemli diyorsaniz bence vx100 dogru karar olacaktir
 


Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

VX 100 olunca gerisi teferruat konu ve anlatım 10 numara.VX hayaldi hayal olacak şimdilik yeni nemo ile yollara devam ;).Konu güzel sohbet güzel takip e devam diyelim vx 100 konuşuluyor nede olsa... :D
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

Bu linkteki yazılarla etkilenip aldığım 2000 vx100 den ilk 3 gün olmasına ragmen çok memnunum cağlar bey emeğinize sağlık.
güncel yakıt tüketimini merak edenler için yazmak isterim uzun yolda 120 civarı 45 kuruş
sehir içi 60 kuruş seklinde.
cağlar beye bir sorum olucak aracınızda ATRAC var mı nasıl anlarız olup olmadığını birde lastiklerden memnunmusunuz bende kopya çekmek isterim sizden teşekkürler
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

vx100 den sonra hangi arabaya binilir, satıp başka bişey alıpta aklında vx100 olmayan var mı
 




Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

barracuda54' Alıntı:
Bu linkteki yazılarla etkilenip aldığım 2000 vx100 den ilk 3 gün olmasına ragmen çok memnunum cağlar bey emeğinize sağlık.
güncel yakıt tüketimini merak edenler için yazmak isterim uzun yolda 120 civarı 45 kuruş
sehir içi 60 kuruş seklinde.
cağlar beye bir sorum olucak aracınızda ATRAC var mı nasıl anlarız olup olmadığını birde lastiklerden memnunmusunuz bende kopya çekmek isterim sizden teşekkürler

Hayırlı olsun , iyi günlerde kullanmanız dileğiyle...
 


Ynt: Vx 100 Sahibi Olmak ?

Merhaba arkadaşlar,adım Serkan İstanbul'da yaşıyorum uzun zamandır 4x4 bakıyorum ve en sonunda bugün LC VX 100 almaya karar verdim hatta bir tanesine baktım sağolsun arkadaş test sürüşü yapmamıza bile izin verdi acayip hoşuma ve nasip kısmet olursa almak istiyorum.Özellikle Çağlar Bey'in engin fikirleri açıklamaları yazdıkları beni çok etkiledi saat gece yarısı ve bu aracı olabildiğince inceliyorum :smiley:
Sizce 220 bin KM çokmu 2000 model için ve tüpsüz şehir içi 80 kuruş şehir dışı 60-65 kuruş yakıyor dedi arkadaş,arabada yok yok acayip hoşuma gitti :smiley: Araç kaplama yapılmış dıştan sonra sökülmüş ama boyaya zarar verilmiş ve sebepten dolayı araç tavan hariç boyanmış,sizin fikirleriniz nelerdir ?
Herkese teşekkür ederken sizlerden yardım ve değerli fikirlerinizi beklediğimi söylemek isterim çünkü sizlerin fikirleri benim için çok önemli :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst