VX 100 Sahibi olmak ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan egeayd Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,027

egeayd

Yeni Üye
Mesajlar
17
Tepkime Puanı
0
Merhabalar
Bu forumu uzun süredir ara ara takip etmeme rağmen ilk mesajımı bugün yazmak nasip oluyor. Açıkçası dışarıdan bakınca hep iyi muhabbetler, iyi tanışıklıklar olduğu gözüküyor sanki siz hep varmışsınız dışarıdan kimse gelmemiş gibi ve o kadar dolu, zengin başlıklar var ki insanın merak ettiği bir şeye cevap bulması için konu açması gerekmiyor çoğunlukla arayınca bulunuyor belki de o yüzden hiç yazmadım bu güne kadar.

Kendimden bahsedersem biraz, her türlüsünden motorlu araçlar sevdalısı (yanma odası olsun yeter :p), y.dışında çalışan, gurbet çilesi çeken :D, bu sebepten ötürü 9 aydır direksiyona bile oturmamış o yüzden eli ayağı titreyen genç bir mühendisim. beni başka otomobil forumlarından tanıyan bilen vardır belki aranızda.

Konuya gelecek olursak motorlu taşıtlar sevdalısı biri olarak hayallerim ideallerim de bu doğrultuda oluyor dolayısıyla yani öyle ev alayım, para biriktireyim, evleneyim diye kendimi yırtmıyorum bu yaşları bir kere yaşayacaz diyorum ama nedense ömrümü çöllerde tüketiyorum :D
benim hep kendime has bir garajım olsun istedim...çılgınca exotic araçlar değil, mütevazi ama türlerinin en iyi örnekleri olsun isterdim
İşe başlarken benim hep klasik araçlara ilgim olması sebebiyle ve yıllardır gözüme kestirdiğim, fakat kendi paramı kazanmadan oyle bir fanteziye giremeyeceğim bir araç vardı hakkında çok hayal kurmuşluğum vardır ve bu hayranlıkların da çocukluktan kalan küçük anılar sonucu doğduğunu bilirsiniz :smiley: işe başladığım ilk gün “o”nu aldım :smiley:
68 model mercedes w114
2. sahibinden, sürekli garajda saklanmış, orjinal boyası üstünde olarak ve resmen aşık olarak aldığım bir aracım var :smiley: durumu iyi sayılır olsa da ufak tefek çürükleri vardı mutlaka 44 yaşında bir aracın. bu sebeple şu an restore ettiriyorum ve allahtan dileğim bu arabayı hiç bir zaman satmam gerekmesin :smiley:

Araç malum klasik, günlük binilecek bir araba olarak toplatmıyorum o garajda dinlenecek emeklilik hayatı:smiley: sonraları düşündüm ki 2-3 sene sonra falan Türkiye ye kesin dönüş yaptığımda benim başka bir araca daha ihtiyacım var ama normal birşeyler değil şeytan dürtüyor bir yandan yine çocukluk anılarımda aklımdan v8 ler falan geçiyor :D
Düşündüm taşındım ben binek istemiyorum... çünkü daha önceden bolca 4x4 ve yapılı araçlara sahip olan arkadaşlarım olduğundan offroad işleriyle de gayet haşır neşirim dedim ki ben 4x4 istiyorum çünkü kampçılığı, avcılığı offroad u seven adamım derken bakınmaya başladım...
Gözüm önce jeep wranglerlara kaydı (önce rubicon vardı tabi ama fiyatlarından haberim yoktu D) araç iyi hoş canavar gibi offroadcu ama içime sinmiyor çünkü şehre girince o araba yakışmıyor şehir içine bizde her zaman dağda gezmiyoruz tabii neticede günlük+offroad birşey lazım.
Bu arada hep daha önce sağda solda çevrede olan kullandığım bildiğim araçlar grand cherokee, tahoe, mercedes ml, pathfinder( bununda 3.5 olanı aklımı çeldi biraz ama vx100 ün yanında fıs :D), hatta ucuzundan ölümüne offroad mu desem diye cj vs vs hep aklımdan geçti ama..

Sonra çölde iş yapmamızın da neticesiyle land cruiserlar la biraz haşır neşir oluyoruz daha öncede zaten araziye girmişliğimiz vardı hem vx80 hem vx100 ile vx80 de biraz aykırı ama vx 100 her yola geliyor offroad desen var yol desen yağ gibi burada allahın çölünde anası ağlatılıyor tık demiyor... sonra bir gezenbilir vardı dedim bu adamlar biliyor gerçekten ve girdim baktım, baktım, baktım bu adamlar biliyor gerçekten dedim ve vx100 zehirini almış bulunmaktayım. :D

Hem şık bir şehirli, hem çok iyi bir offroadcu aynı zamanda uzun yolcu, çok sağlam, çok rahat, bazı olumsuz çoklar da var tabii yakıt vergi gibi ama bu arada daha önce yine tecrübe ettiğim tahoe ya falanda aklım gitti ama onun masrafının, yakıtının yanında lc nur nimet kalıyor. :D

Netice olarak ben vx100 istiyorum nasip olurda Türkiye ye döndüğüm zaman.
Konuyu biraz zamansız ve erken açıyorum biliyorum ancak maksat sizlerle muhabbetim olsun, bu araçlar hakkında bilgim artsın, hatta bu forumdan birinden araba almak isterim ileride çünkü hepiniz göründüğü kadarıyla gözü gibi bakıyor araçlarına ve hepiniz muhakkak yaşamışsınızdır bu gereksiz heyecanı ama bende de ondan var şu an o yüzden konuyu açtım :smiley:

Benim öncelikli merak ettiğim konular
bu araç, benim anladığım, benzinli bir 1.6 dan biraz fazla yakıyor tüpte yazılan çizilene göre bu doğru mudur 4.7 lt ve 3 tona yakın araçlar için harika değerler ben bunu toyotanın motorlarına bağlıyorum, bilmiyorum ama tahminim daha küçük kasalı olan 4.7 grand cherokee bundan çok yakıyordur herhalde malum Amerikan.

Aslında niyetim olan araçlar 2003 üzeri yani makyajlı olan versiyon, iç mekan falan gayet hoş ama temiz cazip fiyatlı bir ilk versiyona da hayır demem hatta makyajlı versiyonu iyi fiyata denk getiremezsem almam sanırım :smiley: şu anki 60-70 binden satılan araçlar bana göre fazla biraz :smiley:

Ayrıca genelde makyaj yapıldığı dönemde araçlarda ciddi iyileştirmeler yapılır bu araçtaki o iyileştirmeler nelerdir ne yenilikler vardır ?

Bu araçların sürpriz arıza çıkarma olasılıkları nedir malum amerikanlar falan sağlam araba ama can sıkan incik boncuk bir sürü arıza verirler. vx100 de bu durum nedir, bakıma girince ne masrafla çıkılır, ne bileyim en çok hangi parçaları değişir fiyatları nasıldır misal ön takım parçaları, filtreler, kayışlar gergiler vs kolay bulunur mu ?
Yani almak çok mesele değil ama yürütmesi ciddi iş bu araçları. :smiley:
Ve diğer markalara modellere bakınca kullanıcılar genel olarak memnun olsa da hep şikayet başlıklar, arıza, problem başlıkları/mesajları eksik olmuyor ama maaşallah lc sayfasında böyle bir durum pek yok. Nazar değmesin diyelim. :smiley:

Forumdan biraz okuduğum şu indirme kaldırma bozulunca biraz can sıkıyormuş peki o illa bir gün bozuluyor mu yani kronik bir sorun mudur bu ?

Birde sanki fiyatlar eskisine göre yükselmiş araçların eskiden detaylı bakmazdım ama bir göz aşinalığım var sanki şişmiş fiyatlar biraz bu ara ne diyorsunuz mevsimsel midir?

Neyse ben abarttım sanırım keşke taksit taksit yazsaymışım :smiley:
Herkes istediği sorudan başlayabilir :smiley:

Selamlar
 

Etiketler
Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

Öncelikle hoş geldiniz.
Tecrübeleriniz ve araştırmanız sizi kullanım amacınıza göre duğru aracı seçmenize yardımcı olmuş.
Forumda VX100 kullanan arkadaşlarımız var onlar sitediğiniz bilgiyi detaylı olarak aktaracaklardır.
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

Merhaba,
Benim de ilk mesajım. Son bir kaç haftadır bu forumu baştan aşağı okuyorum. Bir yandan da ikinci el araçlara, fiyatlara bakıyorum. Defenderlar, Discoveryler, Lada lardan en sonunda Land Cruiser a geldim. Amacım gerçekten ağır off road yapmak, ama off roadtan sonra arabayı yıkayıp, hiç bir şey olmamış gibi asfaltta konforlu bir şekilde yürümeye devam etmek. Tıpkı yaramaz çocuklar gibi.

Öncelikli sorum, vx 100 "gerçekten ağır off road" için uygun mudur? Yoksa vx 80 i mi tercih etmeliyim.(elektronik-mekanik sorunsalı). Gözüm konforundan dolayı vx 100 de, umarım istediğim cevabı verirsiniz :smiley: Aslında körük arızası pek sorun teşkil etmiyor benim için, bozulduğu yerde çıkarıp mekaniğe geçebilirim. (teknik bilgim olmadan konuşuyorum) Elektronik sorunsalının yanında, yürüyeni, diferansiyelleri, kilitleri v.b şeyler çok ağır off road için uygun mudur? (off road için belli şeylere para harcayacağımı biliyorum, aracın genel yapısı) Varsayın ki, camel trophy e katılacağım, veya çok dik tepelere çıkacağım, maksadım yarışmak değil keşif...

Diğer sorum ise örnek olarak 300 bin km deki bir araç sadece asfaltta, makam arabası v.b olarak kullanılmışsa alınabilir mi? Yürüyenin, motorun v.b aksamların ömrü nedir? Ben bu aracı alıp, 10 sene kullanmak istiyorum, ikinci aracım olacak. Ailecek 2. el araç almayı hiç düşünmedik, korktuk. Ama bu vx100, sıfırının fiyatı ve kendisinin güzelliği yüzünden mecbur bırakacak beni. İkinci el için nasıl bir araç tercih edilmeli, özellikle işin içinde ağır off road varsa. Örnek şu şu yıllar arası, şu kadar km yi aşmasın, gibi bir öneriniz olur mu...

Bakım-parça masraflarını da merak etmekteyim.

Yanıtlarınız için teşekkür ederim. Umarım başlık sahibi arkadaşım böldüğüm için kızmaz bana. Ama benzer konular olduğu için girme ihtiyacı hissettim.
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

guzel bir yaziyla gimissiniz siteye, biz de hosgeldin diyelim,
oncelikleVX100 kullanmak muthis keyifli ,hele benzinlisi,
2003 modelde on gogus te biraz gorsel degisiklik var ,belki navigasyon,teknik olarak da 5 ileri sanziman uzun yolda yakit ekonomisi
ogrendiginiz gibi yukseltme alcaltma biraz sikinti bu araclarda ama belki 200-300 bin km lerde.
lpg takdirdiginizda sanirim 55-60 kurus yakmali,(bir zamanlar yakit sarfiyatlari ile ilgili istatistik yapan bir sitenin lnkini koymustum bulabilirseniz ,gercekci tuketimleri ogrenirsiniz)
simdi aklima gelenler bunlar
he birde bu araclarin cikma parcalari da bulunuyor
selamlar
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

vx100 agir ofroad araci degildir,eger 37 lastik takip ,dag tas girerim diyorsaniz,ama safkan bir arazi araci oldugunu unutmayalim,
vx100 lerde orta ve arka kilit orijinal olarak vardir, onlere de isteyen havali kilit arb,tjm vs.takabiliyor,
vx 80 lerde orijinal olarak on-arka ve orta standart olarak bulunabiliyor,sadece orta kilitli olani da var.vx80 biraz daha agir offroad uygun on sabit aks oldugu icin,ama buda bazan bir dez avantaj mesele ayni 35 lastikli bir vx100 un gittigi yerden vx80 gidemez cunki defransiyel takilir,vx100 un onsalincak oldugundan defransiyel yukaridadir.
agir offroad da vx80 de vx100 de ariza yaapbilir cunki bu araclar 10-15 yillik ,
bir vx80 benzinli
bir vx80 dizel 24 valv 95 model manuel en keyifli olandi
iki vx100 benzinli
bir prado benzinli kullandiktan sonra
bir bj70 diesel bir de vx100 dizel aracim halen mevcut
selamlar
 



Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

Hoşbulduk :smiley:

Cevaplar için teşekkürler öncelikle,
Aslında uzun yolda 5. vites avantajlı olabilir gerçekten bu araçta, iç mekan da güzel ama anladığım kadarıyla vazgeçilmez bir fark yok 2 araç arasında.
bu arada şu kilitli difransiyeli bir açıklarmısınız onca 4x4 e bindim araziye girdim, aslında çalışma prensibini de az çok biliyorum ama, pratikte şu kilitli difransiyelin ne işe yaradığını hala tam olarak bilmiyorum :D. arazide hangi koşulda kilitli difransiyel bizi kurtarır mesela ? sadece arazide mi işe yarar kilitli difransiyel ? üstündeki kilitli difransiyelin özellikleri nedir ? hangi tip kullanımda sakıncaları vardır ? ne sıklıkla ihtiyaç duyulur gibi sorular var aklımda :D

Bu arada ben de vx100 ü bahsettiğiniz çok ağır offroad koşullarına, ucu açık bir tabir ama, pek uygun görmüyorum dedikleriniz benim düşündüğüm gibi koşullar ise aklıma yapılı bir cj falan geliyor. bu arada vx100 de çok başarılı bir arazi aracı ancak boyut ve ağırlık faktörleri nedeniyle kısıtlıyor bazı şeyleri ama bana sorarsanız her özelliğin güzel bir şekilde harmanlandığı bir araç.
misal std bir vx100 le içinde koca koca kayalar olan oldukça dik dere yatağından çıkmıştık, çekiş sistemi mükemmel ama aynı gün orman içinde düz eğimsiz zeminde giderken zeminin yaş olduğu bir yerde löp diye battı olduğu yerde. bu ağırlık dezavantajı mesela çünkü önümüzde giden hafif araç sorunsuz bir şekilde geçmişti oradan. :smiley:
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

defransiyel kilidi ni soyle izah edelim,normalde surekli dort ceker bir aracda ,onden bir arkadan bir tekerde guc vardir,tekerlerden bir tanesi bosa donerse arac kimildamaz,orta kilit aracin gucunu iki boler yarisi one yarisi arkaya bu durumda onden ve arkadan birer teker bosta olursa arac yurumez,arka kilit de varsa bir aracda 3 teker de birden guc vardironden bir teker arkadan iki teker bosta olursa arac yurumez,on ve arka kilit ikisi birden varsa,teorik olarak sadece bir teker bile yere tutunsa araci goturebilir,basitce on ve arka kilitler akslari birbirine bagliyor,tek bir aks gibi calisiyor
insallah anlatabildim
 

Peki araca para harcayarak agir arazi sartlarina hazirlamanin hic mi yolu yok? Yoksa sorun agirlik mi? Defender arastirirken araclarin bastan yaratildigina sahit oldum. Vx100de boyle bir yol yok mu? Discovery 1 ile agirliklari yakin degil mi?
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

xerophyte' Alıntı:
Peki araca para harcayarak agir arazi sartlarina hazirlamanin hic mi yolu yok? Yoksa sorun agirlik mi? Defender arastirirken araclarin bastan yaratildigina sahit oldum. Vx100de boyle bir yol yok mu? Discovery 1 ile agirliklari yakin degil mi?
elbette var bunlar butce ile ilgili,
Turkiye sartlarinda vx100 agir offroad araci yapmak cok maliyetli,birde gercekten buyuk arac,ormanda dar yollarda hep sorun,yoksa disco 1 in gittigi yerden vx100 ucarak gider,lr ciler alinmasin, vx100 daha cok expedisyon icin uygun ,orneklersek bizim gurupta benimki haric 2 vx100 var birisinin sag tarafi komple iceri girdi,bir tanesinin de on -arka camurluklar duzeldi,aracin govdesinin buyuklugunu elimine edersek ,vx100 lerde on lerin salincak olmasindan dolayi bir de kilit takilirsa one,defransiyel kirma ihtimali yukseliyor birde aks kesme ,cunki arac cok kuvvetli ve agir,afrika ve avustralya icin uretilen 105 modelin onde sabit aks var ,amerikada filan bu modifiyeyi yapiyorlar 100 lere fakat turkiyede cok zor,benim bildigim baska problem yok,sunu da soyleyeyim bizim parkurda rubicon 2011 model, 3 kere cekiciyle geri dondu ama LC ler hic kalmadi
yinede agir offroad icin vx80 ve 70 kasalar daha uygun hatta 70 ve 40 kasalar cok daha uygun
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

Bilgiler için teşekkür ederim. Benim ağır off road tan kastımı anlatmak isterim. Forumda resimleri, internette videoları bulunan bir land-toyota buluşması var, camel etabında. yer gök çamur. heralde başıma gelebilecek en zor yer bu olur diye düşünüyorum. aracın ebadından dolayı geçmediği yer olursa, maşallah bizimki de kamyon gibi der bypass yaparım gururla :smiley: örneğin o buluşmadaki çamurda vx100 ağırlıktan ötürü sorun mu yaşar sizce?
diğer bir soru da, vx100 parçası v.b çok mu masraflı? mesela önler sabit aks yapılmaya kalkılsa?
 



Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

xerophyte' Alıntı:
Bilgiler için teşekkür ederim. Benim ağır off road tan kastımı anlatmak isterim. Forumda resimleri, internette videoları bulunan bir land-toyota buluşması var, camel etabında. yer gök çamur. heralde başıma gelebilecek en zor yer bu olur diye düşünüyorum. aracın ebadından dolayı geçmediği yer olursa, maşallah bizimki de kamyon gibi der bypass yaparım gururla :smiley: örneğin o buluşmadaki çamurda vx100 ağırlıktan ötürü sorun mu yaşar sizce?
diğer bir soru da, vx100 parçası v.b çok mu masraflı? mesela önler sabit aks yapılmaya kalkılsa?
o etapta vx80 ler gidiyorsa vx100 de gider fakat vx100 e max 35 inc lastik takilabilir,dolayisi ile o parkurun araci vx80 dir,
vx100 un onleri sabit aks yapmak istiyorsaniz sleeoffroad.com dan sorabilirsiniz,benim hic fikrim yok.
selamlar
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

altan abi güzel özetlemiş konuyu aslında.


ateşli toyotasever olarak 100 kasanın ağır offroad aracı olmadığını söylemek zorundayım.

-arac büyük ve ağır
-önler torsiyon(artikulasyon zor ve kırılacak parça çok.)
-35 inc lastiğe kadar 2-3 liftle kurtarabilir ama çok zorlanmada önden başlar kırılmaya
35 inc yukarısı için 6 lift ,ayna mahrudiler, burçlar kollar şunlar bunlar diye uzaar gider.

önleri sabit aksa çevirmek varsa işten anlayan ustanız halledilebilir.80 kasa nınki kullanılır genelde.yada sleeoffroad un kendi ürettiği,içine istediğiniz ayna mahrudiyi ve kilidi takıp teslim ettiği akslarda mevcut.

tabi ben bu aracı 40-50 ye alıp üstünede bir 40-50 bütçe ayırdım derseniz çok sert bir arac olur.ama nihayetinde ağır offroad aracı değil derim ben.



bu arac daha ziyade konuyu açan arkadaşımızın istediği versiyon.(kamp,av,keşif,çok uzun kmli expedisyonlar)
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

çağlar' Alıntı:
altan abi güzel özetlemiş konuyu aslında.


ateşli toyotasever olarak 100 kasanın ağır offroad aracı olmadığını söylemek zorundayım.

-arac büyük ve ağır
-önler torsiyon(artikulasyon zor ve kırılacak parça çok.)
-35 inc lastiğe kadar 2-3 liftle kurtarabilir ama çok zorlanmada önden başlar kırılmaya
35 inc yukarısı için 6 lift ,ayna mahrudiler, burçlar kollar şunlar bunlar diye uzaar gider.

önleri sabit aksa çevirmek varsa işten anlayan ustanız halledilebilir.80 kasa nınki kullanılır genelde.yada sleeoffroad un kendi ürettiği,içine istediğiniz ayna mahrudiyi ve kilidi takıp teslim ettiği akslarda mevcut.

tabi ben bu aracı 40-50 ye alıp üstünede bir 40-50 bütçe ayırdım derseniz çok sert bir arac olur.ama nihayetinde ağır offroad aracı değil derim ben.



bu arac daha ziyade konuyu açan arkadaşımızın istediği versiyon.(kamp,av,keşif,çok uzun kmli expedisyonlar)
caglar hosgeldin
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

Merhabalar
Konu icerisindeki sorulara sabirla ve tatmin eden cevaplar verdiginiz icin tesekkurler oncelikle :smiley:
Merak ettigim konulardan biri aracinizin bakimlarini ne siklikla yaptiriyorsunuz ve yaklasik ne kadara mal oluyor bakimlar ve arizalar. Normal bir binek aracla kiyaslama yapmak istedigim icin soruyorum.
Birde su ariza cikarabilen yukselme alcalma sistemi bozulursa iptal yerine tamir yoluna gidersek nedir bu isin maliyeti. Biliyorum sorularim biraz cins ama mazur gorun :smiley:
 

Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

altan abi sağol.


egeayd arkadaşım bakım işi atla deve değil (bana göre)..Mühendissin madem sana görede kolay işlerdir :smiley:

yetkili servise gidersen acımazlar genelde.ki bilmezlerde ayrıca birçok şeyi.bakarlar türkçe tamir manueline ordan çözerlerse artık.yağ-balata vs değiştirmeyede oraya gidilmez.

yurtdışı alışverişlerinde parça ucuzdur.amerika en ucuz 2.sıra ve aftermarket ürünlerde avustralya iyidir.

avrupa bizden az daha ucuzdur.şöyle diyeyim TR toyotada 180 euro olan parça ,avrupada 120 euro,avustralyada 120 dolar amerikada 80 dolardır.

ben 10 binde bir yaparım.yağ filtre,hava filtre ,lpg filtre,sıvı kontrolü,alta yatıp kaçak kontrolü,şaft gresleri vs gibi.

ayrıca yeni arac aldığımda komple tüm akışkanları değiştiririm.(hidrolikler,diff yağları,şanzıman yağı,motor yağı,bujiler ,silecekler vs.gibi.) boğaz temizliği ve akışmetre temizliği de unutulmamalı.

şu anda kullandığım aracı yaklaşık 3-4 ay önce aldım,temiz ve servis bakımlı olmasına rağmen yukardaki herşeyi yaptım ..aracın kitabında nereye ,ne konulacağı ve litresi zaten yazar.

275 -70-16 sanırım orj.lastik ölçüsü ki biraz ara beden bir ölçü.yurtdışında genelde ya 265-75-16 yada 285-75 -16 tercih edilir.ben de 285 tercih ettim.aracın standart haline zararı yok.

bu bahsettiğim olayların (bakım) maliyeti honda civicten belki biraz fazla..(yetkili servisten bahsetmiyorum)

2010 dizel var tanıdıkta, arac 30 binde balata,yağ,filtre değişimlerine 1750 vermiş serviste..o yüzden ne yapıyoruz,yetkili servisi çok önemli ve bulunamayan bir parçaya ihtiyacımız yoksa kullanmıyoruz.

diff,şanzıman ,motor vs yağlarını kendin rahat değiştirebilirsin..el biraz anahtar tutuyorsa bujileri de halledersin,bujiyle uğraşırken hazır açmışken boğazı ve akışmetreyide temizlersin.yok ben anlamam ,veya zamanım yok dersen,istanbulda ve Ankarada olaya hakim ustalarımız var.

geleyim yükselme alçalma olayına
toytoylarda bunu bilmeyen usta veya ilgisiz arac sahibi bozar.yani yol koşulları,fabrikasyon zayıflık veya muhendislik hataları yok.o roverlara özgüdür. ;D ;D ;D (rovercılar kızmasın ama öyle yolda aniden ya kıçüstü,ya başüstü çökerler)

100 kasada bu sistemi bozmanın yolu 2 şekilde
-sistemi yağsız bırakmak
-sonrasında da yağı tamamlamak için alakasız yağ kullanmak

işte yetkili servisten almak gereken yağ bu,yükseltme sisteminin orjinal yağı.ne zaman gerekir.??
kaçak olup yağ eksildiği zaman veya süspansiyon sistemi söküldüğü zaman yağda kayıp olur.

kaputun altındaki yağ kabı genelde insanlara su deposu gibi görünür ve su konulduğundada sistem bozulur.

benim aldığım önlem asetat kalemiyle her yerine su konmaz,dokunmayınız ,açmayınız yazmaktır.gerekli hallerde mutlaka yetkin olmayan kişieri uyarmaktır.(yıkamacı,lpg ci vs.)


ayrıca bu sistemin bozulmasında çokta sorun yoktur.ironman veya arb nin 2 inç lift kiti sorunu tamamen ve ilelebet çözer.(yurtdışı fiyatları 950 usd ila 1200 usd arasında)

sistem gayet artistik ve zaman zamanda kullanışlı olmakla beraber kesinlikle olmazsa olmaz değildir.sanmayınki otoyolda 150-200 giderken çökertirim yere yapıştırırım,arazidede abandığımda yüksek ayarda giderim.kullanıcıya tabiki belli oranda esneklik sağlamakla birlikte belli bir km hızdan sonra arac kendi yönetir sistemi.

ben genelde sistemi off konumda kullanıyorum,gerçi sanıyorum 70 den sonra off uda sallamıyor kendi ayar çekiyor. :D

mesela zaman zaman saygıda uyandırır arkaya çok yüklersiniz bakarsınız vızzt cızzt kendi ayar yapmış önü arkayı dengelemiş,dik yokuşta durursunuz taklayamı geliyoruz diye arkayı önü bir ayarlar.

herneyse zevkli birşey,ama ya bozulursa diye bunalıma girecek bir sistem de değil.iyi bir firmanın 2 inç lift kiti hemen hemen aracın yüksek konumuna denk gelir.bozulduğu yere kadar denip devam edilir.


aşağıda benim aracın 285 lastikle en yüksek ve en alçak fotolarını ekliyorum..

ayrıca son fotolarda aracı getirmek istediğim haldir.bunun için öngördüğüm bütçede 10-15 tl civarıdır..

selamlar.

alçak.jpg


yüksek.jpg


_MG_4259-WEB-READY.jpg


background-2.jpg
 



Ynt: VX 100 Sahibi olmak ?

birde genelde bu tip bir aracı almaya tereddüt ettiren mevzular olarak YAKIT ve VERGİ konusunda bilgi vereyim.

benim arac 200o model (ki özellikle bu modelde arac peşindeydim)

vergisi kasko indirimi ile 1,210 x 2 = 2421 tl yıllıktır.bu vaziyet (kanunlarda bir değişiklik olmaz ise) önümüzdeki 2 yıl daha gidecek.sonra ümidim 16-99 dilimine düşüp 1000 tl altı ödemek.

yakıta gelince kullandığım arac şu anda fabrikasyon standartta sayılır. (lastiklerin AT olması ve bir ölçü büyük olması dışında) en arka koltuklar da sökülü ve araçta hiçbir ekleme yok(vinç,tampon,portbagaj vs.)

ankarada ikamet etmekteyim lpg fiyatları şu anda 1,85-1,95 aralığında ve şehir içi tüketimim kesinlikle 500 kuruşun üstüne çıkmıyor.geneli 450 ila 485 kuruş arası ölçüyorum.

10 gün önce 2 kere izmire gidip geldim ( yaklaşık 2750 km civarı) lpg fiyatları 1,90 ile 2,10 arasında sürat 110 ila 150 bagaj dolu ,klima açık 375 ile 450 kuruş arasında tüketim oldu.


şimdi bazı arkadaşlar diyebilirki vitara ile aynı tüketim nasıl olabilir ,2,5 ton sürekli 4 çeker,v8 araç ile. :D

oluyor arkadaşlar,lpg sistemi düzgün montajlanmış,aracın ayarları iyi,sağ ayak hakimiyetide iyi olduğunda olabiliyor demekki.
sevgili eşim 2000 model 1,6 lpgli otomatik honda civicle nerdeyse benim tüketimime yakın bir değer yakalayabiliyor sağolsun :smiley:


şehir içi kullanım mesafem sıkışık ve kısa bir güzergah.ama aracın güzelliği isterseniz 1500 devirde vites değiştirtip sessiz ve sakin yolculuk,
isterseniz gazı dipleyip v8 in şiir gibi sesiyle bu kadar büyük aracı bu derece nasıl ivmelendirebildiğine kafa yorarak yolculuk yapabilirsiniz.

not: satıcı değilim o yüzden güncel tüketimi olabildiğince net yazmaya çalıştım.yukardaki ölçümlerde radial asfalt tipi lastik olduğunu belirtmek isterim.

bir önceki lexus aracımı tam modifiyeli hale getirdikten sonra sattığımda (yaklaşık 1,5 sene önce ) 600-700 kuruş yaktığını da söyleyeyim.

bu aracı da istediğim versiyona getirdiğimde şu andaki fiyatlarla yaklaşık 600-700 kuruş tüketimi öngörüyorum..

ayrıca arazide kullanımda bu tip ölçümler zordur ve geçerliliği yoktur diye son not...


selamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,751
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst