Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan smlhyk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,430

smlhyk

Kamp II
Mesajlar
265
Tepkime Puanı
8
Yer
Ankara
Sevgili arkadaşlar ;
Birkaç araç hakkında daha yorumlarınızı istemiştim. Umarım kimseyi rahatsız etmiyorumdur. Karasız kalıp dönem dönem bazı araçlar hakkında fikirlerinize başvurmamın sebebi;
1. Vaktim çok, doğayı çok seviyorum, kapalı alanda duramıyorum patlarım.
2. Yalnız gezmeyi sevmiyorum muhakkak çocuklarım yanımda olmalı.
3. Alacağım araç ikinci araç olacak, büyük rakamlar gerektirmemeli, beni çok üzmemeli (Ttabiki modeli ve fiyatı nedeniyle biraz ilgi bekliyecektir.), onunla kırılacak bozulacak korkusu olmadan araziye girebilmeliyim.
İşte bu sebeplerden ikilem içerisindeyim. Jeep olursa rahat araziye girebileceğim, fakat içinde yatamayacağım. (İçinde yatabilmeliyim veya çocuklarım yatabilmeli). Yeni model araçlar ilgimi çekmiyor veya eski model araçları seviyorum diyebilirim. Bu nedenle aklımdaki araçlardan birisi jeep willy wagon (ki her jeep willy wagon resmi gördüğümde sanki eski bir dostu görüyormuş gibi oluyorum.) fakat arkadaşların yorumlarının genellemesi olumlu değil. Şu an Volkwagen T serisi bakıyorum.
Netice olarak aşağıdaki araç hakkındaki düşüncelerinizi bilmek istiyorum. Özellikle iki karbüratör bir motora nasıl bağlanıyor anlamadım. Motorunun hava soğutmalı olduğunu belirtmiş diğerleri su soğutmalı mı ?
http://www.sahibinden.com/80_model_hava_sogutmali_1600_cc-32WQQaXQQ23616779WQQpXQQdisplayitem
 

Etiketler
Ynt: Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

merhaba.volkswagen t serisi araçların 3. nesli baktığınız araç.yani t3.t3 ler 1980-1992 yılları arasında üretilmişlerdir.ilk dönemlerde üretilen t3 ler içerisinde hava saoğutmalı modeller mevcut.baktığınız araçta ilk dönemlerdeki üretimlerden(modeli itibariyle)

genel olarak bakarsak t3 motorları şu şekildedir;

2000 cc hava soğutmalı benzinli, 2100 cc su soğutmalı benzinli, 1600 cc dizel, 1600 cc turbo dizel.

ilandaki araçta 1600 cc benzinli olduğu yazılı ancak ben t3 serisinde 1600 cc hava soğutmalı ve benzinli bir motor olduğunu hatırlamıyorum.belki sonradan değiştirilmiş ve vosvosların 1600 cc olan motoru monte edilmiş olabilir ya da orjinaldir ve ben bilmiyor olabilirim.

bu motor serilerinden başka 1700 cc ve 1900 cc dizel üniteler var.bu ünitelerde sonradan takılmış olan motorlardır.
 

Ynt: Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

İlanda yazılanlara bakılırsa,

Motor sonradan konmuş, orjinal motoru değil. Muhtemelen bizim 1303 lerdeki 1600 cc hava soğutmalı motor.
Bu motor o araca az geldiği için karbüratör 2 boğazlı weber ile değiştirilmiş. Bu seferde tüketim arttığından gaz takılmış.

Benim şahsi kanaatim çok gereksi bir uygulama olduğu. Zaten 1600 cc tek bogaz ve 1303 kasa ile 10 lt/100km tüketim var.
Birde bunun üzerine 2 bogaz weber ve T3 kasanın ağırlığı eklenince, hem düşük performanlı hemde aşırı tüketen bir araç ortaya çıkması gerekir diye düşünüyorum.

Satıcı ufak tefek çürüklerden bahsetmiş ancak fotoğraflarda aracın kasası düzgün görünüyor. Fiyat çok makul, bu nedenle alıp denenebilir, eğer düşük performans ve yüksek tüketim problemi varsa, motoru değişmekten başka çare yok. Forumda T3 kullanıcısı arkadaşların açtıkları başlıklar var, onlardan motor değişimi hakkında bilgi alabilirsiniz.
 


Ynt: Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

Merhaba

1980 model araç ise orjinal ve havasoğutmalıdır.Sonradan takma falan değildir. Havasoğutmalı araçların ön gövdelerinde alt tarafta radyatör panjuru yoktur. Ayrıca havasoğutmalı araçlara LPG takılamaz, kanunen sızdırmazlık testinden geçmeleri mümkün değildir. Yani LPG ruhsata işlenemez.

T3 serisi araçların en popüler olanları 1900 Turbo motorlu olanlarıdır. Havasoğutmalı araçlar çok tercih edilmez. Hararet sıkıntıları fazladır, yaz aylarında veya yayla gibi yüksek rakımlı yerlere çıkarken herzaman risk taşırsınız.

Buna karşılık su soğutmalı araçlar gerek performansları, gerekse konforları açısından oldukça iyidirler. Fakat T3'lerin en bol bulunan motor tipleri 1600cc düz dizel motorlarıdır. Genellikle bu motorlar CADDY motoru ile birebir değiştirilir (aynı bölüme hiç sorunsuz oturur ve performans çok artar).

T3 kullanmak gönül işidir, ama "biner gezerim" derseniz sizi yolda bırakmaz. Basit bakımlar ile oldukça uzun süreler hiç problem yaşamadan binlerce kiloetreler yapabilirsiniz. Geçen hafta isviçreden tura çıkmış bir çift ile karşılaştım. Araçları 2000 motor, havasoğutmalı (1980 model) otomatik vites bir araçtı. Araçta vestfalia orjinal tavan var idi. Tam 19.000 (Ondıkuzbin) kilometre yapmışlardı ve hala yollarda idi. Ekim ayından beri Türkiye'de gezmedikleri yer kalmamış.

Sonuç olarak toparlarsak, Tamamen şahsi kanaatimce VW markası T3 serisi sonuna kadar muhteşem araçlardır. T4 serisi ile plastik aksam kullanılmaya başlanıştır ve (bence) tadı kaçmıştır. Su soğutmalı temiz bir araç ile uzun yıllar hiç sıkıntı yaşamadan keyifle yollarda olabilirsiniz. Ben benzinli 1.9 motor bir araç sahibi olarak aracımdan cok memnunum.

Not: Bugün (23.05.2010) Bus buluşmasının son günü idi. 170'e yakın araç bir arada idik. Bu araçların büyük çoğunluğu (tahmin edeceğiniz gibi BUS - T2 ve T3 idi). Sizi de araızda görmek isterdik.

Saygılarımla
 



Ynt: Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

merhaba.

benim öğrenmek istediğim bir konu var.T3 lerin 1980 modellerinde 1600 cc hava soğutmalı bir motor var mı?bahcecim orjinal olduğunu bildirmiş.benim bildiğim 2000 cc ve hava soğutmalı olması gerekir.sonradan takılmış olan 1600 cc olan hava soğutmalı motor.yoksa aracı sonradan su soğutmalı iken hava soğutmalıya çevirmemişler.

değinmek istediğim ikinci bir konu hava soğutmalı araçlara lpg takılamaması daha doğrusu işletilememesi ile ilgili.kendi aracım 74 model bir 1303S ve lpg li aynı zamanda da ruhsata işli.çevremde bir sürü hava soğutmalı vw var ve bunların %70 e yakını lpg li ve yaklaşık oalrak %60 ı da ruhsata işli ve yeni taktıran vosvoscularda ruhsatlarına işletiyor.yani kanunen yasak değil.bazı şehirlerde makina mühendisleri odası proje vermiyor ancak bazı şehirlerde de durum tam tersi.
 

Ynt: Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

bahcecim' Alıntı:
Not: Bugün (23.05.2010) Bus buluşmasının son günü idi. 170'e yakın araç bir arada idik. Bu araçların büyük çoğunluğu (tahmin edeceğiniz gibi BUS - T2 ve T3 idi). Sizi de araızda görmek isterdik.

Saygılarımla

Neden böyle bir not yazma ihtiyacı hissettiniz anlayamadım, ayrıca siz den kastınız kim o da belli değil.
Ben şahsım adına şunu söyliyeyim, eğer bus buluşması tarihlerinde Türkiyede olsaydım kesin orda olurdum. ;)
 

Ynt: Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

merhaba.not ile igli duruma bende dahilsem, katılmayı çok istediğim bir etkinlikti ancak imkanlar doğrultusunda katılmam mümkün olmadı.inşallah seneye busımla gelme imkanım olur.
 

Ynt: Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

vosbik' Alıntı:
merhaba.

benim öğrenmek istediğim bir konu var.T3 lerin 1980 modellerinde 1600 cc hava soğutmalı bir motor var mı?bahcecim orjinal olduğunu bildirmiş.benim bildiğim 2000 cc ve hava soğutmalı olması gerekir.sonradan takılmış olan 1600 cc olan hava soğutmalı motor.yoksa aracı sonradan su soğutmalı iken hava soğutmalıya çevirmemişler.

değinmek istediğim ikinci bir konu hava soğutmalı araçlara lpg takılamaması daha doğrusu işletilememesi ile ilgili.kendi aracım 74 model bir 1303S ve lpg li aynı zamanda da ruhsata işli.çevremde bir sürü hava soğutmalı vw var ve bunların %70 e yakını lpg li ve yaklaşık oalrak %60 ı da ruhsata işli ve yeni taktıran vosvoscularda ruhsatlarına işletiyor.yani kanunen yasak değil.bazı şehirlerde makina mühendisleri odası proje vermiyor ancak bazı şehirlerde de durum tam tersi.

İstanbuldahavasoğutmalı LPG yakıt tanklı araçlar büyük sorun oluyor. O sebeple dedim. Daha önce 1980 model havasoğutmalı bir T3 için pazarlık ediyordum, onunda LPG'sinin işli olmadığını biliyordum.
Bildiğim kadarıyla bundan sonraki kontrollerde sorun yaratıyorlarmış. Ne tip bir ülke isek, o şehirde başka uygulama, bu şehirde başka uygulama oluyor...
 

Ynt: Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

hsbasar' Alıntı:
Neden böyle bir not yazma ihtiyacı hissettiniz anlayamadım, ayrıca siz den kastınız kim o da belli değil.
Ben şahsım adına şunu söyliyeyim, eğer bus buluşması tarihlerinde Türkiyede olsaydım kesin orda olurdum. ;)

Şahsen SEN lafını kullanmayı pek sevmediğim için, SİZ ile İsmail Bey'i kastetmiştim.
 



Ynt: Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

bahcecim' Alıntı:
Şahsen SEN lafını kullanmayı pek sevmediğim için, SİZ ile İsmail Bey'i kastetmiştim.

Açıklama için teşekkürler :D

Ankarada gaz dönüşümü ile ilgili bir sorun yok. Birçok arkadaş dönüşümü yaptı, beyni ısıtmak için egzosun içine bir aparat koyuyorlar, diğer sistemlerden tek farkı bu, ruhsatada işliyorlar. Ben sadece hafta sonları kullandığımdan yaptırmadım.

Bus buluşmasını kaçırdığıma gerçekten üzüldüm, fotoğrafları paylaşmanızı dört gözle belkliyoruz.

Benim "şaşkın" ın fotolarını bu bağlantıda görebilirsiniz. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=55017.0
 

Ynt: Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

Ankara'dan bayağı katılan araç oldu. T3'ler, Syncro'lar, Vosvos'lar.

ankara1.jpg
 

Ynt: Volkswagen T3 Yorumlarınızı Bekliyorum

bahcecim' Alıntı:
Not: Bugün (23.05.2010) Bus buluşmasının son günü idi. 170'e yakın araç bir arada idik. Bu araçların büyük çoğunluğu (tahmin edeceğiniz gibi BUS - T2 ve T3 idi). Sizi de araızda görmek isterdik.

Saygılarımla
bir gün mutlaka aranızda olacağım
saygı bizden
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,751
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst