Volkswagen - Amarok

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TezMertek Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 432
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 275,748

Etiketler
Ynt: Volkswagen - Amarok

Amarok sürekli 4 çekermi? Değilse asvaltta kuru zeminde 4x4 gidebiliyormu. Yani L200 de olan süperselect 4x4 sistemi varmı?
 

Ynt: Volkswagen - Amarok

lokosit' Alıntı:
Amarok sürekli 4 çekermi? Değilse asvaltta kuru zeminde 4x4 gidebiliyormu. Yani L200 de olan süperselect 4x4 sistemi varmı?
yok hocam bende biraz kapısını aşındırdımda bizim 2006 öncesi modeller gibi ayrıca havalı kilit yok
 


Ynt: Volkswagen - Amarok

lionbilgisayar' Alıntı:
opsiyonel elektrikli kilitli modeller var 4 çeker manuel geçiyor

Bunlar iyi özellikler L200 haricinde ki diğer pickuplar gibi! Fakat kuru asfaltta 4x4 gidebilmesi için orta diff. olması gerekiyor! Yoksa araç dönüşler de kasar hatta kendine zarar verebilir !
 



Ynt: Volkswagen - Amarok

st' Alıntı:
yok hocam bende biraz kapısını aşındırdımda bizim 2006 öncesi modeller gibi ayrıca havalı kilit yok
Bayiye gidip sorduğumda gerektiğinde kendiliğinden 4x4 moduna geçiyor demişlerdi. Demekki yalanmış..
 


Ynt: Volkswagen - Amarok

fbmy' Alıntı:
Bunlar iyi özellikler L200 haricinde ki diğer pickuplar gibi! Fakat kuru asfaltta 4x4 gidebilmesi için orta diff. olması gerekiyor! Yoksa araç dönüşler de kasar hatta kendine zarar verebilir !
servis kitapçığında kuru zeminlerde 4X4 te kullanmayın yazıyor.
kapalı garajda dahi 4 çeker modunda manevra yaparken inanılmaz derecede araba kasılıyor ve garip sesler gelmeye başlıyor arabadan.
hatta ıslak zeminde dahi keskin manevra yaparken çıkan sesler rahatsız edici.
servise sordum kuru zeminde 4 çekerde kullanmayın dedi. :mad: :mad:
bende kullanmıyorum ama orta diff. olması lazım dediğiniz nedir bende merak ettim. istenirse arka diff. takılıyor bu araca ama sizin dediğiniz bu değil herhalde...
 

Ynt: Volkswagen - Amarok

Şimdi öncelikle differansiyelden başlayalım. Araç viraj alırken 2 lastik arasında ki dönüş farkını ayarlayan sistemdir diye tarif edebiliriz. Normal diff. ler zorlanan lastiğin aynı orandaki gücünü zorlanmayan lastiğe iletir.Bu şehir içinde ve virajlarda iyi bir şeydir. Fakat off road şartlarında bir lastik askıda veya batıp boşta kalırsa mekanik sistem yere basan lastik zorlanıyormuşcasına tüm gücü yere basmayan lastiğe iletir. İşte burda ön veya arkaya takılan elektrik veya havalı kilitler devreye girer. Kilit devreye girdiğinde her iki lastiğede hep aynı oranda güç gider.
Orta diff. ise 3. bir differansiyeldir ve aracın ortasında bulunur. Eğer orta diff. yoksa kuru zeminde ön ve arka dingiller arasındaki farkları düzenleyecek bir sistem yok demektir. Kaygan zeminlerde ise araç lastikleri tam tutunamadığı için bu kasıntı ve dönüş farkları kendini belli etmez.Zaten arazi şartlarında da ön arka dağılımın sizin araçlarda olduğu gibi %50 ön %50 arka şeklinde olması tercih edilmektedir.

L200 yukarıda bahsettiğim orta diff. sayesinde 4x4 modda asfalt üzerinde gidebilir.Off road da da merkezi diff. kilitleyip %50 ön %50 arka dingile hareket verebilmektedir.
 

Ynt: Volkswagen - Amarok

ortadaki arazi şanzımanı içersinde bu dediğin zaten bütün 4 çekerlerde mevcut l200 le bi alakası yok l200 de orta şanzımanı direkt olarak boşa çıkarmadan yarı kilitli bi sistem yapmış olabilirler tabi bilmiyorum çokda incelemedim açıkcası l200 dede lsd özelliğini görmüşdüm illaki işe yarıyodur ama direk olarak kilit kadar etkili olduğunu sanmıyorum, amarokdada lsd var hem birde kuru asfaltta neden 4 çekere ihtiyaç duyasınızki :smiley: Herneyse çokda mühim bişi diil. Herkese hürmetler..
 



Ynt: Volkswagen - Amarok

lionbilgisayar' Alıntı:
ortadaki arazi şanzımanı içersinde bu dediğin zaten bütün 4 çekerlerde mevcut l200 le bi alakası yok l200 de orta şanzımanı direkt olarak boşa çıkarmadan yarı kilitli bi sistem yapmış olabilirler tabi bilmiyorum çokda incelemedim açıkcası l200 dede lsd özelliğini görmüşdüm illaki işe yarıyodur ama direk olarak kilit kadar etkili olduğunu sanmıyorum, amarokdada lsd var hem birde kuru asfaltta neden 4 çekere ihtiyaç duyasınızki :smiley: Herneyse çokda mühim bişi diil. Herkese hürmetler..

Hepsinde var , yarı kilit olabilir ,tam bilmiyorum ... :eek: ;D Ben bilerek konuşuyorum... Saygılar...
 

Ynt: Volkswagen - Amarok

lionbilgisayar' Alıntı:
ortadaki arazi şanzımanı içersinde bu dediğin zaten bütün 4 çekerlerde mevcut l200 le bi alakası yok l200 de orta şanzımanı direkt olarak boşa çıkarmadan yarı kilitli bi sistem yapmış olabilirler tabi bilmiyorum çokda incelemedim açıkcası l200 dede lsd özelliğini görmüşdüm illaki işe yarıyodur ama direk olarak kilit kadar etkili olduğunu sanmıyorum, amarokdada lsd var hem birde kuru asfaltta neden 4 çekere ihtiyaç duyasınızki :smiley: Herneyse çokda mühim bişi diil. Herkese hürmetler..
Bence çok mühim.


Sadece kuru asvalt değil yağmurlu havada da 4x4 modunda seyretmek güvenlik demektir.
L200 ile yağmurlu havada 4x2 modunda seyahat ederken fazla süratli gitmeseniz bile yol tutuşu inanılmaz zayıflıyor, ansızın kendinizi yol dışında bulabilirsiniz. Ancak 4x4 modunda iken aynı yağışta 150-160 km hızlarda bile yol tutuşu bozulmuyor.




Yanlış anlaşılmasın bunları L200 ü övmek için yazmadım, zaten artık L200 sahibi de değilim. İyiki bu forumlar var, az daha satış temsilcisini dinleyip Amarok alacaktım. Neyse başka araçlara bakacağız artık...
 


Ynt: Volkswagen - Amarok

Peki kullanmayın diye bir ibare var mı? Yoksa katologta karlı zemin gösterdiği için mi bu çıkarımı yaptınız? Ben uzunca bir süre L200 kullandım gerek yağmurda gerekse kuru zeminde aracı 4x4 kullandım hiçbir sorun çıkmadı.Ayrıca test sürüşünde de bu özelliği her şartta kullanabilirsiniz diye anlatıyorlar !
 




Ynt: Volkswagen - Amarok

Link bende açılmıyor copy paste yapabilirmisiniz! Ayrıca şuan ki aracım GC 2,7 sürekli 4x4 merkezi diff. yol durumuna göre kendi ayarlıyor 4x2 seçeneği yok !
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,249
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst