Volkswagen 2015 Model,kisa Şasİ, T6 Kasa Transporter Aracin Camper’a Dönüşüm Macerasi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MüBisVan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 158
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 106,581
Süper bilgiler sağolun.Birde şöyle bir sorum var müsadenizle.Arkadaki tekli ve ikili koltuğu davlumbaz hizasına veya sürücü koltuğu ile sırt sırta gibi değişiklikler yaptığımızda proje gerekiyormu? koltuk sayısını değiştirmeden.teşekkür ederim.
 

102hp den 140 hp dsg ye 3. kopru muhabbeti nedeniyle gecmistim.( Gerci su anda 1.kopruden de gecebiliyoruz. )
Yakit tuketimi hemen hemen ayni diyecegim ama performans ve kullanim kolayligi acisindan 140 hp dsg, karsilastirilmayacak kadar daha iyi.
 



Şöför koltuğu içinde aynı uygulama yapılabiliyormu. El fireni ve direksiyon sıkıntı deniyor ama...
 

Merhaba, Muhteşem paylaşım ve bilgiler için teşekkür ediyorum. Mesajların hepsin okumama rağmen aracınızın arkadaki yatak bölümü ile ilgili foto ve detay göremedim. Gözümden mi kaçtı yoksa paylaşmadınız mı? Eğer paylaşmadıysanız bazılarımız için en önemli kısmı bu olduğundan paylaşım yaparsanız çok sevinirim. Biz de 3 kişilik bir aileyiz, böyle bir araç ile uzun soluklu tatiller yapmayı planlıyorum ama 3 kişilik konaklama zor gibi göründüğü için vazgeçmek üzereyim. Araç üstü çadıra yönelmekteyken yazılarınızı görüp fikir değiştirmek üzereyim.
Tekrar teşekkür ediyorum, saygı ve sevgiler
 

İyi günler,

Biz 9 yaşındaki oğlumla çok rahatlıkla çok sıkışmadan araç içinde yatabiliyoruz. Sadece benim ilk kısımda aklıma gelmeyen bir bölüm var. Siz ona dikkat edin. 3 lü koltuğun üzerine gelen tabla ve minder enine 15 santim daha geniş olabilir. Dikkatlice bakarsanız koltuğun gözüktüğünü görürsünüz. Burada dikkat edilecek nokta, sünger ve alt zemin plaka genişliğinin yanlarda bulunan emniyet kemeri askı yerlerinden geçebilmesi olmalı...

Uzunluk olarak hiç sıkıntı yaşamadık.



 




Bu konuda net bilgim yok. Sadece akıl yürütüyorum. Dediğiniz gibi seyahatlerde kullanabilirsiniz. Tüv'e gireceğiniz zaman eski haline getirirseniz, sorun olmaz diye düşünüyorum. Fakat emniyet kemerleri gibi çok önemli bir sorunu araça binen insanlar için çözüm üretmeniz gerekir.
 

Şöför koltuğu içinde döner koltuk uygulaması yapılabiliyormu.
El fireni ve direksiyon sıkıntı deniyor ama..
 






Merhaba bende tam bu tarihde sizin gittiğiniz yoldan gitmeye çalışıyorum bende bursadayım ve mümkün olursa tanışmak ve aracı canlı görmek isterim





 



Merhaba,
Üzülerek mesajınızı yeni görüyorum. Gezenbilir sayfasını ziyaret etmeyeli uzun bir süre geçmiş. Kaportacım birisinden bahsetmişti. O sizdiniz herhalde. Aracınız ne durumda?
 

Emniyet kemerlerini de hallederseniz projeye gerek olmaz diye düşünüyorum.
 



VW TRASPORTER ARAÇTA LASTİK BASINCI SORUNSALI

Değerli forumdaşlar, başıma gelen bir olayı sizle paylaşmak, deneyimimi aktarmak istiyorum.

Ağustos başı gibi Çanakkale'den dönerken aracın dışından sanki camda havlu unutmuşsun gibi pat pat bir uğultu sesi gelmeye başladı. Biz başta bunu Çanakkale rüzgarı sandık. Sonrasında ben lastik mi patladı diye yana çekip bir kontrolunü yaptım. Herhangi bir sorun yoktu. Yola devam ettik hala bu ses ve birazda olsun titreşim vardı arabada.

Yeni seyahat hazırlığında olduğum için ben bu sorunla ilgilenemedim. Yolculuğa çıkınca bu titreşim ve pat pat diye araç dışından gelen sesin dış etkenlerden değil aracın kendinden kaynaklandığına kanaat getirdim.

Dedim ki büyük ihtimal balans, İnegöl'de bi lastikciye cektim. Bi bakıver bakalım balanslarına şunun diye rica ettim. Tabi bu ses efektini yapıp titreşim yaptığını söyleyince rotlarda olabilir, ön takımlarda sorun vardır diye yorumlarda bulundu. Ön lastiklere balans yapıldı. Balansa ihtiyaç varmış geröekten. Yola devam ettim. Ses 80-90 m hızda kesilmişti ama 100 ve üzeri km lerde gene devam ediyordu. Neyse tüm gezimi 100 km üzerine çıkmadan tamamladım. Bursa da lastikcime durumu anlattım. Bi elle lastikleri kontrol edelim dedi. Aracın sağ kısmındaki lastiklerde bombe tarzında şekil bozukluğu saptadılar. İçlerden daha fazla aşınmış gözüküyorlardı.







Aracın lastiklerinin artık ömrünü tamamladığını bu şekilde daha fazla gidilemeyeceğini söylediler. 5 yıldır araç üzerinde 83.000 km dedir de kullanıyordum. Değişimine karar verdim. 22 Ağustos 2020 itibarıyle Hankok 205 65 16c Ra28 desen 2020 dotlu lastiklere adet fiyatı 710 TL den 4 adet aldım.




Şimdi buraya kadar olan kısım sonuç. Nedeni konusunda lastikcimin söylediğine göre fazla basılmış hava. Biliyorunuz ki aracımızın üzerindeki lastik hava basıncının kaç psi olacağını belirten sürücü kapısında bir bilgilendirme yapışkanı var.



Bende buradaki değerlere göre lastiklerime hava bastım yüksüz olarak aracımı çoğunlukla kullandığım için öne 55 arkaya 51 hava basıyordum. Yaz- kış lastiklerini değiştirirken lastikcilere bu hava değerlerini söylediğimde bu değer çok falza diyorlardı. Bende Alman bunu ahanda buraya yapıştırmış. Alman mühendisten daha mı iyi bileceksiniz diye söyleniyordum. Ama bu değerlerle araç sürmek bir kez ön takım burçlarının değişimine subat 2020 de 800 TL gibi maliyete, belki de lastiklerin daha çabuk eskimesine sebeb oldu.

Şimdi artık bundan sonra ön ve arkaya 50 PSİ basıyorum. Sürüş çok yumuşak . Süspansiyonlar daha iyi oldu. Bu konuda farklı deneyimleri olan varsa paylaşırlarsa güzel olur.

Sağlıcakla kalın.
 

SON KONULAR - FORUM